Fysisk hockey: Jo, precis som många föreningar finns det supporterproblem. Frågan är bara hur stort det är. Jag vågar påstå att det inte alls är i den magnitud som folk oftast vill framställa. Det roliga är ju bara att alla gärna skriver under på hur pinsamt dålig kvällspressen är med sitt ständiga sökande efter sensationer och skandaler, som oftast presenteras starkt överdrivna och vridna så att inte mycket stämmer överens med verkligheten i slutänden.
Samma människor refererar sedan utan betänkligheter till samma media när det gäller att underbygga tveksamma argument i en diskussion.
Larionov: Visst är AB ett "katastrofmedia" och för dem är allt svart eller vitt. Men faktum kvarstår, ni har supporterproblem. Och har haft det ganska länge.
Tikinmyheart: Tro för Guds skull inte på all skit som AB skriver. Här jnytt.se/Read__15355.aspx finns en lite mer nyanserad bild av vad som hände. Enl. WL:s forum är det INGEN av de som var där som känner igen beskrivningen.
Hoppas verkligen inte att Linköping vinner nått sm-guld med sånna barnsliga supportrar. Tydligen har vissa inte lärt sig att man ska stötta sitt lag i stället för att spy galla i motgångar.Kanske växer dessa idioter upp och mognar nån gång?
Man ska spela om det först, just det att många redan nu börjar dömma ut LHC är väll det som talar för att dom ska kunna vända på detta. Försten till 4a matcher är det så ge inte upp än det finns fortfarande en chans att ni kan vända på detta.
Brukar väll alltid vara någon från den föreningen som har hemma match som sköter kameran? så har jag i alla fall fattat det som. Det är väll därför det gnälls så mycket. Men finns väll inge pengar att sätta dit neutrala personer eventuellt domare då.
Larionov: Tyvärr håller jag med dig att att det är kört men HV har varit bästa laget under hela säsongen. Målen i första var aldrig mål tyvärr. Bättre första period var det länge jag sett men tyvärr blev det för möcke fokus på ej godkända mål och vad värre är frugan är tröstlös, fullständigt förkrossad.
Min analys är i alla fall klar. Vi förlorar för att vi inte har en tillräckligt bra målvakt för SM-guld. Vi skapar chanserna, vi gör mål, men sedan får vi några alldeles för enkla i baken. Gör man 3 mål på bortaplan ska man vara med i matchen. Nu blev det 7-3 istället...
Det här är kört. Stana blev petad och fattar själv att han inte räckt till. Fransson är ingen mening att stoppa in någon mer gång. Oavsett vem man spelar kommer inte försvaret att ha något förtroende för målvakten utan kommer att sitta i knät på honom.
Det ska till ett smärre mirakel för att vända på det här. Tyvärr.
Tikinmyheart: Ja det är för djävligt... varför inte göra som Wikegård säger o skapa en oberoende livegranskning i stockholm (eller jaa, varför inte Malmö som för tillfället inte har nåt intresse i ES).. skulle ju ta bort alla tvivel om korrupta videogranskare...
Tikinmyheart: *flinar* Tja, whatever it takes. Inget snack om att det är lite ödesmatch över det hela. Många säger att "segraren i match 5 tar hem det". Och det kanske stämmer. Men å andra sidan, om nu HV vinner, och LHC i ren desperation vinner på fredag, vem har då det psykologiska övertaget? Den som missade matchbollen eller den som tog det till en sjunde och avgörande måstematch med allt att vinna och inget att förlora? God knows...
Nu sprätter vi upp en Staropramen och bänkar oss för ett par timmars nagelbitande...
Tikinmyheart: Jo, jag läste den artikeln tidigare, samtidigt som det stod på hemsidan att Stana skulle stå. Det var det som orsakade förvirringen.
Men som sagt, nu blir det Fransson. Hur länge sedan är det han stod i en match? Jag hoppas han får en lidnersk knäpp av megaformat och stoppar allt som kommer mot honom.
Det här med SM-finaler när man har massor att göra på jobbet är inget bra! Koncentrationssvårigheterna gör ju att allt bara tar ännu längre tid... ;)
Larionov: De uppgifter jag la ut i går kommer från "inga ändringar"-information som jag fick då - som vi vet ändras saker rätt fort i den här branschen. Eller så gör det inte det - vi får se i kväll.
Larionov: Absolut. Jag skrev själv det efter förra matchen. Men eftersom han blandar och ger så kanske han spikat igen ikväll... :) Nämen allvarligt - man kan bara titta på alternativet. För mig så ser alternativet sämre ut. Men som sagt - vad vet jag.
distanserad: Samtidigt som det står på hemsidan att Stana står. Taktik eller bara en miss i uppdateringen? Vi får väl se.
Känns som en chansning från Janne. Men jag kan iofs. förstå det. Stana har inte sett förtroendeingivande ut de senaste matcherna i finalserien. Mycket darriga ingripanden och konstiga returer.
Då har man idiotförklarat sig själv och får knäböja för Mats på aftonbladet.
Ah. Heaven or hell. Jag tycker det är ett felbeslut. Helt ok om vi hade haft en bra andramålis - men... ah, vad vet jag. Fransson kanske har varit tokhet på träning.
Jaja. Vi får väl se. Bara hoppas han kommer in och spikar igen.
Undrar hur det är med Weinis förresten. Blev nästan lite glad att höra att han var krasslig - för han har inte varit sig själv lik sista 2 matcherna. Hoppas bara han kan mobilisera krafterna till ikväll.
LHC-girl: Blomman får ju ingen istid ändå - så jag föreslår att han får ett byte i början av matchen och proppar Davidsson. REJÄLT. Naturligtvis ska det ske regelrätt - men med tanke på att han har 84 på tröjan så blir det ju matchstraff i alla fall. Så länge Davidsson har en eller annan muskel dödad av smällen så är det värt det.
AH - nu har jag det. Blomman tar naturligtvis på sig nr 20, Timpas tröja, så klarar han sig undan straff. Dessutom lurar vi Davidsson att ta på sig primadonnorna Ledin eller Thörnbergs tröja så åker han ut för filmning istället.
Funderar på att bli coach. Måste finnas nån snabb internetkurs man kan ta va så man är redo redan till nästa säsong?
distanserad: Åh!! hoppas du har rätt!!ikväll ska jag inte åka ner så då kanske dom vinner!! Vi spelar ju som bäst när det är full fart,så vi får upp Louma o co på läktaren och köpa korv ellet nåt!!
Jasså? 2-2 i matcher i finalen mot storfavoriterna HV. Man var dessutom ett suddenmål (eller straffslag om ni så vill) från att ha haft 3-1 i denna skrivande stund. Ja, skammen för svensk hockey är verkligen på dekis.
Botemedel? Kicka Stana? Jaha. Vad bra. Ja det måste naturligtvis hjälpa. Stana har varit riktigt bra i slutspelet vilket har fått hela laget att lyfta igen, spelarna litar på honom, men visst - man kan klandra honom lite för 4-1 målet senast då han står felplacerad, men å andra sidan ska han inte behöva ingripa alls i Powerplay. Så - nä in med Fransson istället. Killen som INGEN litar på i laget, som inte spelat på skitlänge - inte sen han var urdarrig senast i serien. Spelar ingen roll om han skulle gå in och storspela - för hela vår offensiv kommer bli lidande då backarna inte vågar kliva upp.
Ja du Mats - du har sannerligen tänkt efter rejält för att fylla din kvot av bokstäver idag.
Ska något radikalt göras så förespråkar jag att man i första perioden dubblar skiften för 1:a linan och tok offensivar. När vi sen i andra inte kan hålla samma tempo så dubblar vi i stället 4:e kedjans tid och låter dem gå på tok offensiven. I sista leder vi då redan med 5-0 så då kan vi låta musse, blomman och majje få mycket istid och bara smälla på hv fysiskt så de är möra inför fredag. Så har vi sen ett klart SM guld på fredag! Hur svårt kan det vara?
superfalle: jag med. dessutom tror jag att vi gör det. nu är vi tillbaks som underdogs och det passar oss bättre. Jag vill se full fart frammåt idag som överraskning. Kör över dem!
Det roliga är ju bara att alla gärna skriver under på hur pinsamt dålig kvällspressen är med sitt ständiga sökande efter sensationer och skandaler, som oftast presenteras starkt överdrivna och vridna så att inte mycket stämmer överens med verkligheten i slutänden.
Samma människor refererar sedan utan betänkligheter till samma media när det gäller att underbygga tveksamma argument i en diskussion.