Luleå HF

116767 inlägg · 888 ämnen

Kom ihåg

« · 285075 · » Till forumet

Sv: Kom ihåg
Chief:

Ung och ömtålig! Tänk på det...
Kommentera

Dysso: Äsch då, som Hanson-broder bör du härdas åtskilligt!

Men jag lovar att gå varligt fram med dig, Albert få ta de tuffaste bitarna. Seg luling soom han är...
Kommentera

Chief: Äh, du är ju måldomare ser jag nu. Inte alls hockeycoach. Då äre ju lugnt. När du står där bakom målet och tänder en röd lampa då och då så kan du ju inte ens göra en fluga förnär. Dessutom är ju måldomare avskaffade och ersatta av en målkamera. Så egentligen finns du inte ens.
Kommentera

Albert Hall: Försök inte slingra dig nu, det var du själv som kom på att du nu måste ha Chief som coach...

För övrigt finns jag visst, cogito ergo sum.
Kommentera

Albert Hall:

Måste det inte bli Chief ändå, med tanke på nicket?
Kommentera

Dysso: Lätt för dig att säga när hon lovat vara varlig med dig. Men jag känner redan hur träningsvärken kommer att plåga mig.
Kommentera

Dysso: Det tycker jag med...;)
Kommentera

Albert Hall: Hm, för att vara Hanson-broder och tillika luling tycker jag du sjåpar dig väl mycket...
Kommentera

Albert Hall:

Äsch, som äldre bror är det väl klart att du får ta dom hårdaste smällarna?
Kommentera

Dysso: Ok, men då ska jag i alla fall ha såna där snygga glasögon som hör till!
Kommentera

Albert Hall: Det är väl självklart!
Kommentera

Albert Hall:

Fan då.. Men då är det du som får klättra på läktare om någon kastar prylar på mig..
Kommentera

Albert Hall: Stockholmsadvokaten som är och jobbar hos oss i ett par månader sitter i disciplinnämnden för amerikansk fotboll. Coolt!
Kommentera

Lulekickan: Undrar om det är möjligt för vissa signaturer att få statusen Stolpskott ;)
Kommentera

Portello: "Ribbskott", aka något annat numera, borde ligga bra till i så fall...
Kommentera

Lulekickan: AHHHHHHH.Gissa vem som jobbar då vi möter TIK i omg 2.
Bara gå till chefen och säga: Gör om ,gör rätt.
Kommentera

Portello: Yes! Det betyder att LHF vinner : P

17-0 till oss. Bäva tikar, bääääva!

Det är nåt knas med HS. Jag lyckas inte ta mig in i brevlådan och läsa mina brev. Paddeländet har förmodligen postat någon extremt lång länk från någon obskyr sajt dit bara han hittar och som fått brevlådan att kollapsa totalt.
Kommentera

Lulekickan: Jag hade inte ens en aning om att det fanns en sån i amerikansk fotboll. Är inte nästan allt redan tillåtet?
Kommentera

Albert Hall: Det trodde jag också. Alltså att nästan allt var tillåtet. Jantagligen finns de till för om någon nästan skulle råka mörda en motståndare eller nåt, typ. Jag skulle nästan vilja byta jobb med honom. Att framför allt jobba med IT-rätt, immaterialrätt och idrottsjuridik vore hur kul som helst.
Kommentera

Lulekickan: Nejdå, den här gången är jag oskyldig, men det är klart om du absolut vill ha en sån där vanvettigt lång länk så visst kan du få en bara du frågar snällt ;)
Kommentera

Paddan: Jag kommer ju ändå inte åt brevlådan så du får posta vad du vill.
Kommentera

Lulekickan: Jaså, där ser man. Någon som spikat igen den för dig. Arma stackare. Ja, ok, för att du inte ska känna dig utanför så får jag väl posta ett länktips då!
Kommentera

willysson: Hur blir det nu med redogörelsen du lovade?
Du har fortfarande inte gett något exempel hur modos och irakiska regimen har samma verklighetssyn.
Kommentera

Portello: egentligen behövs det inte nån redogörlse, kolla hur Irak-regimen förnekar saker och jämför bara med MoDo så är det klart...
Kommentera

willysson: Äsch, bättre kan du. Kom igen, ett konkret exempel nu.
Kommentera

Portello: Konkret??? Orkar man det, blir ju en bok tjockare än bibeln det..
Kommentera

willysson: Har aldrig påstått att jag vill at du ska skriva ner alla.
Borde ju vara rätt enkelt att skriva ner ett par stycken om det finns så många att välja bland.
Kommentera

Portello: Hmm, jag antar att du kan ta citaten i länktipset och slänga in MoDo lite godtyckligt här och där så blir ni väl nöjda ;)
Kommentera

Paddan: Du säger det.
Idag har jag två säkra matcher på oddset. Boden och Åtvidaberg.
Kommentera

Portello: Hmm, du vet väl att det är farligt att ta ut segern i förskott. Det borde om inte annat Björn Wirdheim ha lärt sig efter helgens pinsamma insats som kostade honom segern i Monaco.
Kommentera

Paddan: Äsch, jag har väl aldrig haft fel i mina oddset tips? Om jag har haft det så måste det isåfall varit någon som loggat in med mitt namn.
Kommentera

Portello: Brukar heller aldrig ha fel när jag tippar, det är bara så att de inblandade lagen inte spelar som jag hade tänkt mig. Men nästa säsong kommer allt att bli bra igen, så därför går jag ut hårt och tippar SM-guld till MoDo.

Eeh, va...neej jag har inte fått solsting...
Kommentera

Portello: Åtvidabergs match är struken av någon anledning. Den gick inte att spela på. Jag har spelat en trippel på Boden, GIF Sundsvall och Hammarby 50 kr. Odds 17,04.
Kommentera

Zoogin: Jasså du. Själv så har jag redan vunnit. Struntade i att spela.
Kommentera

Portello: Man får beklaga förlusten av 50 kronor . Själv så löste jag in en trisslott mot två nya, och till min stora förvåning så var det vinst på bägge.
Jag som nästan aldrig brukar vinna på trisslotter.
Kommentera

Portello: Jag ska nog inte spela på oddset.
Kommentera

Portello: En sommar när jag pluggade vann jag 3 x 1000 kr på trisslotter, och jag hade inte köpt fler lotter än 3 om än jag köpte dem på olika ställen (Pressbyrån vid universitetet, en butik i Fältöversten och en kiosk vid Fridhemsplan). Efter det har jag aldrig vunnit mer än max en hundralapp på något, fast å andra sidan spelar jag heller aldrig och köper ytterst sällan lotter och då kan jag ju inte vinna.
Kommentera

Lulekickan: Hade turen en gång, under den period som jag pluggade på Mitthögskolan, att kamma hem drygt 8.500 kronor på måltipset. Blev lite lättare då att överleva under hockeysäsongen. Dessutom har jag två år i följd vunnit 1000 kronor på triss på nyårsaftonen. En liten tröst när man var tvingad att jobba den dagen.
Kommentera

Paddan: Kommer ihåg när jag van´n hos en bookie, och hade kritat 30000 som jag lirade, fick in mina 4 matcher, men blåste nästan allt veckan efter.. Arsenal förlorade mot Charlston.. Svider än
Kommentera

Lulekickan: De få gångerna jag köper trisslotter så blir det max 100:-
Har aldrig varit med om större vinster. Därimot har man sålt det, men det är ju en annan historia.
Kommentera

Portello: Hmm, funderar på om man kanske skulle ta och byta färg. Tydligen skall man som grön vara naiv, omogen och dåraktig.
Läge att införskaffa sig en fin matchtröja kanske...

Börjar undra om jag bor i en trädkoja, hyresvärden ville tydligen ta min lägenhet i besittning nästan hela dygnet imorgon för att fixa med stammarna...
Kommentera

Tala om att det är tyst värre här på HS och i synnerhet här i våran gb. Man skulle nästan kunna tro att HS inte finns för tillfället. Eller så är det bara så att det är ohockeysäsong.
Kommentera

Någon som vet om det är Timrå eller BIF den 30:e augusti? Enligt vissa hemsidor är det TIK enligt andra BIF. Vem har rätt?
Kommentera

Portello: Tycker du det? Det har ju ändå skrivits 132 inlägg på HS hittills idag. Med lite snabb huvudräkning bör det vara ca 5,6 inlägg i timmen. Utslaget per gästbok (46 st) blir det 0,12 inlägg per gästbok.
Kommentera

westerlind: Intressant.
Kommentera

westerlind: 0,12 är ju nästan ingeting.Som jag sa mao.
Kommentera

Portello: 0,12 är ju nästan överljudshastighet för westerlind måste du komma ihåg. I varje fall om det rör sig om antal tangentnedslag per minut...

Så har man då avnjutit en tvåtimmarskonsert med Metallica live från Rock Am Ring. Riktigt härlig avslutning på en söndagkväll.
Kommentera

Paddan: Tror att jag såg ett par minuter av den. Mitt under Nothing else matters.
Kommentera

Portello: Ok, där ser man. När vet du med säkerhet att du såg det då? ;)

Förresten, var det bara för mig som inte fönstret för inloggning på HS fanns att hitta på hockeyligans startsida utan man var tvungen att gå in under avdelningar?
Kommentera

Paddan:Har direktlänkat till HS på mina favoriter.Men visst stämmer det du säger.
Kommentera

« · 285075 · »