Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Godnatt !

« · 242388 · » Till forumet

Sv: Godnatt !
G'natt med er lulingar och olulingar.
Kommentera

Har bara en sak att förmedla: Sov Gott!
Kommentera

Den blev fel. Jag försöker igen.
Kommentera

Dysso:
Nepp, visar de den här bilden och säger att om de inte trampar på för glatta livet så ska jag se till att de får stifta närmare bekantskap med den där platsen.
Knepigt nog så verkar det inte ha någon som helst effekt på pensionärerna. De bara skrattar mig i ansiktet och drar iväg på sina ostbågar på väg till något möte med lokalavdelningen av Hells Grannies.
Kommentera

Paddan:

Vetefan om jag vill ha nåt skräp från ditt modemcyklande. Är det sådär du motiverar pensionärerna?
Kommentera

Dysso:
Hmm...hade för mig att de skickade din lagerkrans när jag var ner på den högtidliga middagen och diplomutdelningen, men du kan ju få någon som låg här hemma och skräpade...
Kommentera

Paddan:

Jag har blivit lurad! Ro hit med min krans!

Gjorde förövrigt ungefär samma sak, vaknade efter 4 timmars sömn och undrade varför jag var pigg. Märkligt.
Kommentera

Dysso:
Trodde vi redan var hedersmedlemmar i den föreningen. Menar du att du inte mottagit den där lagerkransen och det fina diplomet...

Jäklar vad "glad" man blir när man räknat med att sova ut och sedan vaknar klockan nio.
Kommentera

Lulekickan:

Hm. G'nutt kanske?
Kommentera

Dysso: Gnutt pårej borde det väl heta dårå.
Kommentera

Paddan:

Sen kan man fråga sig varför man kommer ihåg sånt. Föreningen för meningslöst vetande borde göra oss till hedersmedlemmar. ;)
Kommentera

Dysso:
Jomenvisst är det en gnutt, en skrattgnutt närmare bestämt. Fanns om jag inte minns fel i serietidningen Bobo när jag var liten.

G´nattx2
Kommentera

Paddan:

Hm, gnutten, eller vad är det han heter?

G'natt på dig!
Kommentera

Paddan: Nattinatti.
Kommentera

Nu börjar det bli dags att vända sina blickar mot snarkofagen och ge efter för "the mighty powers of the kudde". Är nog bäst att sova några timmar ifall man skulle råka få något samtal från någon desperat kompis med etiketteringsproblem imorgon. Som att det inte räckte med de dryga tretusen kuverten jag klistrat etiketter på idag.

Känns som att jag behöver lite variantion på godnattbilden, så vi provar något nytt.

God natt Kicks och Dysso!
Kommentera

Zigge: Dom kanske är för få ;o)

(min vänner-online funktionerar utmärkt)
Kommentera

Dysso: Gonatt,nu? Ja bildligt,ja. Beklagar, o o-grattis, men kom med oss, vi som sitter vid dikes-kanten o slötittar.Vi blir allt fler.
Man får väl trösta sig med att va me i toppen av Miiike's Slutspels-rinksite-liga (4 av 4 igår). Vi slipper ju vara nervös inför söndan, som lallarna, Socker-Conny&co, Styvben o Krok-boltic's.
ps
Bara jag som har konstig Vänner online-ruta? (page cannot be displayed) Har jag för mycket Vänner online?
Seså, Logga Ut, alla mina vänner, LOGGA UT!
ds
Kommentera

Dysso: Sov gott.

Tyvärr är det allt för många dagar innan Es börjar igen.
Kommentera

Mycket passande tråd föresten, för nu säger jag gonatt...
Ha en bra dag, så kan vi sörja mer tillsammans ikväll. ;)

... och hur många dagar är det kvar tills ES börjar igen?
Kommentera

Portello:

Han var väl mest tänkt som en ersättning, ingen stjärnvärvning. Bara inlånad, lär knappast vara kvar i HV nästa säsong. I vissa matcher skötte han sig faktiskt utmärkt, men ofta var han som du säger rätt osynlig. Dock gjorde han väl det han skulle, avlastade övriga spelare...
Kommentera

Dysso: Korhon blev väl inte direkt den lyckade värvning ni hoppats på va? Det lilla jag såg honom var han då väldigt osynlig.
Kommentera

Portello:

Tackar.. Kolla länktipset, visar lite rykten om nyförvärv och vilka som har kontrakt som går. Det lär väl börja röra på sig lite mer nu när laget har åkt ut.
Kommentera

Dysso: Är väl bara beklaga sorgen och önska dig välkommen till Silly season.
Hur ser det ut på kontraktssigan för er? Många kontrakt som går ut?
Kommentera

Lulekickan, Paddan:

Jag var som Paddan mycket riktigt påpekade på jobbet. Första kommentaren man fick där var "Är inte du sjuksriven idag?" .. tydligen en del som var förvånade över att jag orkade masa mig dit efter att HV åkt ut. Blev inga Losec till TIK'arna, käkade upp alla själv istället.

Framtid, tja.. skojsiga nyförvärv, ny tränare, plus i kassan är väl alla detaljer som man HV supporter också får se fram mot. Känns bara lite svårt att se dit än, tar ett par dagar att smälta det här eländet först. Så nära, men ändå så långt borta...
Kommentera

Ajdå, vad det kändes tomt och ödsligt här helt plötsligt.
Tycker mig se Lennart och hans kumpaner smygandes i skuggorna. Han verkar dessutom ha fått med sig Birgit på sin sida.
Bäst att smyga sig i säng och passa sig så man inte får en massa smågrus kastat i ögonen.

Hmm...få se, ska jag kanske fixa en egen godnattbild ikväll, ja jag tror det...
Kommentera

Lulekickan:
Ok, god natt med dig.
Förresten, jag tror jag glömt godnattbilden!
Kommentera

Paddan: Nej, nu ska jag följa Portellos exempel. Nattinatti.
Kommentera

Lulekickan:
Han bör väl sitta på jobbet just nu. Tror nog att han håller på att bygga upp ett extralager med Losec för TIKarna.
Kommentera

Lulekickan: Ser även att jag skapat en ny person. KicksZoogin.
Ähh, nu är det dax att sova. Kan tydligen inte skriva ett ord rätt.

Paddan: Du vill inte höra mig sjunga, jag lovar.
Kommentera

Portello: Det där var väl ändå lindrigt jämfört med vissa andra från Piteområdet.
Kommentera

Portello: Nattinatti.

Var håller Dysso hus ikväll? Har han deppat ner sig så totalt efter HV:s förlust att han inte ens förmår sätta sig vid datorn? Vi får väl i så fall trösta honom med att det går över om ett tag. Visst gör det helvetes ont men det finns snart något att glädjas åt igen, som skojsiga nyförvärv, ny tränare, ett plus i kassan och en framtid som ser ljus ut - i alla fall om man är luling.
Kommentera

Portello:
Godnatt med dig.
Får man höra en sång?
Sing sing halleluja tycker jag borde kunna funka...
Kommentera

Borde även gå en svenskakurs samt skriva alla ord :P
Kommentera

Nu ska jag slita mig från datorn och resa drömmarnas underbara värld.
Gonatt på er Albert, Björn,Padda ,KicksZoogin, Chef mfl.
Kommentera

Sven Savage:
Jäklar, har Albert redan hunnit fixa spelare från de där ligorna som jag tidigare tipsat honom om. Lite smått imponerande måste jag säga. Måste vara därför som han modemcyklade tidigare i veckan...
Kommentera

finne85: Vi vill inte skvallra, bara. Då kommer säkert lag som har Värsta Köplustan före oss med stora penningpungen. Men om du lovar att inte skvallra har vi inlett förhandlingar med en stärnspelare i Saigon Mighty Ducks. Mer om detta finns att läsa på en sida där man måste säga att det känns fruktansvärt bra.
Kommentera

Lulekickan:

Jasså...
Kommentera

finne85: Jorå, det är klart vi bryr oss.
Kommentera

Verkar som ingen här bryr sig om Luleås eventuella nyförvärv till nästa säsong.. !!!??
Kommentera

Paddan: Nattinatti.
Kommentera

Fick alldeles nyss höra ett sensationellt rykte. Tydligen har någon tidning kommit över ett uttalande där jag säger mig vara beredd att påbörja en karriär som kuddbrottare. Jag ska tydligen också ha förhandlat med flera olika parter och det är ännu inte riktigt klart var jag ska göra mitt gästspel, men Bjästa verkar just nu ligga väldigt bra till. De har också lovat att förse mig med erforderlig utrustning.

Beger mig snarast möjligt mot drömmarnas rike och hoppas där att bli på det klara om var jag kommer att hamna härnäst.

Godnatt med er lulingar och olulingar.
Kommentera

Någon slags egendomlig känsla börjar gro inom mig och talar om att det nu är dags att stänga det öppna 02-03 fönstret och istället öppna dörren mot den nya härliga och löjliga säsongen som ligger framför oss. Den brukar bjuda på väldigt många trevliga och otroliga berättelser, skrönor och rentav rykten om märkvärdiga män och deras sällsamma äventyr som den gamle trevlige farbrorn Elits Erien brukar berätta för oss där vi sitter på trappan och bara lapar i oss av alla intryck och orden smakar som den finaste honung.

För att kunna möta denna härliga säsong på rätt sätt finner jag inget annat råd än att helt enkelt ta mitt pick och pack och bege mig mot ett drömmens rike.
God natt lulingar och olulingar nu har denna Bjästabo tänkt hoppa i säng!
Kommentera

TIK Supporter: Kanske därför att Luleå var bättre än Timrå förra säsongen. Han kunde ju inte veta hur det skulle bli.
Kommentera

TIK Supporter: Han har ju två år kvar på kontraktet. Kanske visar det sig att han gick till ett bättre lag till sist? Vem vet?
Inte du, inte jag...
Kommentera

Måste bara fråga en sak,,,Hur kunde Linus Fagemo uttala sig som han gjorde i fjol när han lämnade Timrå för Luleå " Jag ville gå till ett bättre lag" Ser att han gjorde det:) Timrå har under hela säsongen varit före Luleå och vunnit i semi med 4-0 i matcher

Väldigt dålig stil av Fagemo, skulle ångra mig nu om jag var Fagemo om ditt utalande! *Skämmes på dig*

Inget negativt till Luleå,, ni kämpade bra!!
Bättre lycka nästa år!!
Kommentera

Sven Savage: Det är ju bara 13 mil också , så det är ju bara nästgårds ! ( c :
Kommentera

Sven Savage: Din sista mening ! Det vore nått !! ( c :
Kommentera

Paddan:

Fin tråd, att prata i nattmössa i.

Fast den där statistiken verkar otrolig, alltså sådan att den inte förtjänar bli trodd. Annat vore det, om det vore satsetik. Fast vad har vi nu?

Tjurgårn, som lyckats en enda gång, för åtta år sedan?
MooDoo, som bara vunnit en gång, för tjugofem år sedan?
Zippers, som har bortåt 40 år sedan de lyckades?
Lallarna, som aldrig lyckats?

Mot dessa har vi de satsetiska vinnarna Warulfven och Styvben, som vunnit hur mycket som helst.

MooDoo-Lallarna i ena semifinalen vore väl kul för mellannorrland. Vilket liv det skulle bli i trakterna. Ujuj, det skulle troligen bli ett slag det skulle berättas om i många år.

vaddå skulle, förresten? Troligen blir det av. Nu har MooDooisterna fått tag i Zippers och släpper säkert inte greppet, detta elitseriens svar på staffordshires. Sedan är det 50:50 hur lotten faller, men, men.

Det, förstås, att MooDoo - Lallarna i själva finalen vore ännu mer skoj. Förstås. Oj, vilken drabbning!
Kommentera

Chief:
Jäklar, insåg inte vilken tråd jag skrev i. Gammal ovana att glömma bort trådföljandet.

Jo, på något sätt så tror jag faktiskt att MoDospelarna hade en riktigt god natt i natt :P
Kommentera

« · 242388 · »