Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Konstruktiv kritik?

« · 108416 Till forumet

Konstruktiv kritik?
Allting kan ju inte vara rosenskimrande i ett lag, om ni skulle få peka på någon/några spelare som inte har utvecklats i den riktning ni hoppats vem/vilka skulle det vara i sådana fall?
Kommentera

Sv: Konstruktiv kritik?
Paddan: Förra säsongen hade jag faktiskt sagt Jonte Hedström som jag tyckte stod och stampade och inte alls utvecklades som jag trott efter debutsäsongen.
Nu vet jag inte. För tidigt än. Kom igen i november eller så.
Kommentera

Paddan: Det är för tidigt att säga ännu även om det finns några som jag skulle vilja höjde sig något snäpp. Junkka t ex. Igår var Bäärnhjelm klart bättre än honom om jag skulle rangordna backarna, fast Junkka har kapacitet att prestera bättre så jag hoppas han plockar fram den innan premiären.
Kommentera

Albert Hall:Jo, det är klart att jag förstår att det kanske var i tidigaste laget. Men ibland kan man se ganska snabbt ifall en kille inte ser ut att kunna inordna sig i det nya spelsystemet eller liknande. Sen så är det ju också det där faktumet med dagsformen.

Som när det gäller MODO så har Hirsch ju varit rent ut sagt bedrövlig under försäsongen och släppt in i princip allt som avlossats mot honom, men nu läste jag en artikel om Danmarks insats i European Icehockey Challenge och där hade han tydligen varit helt enorm. Vårt spännande backförvärv från Finland, Mika Lehtinen, har jag faktiskt inte lagt märke till under matcherna så han kan inte ha varit alltför imponerande. Antar att det är problemet när man spelat i en och samma organisation hela hockeylivet och sedan så byter man till en utländsk klubb med en annan typ av spelstil.

Ifjol såg Martin Johansson hela säsongen ut att ha sålt smöret och tappat pengarna, men i år verkar han spela med en enorm vilja och har också börjat hitta mål.
Kommentera

Paddan: Är det inte det som varit problemet med Hirsch hela tiden? Att han varvat kanoner och kalkoner?
Kommentera

Paddan: Hur går det föressten för den där nya slovaken? Han som heter som Tintins hund?
Kommentera

Albert Hall:Jo, men precis som en berömd lista i ett "sportprogram" i en ickestatlig tv-kanal så har han haft 3 gånger fler kanoner än kalkoner även om det är kalkonerna man minns. Sedan så kan man ju heller inte frångå att han har en minst sagt egendomlig spelstil.
Kommentera

Albert Hall:De tre matcher jag sett så har Milo (utan u på slutet :-)) inte varit speciellt framträdande, men Brithén har öst beröm över honom så någonting måste vi väl ha fått för pengarna. För att inte tala om att man själv fick sitta och traggla sig igenom slovakiska artiklar på nätet med ett väldigt bristfälligt onlinelexikon innan affären var klar.
Kommentera

Lulekickan:Antar att Junkka måste ha läst vad du skrev eftersom han nätade ikväll!
Kommentera

Paddan: Junkka var lite bättre idag än igår iaf. Sedan gjorde Miche J en bra match. Han är en sån där lurig, skridskoskicklig och ruggigt teknisk spelare som jag tycker så mycket om. Alltså något helt annat än de däringa stora, hjärndöda monstren som spelar i ÄnnHåÄll och som folk som inte förstår sig på riktig hockey brukar gilla.
Kommentera

Lulekickan: Låter som att två av behållningarna i årets elitserie kommer att vara två fd spelare från Solna: Anger och Johansson.
Är alltid roligt att titta på killar som har det där lilla extra, sen spelar det ingen roll vilken klubb de spelar för även om man inte ser alltför positivt på spelare i klubbar upphöjda av pressen till skyarna utan att ha presterat någonting, som till exempel årets upplaga av Djurgården. Hmm, blev lång mening det där.
Kommentera

Paddan: Det finns tyvärr spelare som också tar ett steg bakåt i utvecklingen. Men som tur (?) är så har Lule skäppat de flesta. Tänker då främst på Osmo och Tobbe Lindberg.

Förra säsongen var jag väl lite missnöjd med b.la Husse å Junkka. Hmm..det var svårt att såga spelare på begäran. Det msåte komma helt spontant :)
Kommentera

« · 108416