Kvällens match

« · 351341 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
Paddan: Jag förstod väl det. Helst lagom insvettade och otvättade också va? ; )

Och visst ska MooDooister hava begär efter lulingtröjor, det visar bara att du börjar komma på rätt spår. Att vara luling är det finaste man kan vara.
Kommentera

Portello: Nepp, delar inte ut LHF-matchtröjor till såna där Pitebor. Hade funderat på en signerad tomteklubba istället.
Kommentera

Kickan: Hehe, jomenvisst, vad är det väl för mening att äga en tvättad matchtröja. Då kanske man också kan få grannen att sluta störa mig med sitt eviga vävande genom att sticka in tröjan en sväng genom brevinkastet.
Kommentera

Paddan: Med tanke på hur svettig hockeyutrustning luktar så kan du säkert ha ihjäl grannen på så sätt. Då slutar hon garanterat väva för gott.
Kommentera

Paddan:
Signerad tomteklubba? Nja, tror jag klarar mig utan.
Därimot skulle en signerad Luleå-tröja inte vara helt fel.
Kommentera

Portello: Ja, jag tycker det lät snuskigt med en signerad tomteklubba.
Kommentera

Kickan: Tja, säg inte det. Tror nog att hon mycket väl kan återkomma och spöka med sin vävstol.
Äsch, surströmming och svettig hockeyutrustning är väl ungefär samma sak och inte sjutton har jag sett någon dö av surströmming.
Kommentera

Kickan: Hade också säga det men jag lät bli.

Usch vad den här dagen har gått otroligt fort.Tyckte att jag nyss vaknade...
Kommentera

Kickan: Undrar om man ska lägga ett bud på Bulans tröja och sen sätta den i Luleås utvisningsbås för gott?
När han lägger av borde han inte få nån tröja i taket utan en i just utvisningsbåset. Vad tycker ni? [bild]www.sportforum.se/images/smiles/tomte/X1nisse.gif[/bild]
Kommentera

Portello & Kickan: Jaja, jag märker att fantasin är livlig. En tomteklubba snuskig, tja kanske det, beror väl på vad man menar när man säger just ordet tomteklubba.
Kommentera

Frisco: Visst var det någon NHL-spelare som fick utvisningsbåset elle åtminstone delar av för några år sedan?
Kommentera

Portello: Jag vet ej. Däremot så tröttnade Brynäsfansen på Micke Lindholm för många år sen och satt dit en banderoll vid utvisningsbåset i Gavlerinken inför en match med texten: HÄR BOR MICKE LINDHOLM.
Kommentera

Frisco: Micke Lindholm, en av hjältarna i guldlaget -96.
Kommentera

Frisco: Han kan väl få både och, elle? Klart hans tröja ska i taket men en i utvisningsbåset vore inte fel det heller så folk aldrig glömmer vem som är kung.
Kommentera

Paddan: Det är ditt fel om våran fantasi skenar iväg. Hade du inte berättat att du letade tomteklubbor och tomtenissaklänningar på obskyra sajter hade vi förstås aldrig tolkat det som att du menade annat än just en eh... tomteklubba.
Kommentera

Kickan: Hmm, varför skulle Crl Gustf vilja ha en tröja i utvisningsbåset i Coop Arena?
Kommentera

Paddan: Jättekul. Jag skrattar ihjäl mig.
Kommentera

Kickan: Tja, eftersom jag inte ville säga rakt ut att jag var och letade efter en passande tomtenissaklänning så var jag ju tvungen att ljuga ihop något om något påhittat jox som heter tomteklubba.
Undrar förresten om det är sånt som Tommy Tomth spelar med...
Kommentera

Paddan: Popshop i Umeå hade tagit hem tomtenissaklänningar i år igen efter fjolårets succé. Fast det är bäst du skyndar dig om du ska ha en. I fjol såldes de slut på ett par dagar.
Kommentera

Kickan: Oj, vilken tur att du meddelade mig den goda nyheten. Får se till att göra en shoppingresa till Umeå så snart som möjligt!
Kommentera

Paddan: Bäst du ringer och kollar först så de inte är slut, det är ju flera veckor sedan jag senast var i Umäää. Glöm inte att köpa en åt Dysso också. Ni har ju lovat att komma till annandagsmatchen i tomtenissaklänningar och det löftet slipper ni aldrig ifrån ; )
Kommentera

Kickan: Ok, men jag har för mig att Dysso sa något om att de inte tillverkar tomtenissaklänningar i hans storlek.
Hmm, vill minnas att jag har tänkt se matchen mot MIF på annandagen och till den matchen har jag då inte lovat något, vad jag vet.
Kommentera

Kickan: En kompis undrar om jag skulle följa till Umeå på torsdag. Man kanske skulle ringa till affären och be dom lägga av klänningarna till Dysso samt Paddan.
Kommentera

Paddan: Äsch, de är töjbara, och även om Dysso har längre ben än du så nog har väl du större storlek? Såna undanflykter går jag inte på.

Nähäru, det ska du inte. Du får allt hålla ditt löfte från i fjol och pallra dig upp till Lule på annandagen.
Kommentera

Portello: Gör det. Popshop ligger på Kungsgatan, i hörnet vid hovrätten. Fast man kan gå in från ett annat håll också numera eftersom de har öppnat Popshop & Co.
Kommentera

Kickan: Det är nog ganska riskfritt att säga att jag drar en större storlek än Dysso. Jäklar, så då kom jag inte ur den knipan heller.
Verkar som att jag försatt mig i en jäkla knepig situation. Tja, andligen kan jag väl närvara i Luleå om inte annat.
Kommentera

Portello: Förresten kan du hälsa från mig på Popshop så får du säkert rabatt på klänningarna. Jag får alltid rabatt på allt jag köper där eftersom de tycker att jag är så rolig och för att jag lärde dem att Modo betyder pung på slovenska.
Kommentera

Oj, idag är det illa, var nära att oddsa emot Luleå.
Och på tal om det, man kanske skulle tippa ett resultat i tvävlingen.
Kommentera

Portello: Jag känner på mig att Luleå kommer att ta minst en poäng idag. 3-3 efter full tid och Luleå vinner i förlängningen.
Kommentera

JOY: Öh, jag känner på mig att Luleå tar två poäng naturligtvis.
Kommentera

JOY: Har svårt att tro att vi plockar poäng borta mot FBK. Men naturligtvis hoppas jag att vi gör det.
Bara att hoppas killarna gett sig tusan på att göra en riktig bra match.
Första målet är oerhört betydelsefullt. Tänk om vi skulle få ett tidigt ledningsmål för en gångs skull...
Kommentera

Portello:

Hur ser skadeläget ut idag då?
Kommentera

Danne_L: Ungefär som det brukar.Är väl omkring en kedja borta.
Kommentera

Portello: Jo, förra gången i Karlstad gjorde Färjestad mål redan efter 22 sekunder och då var ändå Luleå nära poäng...
Kommentera

Skulle tor att det e samma spelare som e borta idag som var borta på hemma matchen. Om inte någon skada blev värre på Tellan,Husse eller Rönnqvist.
Kommentera

JOY: Senaste matchen släppte Luleå in ett mål efter 15 sekunder och var aldrig nära poäng.
Kan inte vi sluta med att släppa in tidiga mål samt att skadorna någongång tar slut?
Det här är det sjukaste jag varit med om i skadeväg.
Kommentera

Portello: Efter andra perioden senast kunde det faktiskt ha stått 3-3, till och med Stefan Liv erkände det.
Kommentera

JOY: Tyvärr så är inte effekitviteten den bästa. Dom måste böra få in några slumpmål kanske det börjar släppa.
Kommentera

JOY: Men nu gjorde det inte det. Eller hur?
Med håller inte att släppa in mål inom första minuten i match efter match efter match.
Kommentera

eller slumpmål kanske var fel uttryck, nåra lätta mål menade jag.
Kommentera

Portello: Nej, men det kunde gjort det. Men det är klart att dom inte får fortsätta släppa in mål i början av matcherna.
Kommentera

JOY: Luleås kedjor ikväll enligt swehockey:

LINDGREN, Viktor
4th Line 14. BÄÄRNHIELM, Patrik

--------------------------------------------------------------------------------

26. HUCZKOWSKI, Hans 16. NORDQUIST, Jonas 10. FAGEMO, Linus
3rd Line 7. SANDSTRÖM, Jan 3. JOHANSSON, Jonas

--------------------------------------------------------------------------------

30. BERGGREN, Pierre 17. BRABENEC, Kamil 27. LEDIN, Per
2nd Line 25. MÄNTYLÄ, Tuukka 11. SKRBEK, Pavel

24. NILSSON, Magnus 8. RÖNNQVIST, Jonas 23. FABRICIUS, Karl
1st Line 28. ÅKERSTRÖM, Roger 6. ANDERSSON JUNKKA, Jonas
Kommentera

Portello: Är Bulan skadad nu också? Hans avstängning har väl löpt ut annars?
Kommentera

JOY: Han är sjuk.
Kommentera

Ikväll är det bara en sak som räknas och det är seger. Allt annat är något som inte får hända. Men det lär bli långt ifrån en enkel match, MIF har blandannat besegrat VF och Modo på bortaplan.
Men jag tror och hoppas ändå att vi ca 21,15 har tre poäng i hamn. Tips: 3-2
Målskyttar:Mäntylä,Rönnqvist samt Bulan.
Kommentera

Och så här ser kvällens lag ut enligt Kuriren:

Målvakter: Daniel Henriksson (Gusten Thörnqvist).
Förstafemman: Roger Åkerström, Jonas Andersson-Junkka – Magnus Nilsson, Jonas Rönnqvist, Karl Fabricius.
Andrafemman: Tuukka Mäntylä, Patrik Bäärnhielm – Kamil Brabenec, Hans Huczkowski, Linus Fagemo.
Tredjefemman: Pavel Skrbek, Jonas Johansson – Thomas Berglund, Per Ledin, Johan Tellström.
Extraspelare: Per Savilahti-Nagander – Pierre Berggren, Viktor Lindgren, Jonas Hägerbäck.

Skulle vara väldigt kul om Viktor skulle få göra några inhopp.
Kommentera

Portello: Skador i massor (som du säger) och ändå 22 man/pojkar!!
Kommentera

Frisco:
Här är vår lilla skadelista:

Stefan Nilsson knäskada, Jan Sandström Hjärnskakning, Petter Nilsson Ryggskada, Emil Lundberg Axelskada samt Jonas Nordqvist Axelskada.
+ att Johan Fransson är på JVM.
Kommentera

Portello: Jo jag har sett den förut. Men jag tycker det är lite imponerande att ha full trupp trots det.
Kommentera

Frisco: En inlånad från Boden samt några upplockade från J20.
Kommentera

« · 351341 · »