Albert Hall: Undrar var gränsen går för beroende. Jag som ändå tycker att jag snålat rejält med inläggen sedan jag började veckopendla. Beroendet borde då ha övergått till ett oberoende tycker jag.
Albert Hall: LHF kommer förresten trots allt att möta Kärpät under försäsongen. Minns inte vilket datum det var men det var i alla fall under min semester så jag tänkte åka och kolla matchen.
Suzanne: Ha, idag är det andra som är beroende. Själv är jag numera snabbskrinnare. Skönt att det finns behandling som biter på beroendet, jag var lite orolig ett tag.
Portello: Men det är ju rätt. Att du är beroende alltså. Själv har jag jobbat hårt för att bli oberoende förutom när det gäller LHF - då är jag helt klart beroende och tänker fortsätta att vara det.
Portello: "Bosatt på HS" kanske? Fast den nivån kanske inte finns och kan ju mycket väl stämma bättre in på folk som bara läser och inte skriver själv än de som själva producerar mycket inlägg. Det finns ju signaturer som läser dagarna i ända men aldrig ger sig till känna.
Portello och Kickan: Underligt, när jag loggade in i morse var jag hockeydåre. Nu är jag blivit beroende utan att ha skrivit ett enda inlägg. Jag vill inte vara beroende, det tyder ju på ett missbruk som man borde bli av med. Jag borde nog sluta skriva här. Eller så skriver man inlägg i sin egen gästbok ända tills tillståndet är över?
Jag skulle tippa på att Legend är den högsta nivån, jag... Fast det var iofs igår jag klurade ut det, saker och ting verkar ju ha förändrats över natten.
knaskamilla: Att uppnå hockeynirvana tycker jag låter som något av det högsta. Eller så är det någon slags coverversioner av Nirvanalåtar framförda på elorgel och ämnat för hockeyarenor.
knaskamilla: Ska jag vara ärlig så vet jag inte om det går att bli legend:) Detta med statusen föddes när jag i veckan mailade Marcus och frågade om han inte kunde sätta mig på legend för att reta två stycken, det har han gjort och han och jag är det det vet jag. Sedan vet jag inte om det går att bli legend på vanlig väg, för då skule du ha varit det redan. Du har mer inlägg och mera tid på HS än mig...
Nu syftade jag iofs inte på dig, utan på någon som jag vet har skrivit mycket mer än mig som är legend: the one and only miiiike. Det verkar för övrigt som att Marcus inte riktigt hunnit med sig, för så här står det i informationen: "Det finns 7 nivåer. I stigande kunskapsnivå: Fornlämning, Nybörjare, Rookie, Erfaren, Rutinerad, Avancerad och Expert"
Jag undrar hur man kan hoppa från nivå tio till nivå fjorton över en natt, jag...
Portello: På något vis så tycker jag att expert lät bättre än inneboende, men med tanke på mina inlägg ska jag kanske vara glad att jag överhuvudtaget blir insläppt. Tro vilka man har som grannar då. Vill ju inte hamna bredvid såna där otäcka lulingar ;)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
15%
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26%
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37%
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?