Kvällens match

« · 316890 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
gud: Okej, jag ska kolla när vi har bortamatch mot Frölunda och se om jag kan ordna så jag kan åka då. Är jag ute i god tid borde det gå att ordna.

Paddel är nog lite skraj vid tanken på att lämna Norrland, om än så bara för en dag. Förmodligen är det nog jobbigt för honom att ens lämna Bäpa - annars borde han rimligen ha flyttat för länge sedan.
Kommentera

Mattias - 74: Alltså, principen är att man skall dölja smaken genom att gegga ner så mycket annat som möjligt?

Nej, tacka vet jag kräftor om man nu måste vara traditionsenlig i augusti.
Kommentera

Kickan: Jag antar att du också rollar in din tapeter med spadet? Personligen tycker jag att kräftspad ger en fadd lukt, det ska vara mer Schwung i doften!
Kommentera

rådbjer:

Du blandar ihop termerna lite ser jag. Det heter "stank", inte "doft". :P
Kommentera

Dysso: Beror ju lite på ens egna termer o vad "luktlökarna" säger en :))
Kommentera

Kickan:
Ääh..Paddan skrället behöver komma ut lite mer än bara Dööh-Vik
frågan är bara vart han kunde kunna flytta till för ställe??

nu jobbar du på ordentlig för att kunna komma ner..så får vi bjuda dig på en makrill...;0)
Kommentera

rådbjer: Nej, jag har inte testat tapettipset, men jag får väl göra det nästa år. Blir tapeterna oanvändbara för sitt ändamål sedan får jag väl göra fåniga hattar av dem. Däremot tycker jag att det är roligare att äta något som inte luktar skit. Mat ska ju helst tilltala fler än ett sinne.
Kommentera

rådbjer: Jag är inte förvånad om du gillar stanken. Hundar (tikar) brukar ju som sagt gilla sånt som luktar äckligt ; ) gud måste vara ett sällsynt undantag.
Kommentera

Kickan: Varje premiär ser ut samma vis dvs. först så öppnar man burken efter kraftig omskakning. Sen för man sitt genomdränkta ansikte med sin hungrigt sniffande näsa o ner i burken, för att få doften verkligt fastslaget.
Efter det tar man ett litet men kort sörpel av spadet innan man går in på godbitarna inte mindre än 17st. måste man avnjuta o efter det blir det gräddtårta!
Kommentera

gud: Gotland kanske? Det var väl där de byggde grodtunnlar i våras.

Okej, om schemat stämmer möter vi Frölunda borta den 6:e januari. Det ska nog inte vara omöjligt att vara ledig dagen därpå - den 6:e är ju redan en helgdag. Froza storhelger!
Kommentera

Kickan:
usch vad jag saknar MAX....;0)
Kommentera

gud: Skulle de inte öppna MAX i Götet?

Nej, nu måste jag jobba en stund, annars får jag inget vettigt gjort innan matchen.
Kommentera

Kickan:
låter bra det...så kan vi göra stan efter matchen i den Göteborska vintern..du har väl paraply med dig??

och du..jag är undantaget..usch för sur sur surströmming...

undra hur länge vi ska vänta på nån Modoit ska komma in
berätta vad dom tycker om skiten???
Kommentera

gud: Med tanke på att man måste ha väldans dålig smak för att komma på tanken att vara MooDooist så gillar de bergis surströmming allihop : )

Albert verkar ha skaffat sig nya (o)vanor. Först har han sovit på jobbet hela förmiddagen och nu är han ute med hunden. Jag visste inte ens att han hade en hund.
Kommentera

Kickan:

Hur vet du att det är på jobbet jag sovit? Hur vet du att det är MIN hund jag varit ute med?

Gissningar och spekulationer.
Kommentera

Albert Hall:

Du somnade hos grannen, vaknade förvirrad upp och gick av misstag ut med deras hund?
Kommentera

Albert Hall: Vet gör jag iofs inte, men jag tyckte att jobbsovandet var en logisk slutsats eftersom du brukar befinna dig på jobbet vid den tiden. Vovveslutsatsen har jag svårare att förklara. Var det chefens hund du rastade för att han/hon ska ha lättare att ha överseende med jobbsovandet? ; )
Kommentera

Kickan: Nja, så här var det. Ni har lite rätt båda två. Jag hade rätt lite att göra på jobbet i morse. Eftersom jag lovat att gå ut med grannens jycke under lunchen så åkte jag hem och tog en liten, liten tupplur innan jag gich ut med hundskrället. Fast jag sov med mobilen på så att man kan ju nästan säga att jag var anträffbar, kanske...
Kommentera

Albert Hall: Med det resonemanget är det ju helt ok att sova på arbetstid så länge man sover med någon annan alternativt med telefonen. Man är ju anträffbar. Det ska jag börja med när jag känner att jag behöver semester, typ nu.
Kommentera

Kickan:
och en semester i Götet är aldrig fel...även om du måste använda paraplyet...;0)
Kommentera

Kickan: Fast jag vet å andra sidan att jag får lida senare i veckan istället. På torsdag så ska jag åka klockan fem på morronen och kommer hem vid elva på kvällen. Bäst att vla upp sig lite innan dess tänkte jag.

En fråga Kickan, på ett sånt här spelprogram i kreditkortsstorlek som jag fått vid någon hemmamatch så står det att vi möter HV hemma på lördag klockan 19.00, det är fel va? 19.00 på lördag?
Kommentera

Albert Hall: Jag får lida nästan lika mycket imorgon eftersom jag måste åka vid sextiden, och med tanke på att jag brukar vara antingen för uppe i varv eller för nere för att sova efter en match vet jag ju att det blir en plåga att kliva upp imorgon.

Rätt tid för HV-matchen skall vara 15.00.
Kommentera

gud: Jag är så van vid att ha ett paraply som ständig följeslagare. Såväl Sundsvall som Umäää är ju riktiga regneländen till städer.
Kommentera

Kickan: Bra. Annars hade jag nog missat matchen.
Kommentera

Albert Hall: Jag också. Jag ska på Sveriges bästa Halloweenparty kl 18.30. Halloweenaktig klädsel är obligatorisk.
Kommentera

Kickan: Ojdå, redan 18.30, då är det nog säkrast att du har halloweenaktig klädsel redan på matchen. Dessutom är det ju kul att skrämma småbarn...
Kommentera

Skönt att Luleå kan spela med fyra fulla femmor ikväll, det var ju ett tag sedan. Jag tror det blir 3-2 till Luleå och Luleås mål görs av Husse, Linus och Nordan.
Kommentera

JOY: Skall väl inte spamma igentöigen men kjag kunde inte låta bli.

Är det så bra med alla spelare berusade på plan. ;-)

Tror förövrigt på Luleå seger med 4-3 i sd.
Kommentera

Albert Hall: Jag vet iaf redan nu vad jag ska ha för kläder så det bör gå snabbare än vanligt att välja (eftersom jag inte behöver välja) på lördag. Dessutom har jag lånat ut alternativ 2 till Anna för att underlätta valet. Låter jag bara bli att öppna garderoberna så går det nog bra, annars kanske jag får för mig att jag ändå skall välja.

Njae, jag byter nog inte om innan matchen. Det känns som att det är på gränsen till barnförbjudet : )
Kommentera

JOY: Det låter som att det kan bli en intressant match. Är det du som har tankat dem? : )

LHF:s målskyttar: Snygg-Mange x2, Husse, Brabenec och JR.
Kommentera

Kickan: Hmmm, massar inte surret om surströmming,max och andra trevligheter bäst i otråden? :)
Kommentera

Kickan: Vad är detta? har du dumpat Snygg-Brabenec för Mange?
Kommentera

Förrexten låter det där regnet inte vänta på sig. Blir det kallare i natt lär det vara isbana imorgon.

Jag hoppas ni ser till att plocka fram guldtråden lagom till matchen. Själv sitter jag i möte från 17.00 och förmodligen nästan fram till nedsläpp så jag har inte möjlighet till det, och det är för tidigt att plocka fram den redan snart eftersom risken för ohockeyaktigt surr i den ökar om den får vara framme för länge.

Att vi har möte en matchdag bådar gott. LHF brukar uträtta stordåd vid såna tillfällen. Ett lysande exempel på det är 4-1 borta mot HV i fjol.
Kommentera

Portello: Mange är djuriskt sexig.
Kommentera

Portello: Fan, nu har jag fått extremt lite gjort på jobbet idag. Det är erat fel : P
Kommentera

Portello: ...och förrexten behöver ni inte bli generade och tystna helt bara för att jag råkade uttrycka mina mer primitiva känslor : ) Jag säger ju bara sanningen.
Kommentera

Kickan: Kan ju säga att om jag vill se sexiga personer så letar jag mig inte på hockeymatcher.Min ibland kan man ha tur där också.
Som tur var så kan det ju finnas tjejer bland publiken ibland. :)
Kommentera

Kickan:

Nåja, så länge han står framför mål och styr in puckar eller tokåker upp efter vänsterkanten och hänger upp den i närmaste krysset bakom en silande målvakt så kan till och med jag hålla med om att han är åtminstone lite småsnygg.

(42 ord i samma mening.)
Kommentera

gud: Det var då ett jäkla tjatande från din sida om det där Göteborg. Vad sjutton har Gbg som inte Bjästa har?
Men jag har faktiskt, hör och häpna, passerat Göteborg två gånger. Inte illa pinkat :)

Surströmming är väl trevlig mat, sånt där som man kan använda för att försöka bjuda sina norska släktingar på men som slutar med att de norska släktingarna anklagar en för att försöka ta ihjäl de...
Kommentera

Paddan:
så du menar att du har åkt förbi Dööh-vik??
kul...och har du ändå passerat förbi Götet 2 gånger så är
det läge att besöka Göteborg den 3 gången....det finns
sängplats hos mig;0)

och jag lovar att Göteborg har kanske 40 cafeer som serverar Vanillalatte...;0) det räcker väl???
Kommentera

Här är Luleås laguppställning ikväll:

Målvakt: Daniel Henriksson (Gusten Törnqvist)

Första femman: Johan Fransson, Pavel Skrbek- Karl Fabricius, Jonas Rönnqvist, Magnus Nilsson

Andra Femman: Jonas Johansson, Jan Sandström- Per Ledin, Kamil Brabenec, Johan Tellström

Tredje femman: Roger Åkerström, Tuukka Mäntylä- Hans Huczkowski, Jonas Nordqvist, Linus Fagemo

Reserver: Jonas Junkka, Pierre Berggren samt Jonas Hägerbäck

Hoppas verkligen det är ett heltaggat LHF som tar isen i besittning och att målskyttet lossnar den här matchen. Det är ju absolut den viktigaste matchen hittills den här säsongen.
Kommentera

Och så har Tellström åkt på en skada.När ska detta skadeelände sluta?
Kommentera

Portello: Har du haft sovmorgon elle? : ) De flesta kände annars till Tellas skada långt tidigare.

Skadeeländet tar nog aldrig slut. Vi verkar drabbade av någon slags förbannelse. Eller så beror det på att vi möter så många grisgäng som inte försöker spela hockey utan hellre yxar så mycket de bara kan.

Rönnqvists Fab(be)ulöst Magn(us)ifika kedja kommer för överigt att ha målkavalkad imorgon. Minst 5 mål från den kedjan. Övriga 10 LHF-mål får resten av älsklingarna slåss om. 15-0 till oss mot Skrikegårds Styvben.
Kommentera

Kickan:

Apropå Wikegård så tyckte jag den här var söt.

[bild]www.hvfans.se/bilder/fotoalbum/hv71_dif_031207/PICT1009.jpg[/bild]
Kommentera

Kickan: Nää, jag har inte sovit, bara inte varit så uppdaterad :)

Mot DIF vinner vi, det känns som det är våran tur att vinna.
Kommentera

Dysso: Hehe, ser ut som en korsning mellan Mr Burns och Gollum.
Kommentera

Portello: Hovet är våran andra hemmaarena, nästan, så det är klart att älsklingarna vinner. Kan vi kanske kräva att samtliga våra bortamatcher skall spelas på Hovet? I så fall blir det SM-guld. Appselut.
Kommentera

Portello: För övrigt undrar jag om grannen ovanför uppskattade att jag borrade med slagborrmaskin i taket för ca en timme sedan. Tror du jag vågar gå upp och fråga? : )
Kommentera

Kickan: Det är klart du vågar gå upp och fråga. Är ju en helt normal fredagskvällssysselsättning att borra med slagborrmaskin vid midnatt. I varje fall så förvånar det inte mig ifall grannen ovanför skulle göra något sånt. Tror han har hållit på och spika golvlister tidigt och sent varenda helg de senaste månaderna.
Kommentera

Paddan: Nej, däremot har han/hon borrat med slagborrmaskin vid andra tidpunkter. Plus att han/hon en gång spelade Carola sketahögt, vilket helt klart är att anse som tortyr för omgivningen.
Kommentera

« · 316890 · »