Kvällens match

« · 380909 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
bobbe: Eller ska ni byta namn? Kanske ska ni bara heta Ö, som för att kompensera den tidigare missen? Så måste det vara : )
Kommentera

Kickan: Den som lever får se... kul att kunna röra om i din skalle en aning i alla fall. ;)
Kommentera

bobbe:

Vafan, ska ni byta tröjor? Ska ni ta bort clipartjellonet dårå? I så fall måste vi genast hitta på ett nytt namn åt er. Vad sägs om Finnköping? ; )
Kommentera

bobbe: Tack, bobbo, det var mycket trevligt att läsa.
Kommentera

Kickan: Det verkar vara "go" i laget, helt klart. Jag fick det intrycket också, plus att Hellgren sa detsamma i en intervju efter matchen.

Din väntan är över... nu kan du få börja vänta på din älskade bokstav med prickar över. *ser finurlig ut*
Kommentera

bobbe: I vart fall när killarna har känslan att ingenting kan stoppa oss, och det har de nu.

Åh, tack för matchrapporten. Jag har längtat efter den ända sedan slutsignalen.
Kommentera

Kickan: Heja på Luleå..? Nae... men till slutspel tror jag att ni tar er, och det är nog bra. Luleå känns som en outsider som kan rubba vem som helst.

Matchrapport och matchbilder från LHC-Luleå för den som är intresserad, se länk.
Kommentera

bobbe: Ja, så ja Bobbe. Jag var nyss och kollade lägen på pingensidan, men där var tyst sedan ett dygn. Men du kommer väl hit och skildrar matchen som lovat? Fast du behöver inte trötta ut dig med hela. . .hoppa gärna över ungefär minut 57-60, men resten vill vi höra!
Kommentera

LL: Visst går man plus på det. Utan utbildningen skulle jag knappast ha haft ett jobb där lönen ökat med över 150% på mindre än sex år. Förmodligen skulle den inte ha ökat med 150% ens sett över en hel livstid om man inte hade haft utbildningen, så nog kan jag stå ut med återbetalningen. Förhoppningsvis slipper man ju dras med studieskulderna hela livet.
Kommentera

LL: Så nu blir man påmind om såna otrevliga saker som att betala tillbaka de pengar som CSN så frikostigt strödde över en under studietiden.
Hmm, kanske vore läge att snart hitta sig ett jobb eller snubbla över ett par miljoner.
Kommentera

Kickan: Jag har inte heller fått mina inbetalningskort. Men det är väl i slutet av februari det ska betalas. Själv åker jag nog på att slanta in nästan 4.000 varje kvartal, och även om det är stora pengar så brukar jag tänka att jag tack vare den utbildning jag skaffade mig ändå tjänar så mycket mer än jag hade gjort annars så totalt sett går jag ändå plus på det hela.
Kommentera

matsby: Jo, lite roligare är det väl ändå? Man slipper ju betala jättemycket var tredje månad då. Å andra sidan har det varit rätt skönt att bara betala var tredje månad eftersom man då har två av tre månader helt orörda av CSN. Fast nu börjar det vara så mycket att betala varje gång att det inte alls är kul. Iofs ska man väl inte gnälla. CSN var ju rätt bra att ha när man pluggade.
Kommentera

bobbe: Kan du heja lite extra på LHF så vore det snällt ; ) Att be dig hålla extra koll på min favvokedja är kanske onödigt - du lär lägga märke till dem oavsett om du vill eller inte.

Under slutspelet är det kanske läge att ta ut lite semester. Jag har två veckor sparade och därtill ska man ju lägga årets drygt 6 veckors semester jag kan plocka ut.
Kommentera

Kickan:
det är inge roligare när de försvinner varje månad heller *suck*
tänk vad många borta resor man skulle kunna åka på i stället!
Kommentera

matsby: Jag är rädd att mina inbetalningskort kommer att vara mycket vidrigare än så. Jag funderar på att skaffa autogiro så de får dra månadsvis istället. Sååå jävla kul är det inte de månader ett antal tusenlappar försvinner till CSN.
Kommentera

Kickan: Uppfattat... kanske blir fler i ett eventuellt slutspel... ;) Ska göra mitt bästa för att skildra matchen för er, och ska ha lite extra koll på Kapus. Något annat som önskas? :P
Kommentera

LL: Eller är det i slutet av februari kanske nu när jag tänker efter.
Kommentera

Kickan:
Yepp..dom har förstört min vecka,,in med drygt 11000 i år*suck*
Kommentera

LL: På tal om något helt annat. Är det någon som har fått sina inbetalningskort och årsbesked från CSN ännu? Jag har inte fått mina och årets första inbetalning brukar man väl göra den 30 januari?
Kommentera

Kickan och lizzard:

Jag tror tyvärr att det numera är så fast förankrat att vi inte KAN vinna borta att dom flesta i laget är nöjda med en hedersam förlust. 3-2 till LHC.
Kommentera

lizzard: Jag har tippat 4-2 till Älsklingarna. Vi har plusstatistik på Linkping och förra bortamötet slutade med uddamålsförlust. Jag räknar dessutom med att killarna har kvar den där ingenting-kan-stoppa-oss-känslan sedan i tisdags. Mange gör första målet och sedn är det bara att köra på.
Kommentera

Ikväll tycker jag Luleå ska bryta sin negativa trend på bortaplan vinst med 5-3 tror jag på. Forza Luleå.
Kommentera

LL: Oj, -15 i Stockholm är ingen lek. Då förstår jag om ni inte har någon större lust att bli ståendes med bilen någonstans mittemellan Stockholm och Linkping. Här är det iaf billigt att åka tåg om man nu vill göra det. 150 spänn för 26 mil.

Nåja, bobbe kanske får den stora äran att träffa några av sydarna iaf. Vet inte om de har någon organiserad resa men en och annan lär ju leta sig dit i alla fall.
Kommentera

Kickan: tanken var att jag och Anna skulle ha åkt dit ner, men våran bil hanterar inte den nuvarande vinterkylan som råder här nere speciellt bra så vi ställde in det hela. Här är det runt -15 just nu och vi har ingen lust att riskera att bilen lägger av mitt ute på E4. Jag kollade tågpriser, men enbart hemresan hade kostat över tusen kronor för oss två, så det fick vara. Inte underligt att SJ har få resenärer med de priserna...
Kommentera

bobbe: Vet inte. LL kanske ska dit? Fast han lär nog ha sittplats isf. Min Linkpingskusin ska dit iofs, men såvitt jag vet skriver han inte här på SpS och jag tror att han också ska ha sittplats.
Kommentera

Kommer det några "kända" lulingar och står på hallens sämsta ståplatsavdelning i kväll?
Kommentera

JOY:Låter bra.Skrbek behövs.
Kommentera

Det verkar som att Skrbek spelar ikväll så då kan Luleå spela med 3 backpar igen. Skönt.
Domare i kvällens match är Peter Eriksson.
Kommentera

Mina förhoppningar angående kvällens matcher.

TIK-Modo: Hoppas såklart på en vinst för hemmalaget, men jag tror Modo kommer att sälja sig väldigt dyrt.

LIF-SSK: Vet inte riktigt vad man ska hoppas här. Men jag tror SSK vinner,LIF har inte imponerat på sistone,men bara för det vinner väl LIF då :)

Frölunda-HV: för Luleås skull spelar det ju ingen större roll vilket lag som vinner. Jag lägger en liten peng på Hv-vinst.

DIF-FBK: Samma sak här, har inte så stor betydelse för Luleå vem som vinner. Personligen tror jag på DIF vinst.

MIF-LHC: Hoppas på seger på LHC-vinst, men MIF har bra hemmafacit på sistone.Kryss?

LHF-BIF: Tror och hoppas på seger för oss. Ska vi säga 4-0 eller 4-1?
Kapus får sitt första poäng (förhoppningsvis)
Kommentera

Kickan: Duktig fralla! Och just nu har Bäärhielm lagt in 2-0 mot Soppan! Vilka härliga pojkar vi har plockat upp till A-laget!

Enligt alla planer skulle jag nu ha suttit på sagom om den tredje ringen, men då det inte blev bra biljetter för hela gänget, får jag i stället det höga nöjet att följa vår Soppatorsk; en obehaglig upplevelse när den inträffar långt ut på obygden mitt i natten. Men soppatorsk i COOPacabana: finest kind!
Kommentera

Kurt Steiner: Frallan har gjort mål igen. Kul för honom men synd för oss att han inte är hemma. Vi hade verkligen behövt honom.
Kommentera

Frisco: Det skulle han nog. Att spela och att döma är ju vitt skilda saker. Liksom det är vitt skilda saker att döma, på annat sätt, och kolla hockey. Därför är hockeyn så viktig - det är fullt tillåtet att vara hur jävla enögd man vill på match. En skön kontrast till vardagen.
Kommentera

Kickan: Frågan är om han kommer att döma något om nån hugger med klubban från båset på en spelare på planen?;-)
Kommentera

matsby: Han skulle nog klara att avhålla sig från att delta. Eftersom han har spelat så länge själv skulle han garanterat plocka fler hakningar, fasthållningar och andra spelförstörande moment mer än ES-domarna gör idag, men skulle tillåta ärlig fysisk hockey - vilket inte alla domare gör idag.

Bulan for president!
Kommentera

matsby: Kom ihåg att Rådbjär, under sin tid som elitspelare, var riktigt busig och behärskade alla kända fulheter, plus några okända. Det har inneburit att han ser det som många, som inte spelat själv, inte ser.

Men än väsentligare är att han har känsla för spelet och för att sätta nivå, och att denna egenskap ger honom synnerligen god respekt hos spelarna, varefter hans uppgift bara blir lättare.

Att Bulan kan spela fult är alltså knappast något hinder för att han skulle döma juste. Frågan är mer om han har de övriga egenskaperna. Och eftersom det är en vettig kille tror jag, som Kickan, att han skulle bli utmärkt som domare.

En mycket viktig egenskap överhuvudtaget för att kunna hantera konflikter, är att man själv inte är strykrädd och uttalat anti-aggressiv. Då blir man bara nervös och fattar ogrundade överloppsbeslut. Den som själv slagits rejält vet att behålla lugnet även när stämningen är hätsk. Och har man dessutom som Bulan humor kan man nog avväpna ilska även hos drygt hundrakilos bjässar på dryga två meter.
Kommentera

Kickan:
Bulan domare?

En domare skall väll GÅ IMELLAN när det blir slagsmål, inte delta själv
;-)
Kommentera

Kickan: Minns inte riktigt hur orden var men det blev fel i det han sa i alla fall. En liten floskel men man förstod vad han menade. Det var dock inte i samband med match utan det såg ut som det var inspelat på träning. Minns inte heller när det var.
Kommentera

Frisco: Fast jag har sett utvisningar för fullt regelrätta tacklingar, alltså inte tacklingar i ryggen. Mycket beror det på vem den randige för kvällen är.

Är du helt säker på att han sa så? Han sa inte bara "tacklas"? Och var det möjligen efter en MooDoomatch i november när Mange orättfärdigt åkte ut?
Kommentera

Kickan: Det mer tacklingarna har inte jag upplevt som nåt stort problem. Nog har jag sett en massa tacklingar som det inte blivit utvisning på. Däremot tycker jag att det tacklats mycket mer med handskarna högt upp i ansiktet den senaste tiden. Det är nog mycket upp till spelarna att tacklas på rätt sätt.

Det var roligt när nån tränare från ett elitserielag i Norbotten uttalade sig i TV. Han sa sån i stil med att man inte törs tackla i ryggen numera för att riskera utvisning. Dety blev noh liiite fel där:-)
Kommentera

Frisco: Jag håller med dig helt.

Som det är nu vågar spelarna knappt tacklas eftersom de rätt vad det är åker ut för en fullt regelrätt tackling. Däremot kan det hakas och hållas fast i det oändliga helt utan åtgärd från den randige om än han så bara står en halvmeter ifrån.
Kommentera

Kickan: Jag tror också att Svensk Hockey skulle må bra av att flera fd. spelare skulle vilja bli domare.
Dock skulle det vara två stycken huvuddomare per match + att domarbaspajas Peter Andersson måste ta tag i hakning/fasthållningsbiten snarast.
Kommentera

Frisco: Det beror ju på i vilket avseende du menar. Sett till längden, ja, i vissa fall. Sett till dömandet -absolut inte. Bulan skulle vara perfekt, liksom många andra ES-spelare den dag de lägger av.
Kommentera

Kickan: Att allt är ju relativt är en stor sanning.
Om Bulan blir domare kommer spelarna verkligen att ha nån att se ner på.
Kommentera

Frisco: Allt är ju relativt. Ingen ES-domare är perfekt. Rådbjer är i mina ögon minst dålig av de som är aktiva nu.

Hoppas Bulan blir domare när han lägger av med hockeyn. Han skulle vara i särklass bäst.

Tomas Andersson är inte och har aldrig varit någon favorit. Han är i vart fall usel när han dömer LHF-matcher. Höjdhopparen verkade vara en katastrof i matchen mot Warulfven.
Kommentera

Kickan: Rådbjer är lite som Anders Frisk är i fotbollen. Folk tror de är bra och därför accepterar de deras fel.

Bäst just nu är Tomas Andersson. Sämst är Patrik Sjöberg.
[bild]www.sportforum.se/images/densun/27.jpg[/bild]
Kommentera

Portello: Det lutar mot dålig. Bara Rådbjer håller måttet.
Kommentera

Kickan: Kvällens domare: Christer Lärking.
Vad säger man ? Bra eller dålig?
Kommentera

Portello: Man behöver inte läsa för att veta. När Gusten vann matchen åt dem var det folk som surade för att BIK lånat in en målis från Den Store Satan i Öst. Fast det fanns några som tyckte att ett samarbete är bra så kanske finns det hopp, i vart fall om 1-2 av dem.
Kommentera

Frisco: Det går väl att alltid se till att ha tillräckligt med folk iofs, så länge det finns a- och b-jun att tillgå. Fast jag ser helst att vi slipper bestå av uteslutande junisar.
Kommentera

Kickan: BIK:s nästa match är den 11/1.
Tror inte Boden har något emot att han får lite matchträning. Det är väl därimot osäkert hur BIK-supportrarna ställer sig till det.Har inte läst på deras forum på väldigt,väldigt länge.
Kommentera

« · 380909 · »