Db_04: När man tar randomize på eurohockey.net är det ju större chans att hitta en spelare som spelat i leksand än inte. Så att hitta gamla "hjältar" måste vara lätt.
87bth01: Du måste skoja? Inte kan du mena på allvar att det fanns någon som trodde att Nordqvist skulle ge upp Chicago för att harva i Allsvenskan? På utlånade pengar dessutom..
"Prochacka är bättre än Siklenka och Petrovicky är bättre än Saarela så jag tycker Lundström har gjort 2 st fina värvningar."
Jag skulle akta mig lite för att uttala mig om det innan jag har sett dem prestera i Leksand,speciellt vad gäller Petrovicky. Det har ju värvats meriterade spelare förut som inte alls levt upp till förväntningarna under sin tid i Leksand.
mattias - 74: tror det kommer nån tjeckisk målvakt med rutin och så..från inhemska ligan eller liknande, elr nån slovak..från finska ligan eller inhemska..
Fast jag börjar misstänka att någon kanonmålis blir det inte , utan en Svensk med mycket AS rutin är nog vad vi kommer att få
Förmodligen blir det så men frågan är om det räcker för en klubb som satsar på elitserien ? Jag ser helst att pengarna som finns räcker till en målvakt som är betydligt bättre än i Allsvenskan!
Diaz: Diaz: Och dom brukar vara lite dyrare än AS spelare och just nu så börjar det visst sina lite i plånboken . Så vi får nog nöja oss med dom gubbarna vi har och hoppas att pengarna räcker till en bra målvakt . Fast jag börjar misstänka att någon kanonmålis blir det inte , utan en Svensk med mycket AS rutin är nog vad vi kommer att få .
mattias - 74: men han är lätt värd dom pengarna! tänk dej en första line med Bartek, Petrovicky & Karlberg! SCHEISSE! & en andra line med Vopat, Green & Bergenström! det är lätt ESklass på det!
Jag tycker inte så. Prochacka är bättre än Siklenka och Petrovicky är bättre än Saarela så jag tycker Lundström har gjort 2 st fina värvningar. Det finns inte plats för Bartek. Forwardssian är klar för Leksand nu.
Diaz: Något är helt klart fel inom ledningen och det kommer med stor säkerhet bära av ner i AS, kanske överlevs nästa säsong men känslan är att det går utför mer och mer.
mattias - 74: ja det tror jag också! dom har verkligen varit skit luleå alltså! hur kan man behandla en legend för klubben sådär? det är samma sak med brynäs, hur kan dom behandla sjödin sådär? helt sjukt...
mattias - 74: Ligger nog en hel del i det du säger, han fick inga trovärdiga svar på om det skulle värvas ersättare för Surovy och Hynning. Så missnöjd är han helt klart med Luleå. För alla parter hade dock varit bäst med Frölunda, chans på SM-guld + bibehållen hjältestatus i Luleå.
Ja han vinner ju knappast nåt Sm guld i Skellefteå då hade Frölunda varit ett bättre alternativ. Förstår inte varöfr han välje konkkurenten? antagligen för att visa sitt missnöje på Luleå hur de har hanterat saken.
Moderator Jag kan passa på att svara alla er som frågar om Bartek. Lundström låter meddela att bartek är en mycket bra spelare men att i och med värvningen av Petrovicky så är det fullt på forwardssidan i föreningen.
kanske det men han är ju en bra spelare det går inte att aäga anant sedan hur han kommer lyckas i Leksand återstår att se. Tror han och Karlberg kommer hitta varandra bra, iaf hoppas jag det!
mattias - 74: känns lite typisk leksandsvärvning.... en dyr, gammal spelare med sina bästa år bakom sig och ska man titta lite på hans stats så tror ja nog att man ska tolka det som han har vart långtidsskadad en eller ett par gånger.
Krönika om Leksand
Inte visste jag att Petrovicky hette Gabriel =)
Se länk