Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC

« · 871612 · » Till forumet


Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Frisco:
Precis samma känsla !!!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
LHC-girl: Samma känsla som för tre dar sen med andra ord?
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Två matcher från sm-guld!!!
skön känsla..
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
NuMo:
Kanske det är så enkelt att pennfäktarna på sportsidorna i många tidningar inte i samma utsträckning är från Norrland och i synnerhet inte från Ö-vik med omnejd! Det är ju för djävligt om ett SM-Guld hamnar där i obyggden. Ja men då kan dom ju alltid skälla på publik och fans. Hmm undra om det är så ??
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Om IAEA ändå ska hit och inspektera kärnkraftverken som finns här i Sverige, kan inte de komma överens med LHC om ett icke spridningsavtal som då gäller era coola supportrar och den där Råååååååååånney på corren?
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Åt er säger jag suck.
Kan ni inte föra detta enögda, naiva skitsnack nån annanstans.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Poffa: Ni är fantastiska.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Poffa: OK. Ja då så.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
NuMo: Nej då, den finns där. Det är bara LHC som tagit bort länken.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: Hockeybulletinen avstängd. Är det någon som är överraskad? Men men. De här som gör så där är ju inte supportrar var det ja.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
NuMo:

Chockerande att det behövdes polisingripande från...hur många var de, nio?, poliser. Läskigt. Bobbe som hade lovat att det inte var några slagsmålsnissar med upp. Frågan man ställer sig - Knatte, Fnatte och Tjatte, var där för att slåss eller tyckte de bara att kepsen var snygg? Efter att ha läst på LHC:s forum undrar jag.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Poffa: Jag håller med. Jag har inte varit med om en publik som förorenat vår arena så mycket som detta motståndarlags supportrar. Visst har det varit fingrar i luften från en del och det har väl hänt att en och annan salivindränkt trumpinne kommit flygande. Men det här omogna beteendet utav subkulturella samhällsfrånstötta har jag aldrig bevittnat tidigare. Hoppas att det var sista gången.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
NuMo: Ja, det hände innan. Men jag anser fortfarande att de inte borde få beträda vår vackra arena och förorena den med sin närvaro.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Poffa: Det hände väl innan matchen. Under matchen i arenan så sprattlade LHC-supportrarna emot mest i alla fall.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
73Sjöbba: Det bevisar ju bara att modosupportrar i mycket högra utsträckning står för det de gör.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
73Sjöbba: Vilket är tvärtom enligt polisen i Övik.

Dessutom fördes fem LHC-fans ut från arenan, med snygga armband. Jag hoppas innerligt att det MODO-slödder som var inblandat i det som hände på stan, blir portade från Arenan.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
73Sjöbba: Måste ha varit LHC:are som snott modotröjor. För Modo buar bara på läktaren, de bråkar inte.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
NuMo: Och nu lite vatten på kvarn.
I pappersbilagan av ST så stod det att 5 supportrar greps på eftermiddagen i Ö-vik varav 4 var Modosupportrar och 1 Linköpingssupporter.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Jo, det kan jag hålla med om. Det var ju dina ord jag betraktade.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: Murveln Hans har redan glömt FBK's seger i OT över Pingen.
Teflonminne, allt rinner bara av!
"
Hemmaplan
Linköping är fortfarande obesegrade under slutspelet i Cloetta Center. Laget spelar med ett härligt självförtroende på hemmais och det är ett stort plus i morgon. "
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
NuMo: Mer åt svammel.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Det var inte en analys. Det var mera en betraktelse.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Före utvisningen håller Persson pucken i en halv minut ungefär. Tragiskt självisk i den situationen.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
För att hjälpa er lite på traven så hörde jag Persson uttala sig om hur onödigt det var att dra på sig utvisningen. Torde vara ett halft medgivande att den var korrekt dömd.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
NuMo: Det kan man kalla en enögd analys. Försök inte provocera fram något, det fungerar inte. Iditoter som använder idrott till att utöva våld är inte värda att kommentera och framförallt inte i samband med matchanalyser. Det ska för det första inte släppas in på arenorna till att börja med. Att de har LHC tröja, Aik, modo eller malmötröja hör inte hit. Man kan knappast klaga på Nike som företag för att idioter bär deras kläder. Ett visst ansvar har klubben - och i LHC:s fall tror jag vi kan vara överens om att man tagit och tar sitt ansvar mot detta pack.

Punkt slut.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: Haha, måste tydligen ta tillbaka en del av det jag sade. Jag måste ha läst igenom artikeln väldigt slarvigt så här dagen efter drabbningen. Såg ju bilden på Mårtensson och kopplade då givetvis samman honom med ordet "LHC-stjärnan". Tydligen extremt okoncentrerad idag, har exempelvis inte lyckats samla tankarna för att jobba med lektionsplaneringarna.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: Menar ni detta?
Vilken LAGsammanhållning LHC har - NOT!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Klimpen: Jag har kommit till en viktig insikt. Alla lag som har en enda enögd supporter på läktaren som någon endaste gång sagt "bu" skall diskvalificeras av sportsliga själ.

Eller kan det vara så att vi godkänner två? Fyra, åtta, sexton personer av den kategorin? Ja, jag antar att det finns adekvata empiriska studier på det. Vi har ju experter i panelerna runt omkring på HS just i fråga om enögdhet.

Fast... I de kontradiktiva argumenten omkring buanden och enögdhet så fastslår ju någon i samma andetag att buanden mot domaren har - med hockey - att göra, vilket torde innebära att det egentligen borde vara tillåtet ändå. (NMen något SM-guld är man inte värda, av just den anledningen.)

Aningen motsägelsefullt så förekommer ett fenomen hos framförallt LHC-supportrar - på läktarna - som tydligen - INTE har med hockey - att göra. Det är något som vi skall bortse från, för det påverkar inte matcherna. Så det är helt ok. Att detta fenomen innebär att var och en som hejar på något annat lag än LHC kan få riskera avslaget näsben, eller något annat värre. Ähh! Det låtsas vi som om det inte har med saken att göra. Den publiken är i alla fall värda ett SM-guld, oavsett om de vinner det eller inte.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Paddan:

Är det inte Holmqvist som rasar i den ena och Mårtensson som säger att det var en helt riktig utvisning i den andra? Eller läser jag slarvigt?
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Paddan:
Det var kanske så att dommaren inte hade den här matchen under kontroll någon gång. Nivåerna växlade ju så det var nästan svårt att hänga med i vad som gällde. Det var nog lite tur att spelarna var så pass disiplinerade som de var annars hade nog domaren tappat den här matchen fullständigt!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
zigge:
Kan ju vara så att avund är starkare än mycket annat! Det är trots allt en av "Dödssynderna"
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: Fast, läser man i media så verkar det också vara svårt att veta vad som är rätt. I ena kvällsblaskan rasar Tony Mårtensson på Rönnmarks bedömning av Perssons utvisning och säger att Rönnmark tar utvisningen enbart på grund av publiktryck, medan Mårtensson i den andra kvällsblaskan menar att det var en solklar utvisning. Hmm, hur ska han ha det egentligen?
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad:
Ja det är ju bra att det finns såväl enögda som tvåögda i en suporterklack! Du tillhör nog den första gruppen då!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
73Sjöbba:
Vad är en hemmapublik till för?
Hejja fram motståndarlaget eller?
Den situationen du beskriver var nog lite utydlig och det var ett dåligt exempel tycker jag nog när det sker i ett fall och det är mera handsken som träffar!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad:

Och du tror att jag köper en LHC-supporters åsikt om domarinsatsen? ;) Jag har en kompis som såg matchen som varken håller på LHC, MoDo eller något annat lag i ES. Han tyckte också att domaren agerade konstigt. Jag är mer benägen att tro honom.

Det är också möjligt att TV inte visar alla situationer som uppstår på isen. Det är iofs också möjligt att domaren missar dem.

Men det är väl saksamma. Matchen är spelad. Vi vann. Du kan få vara nöjd med domarinsatsen, så kan jag få vara missnöjd, och så gör vi tvärtom vad gäller vilket lag som vann. Hepp.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: Ledsen, men efter att ha sett matchen på tv med tillgång till närbilder och repriser - kan jag bara erinra mig två ev. felaktiga utvisning eller missad sådan under hela ordinarie matchtid. Åt båda hållen. Faktiskt.
Det var nån roughing (från modo) jag minns som enligt boken skulle ge en tvåa - men i situationen så hade det varit larvigt att ta den. Jag minns också en hakning/fasthållning som skulle drabbat LHC framför eget mål med en petig dommare på isen. Men jag minns också berömmet som Calle & co gav rönnmark då han friade eftersom det var kroppskontakt och kamp hela situationen.

Ledsen som sagt - men du är fel ute vad gäller dommarinsatsen.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
73Sjöbba: Var inte så enögd!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Hur definierar Du själv personangrepp?At fysiskt slå nån på käften?
Läs 1 gång till vad Du skrev, redan 11:25 var du ju trött på detta.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
73Sjöbba:

Jag har ingen aning om vilken situation du pratar om, så jag kan tyvärr inte kommentera det hela.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: Bästa domarinsatsen i finalserien..... ps. det är inte utvisning varje gång nån ramlar.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: Men tydligen inte highsticking. Niklas Persom fick en klubba i ansiktet och då skrek hela Modo publiken åt Rönnmark.

Personligen tyckte jag att det var århundradets tydligaste highsticking.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad:

Jag tycker inte att man ska ta utvisningar för tacklingar. Däremot tycker jag att man ska ta utvisningar för hakningar, fasthållningar, fasthållning av klubba, crosscheckingar etc. Men det tyckte inte Rönnmark. Men vi kanske ska vara glada, hade han inte blundat så mycket hade matchen tagit mycket längre tid att spela av (förutsatt att det inte hade gett fördel till något lag att spela i PP så att matchen hade varit avgjord efter tre perioder då).

Såg på TV? Hey, jag bor i Övik. =)
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: Hävdar fortfarande att Rönnmark var i det närmaste kanon i 3 perioder. Han hade en hög nivå - vilket enligt tidigare dommarinsatser kanske då kan kallas dålig. Men Rönnmark var närmre regelboken än någon annan dommare so far. Man kan heller inte säga att de båda lagen spelar fult... det är ju damhockey emellanåt. Åtminståne tillät han tacklingar - och det var rätt roligt att höra publiken skrika ut sitt missnöje då han inte tog lhc utvisningar - för klockrena tacklingar. Vet ej om du såg på TV - men de tyckte allihop att det var rätt lattjo. "Övik mot hela världen" myntades i det sammanhanget.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
zigge: Förstår inte om du tog åt dig för svamparna eller om du själv hoppade på nån/mig? I så fall får du nog ta i lite mer för jag uppfattade inte angreppet.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
knaskamilla: Du har en poäng, jag ger dig det.

Ang. knätacklingen ansåg jag detsamma. Tills jag såg reprisen. Det var ingen utvisning.

Ang. SM-guldet - Vi är bara 2 matcher från SM-GULD!
Grymt! Nu kör vi!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: Såja, nu har vi nått de oundvikliga person-angreppen.
HÄRLIGT!!
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad:

Men alltså. Den där snubben som skrev artikeln hävdade att vi inte förtjänar ett SM-guld för att vi är enögda...eller? Förtjänar i sådana fall ett lag som har en massa "supporters" som åker runt och slåss SM-guldet mer, för att de har bättre supporters? Är det bättre att slåss i sitt lags namn än att vara avsiktligt enögd på läktaren?

Gällande Rönnmark igår: Han var inte bra. Han missade så solklara grejer. Knätacklingen i början t.ex., när han inte tog för den insåg man vartåt det barkade. Men vet du vad? I ärlighetens namn gissar jag att han kan ha varit dålig åt andra hållet också. För jag är MoDosupporter, naturligtvis reagerar jag mer på missade utvisningar på motståndarlaget än på missade utvisningar på MoDoiter (även om jag ibland ser sådana också).

Nåväl. Vi vann ju. Nu har vi två matcher på oss att ta SM-guld. Bara att hoppas att det håller hela vägen, för vi förtjänar ett guld.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
distanserad: UNDERBART, FANTASTISKT enögda !!
Som jag sade förut, jag språkade med en VETTIG LHC:are, so faktiskt var SUR på LHC's publik, som inte hängde med o stöttade sitt lag, mera okunnigt slötittande. (Lite likt NHL, där halva publiken är ute i BigMac-o Popcorn-kön, o sen bara väntar på fight.)
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
zigge: Kom tillbaka när du slutat röka dem där svamparna.
Kommentera

Sv: FINAL: MoDo Hockey - Linköpings HC
Men äckligt enögda är ni.
Kommentera

« · 871612 · »