mattias - 74: Tror inte att nivån på hockeyn spelar nån större roll om man inte fått spela. Däremot väger lönekuväret tungt i avgörandet... hjärta har han redan bevisat att han inte har för LIF.
Diaz: Han tjänar samma slantar i AHL som i NHL och oavsett istid får han ut sina 3,5 millar... tror inte att han grinar alltför illa. Vi skulle aldrig nånsin ha råd med honom till det priset!
Db_04: JA DET SKULLE VARA NÅTT! visste att han inte skulle klara NHL igen, han lyckades inte förra gången heller, vissa spelare passar helt enkelt inte i NHL...
Vad tror du om fortsättningen ?? Blir det 1, 2 eller fler spelare som tillkommer i Leksand ! Jag hoppa spå en bra Back nu som komplement till Pettinen samt en Sniper av ryder klass.. Men men Lundström kanske inte lyssnar på oss =)
Falahk: varför skulle dom släppa han ?:) nej vi är nog inte i rätt roll vi får ta de som blir över typ....ska vi ha en idiot kan vi höra me aik om Christeén
Alisandali: Det är klart att jag menar att vi ska värva medans tid är, men samtidigt vill jag skjuta KS så långt fram i tiden som möjligt - därför blir det en lätt(?) överdrift med våren...
nyz: Nej , någon mer slö och pengahungrig Slovak behöver vi absolut inte . Och om vi ska förstärka så måste det ske före den sista Januari och inte till våren och kvalserien .
Som jag skrev tidigare så vore det önskvärt att plocka in nån Ryder-typ till våren, d.v.s. kvalserien! Inte heller då skulle Tomik vara aktuell, som jag ser det...
Jo men vi behöver ytterligare en bra forward om vi skall ha nån chans i en eventuell kvalserie, backar är som du säger en Bristvara i Leksand, Österby Elofsson kan de gärna få byta ut mot några andra!!
immelmann: jag kallade inte henne skitunge men jag sa vad vet vi ...hon kanske är en sån! men ja tror nog att det var så enkelt att pajjen själv ville komma till en stabil elitserieklubb....sen kunde han skylla på detta och få några som tycker ´´å nej vilken stackare´´ så kanske han är nöjd.
fast leksand är ju (ö)känt för att ha en nästan obehagligt hockeytokig befolkning, kommer inte ihåg vem det var, men det var någon tränare, som sa att man knappt vågade gå och handla dagen efter en förlust.
och även om jag väl får erkänna att jag inte känner till izabelles karaktär måste jag säga att det är rätt omoget att kalla henne skitunge.
huruvida persson var en bra hockeyspelare eller inte ifjol var inte en del av min tes så det är rätt ointressant, inte ens golubovskys barn förtjänar att bli mobbade för deras fars agerande ;)
mattias - 74: Ja färjestad är väll inte något populärt lag bland andra fans. Men själv har jag väll inte direkt något hat lag. Jag blir lika sur om modo förlorar mot färjestad som timrå tex :).
mattias - 74: Jo man trodde ju verkligen att Skellefteå publiken skulle fylla deras hall varje match och att det skulle vara ett rejält drag runt hockeyn. Det är lite av det som man saknar runt just dom 2 nya lagen. Men jag ser Leksand alla dagar i veckan före Malmö i elitserien.
mattias - 74: HEHE näe annars vore det bra konstigt, men Leksand ska spela elitserien det är där dom hör hemma. Sedan är det ju alltid bra drag kring Leksand. Titta på lag som malmö/skellefteå nu inge drag alls kring hockeyn endå kommer dom från allsvenskan till finrummet. Skellefteå som väntat på detta i 16 års tid borde ju fylla sin hall varje match tycker man.
Att malmö inte fyller sin hall är väll egentligen inte så konstigt fotbollen går före i malmö.
mattias - 74: Måste bara passa på att fråga hur det har gått för Morten Green under försäsongen i Leksand. Tyckte det var himmla tråkigt han fick lämmna modo speciellt eftersom förra säsongen var hans poängmässigt bästa.
haha ja det kan man kanske säga men faktum är att det ser betydligt bättre ut nu! Både lagmässigt och spelmässigt. Tror den nya tränaren är bra för Leksand. Har en helt anann syn på hockey än T ex Masken och Pirro
immelmann: sen hur allvarligt det nu var är väll en annan sak...blir lätt uppförstorat en sån här grej.
menar hur vanligt är det inte att ungar kör med ´´min pappa är bättre än din´´ det händer nog både i hålor som leksand och storstäder som stockholm och gbg. va vet du ....kanske pajjens lilla ängel izabelle är en riktig skitunge själv.. sen var det väll knappast nån lögn att pajjen inte var nå vidare varken som lagkapten lr spelare ifjol.
Känns rätt typiskt för ett samhälle som leksand, var säkert underbart att spela och ha sina barn där i mitten av 90-talet, men som det ser ut nu så är det nog ett helvete.
mattias - 74: som kapten .....han satt på läktaren å gnällde på sina lagkamrater som hade ett helvete på isen.... han var bra men ....dom sista 2 åren i Leksand var han inte det....
Verkar som om SSK Rustar för Kvalserien !