Leksands IF

26767 inlägg · 1367 ämnen

Silly season 2009 / 2010

« · 1159101 · » Till forumet

Sv: Silly season 2009 / 2010
Projta:

Menar Du Fredrik Svensson ? Han spelar väl i Wolfsburg i Tyskland tror jag bestämt.
Kommentera

mattias - 74: Nja jag tror inte på det där ! har svårt att se att Rhodin skulle komma till leksand ..

Appropåbackar ? vart tod den dära backen Svensson vägen som spelade i LIF 04/05 om ja inte mins fel, han som var från Luleå !?
Kommentera

Projta:

Enligt den här bloggen är Rhodin och Leksand muntligt överens !
Kommentera

Projta:

Johan Andersson nära Leksand.. Vet inte vad det är för spelartyp mer än att han har ryktats vara på väg ett tag nu till Leksand.
Kommentera

mattias - 74: hehe... Desvärre har ingen klagat på mig som de brukar på dig .
Det hade varit lättare om alla spelare hette Svensson i efternamn =)
Kommentera

Projta:

dina felstavningar är värre än mina :)
Kommentera

mattias - 74: Strålande värvning av Lotvonen, ! han skulle passa bra mde Nemi, sund nog vart han ju ej kvar
Kommentera

Målvaktstränaren Christer Hjalmarsson sägs opp från Leksand.
Kommentera

Tikinmyheart:

Nej detta är endast en fördel för Leksand som jag ser det. Lotvonen är bättre på allt men det är iof inte så svårt..
Kommentera

mattias - 74: Skit samma. Skit har bytts mot skit.
Kommentera

Bissett19:

Jaou :)

Hur som helst så är det en helt OK värvning av Leksand. Vi leksingar vet vad Lotvonen kan i sina bästa stunder och frågan är om han får vara skadefri nu så tror jag detta blir bra, snackas om Johan Andersson från Frölunda också skall skriva på vilken dag som helst.
Kommentera

mattias - 74:

Seijer du det....;)
Kommentera

Bissett19:

Han var en toppback när han kom förra seijouren :)
Kommentera

Bissett19: Det enda som stämmer i artikeln är ordet "tung"
Kommentera

Tikinmyheart:

Aftonbladet öser på:

"Leksand värvar toppback"

:)))
Kommentera

mattias - 74: Menar du att Lotvonen är snabbare än Granath och att han tar mindre utvisningar för att han inte hinner med?

Det är väl kvittat nu kanske. Du är glad att slippa Granath, och jag är glad att slippa Lotvonen.
Kommentera

Projta:

Kimmo Lotvonen klar för Leksand enligt deras SMS tjänst. Bra. Hoppas han får vara skadefri nu för när han spelade så var han grym. Granath är ersatt med råge.
Kommentera

mattias - 74: Kanske är så att det är en blåsning på g ! allt kan hända SS =)
Kommentera

Projta:

Han är längt ifrån klar, det snackas ju om att timrå skall bli blåsta då han garanterat väljer sedelbuntarna i Ryssland.
Kommentera

Projta: Var står det? Visa gärna länken.
Kommentera

N.Kappanen är då klar för Timrå, så inte blev det LIF inte =)
Kommentera

mattias - 74:
Jag hade inte så stora förhoppningar på att han skulle komma till LIF. Tror inte heller att TR kommer att skriva på för LIF.
Kommentera

Tikinmyheart:

Dom leksingar som hoppades på Peter Nordström kan nog tänka om .
Kommentera

mattias - 74: He he. Jag är så kåt på att Kontiola ska signa för TIK så det blev en liten kortis där:)
Kommentera

Tikinmyheart:

Kontiola ?
Kommentera

Tikinmyheart:

Tror inte på det där ryktet om Kapanen ändå, nu när jag hittade kommentaren efter lite letande så tar jag tillbaks det, bara nån tomte som hittar på. Innan så läste jag bara kommentaren på superstars forum och slängde in det här.

Samma skribent påstår att Ovechkin skall vara klar för Vita Hästen :)

Dock är chansen större att kapanen väljer Leksand än Vita Hästen :)
Kommentera

mattias - 74: Äh, blir nog bra det här. Granath till Timrå, Kontiola till Leksand:)
Kommentera

87bth01: Han kom ju liksom in när det återstod 1,5 mån av säsongen. Fick dessutom halv hyfsat pröjs också.
Kommentera

87bth01:

Jo han gjorde ju det så vi får se hur stor sanning det ligger i det där ryktet men enligt den här personen som kommenterat på bloggen så skall de presentera Kapanen på 1 Maj ! undrar om sossarna har ett finger med i spelet ?? :)
Kommentera

mattias - 74:

Antti-Jussi Niemi kom ju från KHL till Leksand.
Kommentera

mattias - 74: Hmm tror att jag ska starta upp en blogg:)
Kommentera

Tikinmyheart:

Nej jag tror inte det men ett rykte är ett rykte!
Kommentera

mattias - 74: Från NHL och KHL till allsvenskan och Leksand:) Men allt är ju möjligt, eller?
Kommentera

norrland:

Ja det verkar märkligt varför Leksand skall försöka få honom, snacka om misson impossible eller så har Ejendal öpnnat lädret igen trots allt?
Kommentera

mattias - 74:

Troligtvis ett grundlöst ryckte bara.
Kommentera

87bth01:

Kommentar från Johans Malmöblogg..

man kan ju hoppas det stämmer..

"Tjena!

Kevin Doell har förlängt sitt kontrakt med Leksand med 1+1 år.

Leksand ligger också i slutförhandlingar med en riktig supercenter, Niko Kapanen..

Om, inte affären spricker så kommer Kapanen presenteras, tillsammans med Doells kontraktsförlängning, på Fredag."

Kommer kapanen så är det en värvning som är den bästa sedan Ryder.
Kommentera

87bth01:

Jag ser hellre att man lägger de pengar som finns på en riktigt riktigt vass första keeper. det har Leksand saknat de senaste åren.
Kommentera

mattias - 74:

Jag menar inte att han är någon supervärvning eller frälsare. Däremot är han en klart godkänd allsvensk målvakt.

Jag tycker han passar bra in i den budgetsatsning som jag hoppas att LIF kommer göra nästa säsong istället för att satsa ihjäl sig. Det är bra om de parerar för finanskrisen.

Dessutom tror jag inte att LIF kommer gå upp så länge det är 12 lag i Elitserien, så det är lika bra att avvakta den förändringen innan man gör en storsatsning igen.
Kommentera

mattias - 74:
Håller med, skulle gärna se någon annan som 1:a målis.
Men om det inte blir så, får jag hoppas att jag hade fel.

Strömberg verkar ju iaf tro på honom, enligt media...
Kommentera

87bth01:

Nja, jag vet inte om jag håller med. Vissa verkar redan tro att han är nån frälsare. På superstars forum hyllas han som en supervärvning, jag vet inte om jag håller med men jag kan ju förstårs ha fel.
Kommentera

mattias - 74:

94% i nästan vilken liga som helst tycker jag säger en hel del.
Kommentera

mattias - 74: Jo men kom ihåg vad ni sa om Peter Hirsch stats i Danska ligan och det va ju en bra målis !
Den hära killen har då fan så mkt bättre stats än han.. jag tror på denna finska keeper han kan inte va sämmre som sagt än de andra 2.
Kommentera

Projta:

Ja men 94 % i danska ligan säger väl inte så mycket. Han måste iaf vara bättre än Manne och Mylleniemi :)
Kommentera

mattias - 74: Nja det vetta fasiken om vi får göra..
jag har en kännsla att detta är leksands 1a keeper, han har iallfall bra räddings stat.
Kommentera

Projta:

Ja som du ser på Mattias länk stod han i Oskarshamn för några år sedan, bland annat i kvalserien mot Leksand säsongen 04/05. Att döma av statistiken så verkar han ju ha varit stabil i Oskarshamn.
Kommentera

Projta:

Han är nog inte tänkt som 1:a målis. Om ML tror att detta är en målis som skall ta oss till Elitserien så är han fel ute. Han är en bra målis men ingen utpräglad 1:a målis. Tror nog vi får se ett mer etablerat namn på 1:a posten.
Kommentera

87bth01: Vet någon något om denna målis ?
Har aldrig hört hans namn
Kommentera

norrland:

Förstamålis antagligen.
Kommentera

« · 1159101 · »