Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

HV-LHC

« · 1027715 · » Till forumet


Sv: HV-LHC
Hemma igen!!så gött med seger!!Om man ska tänka possitivt så är det 120 min till Sm g... men vi väntar med att nämna det ,men en bra bit på väg!!!"Linköping såg lite trötta ut" yeah right !!kan jag inte hålla med om alls!!
Kommentera

Sv: HV-LHC
difzi: Tackar!!! Vet att du är smyg LHC:are i grund och botten.. ;)
Kommentera

Sv: HV-LHC
Larionov: nä, inte somnar man.. men nog fasen blir det trist i längden med icingpuckar och strikt styrspel. Men på andra sidan myntet så finns det ju en skönhet i det också... lite kluvet.

Jag har sagt 4-2 i matcher till lhc, så jag håller kvar det, även om jag inte trodde vi skulle norpa den första bortamatchen. Fast.. magen säger nu 4.... 0.... fast... det kan väl aldrig... eller... SM GUL.... ;)
Kommentera

Sv: HV-LHC
distanserad:

Grattis!!

Ja, sm-guld är ni väldigt nära ifrån, Hv har en tung uppförsbacke just nu.

Vore roligare att se er som guldtagare än hv :) De är ni värda.
Kommentera

Sv: HV-LHC
distanserad: Samtidigt.... tråkigt? Ja, det var inget skönlir. Men man satt ju inte direkt och somnade i soffan...
Kommentera

Sv: HV-LHC
distanserad: Drömmen vore ju (att vänta antal matcher) bara 2! Men så enkelt kan det inte gå... Det finns inte.
Kommentera

Sv: HV-LHC
Så skönt.

Otroligt tråkigt att titta på.
Men så otroligt bra bortaspel.
Fast man undrade om de spolat isen, grymt mycket felpass, felstuds och felskär.

Men vad gör väl det.
SÅÅÅ skönt.

SM Gul.... nja, vi får väl vänta nån match till.
Kommentera

Sv: HV-LHC
Larionov:

Jaså! Skall försöka sova på saken i alla fall, men jag är skeptisk, mycket skeptisk.
Kommentera

Sv: HV-LHC
härligt att se lhc lira, knip nästa hemma också så är guldet "hemma".
Kommentera

Sv: HV-LHC
Et tu Brute: Tack! Men. Njaaa... riktigt så enkelt är det nog inte. Vinst för HV på fredag (med 2 hemmamatcher på raken) och det är ett helt annat läge. Och någonting säger mig att den matchen kommer att ha samma karaktär som den här, dvs. tight hemåt och lite slumpmässiga lägen som avgör. Nog för att jag tycker att LHC skapade fler och vassare chanser idag, men det här är inte på något sätt över.
Kommentera

Sv: HV-LHC

Så där ja, nu kan ni nog börja ställa in skumpan på kylning. Skall ju till ett smärre mirakel för att vända på detta, som ju heller ingen har gjort sedan det blev bäst av 7. Så där för finns det faktiskt inte inom felmarginalen...ännu.

Små marginaler...Obefintlig struktur i anfallsspelet...Dump and Chase. Vem fan kom på det? Finlandsfärjan uppe i korvkön, näää, det är inte mycket som talar för att den statistiken skall brytas nu heller...Mycket att lipa över nu... Jag återkommer... Grattis föresten!

Kommentera

Sv: HV-LHC
Tikinmyheart: ja det hade vari en snygg gest
Kommentera

Sv: HV-LHC
LHC-girl: Har du sett på fan. Två utsocknes som håller på LHC:) Det enda som vi begär som tack, är att du sätter på dig en TIK halsduk och vinkar till oss ikväll.
Kommentera

Sv: HV-LHC
LHC-girl: lycka till i kväll ... hoppas så in i helvete att ni vinner..
Kommentera

Sv: HV-LHC
Tikinmyheart:
Ok är det så!! jaja!! jag skriker ändå..
Kommentera

Sv: HV-LHC
distanserad:
Ja vet faktiskt inte! men i våran buss är vi 20 st tror jag!! ska bli grymt kul!!
Kommentera

Sv: HV-LHC
LHC-girl: Ja, skrika dig hes kommer du med all sannolighet att göra, då du har plexiglaset en meter ifrån dig. Även om du skulle släppa en atombomb från det där jävla kobåset, så skulle nog inte spelarna höra det heller.

Jag hoppas ni hanterar HV bättre än vad vi gjorde på bortaplan.

LYCKA TILL !
Kommentera

Sv: HV-LHC
LHC-girl: Bra jobbat! Hur många kommer dit, vet du det?
Kommentera

Sv: HV-LHC
Läge att vinna iKinnarps arena!! hoppas jag men blir tufft ocj jämt!
Får bara inta ta massa onödiga utvisningar så kan det gå vägen!!
Jag skall iallafall göra mitt bästa och ge mig av till Kinnarps och skrika mig hes..
Kommentera

Sv: HV-LHC
Et tu Brute: Du fick din vilja igenom:)
Kommentera

Sv: HV-LHC
Tikinmyheart:

Jag föredrar Rönnmark.
Kommentera

Sv: HV-LHC
MarcusElving: visst. lycka till. Kan ni behöva... 4 lag på 16 poäng... sjukt..
Kommentera

Sv: HV-LHC
LHC tar SM-guld, det är jag övertygad om !
själv håller jag på Brynäs, Önska oss lycka till i KS
Kommentera

Sv: HV-LHC
distanserad: Nja, så illa var det inte. Det handlade väl mer om knuffar med handskarna från Melichar än "riktiga" crosscheckings. I liten varsam takt så han var i lagom obalans när den sista knuffen kom och han stöp.

Men som sagt, jag tror inte jag hade protesterat för mycket mot en utvisning där...
Kommentera

Sv: HV-LHC
qslig: De matcher han har dömt i Eon har varit katastrofala. Sen verkar han gå sin egen väg när det gäller bedömning av straffar.

Jag tycker Rådbjer och Rönnmark är de två som har varit hyfsat konsekvent i bedömningarna.
Kommentera

Sv: HV-LHC
kuben har varit väldigt mycket upp och ner hela detta slutspel tycker jag, lite förvånande att han dömer finalserien (om han nu dömer hela?)

personligen hade jag hellre sett rådbjer.
Kommentera

Sv: HV-LHC
Larionov: "Och i ärlighetens namn var upprinnelsen till 1-0 målen nog på gränsen, när Davidsson blev lite omilt behandlad av Melichar. "

Jag räknade till åtminståne 3 regelvidriga cross checkingar där... :)
Kommentera

Sv: HV-LHC
FreddanVF: Kuben höll väl en ganska varierande nivå på utvisningar matchen igenom tyvärr, men just i de där situationerna (frilägen) verkar alla domare ta stenhårt för "spelförstörande moment". Jag är därför inte förvånad över att det blev straff, för visst var det lite småhakningar och annat på vägen. I en "vanlig" situation hade det inte blivit ett skvatt av det, men nu är ju bedömningen som den är. Sedan om det ska bli straff eller inte är ju en till slut fråga om spelaren ifråga tilläts avsluta "normalt" eller inte, och där finns nog lte olika åsikter... :)

Tycker ändå att det var mer irriterande vid andra situationer. Tony åkte på en holding efter att ha blivit nergjord 3 gånger i situationen som föregick hans utvisning. Och i ärlighetens namn var upprinnelsen till 1-0 målen nog på gränsen, när Davidsson blev lite omilt behandlad av Melichar.

Men ändå, slutspel är slutspel. Det är nog inte helt lätt att sätta en lagom nivå så att man verkligen (konsekvent) tar för de spelförstörande grejerna, men samtidigt tillåter spelarna att göra upp om det utan att blåsa sönder matchen.
Kommentera

Sv: HV-LHC
qslig: Är det inte bättre om Linköping loosar så att Janne är riktigt hungrig på SM guld nästa säsong? ;-)

Nä, skämt å sido. Jag hoppas att ni vinner. Det har ni änna gjort er förtjänta av...
Kommentera

Sv: HV-LHC
FreddanVF: skänker och skänker, är man petig så är det nog straff.
Kommentera

Sv: HV-LHC
jävligt tråkigt att Thomas Andersson ska vara en sån bedrövlig domare. Skänker bort en straff till Hv när det ska vara 2 min hakning. Gött att ni vann till slut iaf.
Kommentera


Sv: HV-LHC
Spännande match som vi vann rättvisst!!
Kommentera

Sv: HV-LHC
Et tu Brute: Jo, en match som hade det mesta. Och som sagt, vi får tacka stolparna i sista perren. Samtidigt hade ju LHC ett par i virket också, och var ruggigt när att gå fram till 5-1 när det istället blev mål åt andra hållet, två gånger om.
Krasst sett hade vi också lite flyt med att Ledin drog på sig en synnerligen onödig femma, det bromsade upp den forcering som inleddes i slutet av andra perioden. Jag är ändå imponerad över att LHC reste sig i sista och stod upp bra.
Ward är en stor tillgång för... LHC. Maken till korkade utvisningar får man leta efter.
har en känsla av att tränarna kommer att lägga rätt mycket krut på att lugna ner somliga herrar (i bägge lagen) inför nästa drabbning...
Kommentera

Sv: HV-LHC
Et tu Brute: Tackar.

Skönaste matchen jag sett på länge, onödigt att släppa in HV, men lika starkt att inte tappa den utan fortsätta trampa på.

Kan bli en jävligt kul serie det här!
Kommentera

Sv: HV-LHC
härligt att se, borde aldrig blivit så spännande som det blev på slutet. ward visar smartness som vanligt, bara att buga och tacka när han spelar i motståndarlaget. jämtin är ju inte så smart han heller, hehe.

hejja janne :D
Kommentera

Sv: HV-LHC

Grattis till segern. Den var ju inte helt oförtjänt. Det är små marginaler ibland. Melins ribbträff plingar i öronen än...

Kommentera

Sv: HV-LHC
Fysisk hockey: (o)tack.. ;)
Kommentera

Sv: HV-LHC
usch! så härligt spännande!!på med matchtröja+halsduk!!snart Cloettadags
kom igen nu Cluben!!!
Kommentera

Sv: HV-LHC
distanserad: Tack för tipset.

Ska använda dina ord, (o)lycka till ikväll...
Kommentera

Sv: HV-LHC
Fysisk hockey: Varför inte gå till www.fotbollsforum.nu/ istället då.
Iväg - bums med dig.
Kommentera

Sv: HV-LHC
Heja ingen... Tur att de visar fotboll istället på tv ikväll...
Kommentera

Sv: HV-LHC
superfalle: Klart vi ska...
Kommentera

Sv: HV-LHC
superfalle:

Heja Niklas Persson
Kommentera

Sv: HV-LHC
Cyklob: kom igen LHC.krossa hv nu ...
Kommentera

Sv: HV-LHC
Cyklob: tackar
Kommentera

Sv: HV-LHC
distanserad:

Lycka till i finalen, blir nog en riktigt underhållande final detta :).
Kommentera

Sv: HV-LHC
Tikinmyheart: Tackar! Vi ska göra vårt bästa
Kommentera

Sv: HV-LHC
distanserad: Det ska bli intressant att följa finalen. Det enda jag hoppas på är att ni får en opartisk domare.

Men pass upp, peta inte för mkt på hollywood ämnena Thörnberg och Jämtin. Fan vad Jämtin blev osynlig sedan pappa Kenta tog han i örat. Han måste lida när han inte får lira sin grishockey.

Personligen tror jag ni vinner ganska enkelt över HV, 4-2 i matcher.

LYCKA TILL !!
Kommentera

Sv: HV-LHC
distanserad:

Lycka till mot Hv i finalen.
Håller tummarna för er, ser hellre er vinna sm-guld än hv-laget trots att ni krossade oss ;)


Kämpa hårt och krossa! :)
Kommentera

« · 1027715 · »