Leksands IF

26801 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 2007 / 2008 !!

« · 884986 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Alisandali:

Krönika om Leksand

Inte visste jag att Petrovicky hette Gabriel =)

Se länk
Kommentera

Db_04: När man tar randomize på eurohockey.net är det ju större chans att hitta en spelare som spelat i leksand än inte. Så att hitta gamla "hjältar" måste vara lätt.
Kommentera

Db_04: hahahaha nej tack :)
Kommentera

en gammal hjälte är ledig.... kanske vore en värvning ? ;)
Kommentera

87bth01:

Modoit du vet =)
Kommentera

spud:

Det var ju det jag skrev?
Kommentera

87bth01: Du måste skoja? Inte kan du mena på allvar att det fanns någon som trodde att Nordqvist skulle ge upp Chicago för att harva i Allsvenskan? På utlånade pengar dessutom..
Kommentera

Och var det någon som fortfarande hoppades på Jonas Nordquist kan de sluta nu. Han har skrivit på för Frölunda.
Kommentera

87bth01: betyder att han blir lagkamrat med Peter Hirsch då
Kommentera

Ex-leksingen Magnus Österby går till Danmark och Aalborg.
Kommentera

Alisandali:

Hedlund om lönekarusellen
Kommentera

mattias - 74:

Haha okej, nej din manliga intuition är ju inte att leka med ;)
Kommentera

87bth01:

Nej absolut är det så men jag går efter min manliga intuition och den säger så nu =)
Kommentera

mattias - 74:

"Prochacka är bättre än Siklenka och Petrovicky är bättre än Saarela så jag tycker Lundström har gjort 2 st fina värvningar."

Jag skulle akta mig lite för att uttala mig om det innan jag har sett dem prestera i Leksand,speciellt vad gäller Petrovicky. Det har ju värvats meriterade spelare förut som inte alls levt upp till förväntningarna under sin tid i Leksand.
Kommentera

mattias - 74: tror det kommer nån tjeckisk målvakt med rutin och så..från inhemska ligan eller liknande, elr nån slovak..från finska ligan eller inhemska..
Kommentera

Alisandali:

Fast jag börjar misstänka att någon kanonmålis blir det inte , utan en Svensk med mycket AS rutin är nog vad vi kommer att få

Förmodligen blir det så men frågan är om det räcker för en klubb som satsar på elitserien ? Jag ser helst att pengarna som finns räcker till en målvakt som är betydligt bättre än i Allsvenskan!
Kommentera

Diaz: Diaz: Och dom brukar vara lite dyrare än AS spelare och just nu så börjar det visst sina lite i plånboken .
Så vi får nog nöja oss med dom gubbarna vi har och hoppas att pengarna räcker till en bra målvakt .
Fast jag börjar misstänka att någon kanonmålis blir det inte , utan en Svensk med mycket AS rutin är nog vad vi kommer att få .
Kommentera

mattias - 74: att vi ändå har en ESarena :P !?=!
Kommentera

Diaz:

o men vad spelar det för roll om inte laget spelar som ett es lag ?
Kommentera

mattias - 74: men han är lätt värd dom pengarna! tänk dej en första line med Bartek, Petrovicky & Karlberg! SCHEISSE! & en andra line med Vopat, Green & Bergenström! det är lätt ESklass på det!
Kommentera

Diaz:

Kostar pengar att ha spelare som Bartek i klubben =)
Kommentera

mattias - 74: Bartek istället för eneqvist elr persson då :P
Kommentera

Diaz:

Jag tycker inte så. Prochacka är bättre än Siklenka och Petrovicky är bättre än Saarela så jag tycker Lundström har gjort 2 st fina värvningar. Det finns inte plats för Bartek. Forwardssian är klar för Leksand nu.
Kommentera

Diaz: Något är helt klart fel inom ledningen och det kommer med stor säkerhet bära av ner i AS, kanske överlevs nästa säsong men känslan är att det går utför mer och mer.
Kommentera

Salcin: BORDE det inte vara för att nått är FEL? han skulle nog aldrig göra det utan anledning?!
Kommentera

Diaz: Tycker du att det är snyggt att som lagkapten, inför ett kommande slutspel börja prata i media om klubbyte?
Kommentera

mattias - 74: Fattar inte att Leksand slutat förhandla med Bartek, hade helldre sätt Bartek än Pettinen/Prochazka!
Kommentera

Stigsson: Det är inte hela historien, hur allt skötts kring Renberg från föreningen är väl inte så snyggt..
Kommentera

Diaz: Hur menar du att Luleå har behandlat Renberg? Det är väl han som har valt att inte förlänga kontraktet.
Kommentera

mattias - 74: ja det tror jag också! dom har verkligen varit skit luleå alltså! hur kan man behandla en legend för klubben sådär? det är samma sak med brynäs, hur kan dom behandla sjödin sådär? helt sjukt...
Kommentera

mattias - 74:
Ligger nog en hel del i det du säger, han fick inga trovärdiga svar på om det skulle värvas ersättare för Surovy och Hynning.
Så missnöjd är han helt klart med Luleå.
För alla parter hade dock varit bäst med Frölunda, chans på SM-guld + bibehållen hjältestatus i Luleå.
Kommentera

Diaz:

Ja han vinner ju knappast nåt Sm guld i Skellefteå då hade Frölunda varit ett bättre alternativ. Förstår inte varöfr han välje konkkurenten? antagligen för att visa sitt missnöje på Luleå hur de har hanterat saken.
Kommentera

Micke Renberg klar för Skellefteå..NU är Lule folket glada :)
Kommentera

Db_04:

Läs hela chatten med VD här
Kommentera

Glöm Martin Bartek

saxat från chatten!!!!!

Moderator Jag kan passa på att svara alla er som frågar om Bartek. Lundström låter meddela att bartek är en mycket bra spelare men att i och med värvningen av Petrovicky så är det fullt på forwardssidan i föreningen.
Kommentera

mattias - 74: det är väll inte direkt någon kris om man lägger pengar på sånna som petrovicky och prochazka som är riktigt dyra....och gamla
Kommentera

svennis: nja tror inte petrovicky är så dyr, kanske i samma klass som er pirjetä!
Kommentera

Diaz: Eller för att betala Petrovicky
Kommentera

Diaz:

vet inte alls
Kommentera

Eller Bartek & en målvakt.. det skulle vara nått :)
Kommentera

mattias - 74: är det en insamling för en extra lirare? utöver målvakt kanske?
Kommentera

Diaz:

Leksands ekonomi har väl varit ganska dålig ett tag som du kanske vet. Tror på nån slags form av insamling.
Kommentera

Db_04: vad är detta? www.svd.se/dynamiskt/sport/did_15456458.asp

är pengarna slut?
Kommentera

mattias - 74: Om inte annat har han varit en bra förut
Kommentera

Db_04:

kanske det men han är ju en bra spelare det går inte att aäga anant sedan hur han kommer lyckas i Leksand återstår att se. Tror han och Karlberg kommer hitta varandra bra, iaf hoppas jag det!
Kommentera

mattias - 74: känns lite typisk leksandsvärvning.... en dyr, gammal spelare med sina bästa år bakom sig och ska man titta lite på hans stats så tror ja nog att man ska tolka det som han har vart långtidsskadad en eller ett par gånger.
Kommentera

Alisandali:

Bra, antar att Karlberg kommer igång nu om han får honom bredvid sig igen .

Tycker Lundström har lyckats bra hiitills. Nu väntar vi bara på Hedberg ??
Kommentera

Robert Petrovicky klar för Leksand, se länk .
Kommentera

Alisandali:

Jag tror på Bartek som förlänger eller också en utländsk målvakt. Hedberg är nog bara en utopi
Kommentera

Ny spelare presenteras i dag
Om en halvtimme vet vi vem det blir , se länk .
Kommentera

« · 884986 · »