Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 758450 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
lillovechkin: han slutade med hockeyn efter en efterhängsen knäskada, men efter att ha vilat något år så kändes knäet bra igen så han drog igång igen på en lägre nivå.
Kommentera

För övrigt har jag förhoppningar om att kunna se matchen mot Mora live. Jag har en konferens i Stockholm i morgon eftermiddag och tänkte övernatta i Falun sedan för att inte ha alltför långt att åka på lördag.
Kommentera

Jäääääsp, så trött jag är.Undra om man skulle ställa väckaren och kolla på SJ-Vancouver i morgon bitti.
Kommentera

Portello: Klart man ska. Man måste ju kolla in hur Järveds-kedjan sköter sig. 04.00 ringer klockan.
Kommentera

Poffa: Inte förrän kl 04.00. Kl 02.45 ringde klockan... eller rättare sagt hördes ett avgrundsvrål från morsans katt som ville bli utsläppt.
Kommentera

Poffa: Bra första period.Hoppas att de två andra också blir det.
Kommentera

4-3 till Sharks efter två perioder.Daniel Sedin 3-4 mål var väldigt snyggt.Hoppas att det blir många mål i tredje perioden också.
Kommentera

Ikväll satt mina singlar som de skulle.Seger för DIF samt att det skulle bli mindre än 5,5 mål.
Kommentera

Portello: Jag håller tummarna för Aston Villa nu. Det leder med 1-0 efter 40 minuters spel borta mot Leicester och jag har dem på en trippel tillsammans med hockeymatcherna som båda satt.

Jag dunkade in 250kr och vinner 1387,50 om nu Villa håller undan eller drygar ut sin ledning.
Kommentera

Gör er röst hörd se länk..
Kommentera

Jag sitter och läser tv tidningen, då får jag se info om Time Out (frågesport om sport), det sänds kl 20.00 på torsdagar i tv4. Mikael Renberg ska vara med!!! Det måste jag ju bara se. Tyvärr så krockar det med Karjala Cup på SVT, tur att jag har en dvd-inspelare.
Kommentera

LL: Nu är det dags att skaffa julgran...
Kommentera

Apropå nästan ingenting, vad tror panelhönorna/tupparna om Henke i Sir Vääs Mutd 10 veckor - minst! Coolt tycker en annan...
Kommentera

För att övergå till något trevligare så kikar SAMTLIGA in just NUUU på den annars äckligt reklamöverfinaniserade TV4 för att ringa massor med röster på allas vår MARKUS FAGERVALL!
Kommentera

björn power:

(En hemlis som jag hemlighållt ända tills nu för svenska folket. Markus har gått hockeygymnasiet i Luleå och är naturligtvis ett stort LHF-fan. Fast han vill helst att vi inte sprider det innan omröstningen är klar för det finns ju kanske gAlningar som ändrar åsikt när dom vet detta. Jag håller med Markus, det finns många galningar.)
Kommentera

björn power: för övrigt anser att att SAMTLIGA bojkottar tv4
Kommentera

Jesper Jonsson: ..ytterligare en själsfrände, viva den underskattade skattefinasierade statstelevisionen OCH den renodlade ppv-tv:n!!!
Kommentera

Jaaa, Markus Fagervall vann, en tvättäkta Norrbottnisk världsartist är fördd!
Om grabben hittar rätt låtskrivare och playerkompisar har vi VÄRLDENS nya rockidoler, sanna mina ord!
Jag jämför Markus med Carola Häggkvist och Tommy "divan" Körberg när det gäller den internationella sångkonsten!

Erik får äran att ersätta allas vår Björn Skifs när han pensionerar sej..

LHF kör över MIK i morgon em. när vi "slipar baren" i Coop!!
Kommentera

björn power: tydligen misslyckades du med din bojkottt
Kommentera

Jesper Jonsson: Min bojkott? Jag har väl inte uppmanat till någon bojkott, även om det inte vore någon tokig idé gällande TV4!?
Kommentera

Och nu börjar media rota allt djupare i oBOLträsket

Undras vilka lik de hitar där
Kommentera

Jesper Jonsson: Jag vet inte riktigt vad de kommer att finna, men nog känns det som om de redan har bestämt sig för hur de skall vinkla artiklarna och vad de vill att läsarna skall tycka.
Kommentera

MorganaLefaey: Men, kommer de att finna spår av verksamhet så får det väl anses som positivt för dem som investerat pengar (vilka det nu är). Å ena sidan har de tydligen betalat utefter sina sponsorsåtaganden hittills, å andra sidan har de en beskrivning av sin verksamhet som är helt obegriplig (och onödig) för ett seriöst företag.

Å ena sidan verkar de ge sken av att ha en egenförvaltad fond (länk), å andra sidan påstås det att förvaltningen genomförs av Dundee och att man bara är delägare i Dundee. Oavsett vad som är sant verkar det finnas en tendens att beskriva verksamheten som lite (läs: mycket) mer storslagen än vad det finns grund för.

Kommentera

Luleåspelare kämpar mot klamydia

expressen.se/index.jsp?a=781592
Kommentera

Frisco: Attans krogsväng, den är tydligen inte snäll mot LHF-spelare...
Kommentera

Paddan: tja, det finns i Luleå ett uteställe som heter Cleo, och det har sedan en massa år tillbaka kallats "klamydiagrottan" - tydligen inte utan verklighetsbakgrund.
Kommentera

LL: Så nästa T-shirttryck våra troligen mest sexuellt outtröttliga unga (de är i den åldern) spelare tvingas bära är "Stoppa Cleo". Katastrof dårå. Även äldre elitspelare i alla elitlag i Luleå, liksom motståndarlagen är ju flitiga besökare där.

Om klamydian ökar beror det säkert på Styvbeningarna, eller laget ungefär mitt i landet som inte får nämnas vid deras riktiga namn. Ledtråd: De har fått Jonte att hora sig. De ser säkert till att knulla runt och sprida sina undermåliga gener så fort de kan när de befinner sig i andra städer.
Kommentera

Kickan: ikväll är det ju classic lhf torsdag på cleo med transferbudd från hallen och rabatterad entre och allt
Kommentera

Jesper Jonsson: Det är kanske där de visar någon vilja och agressivitet...

För att travestera senaste dagarnas kampanj. Vi drog ned brallorna till fotknölarna och lät dem trycka in den, utan skydd...
Kommentera

Går vi mot 7 raka hemmaförluster? Det är inget lätt motstånd som väntar i:

3 raka just nu +

9 dec Färjestad
21 dec Frölunda
29 dec HV
4 jan Brynäs

(11 jan kommer Malmö, då MÅSTE det bli seger, eller?)
Kommentera

Pessimisten: vet inte om man behöver måla fan på väggen redan nu, att möta tex FBK kan nog passa LHF bättre än Modo och Mora. Då förväntas vi inte föra spelet utan kan spela mer på kontring. Det är bara att inse att vi inte har ett tillräckligt bra lag för att vara spelförande om inte hela laget är på topp. Det är bara Bartecko-kedjan som förmår att skapa saker på egen hand även när de inte är i toppslag. Jag tyckte nästan synd om Chabada som fick bära hela andrakedjan på sina axlar i dag, Hynning hade en riktig bottenmatch förutom passningen till 1-1.
Kommentera

LL: hynning var ju matchens lirare.

till skillnad från våra backar som bara är sämst
Kommentera

Jesper Jonsson: Ja man kan fråga sig flera gånger om vad luleås backar gjorde vid 2-1 målet till modo. Om jag inte minns fel var det båda backarna + 1 forward som stod och titta på medans Sundström serverade Skröder.
Kommentera

LL: Hynning var hyffsad första halvan av matchen, men ju längre matchen led desto mer pannkaka blev det av alltihopa.
1:a Femman visade vägen genom att fumla in mål i PP, satan vad irriterad jag blir när dom bara står och hänger på klubborna bakom mål utan att göra något efter det att Modig räddat frilägen igen!!
I 1:a fick han rensa upp efter Pukkas slarv men det går ju inte hur länge som helst.
Men inte nöjer man sig med att släppa in 2-1 nej man gör om misstaget när Chabada väljer helt idiotiskt alternativ i anfallszon precis i slutet på PP medans backarna står och halvsover speciellt Obsut som borde reagera på att Modo blir fullt. Men han tycker tyvärr det är viktigare att agera pajas i omklädningsrummet än att prestera bra resultat på isen.

Idag förlorar vi mest för att våra backar är totalt värdelösa, de kan inte göra något kontruktivt med pucken dessutom har vi ingen back som kan ta ut pucken ur egen zon genom skridskoåkning. Det sistnämnda är våran backbesättnings mest allvarliga brist om man bortser från markeringsspel utan puck som också är rätt uselt.

Jag trodde i min enfald att det inte kunde bli sämre än matcherna mot Mora eller LHC men det man bjöds på idag var så dåligt så man saknar ord.

Vad är alla känslor?
Man blir förnedrade med 0-4 i 2:a perioden och man åker runt på isen som om det vore vilken självklarhet som helst. Ingen orkar dela ut en tackling eller en smäll i någon närkamp.
I pausen får man se reklam om Kämpaglöd och att det är typ klubbens adelsmärke blablabla. Visa den filmen för spelarna istället för dom har verkligen inte fattat vad det här går ut på.

Pukka kan dom skicka hem snarast för han tillför ingenting på isen, förhoppningsvis hade han ett kontrakt som sträckte sig till 31 dec för utvärdering.
Harju på backen FTW!!!

3 spelare gjorde en godkänd insats idag ... den första är Modig, han räddar ett par rena frilägen, dessutom släppte han väldigt lite farliga returer utan höll det mesta direkt eller styrde puckarna till hörnen.
Den andre är Kerman som verkar på G och kommer till avslut i nästan varje byte när han är i anfallszon. Den 3:e är Isaksson som verkligen visade något när han fick komma in i 3:e, ordnade 2 utv på Modospelare som iofs inte resulterade eftersom vårt PP måste vara seriens sämsta.

Frågan man ställer sig är om man verkligen orkar gå dit på lördag, det är mer givande att sitta och titta på kortbane-em i simning.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Tja, eller damhandbolls-EM, mer vilja och kraft där...

Sandström, Obsut och Renberg gjorde ju allt för att hjälpa Modig att inte få kontroll på pucken vid 1-2. 1-3 får vi väl slänga en slev även till båset (Lener) för att man inte byter forward mot back när Modo börjar bli fulltaliga, för chansen fanns att göra det. 1-4 pp-målet föregicks ju av en snygg brottningsmatch i Modos zon, även om Surovy inte var helt oskyldig, så borde ju även en B-domare ha lärt sig något om fasthållning av icke puckförande spelare när spelet vänder...
Kommentera

Pessimisten: Har vi haft någon sämre back än Pukka sedan Hans "peppen" Anderssons dagar?
Målvakterna darrar, ok Modig gör det vi kan begära av honom kanske tom lite mer men Leinonen? Med en handfull bra men trötta backar plus ett par darriga backar kan 2007 bli ett riktigt mardrömsår.
Kommentera

Någon som vet dagens transferkod för aftonbladets dream team??
Kommentera

Aliline: DT-32VZK
Kommentera

Salcin: skrämmande
Kommentera

Salcin: Tack. :D
Kommentera

Så här inför en allvarsam kristen högtid kommer här en något råbarkad historia som förhoppningsvis lättar upp den allvarsamma stämningen:

Det var en flicka som hade tatuerat in Göran Persson på insidan av
vänster lår och Fredrik Reinfeldt på insidan av höger lår.

Hon for upp till Kiruna och hamnade på Ferrum, du får ha sex med mig om du känner igen något av namnen erbjöd hon sitt ragg.

Killen kliade sig i huvudet och sa: -Nä inte känner jag igen namnen,
men han i mitten med det krulliga håret och fylliga läpparna måste vara Lars Törnman!!!

Häpp!

Härmed önskar jag alla en fröjdefull Jul !
Kommentera

Kika gärna in på SF:s "nya" forum, det är numer uppbyggt av trådar..

www.svenskafans.com/hockeyzon/lhf/forumthread.asp
Kommentera

björn power:

Faktiskt inte sååå illa. Även om jag inte gillade den grälla gula färgen som bakgrund. Ja, jag kan LHF:s historia och dess färger, men ändå. Fast jag funderar allvarligt ändå på att byta forum. Det finns fler LHF:are där, och det kan nog bli kul. Jag är allvarligt rätt less på det alltför tikdominerade HS. Visst många av tikarna är jävligt bra, men nog är de flesta oerhört självgoda med noll ödmjukhet. Åtminstone tills förlusterna började ramla in.
Kommentera

Någon som kan vara snäll och lägga ut länken till Jesper Jonssons forum?
Kommentera

Portello: Hmm, jag vet inte jag...
Kommentera

Tackar. Och att Paddan kan det bevisar väl en gång för alla att han är smygluling?
Kommentera

Portello: Jo, det var ju så svårt att jag nästan inte klarade av att läsa adressen på Jespers sida på HS...
Kommentera

Paddan: Äh, nu ska du inte vara sån.Du är smygluling.Punkt!
Kommentera

Paddan: skall ni ha konton elle?

brukar inte kolla så super ofta för det är sällan några ny-registreringar
Kommentera

« · 758450 · »