Leksands IF

26796 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 2007 / 2008 !!

« · 902729 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Diaz:

Det är klart att ni gärna får pissa på Oskarshamn och Nybro, att gissa på att ni tar er till Kvalserien är väl ingen högoddsare. Väl där blir det ju dock tuffare.
Kommentera

Db_04: lite dålig av leksand att inte ta vara på dom 5 raka PP vi hade i andra perioden!

40.00 2 min TIK 8. LINDSTRÖM, Sanny ROUGH
38.24 2 min TIK 58. MARTTINEN, Jyri CROSS
36.28 2 min TIK 4. JONSSON, Robin HI-ST
32.21 2 min TIK 8. LINDSTRÖM, Sanny HOLD
25.45 2 min TIK 4. JONSSON, Robin HOOK

Artisterna!! kom nu :D
Kommentera

Diaz: Lite lustigt att Timrås 1-0 mål gjorde av en kille som precis börjat gymnasiet.... och passades fram av en jämnårig iof Sveriges kanske 2 största 91 talanger
Kommentera

Mike Skinner: exakt, florida var ju NHL's slagpåse förra året! Så hur svårt ska det vara med våra backar emot nybro/oskarshamn/malmö;) osv!?

Jag tror vi har jättestor chans!
Kommentera

Gusten:

Jaja Old my ass =)

Boorken är ingen tränare han är en hockeymördare =)

3 kedjor är överskattat
Kommentera

mattias - 74: Kör ni med fyra kedjor? Det känns lite old ;)
Kommentera

Diaz:

4 juniorer ikväll mot timrå. Bra av Kempe och matche dom nu !
Kommentera

mattias - 74: vi får ta in lärking... å förklara att calle behöver komma ner på jorden lite
Kommentera

Db_04:

hehe gärna men tror inte det funkar i Svensk hockey!
Kommentera

Dino: han är jäkligt aktiv i spelet ... undra om han tillåts göra sånt här i allsvenskan ? kanske det blir att se ut så här i en match mellan LIF och Malmö och Leksand .... Calle Steen framför mål
Kommentera

Db_04: Man glömmer gärna att Belfour i princip är att betrakta som en tredje back..... Eller iallafall har varit! :)
Kommentera

Diaz:

Jag vet inte om Petrovicky "lätt" håller ES-klass, faktiskt. Inte heller Daniel Nielsen. Men det visar sig.
Kommentera

Mike Skinner: Florida hade väll inte den hetaste samlingen backar föra året heller

that being said: vårt försvarsspel har varit skit sen sen vi vara uppe och vände i es föragången, och vårt spel i pp/bp har även det varit skräp, en bättre målvakt är en bra bit på vägen för försvaret och i bp
Kommentera

Diaz:

Jag har inte påstått att ni inte duger, jag frågade. Det jag i synnerhet frågade var om era backar kan ge Belfour samma förutsättningar som ett NHL-lag kan. Tror du det? Jag kan inte påstå att jag har koll på ens hälften av namnen du radade upp, därför är jag ganska varsam med mina domar. Du får gärna upplysa mig.
Kommentera

Mike Skinner: så du tror inte vårat lag duger??
Karlberg, Houkko, Vopat, Petrovicky, Prozchazka, Lind, Belfour, Pettinen, Green, Nielsen, Bergenström..mf är lätt ES lirare!

Så jag tror det räcker! vårat lag är absolut inte sämre än nån annan ES klubb som är på väg ner till KS!
Kommentera

Db_04:

Håller med dig. Belfour kommer nog vara grym, men det räcker inte alltid med en bra målvakt. Nog för att det absolut gör sitt till (Läs: Pitkämäki ;) ) Men jag ställer samma fråga som dig. Räcker det? Den gamla klyschan säger ju att man inte kan bygga ett lag på en enda spelare, och det gäller ju även målvakter. Oavsett är det en värdefull värvning för Leksand. Om inte poängmässigt så kommer han att locka folk. Och går ni inte upp i år så bygger ni en ekonomisk grund för att kunna gå upp.

Måste ju även passa på att gratulera till att ni fått samma antal utlänningar som storebror. :) (www.eliteprospects.com)

(Observera källhänvisningen) :P
Kommentera

Jag tror Eddie kommer bli ruggigt bra för LIF men frågan är om det räcker
Kommentera

mattias - 74:

fy skam som du beter dig karl sök genast hjälp. jag har hittat en länk åt dej;)
Kommentera

87bth01:

Det räcker om en kändis eller en Hockeyspelare går ut på krogen 1 gång och gör bort sig innan media kallar det en fylleskandal eller att perosnen i fråga är ett fyllo / Alkoholist, välj det so passar. I så fall är jagf gravt alkoliserad i så fall om man skall räkna till alla gånger man gjort bort sig ute på krogen eller på fester
Kommentera

87bth01:

hittade en länk rätt snabbt.

han skyller på att allihopa halkade på en tappad vattenflaska. det tror inte jag på.
Kommentera

87bth01: Jag tar inte åt mig..
Jag tror säkert att Eddie blir en tillgång för Leksand, om han sedan går på krogen och tar sig några glas ibland det bryr inte mig i alla fall.
Kommentera

87bth01: exakt o vilken idrottman/kvinna ahr inte gjort bort sig nångång?
Who gives a fuck, tycker det är mer pinsamt när folk som kallar sig supportrar kastar in skit o sånt på fotbollsmatcher/hockeymatcher o förstör! Det är fan värre!
Kommentera

Diaz:
Precis. Har man gjort över 1000 matcher i NHL så tror jag man vet vad som krävs av en. Visst det går bra att dricka emellanåt men missköter man sig så att det påverkar ens spel, blir man inte långvarig.
Kommentera

87bth01: jag är bara glad att han kommer & jag skiter i att han druckit för mycket ett par gånger!
Kommentera

87bth01: jag var ironisk med det jag sa då jag också var trött på det tjatet(ang en incident med alkohol) av avundsjuka moringar! trodde ni förstod det :/
Kommentera

brynästigern:

Inlägget var inte riktat till dig utan till alla som tjatar :)

Du har rätt i att Belfour kan vara hetlevrad, det finns ett antal videos på bl.a. YouTube som stödjer det påståendet. Han har enligt sig själv en enorm vinnarskalle och det kanske är därför som det rinner över ibland under matcherna. Men han påstår att han lugnat ner sig under åren.

"I simply don't accept losing well. I just feel whatever it takes to win, you have to do it."

"I'm still on the edge. It's just that I don’t want to hurt the team by going over that edge. I've learned not to be as maniacal as I used to be."
Kommentera

87bth01: Tror inte att Belfour har några större problem med alkoholen...jag tänkte bara på vad Månsson och Janne K "lyckades" med. Däremot har Eddie ett rykte om sig att vara hetlevrad av sig...om jag inte är fel ute.
Kommentera

Det är ett jäkla tjat om hur alkad Belfour är och om hur mycket Leksands pubar och Systembolag kommer tjäna när LIF nu signat honom. Vad är det egentligen han har gjort? "Han har rykte om sig att festa mycket" ja men det är han väl knappast den enda hockeyspelaren som har, långt ifrån.

Den enda incident jag har hört om var när han och Peltonen var ute och festade i våras och det gick för långt. Nåt annat har jag inte hört om - men det kanske bara är jag som har missat? In på google och leta reda på nån mer Belfourskandal nu hörrni så ni kan motbevisa mig.
Kommentera

Diaz: I sällskap med Månsson och Janne K då ?
Kommentera

brynästigern: undra om man får se Eddie B i puben på arenan efter matcherna :P
Kommentera

87bth01: Jo, Eddie kan nog lära sig ett och annat från Eddie...om inte annat så lär väl Belfour dra publik till matcherna, åtminnstone i början av säsongen.
Kommentera

brynästigern:
Tror snarare att det blir Ayers som får lida. Läck tycker nog det är jätteLÄCKert att få lira med och lära av en legendar som Belfour. Tror inte du?
Kommentera

mattias - 74: Vad tror du om Belfour då ? Kommer han att lyckas i Leksand ? Lite synd om Läck...han lär väl få kliva åt sidan misstänker jag.
Kommentera

87bth01: jag tror han klarade try-outen... men inte är 100% säker på det.
Kommentera

Har Besch fått kontrakt över hela säsongen nu? På hemsidan står det "Nicolas kommer till seriestarten att byta tröjnummer till 11".
Kommentera

GävleLasse: alla gillar inte eddie belfour
Kommentera

Reflektion: När han spelade i Dallas så hade han problem med Sheriffen, I Toronto så var det bryderier med King vid gränspolisen och i Florida med polisen...

Vem kommer han på kant med i Leksand? Landsfriskalen? Skogvaktarna?

Eller rent av Spol Jansson..

Grattis till värvningen av en riktig profil som ensam kommer att dra in mycket publicitet till Leksand. Rent medialt har man vunnit många pluspoäng i sin jakt på sponsorer. Det kommer även att komma mer folk till matcherna vilket aldrig är fel...

Men till ES är nog steget väl stort...;)
Kommentera

Jag tror belfour kan bli en riktigt bra värvning förutsatt 2 saker . 1: att han klarar av hålla koncentrationen uppe i även mindre viktiga matcher mot han är van med och inte tar för givet att allt ordnar sig . 2: att han inte blir inblandad i någon mer spritincident eller hamnar i trassel med rättvisan här oxå vilket han har en förmåga göra så ..

klarar han av hålla skärpan och undvika trubbel kan han mycket väl spela upp er knätofsar i ES igen , för han har en förmåga hålla lag i med i matchen fast laget spelar dåligt så det kan ju hjälper er om laget har en dålig dag som hade nån gång förra året
Kommentera

Belfour kommer bli årets värvning eller årets flopp för er.
Kommentera

grattis !
Kommentera

Och tänk vilka kontakter den mannen kan ha när januari -08 går mot sitt slut. Då gäller det bara göra som Stallones figur fick göra 1989 - sitta med Cash... ;)
Kommentera

nyz: Haha , det var ju riktigt snyggt .
Kommentera

Hehe... kolla länken!
Kommentera

mattias - 74:

Jo,det vet ju du;)
Kommentera

Bissett19:

Måste man ha.

ego är bra
Kommentera

mattias - 74:

Självförtroendet verkar dock ej saknas hos Belfour:

" -I'm definitely one of the best. Always have been; always will be. I won’t accept anything less."
Kommentera

Bissett19:

Denna säsong då jävla messerschmidt :)
Kommentera

mattias - 74:

!Han ingår inte i Leksands lagbygge utan är en värvning som skall ge leksand en Elitserieplats redan detta år"

Det blir svårt,eller skulle vilja kalla det helt omöjligt.
Kommentera

Db_04:

Undrar när Ayers eller läck ryktas till Malmö??
Kommentera

Stigsson: tjaaa kanske nu då efter generationsväxlingen :)
Kommentera

« · 902729 · »