Db_04: Jag väntar nog med att förutspå finallagen tills dess att alla har fyllt sina trupper. Mycket hänger nog på vad Frölunda kan hitta för ersättare till Lundqvist t ex.
Bästa trupperna just nu har, enligt mig, HV och Linköping just på grund av dom har sina trupper fyllda och att Frölunda och Färjestad i dagsläget är de lag som har flest "hål" i trupen att fylla.
Stigsson: kan nog hålla med dig lite.... men nog tror ja på Frölunda hittar en bra ersättare till Henke.....enligt rykten kan de vara Tim Thomas från Jokerit
Falahk: Tim Thomas är bra...men om de blir han så lär de va bestämt att han stannar oavsett NHL drar i gång eller inte....för han är väll ungefär i samma sits som Hedberg nu. Enligt Bostons officiella hemsida så är endast Andrew Raycroft kontrakterad....och Thomas bör vara en av dom målvakter som är aktuell som nr 2 där
Kommer här med en lättare analys av de senaste värvningarna...
maki: Trevligt att nån mer ser potentialen i Tiilikainen!
Ser honom som en ypperlig ersättare för Witehall, som jag annars hade kommit att sakna. Absolut en spelartyp som behövs i ett lag för att få övriga att tända till. Spelar tufft och banar väg för kedjekamrater.
Lotvonen är en stabil, defensivt skicklig och jämnt spelande back. Med spelförståelse och precisa djupledspass skapar han giftiga kontringar och spelvändningar som ställer motståndarna i mittzon.
Det om finnarna...
Övriga spelare finns väl ingen anledning att uttala sig om, då jag endast känner dom från olika media. Har aldrig sett nån av dom Live. Zidlicky kan dock inte räknas mer än som utfyllnad fram tills dess att Nemecek och Benysek kommer... :)
mattias - 74: enligt intervju med Masken i Falu-Kuriren (tror jag det var) så förhandlade de med 2 målvakter, så det verkar ju som det finns någon annan... ;-)
det låter bättre, måste ha en målvakt som är bättre och dels yngre, skall masken ha en 34 åring som första alternativ kan han lika gärna fråga Peter Åslin om han vill göra Comeback :P
mattias - 74: han är bra ....stått länge i NHL dessutom har han dubbla pass....han är engelsman/kanadensare vilket innebär att han inte blir ICKE EU spelare....
Jari Viuhkola är en av finska ligans bästa centrar
Jag har just varit inne på Hockeyligan`s hemsida och kolla hur dom andra lagen har byggt sina lag,Jag är inte så himla imponerad över de andra lagens värvningar,men jag tror Mora kan bli farlig när dom har så många finländare,men Leksand kommer dänga allt ute på isen där i vinter,i nya arenan och allt. Vi har ju Bicek,Lotvonen,Steenarna,Eriksson,vi har alla! Alla är bra på sin sak i laget. Jag tycker det ser riktigt lovande ut för Leksands del iår,vad tror ni andra?
Leksing28: Jag tror också att Leksand kommer till slutspel, men inget lag (inte Leksand heller) har så många direkt imponerande nyförvärv. Jag undrar verkligen om J Eriksson är tillräckligt bra för elitserien och att leksand kommer "dänga allt ute på isen" är bara naivt. Likaså att Mora blir farliga. Mora får nog kvala i år.
83 Liljegren: Håller med om att Mora får det svårt.
Som jag ser det borde en slutspelsplats vara rimlig, men det viktigaste känns som att undvika kvalplatsen, vi har ju trots allt varit där 4 av de 5 senaste åren.. Men om vi håller oss kvar ser det riktigt lovande ut nästa säsong. Jag tänker då på att Wallenberg, Hucko, Oscar Steen och även Meijer har fått lite elitseritempo i benen...Men det kanske är att gå händelserna i förväg, nu gäller denna säsong och ett slutspel i Ejendal skulle ju inte va helt tokigt?