Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

« · 315482 · » Till forumet

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Sannes:
Nu är jag trött.....
Detta kan Paddan HA på sina engelska lektioner, skall det ju vara....
Kommentera

Kickan:
Det blir bättre och bättre....
Detta kan Paddan att på sina engelska lektioner, blir hur bra som helst...
Kommentera

Paddan: Hur länge ska du vara på skolan?

Kompetensutveckling brukar vara kul eftersom det brukar betyda resa bort och ha kul, i alla fall när vi har kurs. Dessutom lär man sig lite ibland.
Kommentera

Sannes: Visst var den. Jag funderade på att posta en snabbkurs i engelska också för alla som inte förstod Paddans historia, men tyvärr innehöll min snabbkurs inte rätt fraser. Fast de kanske kan vara användbara ändå...

SNABBKURS I ENGELSKA

1. Do you shark?
(Hajar du?)

2. No but hallo, I feel again you!
(Nej men hejsan, jag känner igen dig!)

3. Oops, my heavy coin!
(Oj, min tunga slant!)

4. Would you have coffee on the food?
(Vill du ha kaffe på maten?)

5. How plenty is the bell?
(Hur mycket är klockan?)

6. Are you pig and cry today?
(Är du pigg och kry idag?)

7. Shoot around yourself!
(Sköt om dig!)

8. Look you not if!
(Se dig inte om!)

9. Is it overheadtaken possible?
(Är det överhuvudtaget möjligt?)

10. I have never heard on husband!
(Jag har aldrig hört på maken!)

11. How stands it to? It's banging and walking!
(Hur står det till? Det knallar och går!)

12. Listen to the pink-yard-radio!
(Lyssna på skärgårdsradion!)

13. To jump into a crazy barrel.
(Att hoppa i galen tunna)

14. Where took the road the road?
(Vart tog vägen vägen?)

15. We are out on a field and field!
(Vi är ute på en åker och åker!)

16. Beat yourself down!
(Slå dig ned!)

17. I give seventeen in that!
(Det ger jag sjutton i!)

18. How much am I guilty?
(Hur mycket är jag skyldig?)

19. Take yourself in the fire!
(Ta dig i brasan!)

20. How's the lay?
(Hur är läget?)

...attans att man inte kan bifoga filer. Justitierådet Gregows förkylningsmail är bland det roligaste som finns på hårddisken, men tyvärr har jag det som PDF.
Kommentera

Kickan:
Så attans bra din lista var....passar ju precis in på Paddan...
Kommentera

Kickan: Hahaha, ok, får kolla i detta facit när jag eventuellt får någon form av omdöme av min handledare.
Inbillade mig att jag, eftersom ungarna har lov nästa vecka, skulle kunna ligga hemma och sova halva dagarna nästa vecka. Men tydligen så måste jag släpa mig iväg på ett par dagars kompetensutvecklingsseminarium. Låter som att det blir mycket kaffedrickande, även då...
Kommentera

Paddan: Eftersom du har något slags jobb för tillfället kommer du förmodligen att få något slags vitsord när (och om) du slutar. Det här är vad cheferna egentligen menar då eller när de i andra sammanhang pratar om dig.

ORDLISTA FÖR LEDNINGSGRUPPEN

Medelgod:
  Inte alltför smart.

Exceptionellt välkvalificerad:
  Har inte gjort bort sig fullständigt ännu.

Socialt aktiv:
  Dricker rejält.

Obegränsad potential:
  Stannar i firman till pensionen.

Snabbtänkt:
  Kommer snabbt på godtagbara förklaringar till diverse fel.

Tar till vara varje tillfälle till framsteg:
  Bjuder sina överordnade på sprit.

Strikt disciplinerad:
  En riktig tönt.

Taktfull vid diskussioner med sina överordnade:
  Vet när han skall hålla käften.

Angriper komplicerade problem med logik:
  Hittar någon annan som kan göra jobbet.

En hängiven analytiker:
  Fullständigt förvirrad.

Ingen skrivbordsmänniska:
  Gick inte ut gymnasiet.

Uttrycker sig väl:
  Kan sätta samman två meningar.

Tillbringar extratimmar på kontoret:
  Har ett tragiskt familjeliv.

Genomtänkt och försiktig:
  Rädd.

Visar goda tecken på lämplighet som ledare:
  Skriker högt.

Har en professionell attityd:
  En snobb.

Sinne för humor:
  Kan massor av skämt under bältet.

Kommer väldigt bra överens med överordnade:
  En fegis.

Något under medel:
  Dum.

Av stort värde i firman:
  Gör klart sina uppgifter i rätt tid.

Är vanligtvis lojal:
  Är inte önskvärd någon annanstans.

Uppmärksam på vidareutveckling av företaget:
  Skvallrar gärna på jobbet.

Jobbar hårt:
  Gör vanligen saker på det jobbiga sättet.

Trivs med jobbet:
  Behöver mer att göra.

Lycklig:
  Får för mycket betalt.

Kompetent:
  Klarar fortfarande av att få jobbet gjort, även om hans överordnade
  hjälper till.

Rådgör ofta med sina överordnade:
  En ren pina.

Kommer att gå långt:
  Släkt till ledningen på firman.

Utnyttjar tiden effektivt:
  Tittar för mycket på klockan.

Mycket kreativ:
  Hittar på 22 anledningar till att göra någonting annat än den
  ursprungliga uppgiften.

Använder resurserna på rätt sätt:
  Delegerar ut alla sina arbetsuppgifter till andra.

Kräver avancemang inom firman:
  Skapa en ny titel för att göra den anställde nöjd.
Kommentera

Tre förluster på de fyra senaste varav två mot Brynäs och en mot Leksand var ju inte precis vad jag hade räknat med. Nu väntar en tuff vecka för LHF med matcher mot VF, TIK och HV innan det blir uppehåll. Som tur är så har ju skadeläget ljusnat i alla fall så jag är optimist och tror på en niopoängsvecka.
Kommentera

zigge: Jaja, jag förstår att ni lider över att vara så underlägsna oss : P Fast nog är ni rätt bra att ha ändå och det skulle vara jäkligt tråkiigt om ni inte fanns - då skulle det ju inte finnas någon att jävlas med.
Kommentera

Paddan: Haha, lika bra att den var på engelska kanske. Rätt barnförbjuden... :)
Kommentera

Nej, nu är det dags att börja förbereda sig inför kvällens middag med mina arbetskollegor. Amerikansk buffé...hmm...det låter inte direkt som smalmat ;)
Kommentera

Albert Hall: Hmm, får väl se om den här är passande för ert lilla fredagssnack.

Three icehockey fans were on their way to a game when one noticed a foot sticking out of the bushes by the side of the road.
They stopped and discovered a nude female dead drunk. Out of respect and propriety, the Jokerit fan took off his cap and placed it over her right breast.

The TPS fan took off his cap and placed it over her left breast. Following their lead, the HIFK fan took off his cap and placed it over her crotch.

The police were called and when the officer arrived, he conducted his inspection. First, he lifted up the Jokerit cap, replaced it, and wrote down some notes. Next, he lifted the TPS cap, replaced it, and wrote down some more notes. The officer then lifted the HIFK cap, replaced it, then lifted it again, replaced it, lifted it a third time, and replaced it one last time.

The HIFK fan was getting upset and finally asked, "What are you, a pervert or something? Why do you keep lifting and looking, lifting and looking?"

"Well," said the officer. "I am simply surprised. Normally when I look under a HIFK hat, I find an asshole."
Kommentera

zigge: Nej, det är ju faktiskt inte bra om dom svälter ihjäl hela bunten. Dom är ju faktiskt rätt bra att ha emellanåt.
Kommentera

Albert Hall: Nä, själklart inte.
Det sägs att kvinnor ska ha lön efter prestation, inte kön,
men SÅÅÅÅ taskig vill inte jag vara mot kvinnsen!!
Kommentera

Portello: Självklart var det av en kvinna. En ond sådan. Frågan är bara vilken man som låtit sig duperas att hjälpa till med att hitta på dom där tokigheterna? För att någon kvinna kommit på det alldeles själv utan hjälp tvivlar jag faktiskt på...
Kommentera

Albert Hall:
Det tycker jag att du ska göra.Eller så kan du kontra med denna:

Män har många fel, kvinnor har bara två.Allt dom säger och allt dom gör. :)

Tar för givet att du fick mailet av det täckta könet.
Kommentera

Nyss fick jag ett mail med några gåtor:

Vad säger en man som sitter i vattnet till midjan?
-Det här går över mitt förstånd

När är en man värd 10 kr?
-När han hämtar kundvagnen

Varför ska en kvinna hellre vara söt än klok?
- För män kan se bättre än tänka

Varför finns män över huvudtaget?
- För att vibratorn inte kan klippa gräset

Hmpff. Jag funderar på att anmäla den som skickade brevet för diskriminering av något slag.
Kommentera

Kickan: Iofs kanske jag kan nöja mig med att vrida tillbaka klockan till strax innan 19. Mina finansiella problem, som upptäcktes vid en snabb titt på lönebeskedet, har nog rättat till sig, hoppas jag, efter några telefonsamtal och en snabbresa in till Övik.

Förresten, jag vill nog vrida tillbaka klockan till strax innan nedsläpp i första matchen denna säsong.
Kommentera

65Selander: Tja, det torde väl vara ett träsk i någorlunda närhet till det område där Westerlind sägs vara cykelkung.
OK, du kan väl få ett grattis till poängen då.
Kommentera

Paddan: Nu lämnar vi guldtråden för den här gången va? Det känns som att diskussionen tenderar att dra iväg mot ämnen som passar bättre i otråden.

Hela dagen låter jobbigt, det räcker med att vi vrider tillbaka klockan till 19.00 så slipper jag göra om dagens förhandling i alla fall. Bara matchen alltså. Gör om, gör rätt.
Kommentera

Kickan: Hrmpf, vad ser man när man återkommer efter en ansträngande skoldag, jo någon som far med osanningar och påstår att jag skulle vara orsaken till att HS gick ner. Tycker att SpS går ner lite nu och då, även utan mitt spammande, så där kan ju inte problemet ligga.

Tror istället att det hade något att göra med promille och någon form av försök till liv utanför HS. Det vet ju alla att sånt inte existerar...
Kommentera

Kickan: Nej, Kickan försök inte. Nog var du det du som söp ner servern den där gången.

Zigge: Portello kan nog inte svara på ditt inlägg. Han är fastknuten i en stabil tall i pitetrakten.

Chief: Britney känns lite passé. Dessutom har hon börjat uppföra sig lite omoraliskt tycker jag. Fy!
Kommentera

Kickan: Knutters-pajken (sann-tipparen!) tippade ju 2-1 till LHF, bara så vi vet...:-(( . Själv hoppas man ju på att Werner fortsätter sitt tjusiga målande, o att TP återupptar en gammal fin sed han haft...

Portello, Du kan väl specialstudera Salle o Svarten,o sen rapportera hur han skötte sig här på SPS,va?
Kommentera

Chief: Njae, då brukar jag alltid vara glad. Ibland nästan för glad.

Förrexten var det Paddan som orsakade att HS gick ner då. Hans modemcyklister hade tvingats trampa oavbrutet i 4 dygn och den massiva spammingen från Paddan orsakade överbelastning av servern.
Kommentera

Så här blir det:
Luleå-Modo 5-2 (2-1,1-1,2-0)

1:a perioden:
0-1 Per Svartvadet
1-1 Hans Huczkowski
2-1 Linus Fagemo
2:a perioden:

2-2 Magnus Wernblom
3-2 Johan Fransson

3:e perioden:

4-2 Hans Huczkowski
5-2 Jonas Nordquist
Skott: 47-23
Publik: 4876
Kommentera

Chief: Äsch, jag tycker att det låter mycket trevligare med riktigt komfortabla segrar imorgon och på torsdag. Fast sånt där kanske jag inte ska säga högt, för då får jag nog sova i fjärrvärmedikena hädanefter.
Kommentera

Kickan: Hm, är det samma humör du haft efter krogen? Har hört oroväckande rapporter om vad som händer med HS/SpS då...;)
Men det låter som en bra början på dagen. Hoppas den fortsätter lika bra och att solskenshumöret håller i sig efter kvällen också. Sorry Paddan, det blir möjligen poäng på lördag för din del...
Kommentera

Paddan: Morr! Din eländiga MooDooist. LHF kommer att pissa på MooDoo. Ni kommer att bli så förnedrade att det finns inte. Sådeså ; )

Älsklingarna vs. MooDoo 785-0.
Kommentera

Chief: Nej, det är ju tveksamt förstås. Tror du det underlättar om jag försöker vara på mitt bästa solskenshumör? Det borde inte vara uteslutet eftersom den stora förhandlingen vi skulle ha haft imorgon blev inställd, så nu har vi bara en liten på morgonen vilket innebär att jag kan ägna mig åt LHF-saker mycket mer än jag hade räknat med.
Kommentera

Chief:

Får sluta titta på första perioderna, så löser det sig.. ;)
Kommentera

Kickan:

Var inte mening att skapa en arg Kickan, däremot var det något som jag kunde tänka mig skulle paralysera stackars Albert på förstasidan...
Kommentera

Dysso: För min del får du stå var du vill imorgon, till och med i min hall, huvudsaken är att vi lyckas klämma dit de där otäcka lulingarna riktigt ordentligt ;)
Kommentera

Dysso: Jaså, så det var mitt fel alltså? Tänkte inte på det... Så oerhört fånigt av mig att tro att det berodde på dig. Men jag ska givetvis komma ihåg det här och vara riktigt positiv angående Davidsson innan nästa match mot TIK. Ja, för sjuttsingen, jag kan vara lite positiv om Liv också! ;P

Men du måste väl ta ditt ansvar och sluta gå på hemmamatcher förmodar jag? ;)

Kickan: Är du säker på att SpS kan hantera dig i dubbel upplaga? ;)
Kommentera

Dysso: Leksandsmatchen är redan glömd. Nästan. I vart fall är den glömd mellan varje gång någon elak jäkel påminner en om den, vilket var alldeles för ofta idag. Fast när jag undrade om de föredrar en glad Kickan eller en ilsken Kickan insåg de att det var bättre att inte prata så mycket mer om Leksandsmatchen.

Det är bara att bryta ihop och komma igen ännu en gång. Bäva SadoMooDoo, bäääva!
Kommentera

Chief:

Om du inte kommer ihåg det så var det ditt fel om det inte gick som du skulle. Du neggade då aldrig på Davidsson innan den matchen, så gick det som det gick. *blänga*

Förövrigt var det märkligaste på dom två matcherna att inte ett enda mål gjordes framför hemmastå där jag stod, inte ens straffläggningen var åt det hållet. Det gjordes däremot mål i samtliga perioder som spelades, men då åt "fel" håll. Vet inte om jag stöter bort målgörarna eller nåt .. Dom kanske stirrade på mig istället, helt fascinerade av min närvaro i KA? ;)
Kommentera

Chief: Jantagligen. Det kanske är ett nytt Tvävlingsmoment han tänker införa och nu fuskövar på. I så fall är det väl bara att sätta igång själv. Jag parkerar på förstasidan när jag lämnar datorn alldeles jättesnart och sedan får den vara uppe hela natten, hela dagen när jag är på jobbet imorgon, när jag går till arenan vid fyratiden och under hela matchen. Men sedan måste jag nog titta in i gästboken en stund. Dessutom kan jag ju sportsnacka från jobbet också. Undrar om det blir två av mig då om jag är inloggad både hemma och på jobbet?
Kommentera

Portello: Eh, nu var det väl kanske inte mitt eventuella intresse för Britney det gällde, utan Alberts. Själv kan jag utan problem räkna upp flera karlar som är snyggare än henne. Hm, det där lät fel...
Kommentera

Chief: Nog finns det väl snyggare tjejer än Britney.Kan räkna upp flera stycken utan större problem.
Kommentera

Dysso: På tal om resultat, vad hände egentligen i KA? Hade du inte meddelat HV om att du skulle närvara? För visst var du på plats under matchen mot FBK? :P
Kommentera

Chief:

Eller så mediterar han över LHF's senaste resultat och försöker komma på vad han ska göra för att det inte ska upprepa sig? ;)
Kommentera

Portello: Så var det ja. Albert kanske håller på att jobba sig dithän? Eller också har han kanske hittat en Britneybild, precis som Kickan skrev. Då är rekordet snart slaget. ;)
Kommentera

Chief: Personen du tänker på måste vara John Wesley.
Men för att slå hans rekord så måste alber hålla på ett bra tag till.
Kommentera

Kickan: Vet att det på HS fanns nån som kunde sitta i dagar och kolla en tråd hos LHF. Jag tror Albert försöker slå hans rekord i noggrann läsning...;)
Kommentera

Portello: Albert har verkligen läst förstasidan jättelänge. I flera timmar. Den måste vara väldans intressant idag. Kanske innehåller den LHF-omklädningsrumsbilder? Eller så är det Britneyblder förstås eftersom Albert har fastnat där : )
Kommentera

Paddan: Haha, jättekul.
Kommentera

Portello: Men "Satan från Öst", spelar inte han på andra sidan Atlanten?
Kommentera

Portello: Det gör de väl redan? Jag menar, 500 pers är ju så gott som ingenting. Jag tycker faktiskt synd om BIK - de har skulder de måste greja innan säsongen är slut och publiken sviker och underlättar därmed inte direkt för BIK att få ordning på ekonomin.
Kommentera

Dysso: Iofs inte men delar av dom kanske gör det om dom beblandar sig med "Satan från Öst".
Kommentera

Dysso: En bojkott i liten skala med andra ord.
Kommentera

Portello:

Tyckte jag såg att dom hade publik på 600 eller nåt sånt i sin sista hemmamatch, så det är väl inte så många som kan bojkotta dom?
Kommentera

« · 315482 · »