Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

« · 408915 · » Till forumet

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Skrbek klar för Mora.
Lycka till Pavel!
Kommentera

Nu har visst monteringen av mediekuben påbörjats. Mediakuben är 9X9 meter i fyrkant och väger 4 ton.

Nordic airlink Cup blir visst namnet på cupen som spelas i Luleå mellan den 2-4 september.
Kommentera

Kickan:

Nu när ni snackar om Martin Lidberg så kan det här nog vara intressant. Det är kass timing på den skadan, om man säger så. Surt.
Kommentera

Kickan: Inte har du väl blitt en guide för utövare av manliga bögsporten No1, Usch känna sådär på muskler och så jag som trodde hockey var mer upphetsande för dig.
Men kanske man blir lite nojjig om man bor i Happis och har det enda att se på lite jakt på röda lacknystanet, Tycker lite synd om dig nu eller blir det bil till Kärpäts hemmamatcher för att stilla ditt abstinens från hockeyn???
Kommentera

Håller med dig, jag hade räknat bort Holm som en översnackande sopa, a'la Alshammar, inför tredje hoppet på 2,34. Sen när han inte bara fixade det utan även 2,36 i första så kände iaf jag riktig glädje.

När sen Olsson och Klüft vinner sina guldmedaljer är det svårt att bli speciellt upprymd - de hade ju vunnit innan de ens klev in i tävlingen nästan, speciellt Carolina.

LL skrev: kommentatorerna låter lika exalterade som om de hade kommenterat målarfärg som torkar
Kommentera

LL: Martin Lidberg är skittrevlig. Ok, först råstötte han på mig när han var ute och firade EM-guldet, men sedan var han uppriktigt intresserad av mitt jobb och berättade en hel del personliga saker för mig, bl a om separationen och om barnen. Det slutade med att jag lotsade honom och hans brottarkompisar vidare till en krog som hade öppet längre när Statt stängde. Jag håller också på honom även om jag är totalt ointressserad av brottning i övrigt, och det bara för att han är så trevlig. Han säger att han skulle tänka sig att bli norrbottning, Han tycker att det är fint här och är nyfiken på Luleå. Jag har lovat att guida honom om han kommer upp fler gånger.
Kommentera

Kickan: Hmm, ägna sig åt att flirta med tjejer innan match? Det låter som en kille som vet vad man ska fokusera på. Inte underligt att MIF fick kvala om de hade så svårt att koncentrera sig på matcherna :-)

Martin Lidberg håller jag alltid på även fast jag är helt ointresserad av brottning. Vi satt bredvid honom på ett flygplan på väg till London för ett par år sedan och han visade sig vara en synnerligen sympatisk person, så sedan dess vill jag alltid att han ska vinna.
Kommentera

LL: Någon söting har de allt. Han som flirtade lite med mig utanför omklädningsrummen innan en match i fjol var rätt söt för att vara en dokusopa måste jag medge. Hade jag inte varit seriös och stadgad skulle jag förmodligen ha haft svårare att motstå honom. Nu måste jag behärska mig. Jag går inte längre än att känna på Martin Lidbergs armmuskler under EM (för lite primitiv är jag trots allt).
Kommentera

Kickan: ja, det är klart, de snyggaste brudarna brukar alltid visa sig vara transor så kanske en del MIF-spelare har oanade talanger?
Kommentera

LL: Varför inte? Jag såg ett par drags på krogen igår. De var rätt skojsiga.
Kommentera

LL: Hahaha, jamen det låter ju som en intressant programidé. Sen kan man ha den där P-A Gullö som kommentator och Lasse Kinky får vara expertkommentator.
Kommentera

Kickan: dokusopor? Du menar att vi ska skicka dit MIF nästa år? Nej usch och fy, jag vill INTE se Peter Andersson och Kim Staal hoppa runt i sanden i bikini...
Kommentera

LL: Hede vi vunnit guld i ickesporten bitchvolley hade det ju varit en helt annan sak. Vi får väl samla ihop ett gäng dokusopor till nästa OS så tar vi guld där också.
Kommentera

Poffa: Hur kunde jag glömma ordet inte i mitt meddelande?

Det skulle faktiskt stå så här:
Jag tycker det är skönt att alla kommentatorerna INTE beter sig som Koreanska eller Kinesiska pingisspelare.
Kommentera

Frisco:

Själv tycker jag det är skönt då de INTE beter sig som Koreanska eller Kinesiska pingisspelare. Man blir så lätt döv annars.
Kommentera

LL: Jag tycker det är skönt att alla kommentatorerna beter sig som Koreanska eller Kinesiska pingisspelare.
Kommentera

Kickan: aha, så är det förstås :-)
Kommentera

LL: Han har för små pattar och för mycket kläder för att kommentatorerna skall gå igång.
Kommentera

Alltså vad fan, Stefan Holm vinner äntligen sitt efterlängtade OS-guld och det dessutom på det kanske mest dramatiska sätt man kan vinna en höjdhoppstävling genom att tangera personligt rekord i exakt rätt ögonblick när han måste göra det för att ens nå prispallen - och kommentatorerna låter lika exalterade som om de hade kommenterat målarfärg som torkar... Det är ju för fasen ett av de största ögonblicken i svensk friidrottshistoria, var lite glada!
Kommentera

Asplöven har en 87:a, Karl-Anton Strömbäck, som LHF bör hålla koll på. Jag hade gärna sett att han spelade med våra junisar istället för med Asplöven.
Kommentera

Portello: Skrbek är jäkligt bra när han är hel, fast han är ju ruggigt skadebenägen. Sett till lönekostnad/match han kan spela vetefan om det är något kap Mora gör isf. De lär ju ha en rätt begränsad budget.
Kommentera

Igår när SSK vann över MIF med 3-0 så gjorde Burra två assist.Dessutom så går det rykten om att Skrbek är på g till Mora.
Kommentera

ernie eagle: Trots alla skador vann vi ju mot Kärpät idag. Tjoho! Vi är bäst i världen! Typ. Mina finnpajsarkompisar kommer att få höra om det här MÅNGA gånger, i all evighet.
Kommentera

ernie eagle:

Fast nu tror jag vi bara har 4 spelare borta skadade (och så en som åkt vilse till Aten, då, men vi hoppas han ska komma tillbaka utan att ha fått en värja i sig). Det är så gott som fullt lag, det! :)

Hursomhelst är det bara försäsong än, så det är nån månad för alla lag att läka ihop. Dock får man nog tyvärr räkna med att ha ett par spelare i snitt borta...
Kommentera

Kickan: Det är helt sjukt osannolikt overkligt det som inträffar just nu. Det måtte tamejfan vila en förbannelse över Timrå IK och Luleå HF.

Murphys lag råder i Medelpad och Norrbotten. Skador, skador, skador och återigen skador...*suck*

Hur lyder prognosen egentligen, finns det någon statistik-nörd som räkna ut hur stor sannolikheten procentuellt sett är för att 3 av 5 finnar går skadade samtidigt dessutom har vi även haft en finne förut som blev idrotts-invalid och för att inte tala om er stackars arma krak. Ni har väl inte mönstrat ordinarie lag sen senhösten -77 vid Fururinken i Kalix.

Moralen måste ju ligga på typ 1000% i Luleå och 999,9% i Timrå med tanke på allt skadeelände.

HV71 får bli outsider och veckans bubblare med sin skadesäsong för några år sedan då halva truppen hoppade runt på kryckor samtidigt.

Bläääääääääää...

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Albert Hall:

Att jämföra Peters med Tie Domi eller Donald Brashear (som jag antar du menar) är inte riktigt. Peters är mer av en ren kämpe medans spelare som Domi och Brashear faktiskt kan varva sina fighter med riktigt spel.

Andrew Peters kommer säkert att sänka spelare, men med tanke på hur bedömningen är inom svensk hockey så kommer han förmodligen få spela var femte match ungefär.
Kommentera

Fast det där med skönspel kanske vissa har åsikter om, med tanke på mina val av originalmatchtröjor...
Kommentera

Albert Hall: Verkar ju ha hunnit med ett antal fighter under de senaste åren.

www.hockeyfights.com/player.asp?pid=615

Men det finns tydligen också en lite blödig sida hos slagskämpar:

“I remember one time, I had gone at it with Georges Laraque and didn't do too well,” recalled Peters, who scored two goals in the 1998 Memorial Cup playoffs . “After it was over, I told him, ‘You poked me in the eye.' He turned to me and said, ‘I swear it was accident. I'm sorry.' That shows you right there the kind of respect that is pretty common among the guys who drop the gloves.”

Men själv ser jag hellre skönspel än att jag ser någon slagskämpe på isen...
Kommentera

Paddan:

Ja, jag såg det. Andrew Peters från Buffalos organisation. 197 centimeter och 110 pannor. Enligt bodensarna ska han jämföras med Domi och Brusher. Vad vet NHL-kännarna här om honom? På Bodenforum längtar dom redan efter att få se honom ge Wernblom ett kok stryk...
Kommentera

Albert Hall:

Aha. Så du menar att min bror flyttat från det farliga området till ett ofarligt område? Jag tyckte väl att de jag såg knata omkring i korridorerna där verkade lite småskumma...
Kommentera

Albert Hall: På tal om slagsmål med stekpannor så ser jag att Boden skaffat sig en amrikannsk slagskämpe, OM det nu blir lockout i NHL.
Kommentera

Dysso: vad fan är det som händer i Luleå? Tycker att man har sett artiklar om överfall var och varannan dag i länstidingarna på senare tid. Och så säger de att det ska vara så farligt att bo här nere i Fjollträsk...
Kommentera

Albert Hall:

Jo, jag tänkte på samma sak. Det finns nog inget snabbare sätt att ge Lule dåligt rykte än att det händer sånt på campus. Det lär inte direkt öka antalet sökande heller...
Kommentera

Poffa: Ok, jag tar tillbaka eftersom du hotar med bossen för Bjästamaffian.

Nytt något tillslipat uttalande: Lehtinen hade/har en klubbteknik som var uppseendeväckande.
Kommentera

Albert Hall:

Ouch! Attackera Lehtinen på det där viset. Ta genast tillbaka det du skrev annars skickar jag Paddan på dig.
Kommentera

Poffa: Sa en som haft Lehtinen som favorit i sitt favoritlag... Mannen som i första hand inte använde klubban till att slå på pucken.

Men det kanske är så att våldet genomsyrar hela Luleå. Det är antagligen därför som knas bror trivs så bra här...
Kommentera

Albert Hall:

Den stora frågan här är väl huruvida det är förövarna som tagit efter Lulios spelstil eller om det är de som lärt ut spelstilen till Lulio.

Likheterna är i vilket fall som helst solklara. ;-)
Kommentera

Dysso: Otäckt. Sånt får bara inte inträffa, vi måste vara rädda om våra studenter och se till att dom gör bra reklam för Luleå. Fast det fattar ju inte såna där korkskallar.

knaskamilla: Din bror bor inte på Porsön om han inte flyttat sedan i våras. Då hade han ju å andra sidan just flyttat FRÅN Porsön, även om han hade bott i områden som knappt räknas till Porsön bland infödingarna.
Kommentera

Dysso:

Jobbigt när folk tar med sig stekpannor när de går hemifrån, typ. Undrar om det inte är på Porsön min bror bor också? Fast han är nog hemma här nuförtiden, iofs.
Kommentera

Se länktipset, börjar kännas stabilt att bo på porsön. Själv passerade jag Porsö centrum runt halv två... :/
Kommentera

Portello:

Cola Light är för starkt det också, eller? Annars kan jag rekommendera Trocadero. (När jag vill dricka något starkare dricker jag Fanta Citrus/Fläder med limeskivor i.)
Kommentera

knaskamilla:
Får nog göra det.Funderar på börja med 50/50 av vatten/Cola.
Kanske man kan tåla det.
Kommentera

Portello:

Det lät verkligen inte bra! Du kanske borde fundera på att övergå till någon svagare dryck?
Kommentera

knaskamilla: Usch, vilken stavning :)
Får skylla på att jag just druckit en Cola eller något.
Kommentera

Portello:

Bisviken? Krev? Hmm... ;)

Ja, där sa du något. Kan det ha varit så att de insåg värdet av att ha publikens älskling kvar? Nu insåg ju inte Werner (eller hans agent) hans egentliga värde, så därför spelar han i SAIK i vinter...
Kommentera

knaskamilla: Varför vill MoDo ha kvar honom om han inte hänger med i Es-tempot? Har för mig att MoDoledningen blev bisviken då han krev på för Skellefteå.
Kommentera

Albert Hall:

Lulio? De kanske insåg, de också, att Werner egentligen inte hänger med i ES-tempot längre. Man kan ju inte direkt påstå att karln's skridskoåkning är särskilt bländande, t.ex.
Kommentera

knaskamilla:

Ja, nu fattas det bara att dom tar steget fullt ut och även närmar sig Modo. Varför värvade man inte Wernblom? Den tidigare nämnda spelstilen personifierad.
Kommentera

Albert Hall:

Ja, Timrå har ju verkligen närmat sig Lulios spelsätt på sistone.
Kommentera

Jag glömde säga att det var en bra, personlig och rolig intervju. Mycket roligare än de allra flesta tidningsintervjuer som alltid verkar stöpta i samma form.
Kommentera

« · 408915 · »