3 röster på: Nja, han är ju bra, men 42 år. va gör det om han är 42 år?!, han hade bra räddningsprocent i NHL förra säsongen och killen har juh en sjukt massa rutin! + att han säkert har en massa saker att lära våran Läck! Så jag skulle gärna se att Ed kommer hit!
skulle tro att det är en bäst före datum. sedan beror det ju mycket på vad han tycker om ölen i sverige också, kan väll aldrig tänka mig att det går att vara i leksand utan vara full:)
Ryktas start om att det är påväg in en stjärna i leksand! tror detta om Ed Belfour är mer rykte än sanning! Men ejendals vill få in en stjärna till Leksand, dom vill att vi ska gå upp till ES detta året! Så Ejendals kommer sponsra ett eventuellt köp, dom försöker få ihop alla guldsponsorer för att kunna lägga ett STORT bud på en spelare!
Det ryktas om en Kanadensare med 9 NHL säsonger i bagaget!!
Jag hörde senast för en timme sedan att Belfour skriver på i veckan och att det inte kostar Leksand en enda krona utan att Ejendal själv går in med pengar men det låter för bra för att vara sant.
mattias - 74: Har riktigt svårt tro att Randy skulle riva upp sitt kontrakt i ryska ligan för komma spela hos er , för 18 :e maj skrev han kontrakt med Lokomotiv Yaroslavl
NU är det iaf klart att Linus Persson spelar för Rögle nästa säsong, har gjorde en lyckad try-out och erbjöds kontrakt.
Efter en veckas tryout med Rögle har nu Linus Persson skrivit ett tvåårskontrakt. -En spelartyp som kommer att tillföra mycket offensiva kvalitéer till vårt lag, kommenterar sportchefen Roger Hansson.
Venne: Ja i så fall är det nog klart. Vad skulle Eddie tjäna på att göra ett sådant uttalande i en tidning i Colorado? Det verkar som att krogarna i Leksand kommer att få sig ett uppsving. En törstig dollarmiljonär är inte att försumma när det handlar om dagskassor i barerna ;)
Mitt tips är att de lånar ut Ayers eftersom Läck garanterat får stå några matcher och att han en lärare som Belfour är ju inte dåligt. Läck kommer växa med uppgiften
Det gör jag eftersom han knappast inte hade sagt nånting till Kandensisk media annars? Som gävle Lasse sa, man vinner ingenting på ett sådant uttalande annars!
Tror ni Leksan har råd att ge honom 'one billion dollars'? ;D
(vid en av tilfällena han blev gripen för fylla och oreda upprepade han flera ggr 'vet ni vem jag är?' och försökte muta poliserna. Summan han erbjöd dem eskalerade hela tiden och till slut erbjöd han dem 'one billion dollars.' Något av en klassiker :D)
mattias - 74: Jag får ej fram ord!!!! detta är otroligt!! Kommer in i arenan emot nybro!?!?!! nr...i leksand kasse idag, ED BELFOUR!!!! hur sannolikt är det egentligen! helt otroligt!!
Anders i Budum: är nog snarare såhär att klubben resonerar såhär att man måste göra en sjuk satsning i år för går man inte upp nu då måste man gå tillbaks till grunderna och börja bygga laget på sånna som Elias Granath och Magnus Hedlund i stället för att ha dyra utlänningar....precis på det sätt en annan dalaklubb lyckades ganska bra med för några år sen
Db_04: Vad händer med dom andra två nu då? Har man redan konstaterat att den nya killen inte håller eller är det "killen vi ska satsa på" Läck som får gå? Eller ska rent utav Läck bli förstekepper och Belfour är hittagen som mentor och ska fokusera mestadels på fiske/jakt?
mattias - 74: Som om det inte redan var klart att Patrick Ekwalls kompisar skulle punktmarkera er. Ni hade ju kunnat ställa upp med Borlänges lag och dom hade sänt era matcher ändå.