...vilket vi såg resultatet av där. Wallin fick nu dessutom ett extra långt byte och drog på sig en utvisning därför att han helt enkelt inte orkar hänga med. Inte bra.
Just nu syns ett av Luleås problem. När det är många utvisningar (som det oftast är den här säsongen) så får samma spelare spela väldigt mycket. Framför allt Obsut, Wallin och Rönnken spelar mer eller mindre vartannat byte just nu. Det är inte hållbart på lång sikt, för det sliter för mycket på dessa spelare.
Måste säga att Foppa börjar hitta formen. Utöver hans hjärnsläpp som gav oss ett pp och ett mål alldeles nyss så är han överlägset bäst i Modo. Och nu blir det numerärt underläge igen - ska vi gissa på reducering av Modo nu?
En spelare som dock inte alls verkar ha tagit det kliv jag hade hoppats på är Kalle Fabricius. Det blir liksom ingeting av det han försöker åstadkomma. Fast så länge han fortsätter att försöka så finns väl ändå chansen att det ska lossna till sist.
Klockan är nu fem i sju och det är fortfarande någorlunda match. Fan också, jag som tänkt kolla på film klockan åtta. Hur ska jag nu göra? Äh, det blir nog film och sen kan man kolla text-tv efter den och konstatera om förlusten blev hedersam eller inte.
Albert Hall: jo, Åååbusst var lite för snäll där. Inte mycket att säga om vad gäller Antilas insats på det målet dock. En riktigt bra dragning av... vem det nu var (Svartvadet?).
Att Renberg börjar producera känns oerhört viktigt. Han är ju ändå en av de som ska bära Luleå Hockey poängmässigt, är det tänkt.
Kul match att kolla på! Lite besviken är jag dock på min favvo Obsut, (eller Obust som C+ envisas med att kalla honom) vad mesig han var på Modos 2-1 mål! När han nu gör det där misstaget på offensiva blå så måste han ju vara tuffare. Ta en tvåa, ta en straff, men åk för sjutton inte bara med och titta på!
Bra att den ryske domaren inte låter Modos ryggsäcks- och hakarhockey löna sig. Ut med dom bara. Hoppas han inte är den där domartypen där alla utvisningar ska jämna ut sig till sist.
Renberg 1+1. Holmström 1+1. Jojo, om vi har tur kan nog det här bli en relativt hedersam förlust till sist... Fortsätt så.
Nu jobbar Luleå riktigt bra och hux flux så leder vi med 3-2. Tänk om vi kunde spela så här bra hela tiden... Men det här ger ändå hopp om framtiden oavsett hur det nu går i dag. Att vi gör tre baljor på en enda period på bortaplan är mycket ovanligt, och jag kan på rak arm inte ens påminna mig när vi gjorde det senast. Lite synd att vi skulle bjuda på 2-1-målet, bara. Nå, det finns ändå hopp om lite mer framgång vad det lider.
LL: Det har du nog rätt i. Förstår inte riktigt vad som hänt där, såg ju rätt bra ut i de inledande matcherna. Skönt att Renberg får börja göra lite poäng. Nu lossnar det nog lite mer för honom.
Vivix: Fast det är samma sak som i många tidigare matcher för Luleå. Man blandar rappa kombinationer och spelvändningar med misstag som inte ens vårat korplag i rinkbandy gör. Det måste bli färre bjudningar bakåt för att det här ska fungera.
Och HV sätter 2 - 1 efter 9 sekunder i PP. Härligt!
Jag undrar varför både HV och LHF är så kassa på BP? Lagens backbesättningar är väl rätt olika utformade, ser inga direkt likheter mer än att vi släpper in BP mål i parti och minut.
Dysso: med tanke på att ni och vi är sämst i box play så är risken stor för det.
Men satan i helvetes jävla skit, nu släpper vi in mål när vi är en man mer igen... vi har släppt in tillräckligt med sådana mål för flera säsonger framåt vid det här laget. Piss och skit och helvete...
Albert Hall: har man sett, klockan är kvart över och matchen är inte avgjord ännu! Det är ju till och med ledning för Luleå?!? Det var mer än jag hade trott på. Ett mycket bra avslut av Renberg, måste jag säga. Ett ruggigt snabbt skott.
Albert Hall: "Åtminstone fram tills dess att den är avgjord vid kvart över sju nån gång."
Kvart över sju? Vaddå, börjar inte matchen förrän tio över, eller? Fast du har nog rätt, matcher som sänds på Canal+ brukar sällan komma igång redan klockan sju.
Åjo, det tror jag nog att du gör faktiskt. Vi är ju enda laget som verkligen försökt att hjälpa Alf med sin inkontinensproblem. Vi skickade ju tom. in en hel film för att få hockeyförbundet att förstå att så kan vi inte ha det på svenska isar. Jag tror att ni egentligen vill tacka oss för den insatsen, för det var faktiskt penibelt att se isen bli gulare och gulare i spåren efter den kissande mannen. Modo är Oonda. Ikväll skall vi förska förlora för att hjälpa till att hålla lappfönstret uppe. Det är viktigt.
Haha, jaså ni börjar darra redan: Jag vet att Brynäs är på väg mot toppen igen, men att ni skulle börja lillebrorsgnället redan nu var en glad överraskning - det börjar kännas som på den gamla goda tiden.
PS. NuMo tröstar Kickan, Kickan läser om pensionärer i Gävletidningar - Livet är spännande.
Albert Hall: Hahaha, blev personligen väldigt imponerad av att de lyckats få tag i båsdörrspersonal från NHL. För att inte tala om vad glad Ismannen ska bli när han för höra talas om att GISK har en ismaskin parkerad i anslutning till arenan.
Albert Hall: Haha, bland allt uselt på forum just nu finns det ett riktigt guldkorn; ji:s länk till en artikel i någon gävlig tidning som visar att inget namn kunde vara mer rätt på det gävligaste laget av alla än just Pölsan. Humor!
Albert Hall: Det är bättre att låta bli att kolla eftersom det är mindre risk att man är på dåligt humör efter matchen då, och då jag dessutom längtar efter en seger känns Kärpätmatchen som ett säkrare val. Utrikiska reservfavvolag är bra att ha ibland, särskilt om reservfavvolaget inte gör en åksjuk när man försöker följa dess resa i tabellen utan ligger ganska konstant i topp.
Själv tänker jag kolla matchen på Canal+. Åtminstone fram tills dess att den är avgjord vid kvart över sju nån gång. Tur att det finns fler kanaler på C+ som visar filmer och annat för oss som inte är hockeynördar.
Rehnberg har alltid varit en av mina favvospelare. Speciellt gillar jag hans övelägsna sätt att skriva vattentäta kontrakt. Nog om det.
Modo är laget som brukar ända andra lags sviter, det är vid känt. Nyss var det Timrås segersvit som oturligt råkade möta på Modo och vips var den sviten bruten. Nu är jag rädd för att Modo kommer att ända lulios fina, för att inte säga vackra, underbara svit, om sju raka förluster. Eller kommer sviten att bli ännu mera underbar, jag vågar knappt tänka tanken.
Spelet i PP som var så lyckat i början av serien har ju gått i baklås den senaste tiden. I kvällens match kommer förändringar tydligen att ske. Jonas Rönnqvist kommer att matchas tillsammans med Mikael Renberg och Tomas Holmström. Hoppas att det blir bättre och att vi kanske kan få in en eller annan puck och att förlustsiffrorna därmed kan minskas något.
Albert Hall: jag tycker att det är rätt att satsa allt. Vi kommer med största sannolikhet ändå att vara så många poäng efter TIK när serien är slut att det inte spelar någon roll med en pinne hit eller dit.
Det usla är att inte klubbledningen agerar i målvaktsfrågan. Vår tänkte förstemålis är skadad jämt och ständigt och Gusten är tyvärr inte redo att vara förstemålis ännu (om han nu någonsin blir det). Det måste finnas åtminstone 50 NHL-målvakter som går sysslolösa och som skulle tillföra den stabilitet som försvaret så väl behöver. Någon av dem måste gå att locka till Luleå. Skicka hem Antila med nästa flyg från Kallax och låt Rautio flytta upp till A-laget tills vi kan ta in en ny keeper!
Ja vad f-n pysslar tränarduon med? Inte kan man vara så poängkåt i den femtonde omgången att man plockar ut målvakten för att kunna få EN liten pinne till??
Inte för att det spelar någon större roll för oss nu men ändå...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?