Leksands IF

26796 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 2007 / 2008 !!

« · 902729 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Diaz:

Det är klart att ni gärna får pissa på Oskarshamn och Nybro, att gissa på att ni tar er till Kvalserien är väl ingen högoddsare. Väl där blir det ju dock tuffare.
Kommentera

Mike Skinner: INTE OM VI MÖTER ER :)
Kommentera

Markus Persson född 1989 skriver kontrakt med Leksand
Kommentera

Diaz:

HE HE *skratt* *Asgarv*

det gör ni inte. Mora går till slutspel. "som vanligt"!
Kommentera

Db_04:

Hur skall dom fixa matcherna ikväll rent tidsmässigt =)
Kommentera

mattias - 74:

Jadu!
Om de spelas i samma hall så lär dom få problem, såvida det är normal matchlängd vill säga....
Kommentera

Gidde:

Mitt tips är att de spelar Timrå matchen kl 17 typ sedan går Leksands match klockan 20 de flyttade ju Brynäs - MIk igår
Kommentera

mattias - 74: Är det inte 16:30 som gäller för timrås del?
Kommentera

fighter:

kanske det har ingen koll ¨på er =)
Kommentera

fighter: Enligt Brynäs hemsida är det 16:30 som gäller....
Kommentera

mattias - 74: Jasså det trodde jag,du är ju ofta och hälsar på i våran bok,enl hockeyligan så börjar våran match 16:30
Kommentera

fighter:

Jag vet men det var bara för att det var dålig aktivitet i våran igår.
Kommentera

mattias - 74: Ok men det gäller inte bara igår,men jag håller med dig det är mest aktivt hos oss,jag har sett att du ibland är inne på frölundas ochså,jag tycker bara att det är trevligt att läsa inägg från andra lags supp.Dock inte alla vill jag tillägga,finns en del modofans och brynäsfans som man kan klara utan.
Kommentera

fighter:

Vissa av dom är också ok faktikst.
Kommentera

mattias - 74: Ja det är dom flesta faktiskt,men som sagt vissa rötägg finns det tyvärr.
Kommentera

mattias - 74: JaHa ! Då var det dags för Leksands viktigaste match ;-)
Kommentera

horcoff:

Haha eller hur =)

Ni kan få vinna för en gångs skull nu om ni kan för Leksand brukar slå MIK på försäsongen !
Kommentera

mattias - 74: Lär väl bli en tuff holmgång misstänker jag..Tror dock att Leksand drar det längsta strået ikväll.
Kommentera

brynästigern:
Inte en chans:-)
Kommentera

Tubest: M*ra kommer förlora :) Arvedsson är ingen frälsare! period!
Kommentera

Diaz:
Klart vi tror på våra lag.......men vi drar det längsta strået ikväll.
Jämnt blir det nog som det brukar vara.
Kommentera

Tubest: vi drar ner stridsyxan o säger lycka till, samt gamla klyschan, må bästa lag vinna!
Kommentera

Alisandali:

rykterna går minst sagt heta i Leksandslägret nu när Belfour skrivit på att det skall komma fler från " Over There " B.la nämns spelare som Selläne Ryder samt Randy Robitallie och Modano :)

Då undrar jag stillsamt, är det en ny NHL strejk på gång =)
Kommentera

mattias - 74:
Ja det verkar ju som många leksingar tappat verklighets uppfattningen helt i samband med örnens inträde i laget .. Ryder står under kontrakt med montreal efter tagit klubben till lönedomstolen , Modano har kontrakt som stäcker sig över 09/10 , Selänne tror jag har 2 alternativ om Scott Niedermayer beslutar sig fortsätta blir antaglignen finnen en anka för ytterligare ett år annars gör han nog slag i saken och lägger av , då återstår Randy som OM han bryter kontraktet med ryska klubben så finns det nog en hel hög med mer prestigefyllda alternativ han kan välja före spela i AS förutsatt han inte enbart spelar för pengar då kanske en liten chans finns få han
Kommentera

WarhawK:

exakt min mening jag tar det för vad det är, dvs inte ett jota
Kommentera

mattias - 74: Är det någon som sagt Jeff Friesen här? Annars säger jag det!
Kommentera

Wayne Gresky: grym värvning om den blir av
Kommentera

Venne: Man kan juh alltid hoppas iaf!, Vore en riktigt bra värvning om den går i hamn!
Kommentera

leksandboy:
Ja, han är ju bara 31 år :) rena barnet med leksandsögon sett :P
Kommentera

87bth01: frågan är hur den här värvningen skulle påverka inledningen med tanke på att Mike Ayers i stort sett får svart på vitt när belfour och forwarden kommer får du gå..... man får hoppas han är proffsig nog att ge 100 % ändå
Kommentera

Db_04:
De får väl köra med Läck annars? Dumt o satsa på Ayers när båda parter vet att han inte kommer stanna i klubben.
Kommentera

87bth01: man ska ta Lundströms dementeringar med en nypa salt, det vet vi :) Jag tror han dementerar för att ge laget ro plus att inte 100 tidningar ska ringa honom! tror att det kommer komma in liknande spelare som Friesen/Robitallie inför KS!
Kommentera

Db_04:

Man får hoppas han ger 100 för han skall ju förhoppningsvis inte lägga av så det är nog bra om han har lite matcträning om han skall fortsätta nån annanstans. Är inte alls orolig för det, däremot luktar det mer Panik nu om Friesen kommer =)
Kommentera

Diaz: tror inte det finns så många bra spelare lediga inför ks.... dom flesta spelare som blivit värvade till KS lagen dom senate 5 åren har floppat....finns dom som lyckats också t.ex Daniel Branda i Skellefteå
Kommentera

Db_04: det är iofs sant!
Kommentera

Db_04:

Detta kom väl inte som en nyhet.
Kommentera

mattias - 74: låter bra att det inte är några 400 000pappa i månaden iaf! Toronto & Kings var iaf närmasto signa belfour!
Intressant läsning!
Kommentera

mattias - 74:

Sniff, sniff. Visst luktar det lite Percy Nilsson om Ejendal?
Kommentera

Albert Hall:

Nja det är ju första gången som en enskild person går in och betalar en hel spelarlön i Leksand.

Percy gör det ju titt som tätt. Klubbens ambition är ju attnå es och då måste vissa saker göras och ibland på dtta sätt.

Personligen anser jag att man får tar till de medel som man får. Ejendal är knappast nån Percy Nilsson om du frågar mig, dessutom har väl PN betydligt mer stålar också.

Dock kan man konstatera att ed vade knappst leksand för pengarna om det " bara " rör sig om 200 i månaden. Han hade garanterat fått mer i nåt NHL lag
Kommentera

Albert Hall: dränk dig? Percy har köpt 50 spelare, Ejendal har köpt 1. lite skillnad?!?!
Kommentera

Albert Hall: Ejendal har sitt namn på arenan, därför vill han ha sitt lag i hjärtat i ES, tror du nångång malmö stadion kommer heta "Rätt i Percy"?
Kommentera

Diaz:

Lugna ner dig, han bara undrade en sak och jag har svarat. Coola ner dig grabben :)
Kommentera

mattias - 74: Lite gurggel är aldrig fel.

Å sen en liten repris av en lite bättre tidning. (se länk)
Kommentera

Diaz: Känsligt ämne tydligen.... Vad är det förresten för fel att ha en som vräker pengar över en?

Och som svar på din fråga, nej jag tänker inte dränka mig.
Kommentera

Albert Hall: Leksand har ju uppenbarligen inte pengar i klubben för att satsa rejält så då är de väll bra för klubben att dom har en extern finansiär , i fotbollen är har många klubbar redan såkallade riskkapitalbolag
Kommentera

mattias - 74:
Intressant artikel om Belfour , bara det att tidningen påstår han vunnit SC 2 ggr vilket inte stämmer han bara vunnit 1 gång med Dallas
Kommentera

mattias - 74: jag tycker inte bara om folk som jämför david med goliat liksom...
Kommentera

Albert Hall: nej det är inget efl om nån sponsor/investerare hjälper till med ett par värvningar, men att kalla en person som köpt in en spelare för Percy Nilsson är väl extremt? Hur många lirare tror du inte Percy köpt in åt Malmö senaste 10-20 åren? över 50 lätt! liiiiite skillnad bara.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Diaz: Ang Percys inköp så kan det väl bero på att han har tillhört styrelsen i många år. Rätta mig om jag har fel. Ejendal vill bara undvika att eran rink blir ett lager ;-)
Kommentera

« · 902729 · »