Jahaja,då får man plussa ihop sundsvall och timrå, för att få hela befolkningen. Låt se nu?Sundsvall 93 252 + Timrå 17 784?det blir 111 036 totalt. Det var inte dåligt.
Vad kan vi ha att komma med, då. 5 mil?.ja, då blir det fyrkanten. Lule lite nordväst är vi i boden, väst bli älvsbyn, söderut pite. Vi plussar: Luleå 72 139 + Piteå 40 531 + Boden 28 268 + Älvsbyn 8 835. 149 773 får jag det till. Och då är det bara fasta norrbottningar boende på nämnda platser inräknat. Alla sydbottningar på besök för att vara sig själva, se på isbjörnar på storgatan, eller bara pusta ut har inte inkluderats.
150 000 blir väl till och med större än Öret, och då slipper man miljöförstöringen. Jag tänker på det där gnäääälliga. . .
willysson: Är du helt hundra. senast jag var där så frågade en person om jag bodde där för han räknade folk. Nä sa ja. jag bor i Skövde. det duger sa han det är nära nog.
Suzanne: Man bör ju jämföra städerna, vi angrensar ju till sundsvall, så det är ingen skillnad så.. Så jag tror att det är mycket mer folk här om man drar en cirkel med en radie på 5 mil än vad det är där uppe:))
Nej kaninerna står ni för, och vi står för sundsvallarna:)
Klart vi är en egen kommun annars hade man nog flyttat till örebro igen:)
Jo, om man inte bor i ett gammalt trähus med sågspån som isolering. Så det ju tryggare att bo inne i stan, är ju inte många meter för Brandkåren att åka heller.
Inte för att jag har nått emot Hertsön men bo där är jag inte så sugen på. Det skulle vara för att huspriserna är svinlåga där i sådana fall. Men en Lulebo lägenhet känns inte så lockande.
Har funderat en tid på att skaffa en lägenhet antingen i TuttiFrutti eller i Norrhamnen. Fan vilket guldläge det är i norrahamn, kring 5000 för en 3:a. Är ju inte så farligt dyrt.
Husen vid vattnet i Eriksberg-GBG, var jag på väg att flytta till men en 2:a kostade då 7200 kr och 3:orna låg nästan på 10 000 papp. Vi vet inte hur bra vi har det här i stan.
Suzanne: Åh fan, hittills har jag varit förskonad från bränder i just mitt hus, även om det inte var så långt från mitt hus den här gången. Jag är glad att jag inte bor på Hertsön, då skulle jag inte våga sova en sekund. Ja, förmodligen skulle jag inte våga ha en enda pryl i lägenheten ens innan pyromanen är fast. På något sätt känns det också som att man är mer skyddad om man bor mitt i stan. Eftersom det är folk i rörelse här hela tiden bör också eventuella bränder upptäckas så pass snabbt att förödelsen inte behöver bli total.
Mmm skulle inte vara det trevligaste att komma hem och finna lägenheten som en gigantisk kolbit.
Apropå bränder så verkar dom förfölja mig. På ett ställe som jag bodde på för några år sedan så lekte grannen att hennes bokhylla var en Majbrasa mitt i natten. Jag låg och sov och det bankade som fan på dörren men jag trodde bara att det var några polare som hade kommit ifrån krogen som skulle våldgästa mig som vanligt på morgonkvisten, så jag sket i att gå upp.
Det visade sig att det var brandkåren som utrymde huset, men jag låg där och sov. Blev rätt chockad på morgonen när jag gick ut på altanen och såg att hela grannens inredning låg som svarta bitar på gräsmattan.
En annan lägenhet jag bodde i så tuttade dom på soprummet, på den tiden då man fortfarande hade soprummen i husen. Mitt i natten även då och Suz låg och sov.
Nästa gång jag flyttade så brann det i grannhuset för att någon idiot hade en HB kokare i gång på spisen, när de inte var hemma.
I GBG brann det lite här och var i dårhuset som jag bodde, kul som fan när man bodde på 9:onde våningen och brandstegarna inte ens når upp.
För en tid sedan fick jag erbjudande om en lägenhet i just ett av de husen som brann på Hertsön, tänkte först ta den men hittade en betydligt bättre lägenhet med bättre läge i sista sekund.
Portello: Äntligen fick jag någon att skylla på för att min väska blev stulen från bussen för 1,5 månad sedan : ) Annars hade jag tänk skylla på tonårskillarna som gick förbi bussen alldeles innan jag gick eftersom jag vet att jag hörde dörren till bagageutrymmet slå igen alldeles efter det.
Suzanne: Mörkret var säkert Portellos fel. Jag har tidigare misstänkt honom för att ha stulit en grävskopa och grävt av kablar för att sabba min bredbandsuppkoppling när den låg nere i ett dygn.
Branden var branden i godisbutiken på mitt emot SOS Alarm. Den startade mitt på dagen så den här gången var det inte något pyromandåd. Fast det var lite otäckt när jag först gick förbi och såg att det hade brunnit där. Om pyromanen börjar härja längs just den här gatan (Folkets hus/O' Learys är ju längs samma gata, och det tycks ju ha varit ett pyromandåd) vetefan om jag vågar jobba i Umäää mer. Skulle vara sådär lagom kul att komma hem och upptäcka att man inte längre har något hem.
Synd att det inte blev svart här också, jag hade verkligen behövt gå och lägga mig. Men satt och väntade som en lydig hund på att gubben skulle komma hem från jobbet. Nyheten att det hade varit elstopp i hela Lulää(utom hos mig) hade nått Sundsvall/Timrå trakten också och folk där skyller på att det var mitt fel. Förstår inte vad dom tror om mig ;-)
Brand i ett hus nära dig ? Nu fick man ju bara tankar på den pyromanen. Fast det kan ju vara elfel också, som du skrev.
MoDo´s gb är ett träsk. Jag sätter inte min fot där, står inte ut med sådana personer
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
15%
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26%
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37%
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?