natta: det troligaste är ju att han inte får stanna men han får en vettig chans att visa upp sig för svenska klubbar på lite lägre nivå kanske en allsvensk bottenklubb lr så...... förra året fick Christoffer Björklund och Daniel PErsson vara med länge och dom spelade i normala fall för Borlänge Hockey
natta: natti natti! bolibompa slutade för länge sen... fast du har ju precis fått sommarlov, så mamma låter väl dig sitta uppe lite längre än vanligt. Missköt dig inte bara...
jag håller faktiskt med natta. det är ju faktiskt så att ju längre man spelar i allsvenskan, desto svårare blir det att hitta bra spelare. ekonomin blir sämre och de bra spelarna kostar. Och dessutom så spelar leksand i allsvenskan och det underlättar inte för klubben att värva bra spelare. Därför sållas en hel del spelare bort och kan hända att det inte finns nån bättre målvakt på marknaden som vill ställa upp på dom premisserna.
sedan att hon skrivit att "hon hatar lexand" på sin sida kan ha att göra med att hon bemöts av samma mynt av leksingar i skola och på fritiden, men blir som man umgås.
Skönt, då åker äntligen *ora ur, nu får det banne mig vara slut på daltandet. Vi kan väl för höge farao inte ha kvar ett lag som har under 4000 i publiksnitt i ES!?
Å ta Malmö med er till AS, de har inte heller nå´n publik. Till överst på sidan Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post charlie
Ja ni behöver ju inte ens tänka på att ramla ur, men det är bra att ni har lagt ribban inför framtiden: Allsvensk tränare = Allsvenskt lag, PERFEKT ! Lycka till mot Malmö. Wink Till överst på sidan Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Ruffy
InläggSkrivet: Mån 02 Apr, 2007 15:40 Rubrik: Citera Vi får åtminstone en tränare.
Ni får en spelare.
Wow. _________________ Till överst på sidan Visa användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger Jämtleksing
Blev medlem: 27 Oktober 2006 INLÄGG: 157 Från: Jämtland men bor i Finspång
InläggSkrivet: Lör 19 Maj, 2007 0:00 Rubrik: Citera Finns det någon arbetslös leksing med lite "kreativa ideer" om hur man kan spola en ishockeyplan med lite intressanta metoder så finns här en ledig tjänst. Wink platsbanken.ams.se/text/68/070516,080040,060909,11,2012750468.shtml I kravprofilen står det: Citat: Eftersom du i det dagliga arbetet möter en mängd olika människor är den sociala förmågan i att kunna bemöta människor av stor vikt. Det där måste ju vara fel. Ismaskinförare i FMMA är väl något av de mest ensamma arbete man kan ha. Smile Till överst på sidan Visa användarens profil Skicka personligt meddelande danne
MIK har haft årsmöte och bl.a. beslutat att FM Mattsson Arena ska byggas ut till att rymma 6500 personer (när är dock inte bestämt). Undrar om dom som beslutade detta har vetskap om moras publiksiffror? Till överst på sidan Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Ruffy
InläggSkrivet: Tis 12 Jun, 2007 13:31 Rubrik: Citera Haha, jag läste det precis. Herregud, dom slutar fan aldrig förvåna. _________________ Till överst på sidan Visa användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger danne
InläggSkrivet: Tis 12 Jun, 2007 14:26 Rubrik: Citera Ruffy skrev: Haha, jag läste det precis. Herregud, dom slutar fan aldrig förvåna.
Det blir ännu roligare...
Citerar från nyheterna på hockeyligan.se
Citat: Ett besked från den anlitade konsulten väntas under denna eller nästkommande vecka.
- Publikkapaciteten måste ökas, samtidigt som vi måste kunna erbjuda vår publik en större bekvämlighet, menar klubbdirektören Jan Simons.
Om det inte är möjligt att bygga ut den befintliga arenan finns en vision att bygga en helt ny hemmaarena.
En helt ny hemmaarena??? Man tror inte orden man läser, men kul är det Smile Till överst på sidan Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Bobbyman
InläggSkrivet: Tis 12 Jun, 2007 14:35 Rubrik: Citera Citat: Ett besked från den anlitade konsulten väntas under denna eller nästkommande vecka.
- Publikkapaciteten måste ökas, samtidigt som vi måste kunna erbjuda vår publik en större bekvämlighet, menar klubbdirektören Jan Simons.
Om det inte är möjligt att bygga ut den befintliga arenan finns en vision att bygga en helt ny hemmaarena.
En helt ny hemmaarena??? Man tror inte orden man läser, men kul är det Smile[/quote]
Man kan hoppas att om dom bygger om så får dom samma trend som oss att det bara går neråt. Smile Till överst på sidan Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Förstår du vad jag menar med att man blir som man umgås.
och förresten så tycker inte jag att dessa herrar verkar mara så mycket mognare heller.
Orkade inte riktigt ögna igenom det sull du klistrat in, men fattar vinken... du blir ledsen när några Leksingar skriver nedlåtande om mora.
Om du hoppas att jag eller nån annan här på HS ska be om ursäkt, eller förklara sånt som skrivs på ett annat håll i cyber-rymden misstar du dig väldeliga.
Att man utan att argumentera för sin sak skriver felaktigheter, utan att tänka efter före och i sin presentatation tydligt belyser sin omognad är en sak, men att häva ur sig nåt som "luktar panik" när vi diskuterar ett try-out kontrakt visar även prov på okunskap. Förstår inte för allt i världen varför du lade dig i och på det sätt du gjorde det...
och det finns ingen som krävt en ursäkt, visst kanske det skulle stått en chansning eller nåt istället för panik. men å andra sidan så kan det vara så att det inte finns nå andra alternativ, och att leksand därför valt att ge honom ett tryout kontrakt, om det dyker upp nåt bättre. om det inte skulle göra det så får ni nog dras med honom ändå. och i ärlighetens namn så kan ju ingen påstå att dagens upplaga av leksand ser lika starka ut som fjolårets trupp. definitivt inte på målvaktssidan iaf. sedan vet jag många leksingar (kanske inte du) som jublar och säger att mora åker ur i år och en del säger att mora får kvala. dessvärre för er del så tror inte jag att leksand ens når så långt.(kvalserien)
Malmö, Rögle, Bofors tror jag starkt på, ganska jämt om fjärdeplats. men den kommer att nypas av antingen Almtuna eller Björklöven. Aik lär dock ses som årets darkhors.
1. Malmö, Spännande lag, första gången utan dom har 100 nationalliteter i laget, har struntat i tjeckier/slovakier/amerikanare & kanadicker. Satsar på finsk/svenskt lag. Hurme är en toppvärvning på målvaktsidan, blir han skadad så känns det dock tunt, Eloranta & Nieminen 2 toppvärvningar. Bra att Pijetä stannade också! var så säkra att Malmö inte värvat klart än, Percy kommer öppna plånboken mera! Backlinjen helt ok. Dock känns Leksand backlinje starkare. Malmö vinner på vassare anfall.
2. Leksand, Värvat bra spelare, dock tycker jag det fattas en forward, skulle velat behålla Bartek, frågetecken i målvakterna, sviktar dom kan det gå åt helvete. Tunga förluster i Bartek, Saarela, samt tveksamt om Petrovicky kan bli den räddare vi väntat på. Prochazka, Nielsen & Pettinen & Houkko, ruggigt bra backar! Forwardssidan ser lite tunn ut tyvärr.
3. Västerås, Viktigt att Berglund stannade ett år till, Juhlin kan höja sig ett snäpp emot förra säsongen o detta kan bli farligt, Har en ung o lovande backlinje samt 2 spännande unga talanger som målvakter! Utropstecken!
4. Björklöven, Ganska bra trupp, dock ingen ES trupp. Tappar viktiga Lavander bröderna. Bra målvakter.
5. Rögle, Tappat grymt många spelare & bra spelare (Ahlbrandt, Zackrisson, Carlsson) och inte direkt förstärkt dom platserna, Inte lika starka som förra året. Kenny Jönsson måste vara hel för att dom ska kunna skrälla högre, samt att Harkins producerar poäng o får ihop en stark första kedja!
6. Växjö, Thoresen & Marsh viktiga värvningar. Om dom sviker kan det bli tungt, Målvakterna är frågetecknen. Backlinjen Ok. Tappat bra spelare!
7. Bofors, Svårtippat, får dom in ett par dugliga värvningar till kan dom bli farliga, känns lite halvsvaga just nu dock. Bröderna Hult kan bli bra.
8. Almtuna, Har tappat bra spelare, men värvat ett bra bra också, Ribbenstrand & Kimby. Samt att dom har backbjässen Ragnarsson! Minus för målvakterna, annars skulle det kunna bli högre placering!
9. Oskarshamn, Kan bli bra om Valdix blommar ut ordenkligt, har en duglig backlinje, frågetecknerna är målvakterna!
10. Nyköping, Har ett hyffsat lag för att ligga bland platserna 7-12.
11. AIK, Har ett hungrigt ungt lag, viktigaste spelarna måste vara Beck & Ryman, samt att det krävs att målvakt Danielsson gör en ny bra säsong!
12. Borås, Har värvat klokt med tanke på den ekonomiska situationen, kan skrälla rejält!
13. Sundsvall, lagets viktigaste spelare: Puncochar, Striz & Sundqvist måste vara hela säsongen ut samt att dom måste hitta en 1a keeper.
14. Nybro, Har tappat vissa starka namn t ex Kimby, & förstärk med juniorer & div 1 lirare, får det svårt.
15. Hammarby, har inga ekonomiska resurser för att värva spelare, så dom får ta från dom undre leden, många unga spelare som måste leda laget.
16. Huddinge, har tappat alla sina spelare som förra året klev fram & gjorde nån nytta för laget, kan skrälla några matcher men kommer i botten
Db_04: Ja samt att köpa en Sniper, då jag inte kan kalla Staal en sniper, kan inte heller säga att nån av våra forwards är en renodlad sniper, så jag är orolig, vem ska göra målen? vem ska avgöra dom viktiga matcherna?! Vi hadde ju Bartek på slutet förra året som imponerade starkt! Var han för dyr?! Varför behöll vi inte den spelare som gav energi till laget?!
svennis: skulle onekligen vara den mest spektakulära värvningen i svensk hockeys historia.. kanske europeisk tom. värvningarna under lock out-säsongen var ju trots allt rätt väntade.
immelmann: Spektakulära vet jag inte, men en av de mest osannolika.
Frågan är om det är ännu en "Cechmanek" Massor av meriter men långt efter bäst-föredatum....
Han skull säkert hålla i AS men sen då?
Hur som helst.. Leksand gick i samband med sparkningen av Masken ut med att man skulle satsa på unga svenska spelare och satsar på en massa importer, 12 om Eddie skriver på...
Min första tanke var att det måste vara ett skämt , det är någon som driver riktigt rejält med Expressen .
Men sen så har jag ju klagat både här och där på att vi har aldeles för orutinerade målvakter i laget .
Men vad är då Ed ?? Överrutinerad ??
Killen är ju fortfarande en ruskit bra målvakt med över 90% räddningar i Florida förra säsongen , så varför inte ta hit honom som back-up till våra orutinerade killar .
Ge honom en tjänst som målvaktstränare och tredjemålvakt .
Han kan nog ge dom både bra tips och självförtroende och kanske själv vara redo för inhopp då och då .
Sen så dricker jag gärna en öl eller två ihop med Ed och pratar lite målvaktsminnen , för Ed är väl inte med i någon nykterhetsförening , vad jag vet )).
Belfour skulle garanterat halla i As, Lack ar ingen malis som skall ta Leksand till Elitserien, han far garanterat sta en del matcher men i en ev kvalserie behovs rutin i massor och det har inte lack.
Gamle Leksingen Julius Larsson har gått till Almtuna.. Ska bli kul att se honom i matcherna emot Almtuna.. Nån som vet varför vi släppte honom 04a? Han var väl en redig talang, var det dä gammla vanliga med matchtid?
luktar panik tyker jag.