norrland: bra att Green skrivit på! ollas eneqvist o persson o hedlund har kontrakt nästa säsong oxå...inte lika mycket att hoppa högt för, inga utav dom är ES lirare iaf!
Stigsson: jo efter den härliga segern mot Örebro så kom en torsk mot Väsby i fredas vilket innebär att om BHF vinner i morrn så får dom 10 poäng.... Väsby har nu 11 och Örebro 12 så det är kört
Bill Guerin - från St. Louis Blues till SJ Sharks Dainius Zubrus - från Washington Capitals till Buffalo Sabres Todd Bertuzzi - från Florida Panthers till Detroit Red Wings Mattias Nordström - från Los Angeles Kings till Dallas Stars :( Robert Nilsson - från NY Islanders till Edmonton Oilers Ryan Smyth - från Edmonton Oilers till NY Islanders
+ massor mer!
stackars mitt lag i NHL , LA Kings, tappar alla sina lirare o får bara skit tillbaka! dom kommer aldrig resa sig igen...känns det som iaf!
Kempe känns lite oprövad i sådana här sammanhang, skall Leksand ha som målsättning att nå Elitserien så behövs en tränare med rutin och massa ledareganskaper. Kempe är för orutinerad helt enkelt. Lillis eller varför inte Bendelin skulle vara betydligt bättre!
Alisandali: hehe helt rätt.... beror på va klubben siktar på om man misslyckas i ks (läs inte ordet om ) ska man satsa på återtåget 3,1 eller ska man ta nått år i allsvenskan innan man gör en kraftsamling?
mattias - 74: Ang. tränarfrågan... Det enda jag är riktigt, riktigt säker på är att vi får en tränare. Vem och varför just denna, återstår dock att se... 2 April får vi svaret, om nu inte jag och Emil lyckas lista ut det innan alla andra (vi gjorde ju det med Jukka)
Kommentar från en Växjösupporter ang Kempe till leksand !
" Kempe är klar för Leksand enligt mina källor. Kempe ja, mannen kan nog vara lite lik Boorken i sin syn. är du stjärna med bra betalt och inte presterar nämnvärt mycket bättre än en svensk kille så får stjärnan sitta på bänken... Han rullar gärna runt på kedjorna och är inte så jätte aktiv i båset".
Spontant så tror jag inte att det kommer att bli smärtfritt med Kempe i Leksand, om historien upprepar sig med att Leksand satsar på med överbetalda tjecker och finnar, då kommer många junisar i er organisation få chansen. Dock skall väl poängteras att han verkar vara en väldigt bra istränare.
mattias - 74: Backtalangen Niclas Andersén, 18, är på väg bort från Leksand. För spel i Brynäs. – Det där kan jag inte kommentera i dagsläget, säger Micke Sundlöv, Gävleklubbens sportchef.
Ja Andersen är ju en framtidsman inom Svensk Hockey så det är bra om han får lite kött på benen i Elitserien. Brynäs kommer få en riktigt tuffing trots sin unga ålder
Db_04: ingen tränare hittills har fått mig o skrika WoW, den ända tanken ja får när ja hör att andersen är på väg bort o massa skräptränare kommer upp på listan är att vi kommer stanna i AS i decenier om vi fortsätter tappa lovande junisar! Ritola, Andersen, Robert Nilson, o massa massa mer! andersen är ju en av våra bästa defensiva backar, o han kommer bli riktigt riktigt bra, så ja vill inte att vi ska förlora honom till brynäs!?
aja vi har ju iaf kontrakt med 16-17 grabbar redan, men vad är spetsen nånstans?! för vi har ju märkt att många i vårat lag i dagsläget inte ens håller emot malmö o skellefteå, så hur skulle det gå om vi gick upp!??! RAS DIREKT NER! lirare som eneqvist, ollas, linus persson, karlberg, bellemare, hedlund, osv osv håller inte ES klass, o dom har kontrakt nästa säsong, så ja vet inte ja...känns fan inte bra för våran framtid...
Diaz: nej det är väll inte direkt jättebra snubbar som är under kontrakt men det gäller att dom som försvinner ersätts av bra spelare om det ska kunna bli nått kval nästa år (åt rätt håll då alltså )
Green ritade på idag för 2 år. Riktigt roligt att han stannar