bobbe: Hmmm, i så fall måste väl svaret vara att Cluben inte grejar de ekonomiska kraven för elitlicensen, går i konkurs på egen ansökan och börjar om på nytt under annat namn. Oj, vad jag är rolig : )
Det vore ett riktigt j-a bra namn på en förening. Fast, med tanke på föreningen i fråga, kanske det vore ännu bättre med
"Öh?"
Jag misstänker att bobbo syftar på Soppan. LHC Lions? nej, fy tusan, så knepiga kan de väl inte vara. Som skulle de kalla sig LHC Rotary och börja med konstiga handslag.
"Gurkan ungdom" kan de ju inte heller följa. Det skulle väl i så fall vara LHC-liiga, eller Östgöta Acnes?
Nej, hoppas de gör slag i saken. Och kallar sig
"Pingen"
vilket, när de presterar, i sann Monty Pyhon-anda, kan smeknämnas "The machine that goes Ping!"
LL, Liam: Tack för kommentarerna, de uppskattas. Det blir mycket roligare att skriva när man vet att någon läser och bryr sig. Jag kan inte säga att jag imponerades av någon särskild spelare i Lule, frånsett Kapus som var bättre än väntat. Det var ett lagkollektiv som vann, med Henriksson som anförare och siste utpost på samma gång.
Kickan, Liam: ...eller kanske HC Plopp, med Cloetta som huvudsponsor? Nej nej, inget drastiskt, men Linkpingare kommer vi inte att vara i framtiden...
bobbe: Just när det gäller bortamatcherna är man ju extra tacksam när det finns ett bra matchreferat att läsa. Dina är verkligt bra. Hemmamatcherna ser man ju och kan själv bilda sig en uppfattning om, och då är ju matchreferaten ganska oviktiga även om de som inte såg matchen på plats säkert uppskattar dem.
Kickan: Jag tar åt mig, tackar och bockar och lovar att försöka fortsätta likadant framöver. Jag får passa på att gratulera Luleå till segern också, det har jag visst inte gjort här ännu.. :)
gud: jobba jobba jobba är det väl bara MooDooister som skriker ; ) Inte mycket variation på ramsorna där inte.
Det är klart vi grejar det. Något annat tillåter vi helt enkelt inte! Så enkelt är det. Våren är vår.
Jag vill ha Styvben i kvarten. Det är dags att de får sota för senast det begav sig och för gången innan dess. Nedrans styvbeningar! Dessutom rövar de bor våra barn och pensionärer och döper om dem till sina egna. Fy skäms på dem.
nappen: ok...jag har sett att ni Luuuleee fans kallar de andra lagen för en hel del annat än vad dom heter..så då har man allafall fått lära sig något nytt i dag med...
Kickan: Tänk, jag tycker precis tvärtom!! Man kan ju läsa o se, vad man Igänkligen upplevt! Om man själv tycker den&den va bra, sen ser man att denne sågats, så äre ju bara att ändra sig å tycka så. Eller?
Kickan: Mja jag ser nog hellre Luleå vs LHC i kvarten om jag ska va ärlig, Mot DIF så tror jag det kan bli rejält med trubbel medans vi har en god + statestik mot LHC. Men Luleå ska vara glada om dom tar sig till slutspelet väl där så kan mycket hända men som sagt hellre LHC än Styvben!
zigge: Nej, en matchrapport kan aldrig få mig att ändra mig i fråga om de intryck jag har fått av en match. Har rapportören uppfattat något annorlunda än jag talar jag om att jag anser att rapportören har fel.
Fast i vissa avseenden finns det nog inget som är rätt och fel. En rapportörs uppfattning om vad som är bra respektive dåligt beror ju mycket på vilken typ av hockey man föredrar, vilken spelartyp man föredrar osv, och rapporten är naturligtvis färgad av det.
gud: I så fall måste jag nog rekommendera dig att avstå från att läsa våran guldtråd. Så mycket fula ord som har postats i den under bortamatcherna trodde du nog inte fanns : )
Ikväll ska tydligen Antila elitseriedebutera för Lule. Åtminstone om man får tro Expressens pappersupplaga. I övrigt saknas Renberg och Åkerström. Enligt samma tidning så kommer båda att spela på torsdag! Fan tro´t, åtminstone när det gäller Renberg.
Det ska i alla fall bli skoj att kolla Hento i sina förskräckligt fula benskydd i den nästintill lika fula lilagula tröjan!
Albert Hall: På vissa ställen står det att Antila ska vakta målet, men på andra att Gusten ska göra det. På hemsidan står Gustens namn först.Kan det betyda att han ska spela?
Så är det åter match igen. Vad jag hört så vaktar Antila målet ikväll. u är det det dags för tre poäng igen efter två raka förluster. Man kan ju alltid drömma om målfyrverkeri och vinst med 4-5 mål.
Målvakter: Kristian Antila, Gusten Törnqvist. Första femman: Jaroslav Obsut, Johan Fransson, Tomas Holmström, Jonas Rönnqvist, Jonas Nordqvist. Andra femman: Niclas Wallin, Tuukka Mäntylä, Linus Fagemo, Johan Tellström, Karl Fabricius. Tredje femman: Roger Åkerström, Jan Sandström, Per Ledin, Thomas Koch, Justin Williams. Fjärde femman: Fredrik Hynning, Thomas Berglund, Emil Lundberg, Jonas Johansson, Johan Harju.
Om det stämmer verkar det som att det är omkastat i kedjorna. Första kedjan ser väldigt bra ut. En speldirigent i Rönnqvist, en målskytt i Nordqvist samt en som tar stryk framför mål i Holmström.
Av tradition så brukar det vara väldigt bra matcher mellan Lule och Dif här i Lule. Jag brukar säga att om man bara ska se en enda match per säsong så ska man välja Djurgårn. Oftast så brukar faktiskt Lule vinna dom matcherna också. Fast ifjol har jag för mig att Dif vann den ena matchen efter att Jonte avgjort assisterat av Nordmark.
Djurgårdsvinst blir det också ikväll. LHF-DIF 1-4.
Ursäkta mig. Den matchen missade jag :) Men en trepoängare på sju år då. Tycker inte sannolikheten blir så himla mycket större för det :) Som sagt, 3-1 till Luleå.
Du är ursäktad. Inte så lätt att komma ihåg resultatet i den matchen. Efterspelet handlade helt om Odoyas slagsmål med Ledin och huruvida Wikegård beordrat detta.
Portello: Jaha Ryhed som domare med dom nya hårdare regler som sak tas efter, jaja hoppas att Tjalle och Co har smort upp gångjärnen till utv båsen innan nedsläpp i COOP ARENA!!!
Albert Hall: Vi har aldrig vunnit hos er, men hemma i Globen har vi vinnut! (nu talar jag under grundspel) Tror jag inte har sett någon match mot Lule, ingen jag mins i alla fall, men jag har hört att de altid är bra matcher. Hoppas att de håller sig, det tror jag, de är två bra lag som möts.
DIForever: Nämen titta! Något ringer i minet att jag kan ha upplevt den glädjen av segern, men endå inte. Coolt, alltså har vi brytit trenden, kan man säga =) Kankse vinner ikväll trorts allt, Djurgården kan vara rätt kämp villiga nu, vi behöver en seger.
Vi behöver en seger - ja. Men om vi spelar som vi gjort de senaste matcherna kommer vi definitivt inte att vinna. I vilket fall som helst tror jag på en Luleå seger.
Det blir tydligen samma lag som sätts på isen i kvällens match som mot Djurgården, så Antila får fortsatt förtroende i mål. Någon som vet hur det e med Gusten?. Är han fit for fight?
Kickan: Jo men jag drog den slutsatsen när dom skriver att dom spelar med samma lag, att Antila kommer att stå. Men det har ju ingen större betydelse vem av dom som står ikväll vi vinner ändå.
Då var det äntligen matchdag och vi ska försöka besegra Linköping. Enligt Kuriren så kanske Renberg spelar ikväll eller på torsdag.Själv så tror jag inte att han spelar redan ikväll. Skadeläget är rätt ljust, Fransson är osäker på spel ikväll efter ha fått en smäll mot DIF,och så då renberg.Annars är det skadefritt. Känns helt otroligt med tanske på att vi förra säsongen hade ett snitt på fyra, fem spelare borta. Nu är det bara hoppas att skadenivån max ligger på två spelare, helst ingen såklart.
Portello: Känns som att Renbergs comeback mycket väl kan dröja. Att han klarar att träna för fullt är ju en sak, men egentligen vet man ju inte om hans kropp tål den belastning en match innebär. Senast han testade trodde de ju också att det var ok, vilket det visade sig inte alls vara. Det lär ju heller inte underlättas av hans intensiva spelstil.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?