Leksands IF

26768 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1118911 · » Till forumet

Sv: Silly Season 08/09
Stigsson:

Tråkig du är :)
Kommentera

Alisandali:

Nåt nytt om Elofsson??
Kommentera

mattias - 74: De sägas att LIF har kontaktat Mathias Johansson =) en till värmläning, fast det kanske skulle funka ihop med prestberg eller va tror du ?
Kommentera

Projta:

Han är ju en skicklig defensiv forward så varför inte. Känns som om Leksand behöver ha nån forward också !
Kommentera

mattias - 74: Frågan är om han inte är lite väl gammal ? fast klart mkt rutin skulle ju han tillföra som sagt ..
fast just nu känns det som att 1 back till behöves
Kommentera

Projta:

nja gammal o gammal?????
han skulle ju va en av era yngsta;)

nädå, men e inte prestberg äldre?
Kommentera

Barbapappa:

Prestberg är som jag och kom för fan inte och kalla mig gammal :-)
Kommentera

mattias - 74:

ha ha, men du är väl ett bevis på att även gamla hundar kan sitta fint ;)
Kommentera

Barbapappa:

Här verkar det vara klart. Bara att gratulera Leksand till att ha knutit till sig en av sveriges bästa defensiva forwards.
Kommentera

mattias - 74: Då var ryktet helt rätt då =) härligt med en bra forwad
Kommentera

mattias - 74:

"Bara att gratulera Leksand till att ha knutit till sig en av sveriges bästa defensiva forwards"

Du är rolig du.
Kommentera

mattias - 74:

då är det bara att grattulera då till en fin värvning.
med den stämning som e i leksand så lär han nog kunna höja sig ett par snäpp mot för tidigare.
Kommentera

Bissett19:

Är han inte det då ?
Kommentera

mattias - 74:

Inte enligt mej,men bra att du är nöjd...
Kommentera

Bissett19:

Japp det är jag.
Kommentera

Barbapappa:

Nu är det officiellt

Mattias Johansson, Malmö, är klar för Leksand!

De sa det för en minut sen på TV4-sporten, som sände direkt från Malmö arena. Peo Larsson hade nyss bekräftat övergången för reportern.
Kommentera

mattias - 74:

Även Robert Petrovicky är nu klar.
Kommentera

mattias - 74:

Jävla köpelag.
Kommentera

mattias - 74: Officiellt på radion:D:D:D
Kommentera

Frisco:

Och på hemsidan.
Kommentera

Bissett19:

Du kan vara ett köpelag.
Kommentera

87bth01: Ja, det hade jag rätt i.
Kommentera

mattias - 74:

En ny FBK:are till LIF,du måste vara överlycklig;)
Kommentera

Bissett19:

Inte nog med det..
Kommentera

Det lär väl bli Weinstock och Jonasén som petas till förmån för de nya spelarna.
Kommentera

Bissett19:

Johansson är ingen dålig värvning. Han hade garanterat platat i Brynäs också. Med tanke på hur ni Brynäsare gnäller om vartannat på era spelare och hur usla dom är så hade säkert Johansson gjort mer nytta än du kan ana.
Kommentera

mattias - 74:

Jo som en fjärdecenter hade han gått in,jag rankar Hansen,Granis och Dixon högre.
Mattias Johansson har ju inte gjort ngn Malmösupporter glad direkt,har följt Johans blogg under året,han och Höglund har fått utstått mycket kritik kan jag säga.

Men du är ju nöjd,fast det är du ju med alla värvningar LIF gör;)
Kommentera

Bissett19:Kan ju bara påpeka att jag inte begriper vad vi ska med honom till , mem men Mattias tycker ju det är bra ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kommentera

Bissett19:

Varför såga en spelare vid fotknölarna innan du sett honom spela i Leksand ? Ali och du kan ju slå era kloka huvuden ihop när det gäller att såga spelare innen ni sett dom spela. Blir så trött. Mylleniemi skulle ju också vara en sopa och han har inte vart i närheten av en dålig instas än.

Alisandali: Vem skall vi ha istället då? Du efterlyser spelare för att Leksand skall kunna gå opp, sedan när vi får 1 elitseriemeriterad center så är det fel. Vad förväntar du dig ?? Ryder ?
Kommentera

mattias - 74:

Har jag sågat honom?Jag skrev bara att jag inte höll med dej om att han var en av dem bästa defensivarna i Sverige.O vad gäller Mylleniemi så har jag inte skrivit en rad om här inne.

Allt är inte himmel eller helvete Mattias.
Kommentera

mattias - 74:
Men lugn och fin nu Mattias , tänk på blodtrycket , vart i mitt inlägg sågar jag honom ?? Ser du saker som inte skrivs , eller skriver du snabbare än du tänker ??
Kommentera

Alisandali:

Du skrev ju att jag du inte begrep vad vi skulle med honom till, det tolkar jag som om du inte vill ha honom, vem vill du se istället då?

Du sågade mylleniemi baserat på en del matcher men det mesta var enbart statistik och det har ju visat sig vara galet.

Mitt blodtryck är det inget fel på.
Kommentera

Bissett19: Många Leksandsfans är lite märkliga. Svaret till alla deras problem är alltid att värva nya spelare.
Kommentera

Peja:

Ibland måste man värva för att lyckas. Dock är det inte säkert att det alltid funkar
Kommentera

mattias - 74: Leksand kommer aldrig att nå framgång sålänge man är en svängdörr. De bästa har kontinuitet.
Kommentera

Peja:

Leksand har ju kontinuitet. 13 av 24 spelare i truppen spelade med LIF förra säsongen.
Kommentera

87bth01: Det säger väl ganska mycket om Leksand att byta ut halva laget räknas som kontinuitet...
Kommentera

Peja:

heja peja, du har väldigt rätt, och det var ett uttalande i min smak :D
Kommentera

mattias - 74: Nu börjar det likna något , två mycket bra nyförvärv måste jag säga ,Leksand kan nog vara med och utmana elitserielagen
Kommentera

Peja:

Hur stor andel av spelare som stannar krävs i din bok för att man ska kunna säga att det finns kontinuitet?
Kommentera

zeb:

leksand kommer att snubbla på mållinjen som vanligt.
Kommentera

Barbapappa:

Vilken tur att du vet, då slipper ju vi leksandsfans bita sönder naglarna i mars/april! ;)
Kommentera

Bissett19:

Skall tillägga som svar på din fråga att jag är inte nöjd med alla spelare Leksand värvat. Bornhammar och Ullman hade jag klarat mig utan och även Weinstock har visat sig vara till det sämre.

Med detta laget Leksand har nu så stärks deras aktier avservärt till ES avancemang.
Kommentera

Barbapappa: Kanske det , men laget ser bra ut
Kommentera

zeb: Tycker Leksands lagbygge faktiskt mer och mer börjar se ut som Malmö för något år sedan. Inköpta medelålders "stjärnspelare", utländska och från Färjestad. Men visst ser det onekligen bra ut på papperet.

Nej jag säger då det, mycket hellre ungt, hungrit och inhemskt. Och satsa på framtiden. Det kan inte vara jättekul att vara junis i Leksand idag.
Kommentera

RQT:

Leksand skulle ha gått opp förra säsongen enligt deras målsättning så detta är sista chansen.
Kommentera

Tobbe och Jensa har hittat en ny klubb i deras fortsatta hockeykariär , se länk .

Kommentera

Alisandali:

Bra förstärkning för ORE helt klart..
Kommentera

Alisandali:

Leksand satsar på norska talanger !
Kommentera

mattias - 74: å bra för Borlänge att slippa den där
Kommentera