Igår var det inte bra för fem öre. Igentligen är det otroligt att vi tog en pinne trots så extremt dåligt spel. Var nog länge sedan man var så glad över ett poäng.
Vilken parodi på hockey det här var. Uselt spel och domarna ville inte vara sämre utan var lika usla de också. Var det någon som fattade varför den ena av dem plötsligt bara blåste av mitt i andra perioden utan att det var vare sig utvisning eller skada?
Jaja, det blev i alla fall en poäng trots det svaga spelet. Bättre än inget i alla fall.
Dålig första period av LHF, alldeles för stillastående. Måste också säga att jag blev väldigt förvånad när Kallios mål godkändes för på min TV så hördes då slutsignalen innan skottet men jag antar att ljudet inte var i synk, det är ju ofta så på de här sändningarna.
Spännande bottenmatch ikväll mellan AIK och Frölunda. Spelat en liten peng på hemmalaget.
70 Rodrigues: Åtminstone några av dem som det verkar. Riktigt tråkigt att sådant här händer. Hur tänker man om man slänger in en smällare bland en grupp av människor?
Grattis till segern, hur rättvis som helst. Luleå gick inte att känna igen. Verkar som dom ätit valium eller något.
Bissett19: trist. Hoppas att de skyldiga åker fast.
Såg inte matchen, men förlusten var väntad. Efter all skit som Brynäs har fått kastad emot sig de två senaste matcherna låg det i luften att de skulle få till det samtidigt som vi också måste floppa någon gång.
Portello:Brynäs vann helt klart välförkänt Luleå var inte att känna igen i denna match noll fart både i det offensiva och det defensiva.
Återstår att se i nästa match om det är tillfälligt eller om det var början på en formsvacka
Säsongens 2 sämsta perioder av Luleå så kom då till sist en kalkonmatch var väl bara en tidsfråga tills det skulle ske.
Stabil 3-0 seger borta mot AIK. Nillson har nu hållit nollan i bägge matcherna mot AIK samt i mer än hälften av matcherna. Inte illa.
Men kvällens match hade väldigt lågt underhållningsvärde, men vad gör det när vi tar tre nya poäng och nu leder serien med sju poäng.
Hörde fö en intervju med Challe Berglund efter MoDos 0-1 förlust mot oss. Han sade att MoDo hade som mål att vinna alla tre matcherna som de hadé på sin road-trip, men eftersom dom förlorade mot Luleå så skulle dom sikta på sex poäng istället. Blev ju inte riktigt så. MoDo tog noll poäng, och gjorde noll mål! Otroligt. Undra vad rekordet i es är i antal matcher utan mål?
Ingen vidare period. Men vårt pp var fint. Kul att Elias fick näta sitt första mål.
Ingen rolig debut för Greiss i Brynäs. Underläge med 0-3 efter första perioden. Och LHC ligger under med samma siffror hemma mot Skellefteå. Går lite tyngre för östgötarna nu. Tyckte mig höra att dom hade tagit 5 pinnar på fem matcher innan den här.
Niinimaa borta även ikväll. Sträckning i ryggen tydligen. Bara att hoppas Lökken Östli går in och gör en bra match!
Jesper Jonsson: Väntad förlust idag. Luleå har fruktansvärt svårt i Jönköping. Och ännu en skada. Det verkar som det är våran "tur" att få skador nu. Förr fram till uppehållet har vi ju varit rätt förskonade.
Snyggt mål av Niklas Andersson och en väldigt förvånande Frölundaseger. Vänder det nu eller?
Hedmans tackling på Holmqvist var fö riktigt ful. Ska bli intressant hur DN agerar.
Ikväll håller jag på Brynäs och SSK.