mattias - 74: Ja forwards är inge fel att hitta, men leksand tänker sällan att man ska ha bra backar eller målisar !
året 07-08 den sämsta målisen hittils Belfour året 08-09 Jerri M ingen vidare målis att ha! Och läck som var den bästa fick stå i båset , o nu är han borta =)
Snacka om att sända felaktiga signaler. lekand bjuder på en nostalgitripp när man firar 90 år, och ska därför spela en hockeymatch med gammla leksandsprofiler.
vore det inte mer rätt och riktigt om ni haft en bandymatch eller ett skidmästerskap med de legendarerna (om det finns några) för leksand började inte spela hockey förräns 1938 så det blir en lögn mitt i allt jubilerande. annars borde leksand ju preciserat att lif hockey firar 72 års jubileum eller nåt i den stilen. :))
Saxat från wikipedia.
Leksands IF är en ishockeyklubb i Leksand i Sverige. Leksands IF bildades den 13 augusti 1919 som en idrottsförening med bandy och skidsport på programmet, från 1920 även fotboll. Klubben spelade sin första ishockeymatch den 16 januari 1938, då man besegrade Mora IK med 11-0 på hemmaplan. Spelarna togs ur bandylaget.
Intressanta spelare som tydligen inte är beroende av en bra omgivning (bara varandra) lite sedin varning. jag tror dock att det blir ssk eller aik för dom.
mattias - 74:Tullat på spriten , karlfan lär ju vara blind på båda ögonen . En av dom mest horibla värvningarna jag har sett på flera år , han lär ju bara ha sett nått YouTube klipp där Granath gjort något bra för en gångs skull .
mattias - 74:Va fan Granath till Elitserien , och inte är det 1:a April heller . Vill Timrå spela i Allsvenskan nästa år , vad har dom sett i det stolpskottet , som vi har missat i alla år vi ville att han skulle gå till någon division1klubb ?? Kan bara tillägga att det är skönt att slippa svära nått mera över honom , TACK Timrå .
inte bra om ni tappar för många spelare, för då får ju strömberg chansen att bygga de lag han vill ha. och det skulle ju kunna innebära att ni får ett bra lag helt plötsligt:S
* Spelare som Leksand förlorat hittills och fler lär dra.
Läck ( Brynäs )
Bellmare ( SAIK )
Green ( Malmö )
Bornhammar ( klubb ej klar )
Karlberg ( Slutar )
Manne ( klubb ej klar )
Niemi ( Jokerit )
Jonasen ( klubb ej klar )
* Rykten på väg bort
Granath ( Timrå )
Ollas ( Västerås )
Hägglund ( Timrå )
M Persson ( okänt )
Rykten in
Nordström från FBK samt Rhodin
Snackas löst om Krizan som målis
Spelare med kontrakt
Målvakter - 1 st # ?? Erik Hanses
Backar - 4 st # 3 Oliver Ekman-Larsson # 15 Jan Huokko # 16 Petter Ullman # 26 Per-Anton Lundström
Forwards - 8 st # 10 Pelle Prestberg # 20 Marcus Weinstock # 21 Eric Johansson # 22 Markus Persson # 24 Andreas Martinsen # 32 Jens Bergenström # 41 Pierre-Edouard Bellemare # 47 Johan Eneqvist # ?? David Åslin
Svårt för allsvenska klubbar att få behålla sina framträdande spelare, är rädd att detta bara är början. Granath till Timrå gör mig inte ett förbannade dugg.
mattias - 74: Sperrle är ju i HK Dimitrov i ryska andraligan men vill upp till KHL, har ju även gjort några matcher i Dynamo Riga som uthyrd i vintras. Blev 5 st varav han vaktade kassen i 3.
Är han tänkt som en 1:a målis, eller som backup?