Hur som helst så är det en helt OK värvning av Leksand. Vi leksingar vet vad Lotvonen kan i sina bästa stunder och frågan är om han får vara skadefri nu så tror jag detta blir bra, snackas om Johan Andersson från Frölunda också skall skriva på vilken dag som helst.
Kimmo Lotvonen klar för Leksand enligt deras SMS tjänst. Bra. Hoppas han får vara skadefri nu för när han spelade så var han grym. Granath är ersatt med råge.
Tror inte på det där ryktet om Kapanen ändå, nu när jag hittade kommentaren efter lite letande så tar jag tillbaks det, bara nån tomte som hittar på. Innan så läste jag bara kommentaren på superstars forum och slängde in det här.
Samma skribent påstår att Ovechkin skall vara klar för Vita Hästen :)
Dock är chansen större att kapanen väljer Leksand än Vita Hästen :)
Jo han gjorde ju det så vi får se hur stor sanning det ligger i det där ryktet men enligt den här personen som kommenterat på bloggen så skall de presentera Kapanen på 1 Maj ! undrar om sossarna har ett finger med i spelet ?? :)
Jag menar inte att han är någon supervärvning eller frälsare. Däremot är han en klart godkänd allsvensk målvakt.
Jag tycker han passar bra in i den budgetsatsning som jag hoppas att LIF kommer göra nästa säsong istället för att satsa ihjäl sig. Det är bra om de parerar för finanskrisen.
Dessutom tror jag inte att LIF kommer gå upp så länge det är 12 lag i Elitserien, så det är lika bra att avvakta den förändringen innan man gör en storsatsning igen.
Nja, jag vet inte om jag håller med. Vissa verkar redan tro att han är nån frälsare. På superstars forum hyllas han som en supervärvning, jag vet inte om jag håller med men jag kan ju förstårs ha fel.
mattias - 74: Jo men kom ihåg vad ni sa om Peter Hirsch stats i Danska ligan och det va ju en bra målis ! Den hära killen har då fan så mkt bättre stats än han.. jag tror på denna finska keeper han kan inte va sämmre som sagt än de andra 2.
Ja som du ser på Mattias länk stod han i Oskarshamn för några år sedan, bland annat i kvalserien mot Leksand säsongen 04/05. Att döma av statistiken så verkar han ju ha varit stabil i Oskarshamn.
Han är nog inte tänkt som 1:a målis. Om ML tror att detta är en målis som skall ta oss till Elitserien så är han fel ute. Han är en bra målis men ingen utpräglad 1:a målis. Tror nog vi får se ett mer etablerat namn på 1:a posten.
Menar Du Fredrik Svensson ? Han spelar väl i Wolfsburg i Tyskland tror jag bestämt.