Törs man hoppas på att Hedberg Lasse Jonsson samt Andres Karlsson ingår i denna superfemma ?? Vore onekligen en riktig bomb i Hockey sverige men som sagt en Utopi just nu .
70 Rodrigues: Du har väl sett Leksand i år? Har bevittnat ett antal Leksandsmatcher på Sportexpressen o TV4 Plus denna säsong,o denne Siklenka är nog bland den svajigaste back jag sett. Shit,Daniel Johansson framstår som värsta Paul Coffey jämfört med honom.
Saarela blir nog inte kvar efter vad jag hört men han är ju en klasspelare så man kan ju hoppas på ett sätt. Men då skall han göra bättre ifrån sig än sista 10 matcherna i As samt Kvalserien!
Jag kan lova dig att skulle Siklenka och Wallenberg går till Brynäs skulle dom göra Succe. Alla spelare som misslyckas i Leksand lyckas i Andra lag det är statistiskt bevisat.
Jukka Rautakorpi, tränare, finska J20-landslaget Mattias Ritola, forward, Grand Rapids Griffins Peter Hirsch, målvakt, klubb ej klar (troligtvis danmark) Joni Puurula, målvakt, klubb ej klar (troligtvis finland) Mike Siklenka, back, klubb ej klar Patrik Wallenberg, forward, klubb ej klar Ilkka Vaarasuo, back, klubb ej klar
Vaarasou kan jag ärligt talat inte fatta varför man inte förlänger med. Han är bättre än Elofsson Siklenka och Hedlund och kanske till och med Granath.
Men men vill till att de tar in en riktigt bra back nu !
Nej verkligen inte han är alldeles för långsam i egen zon med pucken han är bra offensivt men bakåt är han en säkerhetsrisk. Vänder lika fort som en Finlandsfärja på egen blå =)
jag hörde att leksand kommer göra sig av med båda målvakterna, vilket jag tycker är helt rätt. Nån som hört något om en ersättare och som ska dela ansvaret med läck?
Enligt Lundström är Leksand muntligt överens med en ny Back som skall presenteras snart. Man hoppas ju det skall vara en kanonback med tanke på vad vi har för backar under kontrakt!
Jan Huokko Jonas Elofsson Herman Hultgren (!?!!?!?!!?!?!!?!?!?) Magnus Hedlund
Anfallare:
Johan Hägglund Mikael Karlberg Morten Green Jesper Ollas Jens Bergenström Pierre-Edouard Bellemare Johan Eneqvist Gabriel Karlsson Roman Vopat Linus Persson (!?!?!?!?!!?!) Niko Mikkola Pasi Saarela
bra att Puurula & Hirsch får kicken, Vi behöver en RIKTIGT RIKTIG bra keeper! Hedberg klass, samt ha Läck som båsvakt! Kul för Niclas Andersen att vara med på VM läger, dock så kommer han inte vara kvar i leksand länge till, vilka 17 är det som har kontrakt? Är bartek med bland dom blir ja överlycklig, men spelare som persson o eneqvist o sånna som har kontrakt är tragiskt, dom kommer aldrig bli några ES lirare! Jo ja var den ända som trodde på Bellemare o han har gjort en bra första säsong o han kommer utvecklas som fan !
mattias - 74: Den ende riktiga supporten jag känner till är Anders Bergman från Brötjärna, fast att han skulle börja lära sig Franska finns nog inte på världskartan :-)
Db_04: Ja men det är ju det ni hela tiden faller på, ni har ju inte gjort en enda spännande värvning sen sundsvall brann. Ni har inte utvecklat en enda spelare. Bara skaffat rutin och säkra kort som underpresterat.
Verkar inte hända så mycket på spelarfronten idag men enligt en kompis på plats så är Andersen väldigt nära kontrakt med Brynäs om man sklal tro honom !
Törs man hoppas på att Hedberg Lasse Jonsson samt Andres Karlsson ingår i denna superfemma ?? Vore onekligen en riktig bomb i Hockey sverige men som sagt en Utopi just nu .