Leksands IF

26764 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 2006 - 2007

« · 818463 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2006 - 2007
Db_04:

Verkar som om SSK Rustar för Kvalserien !
Kommentera

Db_04:

Patrik Skoglunds Kristallkula !!
Kommentera

mattias - 74: Tror inte att nivån på hockeyn spelar nån större roll om man inte fått spela. Däremot väger lönekuväret tungt i avgörandet... hjärta har han redan bevisat att han inte har för LIF.
Kommentera

Db_04:

Eko ??
Kommentera

nyz: nej kanske inte och skulle han vilja spela allsvensk hockey? nja ytterst tveksamt :)
Kommentera

nyz:

Nej sedan undrar man ju om han vill byta AHL mot Allsvenskan ?? Knappast va!
Kommentera

Diaz: Han tjänar samma slantar i AHL som i NHL och oavsett istid får han ut sina 3,5 millar... tror inte att han grinar alltför illa. Vi skulle aldrig nånsin ha råd med honom till det priset!
Kommentera

Db_04: JA DET SKULLE VARA NÅTT! visste att han inte skulle klara NHL igen, han lyckades inte förra gången heller, vissa spelare passar helt enkelt inte i NHL...
Kommentera

Pastorn på Waiverslistan :) Lundström det är bara att plocka hem :)
Kommentera

Alisandali:

Vad tror du om fortsättningen ?? Blir det 1, 2 eller fler spelare som tillkommer i Leksand ! Jag hoppa spå en bra Back nu som komplement till Pettinen samt en Sniper av ryder klass.. Men men Lundström kanske inte lyssnar på oss =)
Kommentera

Db_04:

Ja ordet pucko har fått en ny innebörd. Vilken idiot !!
Kommentera

Falahk: varför skulle dom släppa han ?:) nej vi är nog inte i rätt roll vi får ta de som blir över typ....ska vi ha en idiot kan vi höra me aik om Christeén
Kommentera

mattias - 74: ska vi ha nån forward skulle väll det vara om vi kunde hyra Josef Straka av lukko

anars är det ju ett par defensiva backar vi behöver
Kommentera

mattias - 74: tror mer jensa nielsen är beroende av sin omgivning :P
Kommentera

immelmann:

Ja men då hade han ju Jensa också vid sin sida, han är nog ganska beroende av rätt omgivning...
Kommentera

Karlberg 2002 är vad ni behöver värva! släng in honom i en tidsmaskin och elitserplatsen är säkrad.
Kommentera

Alisandali:

Tomik är väl inte slö ??
Kommentera

Alisandali: Det är klart att jag menar att vi ska värva medans tid är, men samtidigt vill jag skjuta KS så långt fram i tiden som möjligt - därför blir det en lätt(?) överdrift med våren...
Kommentera

nyz:
Nej , någon mer slö och pengahungrig Slovak behöver vi absolut inte .
Och om vi ska förstärka så måste det ske före den sista Januari och inte till våren och kvalserien .
Kommentera

Tycker fransosen imponerar mera o mera :) KUL för att ja var den ända som trodde på honom :D
Kommentera

mattias - 74: Tomik skulle vara bra med absolut inte Ryderklass..
Kommentera

nyz:

Nej jag menade inte back heller !!
Kommentera

mattias - 74: Knappast som back.

Som jag skrev tidigare så vore det önskvärt att plocka in nån Ryder-typ till våren, d.v.s. kvalserien! Inte heller då skulle Tomik vara aktuell, som jag ser det...
Kommentera

nyz:

Jo men vi behöver ytterligare en bra forward om vi skall ha nån chans i en eventuell kvalserie, backar är som du säger en Bristvara i Leksand, Österby Elofsson kan de gärna få byta ut mot några andra!!

Tomik skulle va bra tror jag !!
Kommentera

mattias - 74: Nej, det tror jag inte. Ska vi ta in nåt nu så är det i första hand backsidan som behöver förstärkas, radikalt!

Till våren kan vi väl plocka in nån Ryder-typ eller 2...
Kommentera

Db_04: inte så jävla konstigt när man får bo i danmark! haha
Kommentera

mattias - 74: spelmässigt tror ja säkert de han kan säkert göra en massa poäng men.. han verkar vara knepig socialt
Kommentera

Db_04:

Kan detta vara nånting för Leksand ??
Kommentera

immelmann: jag kallade inte henne skitunge men jag sa vad vet vi ...hon kanske är en sån! men ja tror nog att det var så enkelt att pajjen själv ville komma till en stabil elitserieklubb....sen kunde han skylla på detta och få några som tycker ´´å nej vilken stackare´´ så kanske han är nöjd.
Kommentera

Db_04:

fast leksand är ju (ö)känt för att ha en nästan obehagligt hockeytokig befolkning, kommer inte ihåg vem det var, men det var någon tränare, som sa att man knappt vågade gå och handla dagen efter en förlust.

och även om jag väl får erkänna att jag inte känner till izabelles karaktär måste jag säga att det är rätt omoget att kalla henne skitunge.

huruvida persson var en bra hockeyspelare eller inte ifjol var inte en del av min tes så det är rätt ointressant, inte ens golubovskys barn förtjänar att bli mobbade för deras fars agerande ;)
Kommentera

mattias - 74: Hehe, näe men Leksand borde väll ha en bra chans att ta sig tillbaka till elitserien redan tills nästa säsong eller ?.
Kommentera

Cyklob:

PerBjurman skrev en gång att nu har jag 11 favoritlag i es när leksand åkte ur och det har jag så länge Fbk spelar i es !!
Kommentera

mattias - 74: Ja färjestad är väll inte något populärt lag bland andra fans. Men själv har jag väll inte direkt något hat lag. Jag blir lika sur om modo förlorar mot färjestad som timrå tex :).
Kommentera

Cyklob:

Jag ser alla lag alla dagar i veckan utom FBK!!
Kommentera

mattias - 74: Jo man trodde ju verkligen att Skellefteå publiken skulle fylla deras hall varje match och att det skulle vara ett rejält drag runt hockeyn. Det är lite av det som man saknar runt just dom 2 nya lagen. Men jag ser Leksand alla dagar i veckan före Malmö i elitserien.
Kommentera

Cyklob:

Att inte Skellefteå fyller sin hall är än mer anmärkningsvärt. Trodde alla hemmamatcher skulle va slutsålda för längesedan!!
Kommentera

mattias - 74: HEHE näe annars vore det bra konstigt, men Leksand ska spela elitserien det är där dom hör hemma. Sedan är det ju alltid bra drag kring Leksand. Titta på lag som malmö/skellefteå nu inge drag alls kring hockeyn endå kommer dom från allsvenskan till finrummet. Skellefteå som väntat på detta i 16 års tid borde ju fylla sin hall varje match tycker man.

Att malmö inte fyller sin hall är väll egentligen inte så konstigt fotbollen går före i malmö.
Kommentera

Cyklob:

Alla delar inte din uppfattning !!
Kommentera

mattias - 74: Får hoppas att han spelar lika bra i serien då. Hoppas verkligen ni går upp igen ni hör hemma i elitserien.
Kommentera

Cyklob:

Han har varit en av de bättre! Däremot så har Elofsson varit katastrofal! Fattar itne vad de ser för hockeykunskaper i honom! Vart är Golybovsky =)
Kommentera

mattias - 74: Måste bara passa på att fråga hur det har gått för Morten Green under försäsongen i Leksand. Tyckte det var himmla tråkigt han fick lämmna modo speciellt eftersom förra säsongen var hans poängmässigt bästa.
Kommentera

Bissett19:

haha ja det kan man kanske säga men faktum är att det ser betydligt bättre ut nu! Både lagmässigt och spelmässigt. Tror den nya tränaren är bra för Leksand. Har en helt anann syn på hockey än T ex Masken och Pirro
Kommentera

mattias - 74:
Jag tror definitivt att ni stannat på toppen nu.
Kommentera

mattias - 74: Är det där ni är nu??......:)
Kommentera

Bissett19:

Ja på toppen =)
Kommentera

mattias - 74: Du menar att hissen har stannat för gott:)
Kommentera

Db_04:

Är det slut på Hissåkandet tror du om Leksand går opp nu med ny styrelse och bättre organisation tränare m.m ?? Jag tror och vet det !!
Kommentera

immelmann: sen hur allvarligt det nu var är väll en annan sak...blir lätt uppförstorat en sån här grej.

menar hur vanligt är det inte att ungar kör med ´´min pappa är bättre än din´´ det händer nog både i hålor som leksand och storstäder som stockholm och gbg. va vet du ....kanske pajjens lilla ängel izabelle är en riktig skitunge själv.. sen var det väll knappast nån lögn att pajjen inte var nå vidare varken som lagkapten lr spelare ifjol.
Kommentera

Känns rätt typiskt för ett samhälle som leksand, var säkert underbart att spela och ha sina barn där i mitten av 90-talet, men som det ser ut nu så är det nog ett helvete.
Kommentera

mattias - 74: som kapten .....han satt på läktaren å gnällde på sina lagkamrater som hade ett helvete på isen.... han var bra men ....dom sista 2 åren i Leksand var han inte det....
Kommentera

« · 818463 · »