Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Derbydags

« · 922546 · » Till forumet

Sv: Derbydags
LL: Yes, inte längre sist. Synd att Harju inte kunde göra mål efter sitt dribblings nummer.

Har de inte lärt Bartecko att inte snacka med domaren, blir utvisning då. Den kedjan lovar gott. :D Harju-Bartecko-Larose
Kommentera

LL: Bara Luleå blir mer kompakta bakåt så kommer detta smaka mumma!
Väl när Miettinen och Tarvainen är tebax med Kerman så har vi 2 kedjor som kan producera och de 2 andra in och gnugga och förstöra + ta någon pinne här och där o mål protokollet!
Kommentera

PEN:
2 kedjor som kan producera!?

Ponera 24-25-18 : 9-23-40 : 14-30-29 : 27-21-26
20 o 31 som djup

Det är en riktigt bra forwardsbesättning.
Kommentera

robhed: sant, med Larose och Bartecko i laget ser det inte alls så tokigt ut framåt. De två första kedjorna du nämner har potential att producera rätt bra med poäng.
Kommentera

LL: Skulle vara guld att kunna lira Chabada-Omark-Viktor mot andra lags 3:e femmor, då kan dom verkligen skapa tryck och chanser.
Synd vi inte har ngn bra spelande back, för det är ofta där det brister i dagens lag. Alldeles för ofta tar det för lång tid att slå ett första pass till forwards med fart alternativt att det är dålig adress på passningen.

Harju går från klarhet till klarhet, verkligen synd han inte fick gör mål efter sitt move på backen(Viklund?) och Hadelöv i slutet på tredje. Det hade gjort att denna sega match varit värd entrepengen.
Sen borde väl Rönnmark kunnat döma mål när han blev fälld med tom kasse och la den utanför?
Han var väl förbi siste man när han blev fälld??
Kommentera

Lindberg Råkkar: Var tvungen kolla upp det, det var ju ingen mindre Fredrik Lindgren som fick käka korv där.
Orkar jag ska jag koda ned matchen i xvid lr x264 och slänga upp på 5minsforfighting.
Kommentera

Lindberg Råkkar: "Sen borde väl Rönnmark kunnat döma mål när han blev fälld med tom kasse och la den utanför?"

Det har du nog rätt i. Vad jag vet spelar det ingen roll att Harju får iväg pucken, han hindras ju av motståndaren när han har öppen gata mot tom kasse.
Kommentera

Lindberg Råkkar: såg alldeles nyss Harjus skott mot öppet mål på reprissändningen, det borde tveklöst ha dömts mål. Han är förbi sista spelaren och blir hindrad, så där gjorde Rönnmark en miss.
Kommentera

LL: Annars var Rönnmark bra.
Kommentera

Oerhört skön seger! Tycker egentligen det var en riktigt dålig hockey match men vem bryr sig? sådant syns ju inte i tabellen.

Bäst igår:

1) Harjus lekstuga med Fredrik Lindgren som sånär blev årets mål
2) När Bartecko kom ut ur björngapet. Gåshud deluxe
3) När Bartecko lirade hockey såsom ingen annan kan
4) Larose! Jetlegs å nytt lag. Inget av det märktes markant
5) Gusten i målet!

Sparar det bästa tillsist. Har i flera år nu haft klagomål på Skellefte klacken. Nu måste jag nog ta tillbaka allt negativt jag har sagt. Dem är sannerligen Sveriges bästa klack. Dem gick när det var ca en minut kvar av matchen. Valde att inte äns takca sina spelare. Vem fan gör något sådant på bortaplan? (eller på hemmaplan för den delen). Riktigt patetiskt gjort av deras sk fans.
Kommentera

Hannu Neimi: Jag vet inte det jag, tycker Rönnmark liksom resten av svenska domarkåren missuppfattat det här med nolltolerans totalt.
Man tar utvisningar när folk står stilla och bökar vid sargen med klubban i isen som den på Robin i 1:a perioden. Sen när SAIK spelar PP så låter han Skrbek köra upp klubban i midjan och hindra en Saikare med fart från att vara först till pucken. Å det händer upprepade gånger att man gör dessa bedömningar.
Sen kan man ju fråga sig varför han blåser för blockering när Omark visserligen står på pucken men ändå försöker ta med sig denna inpå mål.
En annan kärlek som svenska domare besitter är att förstöra 50% av alla powerplay med att blåsa av för spelare i målgården, det är en regel som dom aldrig behagar utnyttja i 5 vs 5 spel även om det säkert inträffar där med. Men så fort det speolas powerplay måste man visa att man som domare är med på isen och blåsa för den fjantregeln oavsett om målisen har blivit störd eller inte.
Kommentera

robhed: Ja you have a point där serru, kan se riktigt nice ut då:)
Kommentera

LL: "Johan Harju, välavlönad yngling till NHL!

Ja så kommer säkert någon löpa snart att se ut, jag skrev/sa detta tidigare om Johan Fransson och gick bet ("tack vare" Peter Nordströms vidriga påhopp i en slutspelsmatch här i Luleå..) men kör ännu en gång denna fras om Johan Harju. Vår alldeles egen "sudden" kopia som jag spår en alldeles lysande hokkyframtid, det är bara att njuta av den tid vi har förmånen att få njuta av denne "mumindalynglings" fantastiska hokkykunskaper. Sedan vid hans 30+ få njuta slutet av karriären i vårt kära LHF vore inget annat än underbart!
Jag kunde vart hans farsa men ska ändå be om hans autograf, stort är bara förnamnet med denne grabb!!
Kommentera

björn power: Vi "njuter" utav bara h-vete ;-))
Kommentera

By the way, vet någon vad som hände med Lindgren i Skellefte matchen? Han spelade ju endast fyra minuter och med tanke på hans form så lär han väl knappast ha blivit bänkad
Kommentera

Lövva: Blev träffad av en puck i period ett.Efter det så kom han aldrig tillbak till spel.

Fö är det rätt skönt att killarna är spellediga i helgen.Hoppas att dom laddar ordentligt inför matchen mot Mora på måndag.Är bara hoppas att Larose, Bartecko att Harju fortsätter på den inslagna vägen.
Sedan får man också hoppas att bla Omark samt Chabada börjar producera.
Kommentera

Portello: Absolut, dem två sistnämnda har varit lite bleka. Men jag tror det kommer passa dem ganska bra att dem förmodligen kommer bli tredje lina och får då matchas mot motståndarnas tredje lina.
Kommentera

Lövva: Måste säga att forwardsbesättning ser helt ok ut nu när Larose och Bartecko har anlänt.När Miettinen samt Tarvainen kommer tillbaka tycker jag att vi får ett rätt slagkraftigt lag.

Sedan är det bara hoppas att Gusten fortsätter med sitt fina spel samt att vi börjar spela betydligt bättre på bortaplan.
Kommentera

Portello: Instämmer. Och jag tror bortaspelet kommer att höja sig några nivår med Larose och Bartecko. Dessutom är ju inte nästa bortamatch föränn torsdag så de får ju ganska mycket tid att nöta in taktiken.

Vi ska defentivt gå till slutspel med dagens trupp, vilket jag också tror vi gör.
Kommentera

Lövva: Läste någonstans att Lindgren fick pucken på (eller nära) ett 'känsligt' ställe men att det inte var någon fara att missa nästa match.
Kommentera

Lövva: Eftersom vi inte spelar dagens omgång förrän på torsdag kommer vi att tappa en placering eftersom MIK möter BIF.
Kommentera

Bolivar: Skönt att han kan vara med mot Mora ialla fall. Men vi har sannerligen otur med dem där slagskotten, först Omark å nu Lindgren.

Finns för övrigt en ganska fin intejuv med Larose på NSD. Där nämner han bland annat det där med att täcka skott:

- Från det jag har sett kommer vi att bli ett riktigt svårslaget lag. Killarna slänger sig och blockerar skott, det finns en stolthet i det defensiva arbetet som jag tycker om. Dessutom verkar alla i laget tycka om varandra, då spelar man för varandra och hjälper varandra på ett annat sätt.
Kommentera

Vad har Luleås trupp iår gemensamt med truppen 96? Jo den detaljen att 96 spelade Anders Burström i fjärde kedjan, vilket han förmodligen kommer göra iår också när vi blir skadefria.

En trolig fjärdekedja lär väl bli Burström - Lavander - Linqvist. Så snacket om att vi har en tunn trupp är ju lite svårt att köpa. Dessutom har vi ju åtta backar i a-lagstruppen iår vilket vi inte har haft sen 99/00 (räknar Robin till a-lagstruppen trots att han sitter på ett juninorkontrakt).
Kommentera

Lövva: Ja, får alla vara friska så är laget bättre än vad många tror. Återstår dock att bevisa detta också, med start ikväll.
Kommentera

Bolivar: Luleå lirara med helt friskt lag då Miettinen + Tarvainen är tebax till kvällens match, Gottläke kött på Finska boysen:)
Kommentera

PEN: Fantastiskt med alla på plan. Blir kul att se.
Kommentera

Bra start inna det ens hänt något. 1-0 Chabada:D
Kommentera

Bolivar: usch vilket bjudmål.
Kommentera

Salcin: Ja, dom var 4 st runt pucken men alla åkte ifrån pucken. Nåja, LHF har i alla fall börjat bättre än i tidigare hemmamatcher.
Kommentera

Nu är Djurgårds matchen glömd, nu väntar Skellefteå på bortais. Dags för ännu en bortaseger?

Skellefteå imponerade ju inte direkt senast mot SSK men samtidigt så lämnade ju Luleås senaste match lite mer att önska.

Men men, ett derby är ett derby även om inte Renberg tyckte förra säsongen att det kändes som ett derby.

Hoppas Pukka får många närkamper mot honom :)
Kommentera

Lövva: Hoppas kan man ju.
Men efter senaste bottennappet skjuter jag in mina pengar på team marklund
Kommentera

Jesper Jonsson: Tyker Luleå var bättre igår mot Djurgården än vad Skellefteå var i torsdags mot Södertälje så satsa inte alla dina pengar på Marklund..
Kommentera

Lövva: :-)

Poäng kostar.
Hoppas bara att laget förstår det.
Kommentera

Jesper Jonsson: Tyvärr insåg ju inte laget det i fjolårs matcherna nere i Lundmarks Arena, men som sagt, det är ett annat Luleå som finns på isen iår
Kommentera

Snart derby igen, dags å tagga till. Tänkte det var dags att röra om i grytan lite å lägga känslorna riktigt på ytan. För det är väl ingen som har glömt (se länk). Låt oss ge han ett helvete när han kommer upp på tisdag!
Kommentera

Lövva: känns som en av säsongens viktigaste matcher, blir väl som vanligt när Luleå spelar hemma 2-2.
Märker att det redan gnälls en hel del på Renberg i Skellefteå, i coop är han inte välkommen never ever!
Kommentera

Linkan: Skellefteå har ju vunnit edast 2 av de senaste 15 matcherna. Renberg är ju inte direkt känd som en spelare som är bra i motgång så att det gnälls på honom är ganska väntat, speciellet eftersom han automatisk blir jämförd med Wernblom.

2-2 får det inte bli denna gång, vi måste vinna, till varje pris. Säger väl som jag brukar säga när det är derby, vi vinner med 12-0. Kerman gör fem mål och två ass
Kommentera

En riktigt underhållande period. Sverige spelar näst intill perfekt. Det är ju inget direkt dussin lag dem ställs mot.

Riktigt bra period, har väl det mesta. Hoppas det fortsätter såhär
Kommentera

En fortsatt riktigt underhållande hockeymatch. Ryssarna har ju naturligtvis tagit över men man skall ju inte glömma bort att dem är ett rugigt bra hockey lag. Förmodligen det bästa lag som de flesta av spelarna i Tre Kronor någonsinn mött.

Och fan va skönt med landslagshockey på stora rinkar igen!
Kommentera

Bara två dagar kvar nu. Hoppas bara Gusten står...
Kommentera

Portello: Fortfarande ingen ny hemsida för Luleå Hockey. Så här stod det på Luleå Hockeys hemsida den 2:a augusti

2

007-08-02 | Idéer och önskemål till nya webben

Nu vill vi få tag på dina förslag till hur vi kan utveckla Luleå Hockeys webb till kommande säsong.

Just nu pågår arbetet med att ta fram en ny hemsida för Luleå Hockey och tanken är att den skall lanseras till säsongsstarten den 25 september.

Som en del i detta så kommer vi även att starta upp en webbTV-tjänst där det bland annat kommer att finnas aktuella intervjuer med spelare och tränare, highlights från våra matcher och annat smått och gott som kan intressera dig som supporter av Luleå Hockey.

Eftersom sidan primärt är till för dig, så efterlyser vi nu idéer om vad du skulle vilja se för innehåll på hemsidan och i webbTV:n så att vi kan börja jobba med dessa redan nu.
Kommentera

Och nu stoppar arena affären också. SKANDAl. Skit kommun. Bygga ett kulturhus för 300 miljoner funkar bra. Men betala hall hyra för Luleå ungdommar, det duger inte.
Kommentera

Lövva: Var har du fått den infon ifrån?
Kommentera

Lövva: Det här är allt annat än bra vi ligger efter nog mycket, risken att Luleå spelar i allsvenskan om tre år ökar drastiskt.
Det känns helt klart som att Luleå hockey ibland är jävligt motarbetade av kommun. Men sen ska vi ju komma ihåg att det finns fler än ett elit lag i kommuen. Tråkigt är det i alla fall.
Kommentera

Lövva: Samtidigt säger ju Petersen så här:
"- En återremiss betyder ingen försening av projektet. Frågan kan tas upp igen vid nästa kommunfullmäktige, i januari. Större dramatik än så behöver det inte bli.".
Samtidigt är varje försening trist. Vi behöver få igång detta så snart som möjligt.
Kommentera

Bolivar: Blir det byggstarten försenad med ett år innebär det att inte hallen blir klar för än 2011, och dit känns det som en evighet till
Kommentera

Linkan: Och snart kommer Almtuna, Rögle och Växjö med nya arenor.....
Kommentera

Lövva: Man försöker ju vara positiv åt det lilla, men det här är ju helt åt helvete om det nu blir så.
Men den enda som känns viktigt är att det inte blir försenatt.
Kommentera

Lövva: Du glömde Malmö, deras nya multiarena är klar nästa år.
Fast nu vet jag iofs inte hurvida det är MIF eller Malmö Stad som är ägare och hur intäkterna kommer fördelas.
Kommentera

« · 922546 · »