Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Kvällens match

« · 1308287 · » Till forumet

Sv: Kvällens match

Jesper Jonsson: Väntad förlust idag. Luleå har fruktansvärt svårt i Jönköping. Och ännu en skada. Det verkar som det är våran "tur" att få skador nu. Förr fram till uppehållet har vi ju varit rätt förskonade.

Snyggt mål av Niklas Andersson och en väldigt förvånande Frölundaseger. Vänder det nu eller?

Hedmans tackling på Holmqvist var fö riktigt ful. Ska bli intressant hur DN agerar.

Ikväll håller jag på Brynäs och SSK.

Kommentera

Blizzard: Sista åren har vi haft Rönnberg med ett par kalsonger på huvet som tränare hur kul kan man spela då?

Han skulle fan inte kunna leda en ens allas favvolag Detroit Grey Wings till slutspel
Kommentera

Blizzard: det betvivlar ingen

viu vet väl bäst.
sista januari säger jag. Toppar du?
Kommentera

Lindberg Råkkar: Lulio underhållande? Det var ju dom som uppfann ryggsäckhåkkin. Åkerblom i 6e var underhållande.
Kommentera

Blizzard: Luleå har ju faktiskt varit ett underhållande lag tidigare, även om man får gå tillbaka på andra sidan milleniumskiftet för att se det, men det är i alla fall fortfarande modern tid vi talar om. För Timrås del så måste man gå tillbaka till Lill-Strimmas tid för att hitta något annat än trist dödgrävarhockey.
Kommentera

Ingen Olausson i morgondagens möte mot HV. Illa.

Kommentera

Blizzard: dödgrävarhockey är väl att man gräver ner liken? Bra liknelse isf
Kommentera

Lindberg Råkkar: hahaha dödgrävarhockey, här snackar vi storhetsvansinne och hybris, hur jävla roliga har ni varit senaste åren då trakskallar! Ni kommer dala ni också, var så säkra, plats 6-9 är ert lag byggt för.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Vi fick något att glädjas igår, iaf tre snygga mål och en välförtjänt vinst borta mot serieledarna, visserligen ett lag med dalande formtopp, men ändå. Angående utvisningarna så tycker jag egentligen bara att Styvs första var solklar, och övriga i petiska laget. Visst kanske enligt regelboken, men då missades en massa andra, t.ex. vid Luleås första mål.
Kommentera

Igår var det inte bra för fem öre. Igentligen är det otroligt att vi tog en pinne trots så extremt dåligt spel. Var nog länge sedan man var så glad över ett poäng.

Kommentera

Olle: Timråiter har som vanligt svårt att förstå varför deras spelare blir utvisade. Den enda tveksamma Timråutvisningen igår var Styfs andra då han inte träffar med klubban å andra sidan är den där och viftar runt huvudet på Jaakola. Det var ju oxå ett "common theme" från timråiterna, klubban var hela tiden i midjehöd på motståndarna antingen hakandes eller slashandes då får man givetvis också utvisningar emot sig.
Klubbladet ska vara mot isen men det är väl lite för avancerat att förstå för inavlade klyktattare.
Lycka till i allsvenskan nästa säsong.
Hoppas ni får derbyn mot Sundsvall så ni har något att glädjas över.
Kommentera

Kempe: Nej varför skulle ni göra det? Han gav er ju ett mål gratis, blåste av och vinkade för felaktig blåsning när en timråit blev frispelad i slottet plus 70% av utvisningarna.

Jag förstår att ni är elitseriens minst utvisade lag, Rönnmark spelar ofta på era matcher, va? Sött att publiken skanderade "domarjävel" efter avgörandet, varenda jävel måste väl ha insett att Rönnmark hade dåligt samvete efter er kvittering och en kompensation var oundviklig.
Kommentera

Olle: Som luleåfan skulle nog inte heller skämmas egentligen, däremot skulle jag knappast ha mage att skylla på domaren, det blir ju mest patetiskt.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Värre än modoiter...
Kommentera

Kempe: Ett tips till Timråspelarna är att ha klubban på isen istället för i midjehöjd samt att prova på att åka lite skridskor då hade man sluppit 75% av sina utvisningar idag.
Kommentera

Kempe: Äsch du hörde väl hemmapubliken och visselorkanerna som kom vid minsta petning? Flera klasser värre än modoiterna. Klart dom inte känner någon skam för poängen i Luleå :)
Kommentera

Lindberg Råkkar: Allvarligt, vad gjorde ni mot domarna, för så hemmablinda domare har jag aldrig sett. Skulle jag vara Luleå-supporter skulle jag skämmas över poängen. Visst ni kanske kan bättre, men inte denna matchen...

Dödgrävarhockey? ja det är ju lätt att spela när man får en utvisning för minsta petning.. Gör om och gör bättre!!
Kommentera

Lindberg Råkkar: Starkt att göra 4 mål om man saknar viljan... Sen kan man inte annat än att garva. Det har ju varit ert signum att spela just dödgrävarhockey. Ni uppfan den!
Kommentera

Jesper Jonsson: Ska inte Timrå ta och åka ur i år så man slipper se deras dödgrävarhockey, noll vilja och ambition att spela offensivt.
Kommentera

Ambroo: Utan Nilsson hade det varit en lätt hemmaseger.

Han var bästa timråit idag
Kommentera

LL: Utan Rönnmark och praktikanten så hade saken varit klar för TIK. Fingrarna räcker inte till när det kommer till att räkna deras misstag.
Kommentera

LL: jag tror de var för att en timrå spelare var fri med målvakten
Kommentera

Vilken parodi på hockey det här var. Uselt spel och domarna ville inte vara sämre utan var lika usla de också. Var det någon som fattade varför den ena av dem plötsligt bara blåste av mitt i andra perioden utan att det var vare sig utvisning eller skada?

Jaja, det blev i alla fall en poäng trots det svaga spelet. Bättre än inget i alla fall.

Kommentera

65selander: Fortfarande många matcher att spela. Men visst ser det helt ok. Men att vi ska gå hela vägen? Det återstår att se..
Kommentera

Portello: näe ostabilt...
Ni kan gå hela vägen. Ni kör som en...
Kommentera

horcoff: Japp. Nionde raka trean på hemmaplan. Stabilt värre.
Kommentera

Portello: Å de vill fortsatt gå bra :-)
Kommentera

horcoff: Ingen aning. Men säkert någon Luleå-supporter.
Kommentera

Portello: Returmötet ska jag åka och se den 25:e, kan det finnas någon Luleåbo på bortastå?
Kommentera

LL: Seriens bästa bortalag mot seriens bästa hemmalag. Hur ska det sluta? Hoppas verkligen att det blir hemmaseger samt att Olausson är tillbaka efter sjukdom.
Kommentera

Dålig första period av LHF, alldeles för stillastående. Måste också säga att jag blev väldigt förvånad när Kallios mål godkändes för på min TV så hördes då slutsignalen innan skottet men jag antar att ljudet inte var i synk, det är ju ofta så på de här sändningarna.

Kommentera

Spännande bottenmatch ikväll mellan AIK och Frölunda. Spelat en liten peng på hemmalaget.

Kommentera

Portello: Samtidigt gjorde vi er nog sämre än vad ni är.
Grattis till en bra tränare som lyckats få till samma trygghet som vi själva haft i spelet, framförallt förra säsongen när vi dessutom hade Markan därbak.
Klockren och tät defensiv i mittzon, kunde nästan tro att ni kopierat vårt tidigare spel.
För det är väl i just defensiven som ni lagt grunden till ert hittills lyckade resultat. Skillnaden är att ni dessutom har ett gäng vassa forwards som iaf hittills lyckats bra framåt.
Om inget oförutsett inträffar så får ni inga problem med att ta er till slutspel.
Skulle isf vara risken för utmattning då er spelstil är mkt fysiskt krävande.
Rönken borde kanske ha utvecklat Boorks idé med fler än 4 femmor, för det är ju lite åt det hållet som er spelidé lutar, som jag ser det:
mkt folk, korta byten och 120% i varje byte.
I ex BP har jag sällan sett ett lag som sätter sån press på puckföraren i alla lägen men igår lyckades vi faktiskt rätt så bra med att spela bort era checkare i den spelformen.
Bara ett exempel på en av detaljerna i Rönkens spelidé, som jag ser det.
Kommentera

70 Rodrigues: Åtminstone några av dem som det verkar. Riktigt tråkigt att sådant här händer. Hur tänker man om man slänger in en smällare bland en grupp av människor?

Grattis till segern, hur rättvis som helst. Luleå gick inte att känna igen. Verkar som dom ätit valium eller något.

Kommentera

Portello: Luleåsupportrarna brukar alltid vara trevliga o sköta sig, måste ha varit intelligensreserven som var på plats ikväll??
Kommentera

Bissett19: trist. Hoppas att de skyldiga åker fast.

Såg inte matchen, men förlusten var väntad. Efter all skit som Brynäs har fått kastad emot sig de två senaste matcherna låg det i luften att de skulle få till det samtidigt som vi också måste floppa någon gång.

Kommentera

Portello:

Ja,det var tydligen två stycken som gripits..
Pratade nyss med en som stått i Brynäsklacken och han sa att Luleklacken bränt av en bengal innan nedsläpp också.
Kommentera

Bissett19:Riktigt onödigt kan man lungt säga. Vet du om de fick tag på den skyldige?
Kommentera

Bissett19: Och det är ju inte första gången det händer precis.
Kommentera

Portello:

Och delar av Luleklacken skämde ut sej både innan och under matchen, b la genom inkastad smällare i Brynäsklacken.
Jävligt tråkigt.
Kommentera

Portello:Brynäs vann helt klart välförkänt Luleå var inte att känna igen i denna match noll fart både i det offensiva och det defensiva.

Återstår att se i nästa match om det är tillfälligt eller om det var början på en formsvacka

Kommentera

Salcin: Brynäs i rättvis ledning efter två perioder. Luleå känns väldigt sega och har inte kommit upp i normal standard. Om vi ska ha någon som helst chans så måste alla höja sig många snäpp. Nästan så man skulle skämmas om vi stjäl en pinne..
Kommentera

Säsongens 2 sämsta perioder av Luleå så kom då till sist en kalkonmatch var väl bara en tidsfråga tills det skulle ske.

Kommentera

Portello: Typ en dag på jobbet får kvällens seger betecknas. Lojt spel där man vakna till först efter SSK's ledningmål  med 3 snabba mål som följd för att sedan bara spela av matchen och bevaka ledningen.
Kommentera

Portello:

Rönnqvist är saknad här i Uppsala kan jag säga. Snackat med många som ser Almtuna och som säger att dom är inte ens i närheten av var de var spelmässigt när Jonas var här.
Kommentera

Stabil 3-0 seger borta mot AIK. Nillson har nu hållit nollan i bägge matcherna mot AIK samt i mer än hälften av matcherna. Inte illa.

Men kvällens match hade väldigt lågt underhållningsvärde, men vad gör det när vi tar tre nya poäng och nu leder serien med sju poäng.

Hörde fö en intervju med Challe Berglund efter MoDos 0-1 förlust mot oss. Han sade att MoDo hade som mål att vinna alla tre matcherna som de hadé på sin road-trip, men eftersom dom förlorade mot Luleå så skulle dom sikta på sex poäng istället. Blev ju inte riktigt så. MoDo tog noll poäng, och gjorde noll mål! Otroligt. Undra vad rekordet i es är i antal matcher utan mål?

Kommentera

Ingen vidare period. Men vårt pp var fint. Kul att Elias fick näta sitt första mål.

Ingen rolig debut för Greiss i Brynäs. Underläge med 0-3 efter första perioden. Och LHC ligger under med samma siffror hemma mot Skellefteå. Går lite tyngre för östgötarna nu. Tyckte mig höra att dom hade tagit 5 pinnar på fem matcher innan den här.

Kommentera

Följ AIK-Luleå Live på Hovet!
Kommentera

Niinimaa borta även ikväll. Sträckning i ryggen tydligen. Bara att hoppas Lökken Östli går in och gör en bra match!

Kommentera

Per HApps: De vill gärna fortsatt gå bra ;-)
Kommentera

« · 1308287 · »