Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Kvällens match

« · 1308287 · » Till forumet

Sv: Kvällens match

Jesper Jonsson: Väntad förlust idag. Luleå har fruktansvärt svårt i Jönköping. Och ännu en skada. Det verkar som det är våran "tur" att få skador nu. Förr fram till uppehållet har vi ju varit rätt förskonade.

Snyggt mål av Niklas Andersson och en väldigt förvånande Frölundaseger. Vänder det nu eller?

Hedmans tackling på Holmqvist var fö riktigt ful. Ska bli intressant hur DN agerar.

Ikväll håller jag på Brynäs och SSK.

Kommentera

Portello: Ja man skulle lirat våran starter mot timrå och skickat juniorerna till jönköping.

Men men,

man fick ju nästan 2ggr på hv seger.
Kommentera

Jesper Jonsson: Funderar på att spela på Skellefteå imorgon. Senast jag spelade på dom så förlorade dom hemma mot DIF. För väl slänga in en eller två hundringar på dom och hoppas på att jag förlorar dom!
Kommentera

Rätt kul match mellan TIK - BIF. Avgörande straffen var riktigt läcker.

Kommentera

Portello: Du är verkligen på fel forum om du kollar Kärringarna vs Pölsan frivilligt en lördagkväll.
Kommentera

Lindberg Råkkar:Kul att se på hockey. Nu har jag slängt in 150 spänn på Skellefteå. Kanske man lyckas jinxa den matchen.
Kommentera

Och jag lyckas igen. Ska det verkligen behövas att jag spelar på Skellefteå för att dom ska förlora? Kan bli dyrt isåfall.

Fö fick Skell ett helt korrekt mål bortdömt. Förstår om dom känner sig rånade på det. Vem vet vad som skulle ha hänt om dom fick 1-2 reducering där.

Kommentera

Portello: Med såna här felbeslut beslut är det ju en katastrof att inte målkamerabilderna är offentliga.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Jo, det är märkligt. Men å andra sidan är det mycket som är konstigt i svensk hockey.
Kommentera

Cam Abbott, Karl Fabricius, Mats Lavander och såklart Pierre Johnsson missar matchen mot DIF. Alla pga skador. Luleå lånar in Jonas Berglund från div 1 laget Piteå och han får chansen att spela med KKB samt Enterfeldt. Från Luleås juniorlag får Komarek samt Nyman chansen igen. Dom får spela i en kedja tillsammans med Burra. Meijer går in med Arlbrandt och Olausson och Hjalmarsson får chansen med Chris och Vihko.Lökken och Raffl  är extraspelare.

Tvivlar på att Raffl finns kvar i Luleå så länge till. Jag menar, extraforward trots att vi tre forwardsskador talar sitt tydliga språk.

Kommentera

Portello: Nej Raffl är nog gone. Frågan är hur det ser ut med en sån som Kim.
Sen är frågan vad vi hittar istället. Sparkade Timråsopor eller vad?
Kommentera

Jesper Jonsson: Du är bara sur över att ni för första gången denna sässe förlorade på hemmaplan mot just sopor. Du har inga studieskulder, va?
Kommentera

Jesper Jonsson: scores

Hjalmarsson direct han får chansen
annars ganska kasst PP fram till målet
Kommentera

73Sjöbba: Kan man vara annat?

Om killen inte platsar i Timrå ens (undrar varför) varför skall vi då värva han? Måste ju vara en sopa isåfall.

Studieskulder? halvmiljonen eller så. Själv då?
Kommentera

Jesper Jonsson: Han platsar men är inte nöjd med sin roll.

Halvmiljon? Dåligt investerade pengar.
Kommentera

Jesper Jonsson: Ja vem platsar egentligen i ert all-star lag?
Kommentera

73Sjöbba: hockeysnack var ingen kurs vi hade. Den finns nog bara på mittuniversitet.
Kommentera

Jesper Jonsson: 500k? Det låter som att du har kuggat rätt många kurser och ansökt om extra lån.
Kommentera

Olle: nejrå. det är 12 terminer + en sommarkurs
du får äran att räkna om det i dagens valutakurs så får vi en bättre estimering på summan.
Kommentera

Jesper Jonsson:
Ännu en trepoängare, gick ju bra fast många var på skadelistan.
Nu vill jag se(live) en vinst i kaffeburken på Torsdag.
Kommentera

Jesper Jonsson: Aha! Synd att ingen sa åt dig att man kunde läsa flera kurser samtidigt så att du slapp hålla på så länge...
Kommentera

horcoff: 2 raka torsk, 1 vinst. det blir förmodigen 2 raka torsk kommande å. Det är så det kommer se ut framöver.
Kommentera

Jesper Jonsson: Totalt utspelade i andra. FBK bättre på precis allt.Dom har även fått ett mål bortdömt för hög klubba.
Kommentera

Portello: Färjestads backar manövrerar bort våra dvärgforwards totalt, vi har väl inte haft en enda riktig chans i slottet?
Färjestad har ju visserligen lägen, men 3 mål på 5 skott är rätt fin utdelning. Tyvärr borde Rautio haft både 2:a och 3:e. Sista är ju en ren sil och 2:a borde han kunna komma ut och skära av vinkeln bättre. Paulsson är trots allt leftare där och ska inte så så mycket att skjuta på från den vinkeln.
Dessutom var det riktigt dåligt av högerbacken som stötte innan på blå för att försöka bryta passen men inte han dit vilket gjorde att Paulsson så lätt kunde komma till sin chans.

Bortaspelet är en katastrof för tillfället.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Tredje målet är helt klart en tavla av Rautio. Var inget märkvärdigt skott. Verkar som att våran form på bortaplan är riktigt usel. Vi är ju inte ens nära om man slår ut det på hela matcherna. Borta mot Timrå på lördag som vi fortfarande inte har vunnit mot den här säsongen. Och i ärlighetens namn är det väl inte mycket som talar för det nu heller.
Kommentera

Två matcher i LLA den här säsongen. Noll gjorda mål och sex insläppta. Salak två hållna nollor.

Och nu tappar vi serieledningen till SHC! SKANDAL!!!!!!1

Kommentera

Portello: Vad sjutton har hänt, Luleå som brukar ha så lätt att vinna i Karlstad, som det känns.
Kommentera

Portello:
Törs man hoppas på en bra match i morgon? :)
Kommentera

Per HApps: Luleå måste höja sig rätt många snäpp för att ha chansen i morgon. Bortaspelet har inte varit bra på senare tid.
Kommentera

Paddan: Nja, lätt har vi väl aldrig haft men någon vinst har vi nere i Karlstad de senaste säsongerna. Men denna säsong har vi inte ens gjort ett enda mål.
Kommentera

Per HApps: skall man tro på X och timrå tar extrapoängen?
Kommentera

Jesper Jonsson: En lätt resa till 3 poäng och återtagen serieledning.
Inte ens dom mest inbitna timrå-supportrarna orkade se sitt egna tråklag utan knatade hem med över 5 minuter kvar.
Det säger väl allt om det där skitlaget.

Kul att Berglund fick skotta in ett mål undrar om det blir permanent spel med Luleå nu resten av säsongen.
Annars känns det väl lite halvknepigt med backskadorna som kom idag för vi har ju inte direkt världens bredaste trupp om man säger så.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Nej och man tror ju att fwds ligger närmast. Hitta ngn back som är redo kliva innan är en annan femma
Kommentera

Lindberg Råkkar: Vuxna människor iklädda keps som hoppar och pekar finger...kan man säga att det säger ganska mycket om er? Synd att ni fick några fler skador...det ska bli intressant att se om ni kan hanka er kvar där uppe.

Jag tippar på att ni redan om 4-5 omgångar börjar med den ändlöst hjärndöda "ramsan" "luuuuuuleeeeåååå, luuuuuuleeeeåååå" i takt med att ni börjar klättrar nedåt.
Kommentera

Olle: Jag förmodar att du pratar om någon ståplatspublik, dessa brukar vara överlag vara totalt hjärndöda och dom har jag inte direkt något till övers för.
Er klack har ju t.ex någon mongolid idé om att det är smart och stå och dunka på en trumma i 60 minuter för att överrösta sina egna ramsor.
Fast påstår jag inte att vi är bättre på något sätt, vår klack brukar mala på i en hemsk entonig stämma som någon 1200-tals munk-kör under hela perioder. Ett värre sömnpiller är svårt att hitta.

Angående vår position i tabellen så kommer du däremot nog att bli mycket besviken, så länge alla lag i botten er till att hålla kontakt med varandra så kommer inbördes möten mellan lagen där nere runt strecken att kräva så mycket både mentalt och fysiskt att det kommer bli omöjligt att kunna samla på sig särskilt långa streakar.
Istället kommer man se att dessa lag kommer ge bort en hel del poäng till lagen som ligger högt upp i tabellen då dessa matcher inte kommer kännas så viktiga.

Så länge Luleå bara kommer upp i sin höga intensitet så när det gäller spelet har det ju visat sig att inget annat lag kan matcha oss och där tror inte det kommer bli några större skillnader framöver.

Vi kommer förmodligen vara efter både Färjestad och Skellefteå när serien är över, men övriga lag tror jag får problem att ta sig förbi. HV har inte rosat marknaden och Davidsson har börjat bli till åren och kan inte bara fortsätta ha fantastiska säsonger utan det måste komma dippar även för honom. HV saknar det djup man tidigare haft på forwards och backsidan och är inte alls samma kompletta lag som tidigare. Daniel Larsson i alla ära men inte är han någon Stefan Liv. Linköping är väl det andra laget som kan hota, men dom känns för tunna framåt och Norrena börjar kännas trött efter en bra säsongsinledning.

Sen kan jag väl tillägga att Elitserien är en bedrövligt dålig liga när det räcker för ett lag att anamma en spelidé som går ut på att åka mycket skridskor och stressa motståndare över hela banan för att bli serieledare. Ännu värre blir det ju när det visar sig att halva laget är taget direkt från allsvenskan och att man kan låna in killar från ett mediokert division 1 lag utan att det påverkar resultaten speciellt mycket i slutändan.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Du får väl stanna hemma å sova i soffan då...
Kommentera

Lövva:Två riktigt dåliga perioder igår mot Frölunda. Första målet gör Luleå ett riktigt uselt byte, och det var inte första gången i matchen. Andra målet får Rautio ta på sig. Vid tredje målet säljer sig Sandsröm alldeles för lätt och vid fjärde målet släpper Rautio en dålig retur.

Efter kvällens matcher känns det som att Skellefteå är om igen.

Kommentera

Portello: Frölunda kanske är ert bogeyteam till Sven Savages stora besvikelse.
Kommentera

Dragan 2k: o jag som trodde det var Timrå
Kommentera

Jesper Jonsson: Fortfarande serieledning. Var helt säker på att Skellefteå skulkle gå om igår. Ibland är man glad när man har fel!
Kommentera

Portello:

Det var jag också, att du hade fel alltså ;-)

Kommentera

Portello: och jag var säker på torsk idag men tji fick man. Men tur är det.

Stabilt av Nilsson ha 4 0or. Synd bara han varvar lite.
Kommentera

Jesper Jonsson: han var fenomenal idag, tycker man bör tänka om med målvaktsbytet till nästa mach även om det var uppgjort före. Nilsson borde få stå nästa match också.
Kommentera

Salcin: Nilsson har ju inte världens bästa statistik mot Pölsan, losa typ alla förra året i duellen vs Markström. I 7-4 segern i år var han inge vidare och torsken borta så blev det i alla fall 2 höstlöv som trillade in.

Fast oavsett sådan statistik så tycker även jag att Nilsson ska fortsätta, man ska aldrig bänka en målvakt som kommer från en nolla.
En halvsopa i NHL som Boucher lyckades ju t.ex hålla nollan i 5 raka matcher och har väl rekordet för det. Men trots det så har han ju aldrig blivit en stabil förste målis.

Brynäs-Djurgården-AIK-Södertälje är ju även det ett rätt trevligt spelschema fram till uppehållet. Kan vi få med oss 8-9 poäng från dessa så har vi skaffat oss ett jättefint utgångsläge för resten av serien.
Kommentera

J20 på webb-tv ikväll. Skellefteå - Luleå

Börjar kl 19. Sändningen 18,55

http://www.norrstream.se/

Kommentera

Portello: Roligt initiativ, synd bara Luleås J20 är för dåliga denna säsong.
Kommentera

Vad ska man säga? Otroligt uddlöst framåt och virrigt i egen zon. Inte konstigt att man ligger undan med 2-0 då.

Kommentera

Portello: Framförallt har vi ingen fart längre, å Olausson orkade inte lira bortamatch igen?!
Hoppas han orkar följa med till London, men då slipper han ju bära trunk så det ska nog kunna gå.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Viktig reducering av Chris. Bara hoppas att Luleå kommer ut som ett nytt lag i tredje. Vi behöver tillbringa längre perioder i Djurgårdens zon.

När det gäller Olausson så tycker jag att han ska vilas till uppehållet. Men han lär väl spela mot AIK för att sedan vara borta mot SSK.

Kommentera

Lindberg Råkkar: bagaget då?

Nu känns det som de resultat jag förväntade mig inför säsongen.
2 viktiga 'streckmatcher' härnäst
Kommentera

« · 1308287 · »