Lindberg Råkkar: Viktig reducering av Chris. Bara hoppas att Luleå kommer ut som ett nytt lag i tredje. Vi behöver tillbringa längre perioder i Djurgårdens zon.
När det gäller Olausson så tycker jag att han ska vilas till uppehållet. Men han lär väl spela mot AIK för att sedan vara borta mot SSK.
Vad ska man säga? Otroligt uddlöst framåt och virrigt i egen zon. Inte konstigt att man ligger undan med 2-0 då.
Lövva:Två riktigt dåliga perioder igår mot Frölunda. Första målet gör Luleå ett riktigt uselt byte, och det var inte första gången i matchen. Andra målet får Rautio ta på sig. Vid tredje målet säljer sig Sandsröm alldeles för lätt och vid fjärde målet släpper Rautio en dålig retur.
Efter kvällens matcher känns det som att Skellefteå är om igen.
Två matcher i LLA den här säsongen. Noll gjorda mål och sex insläppta. Salak två hållna nollor.
Och nu tappar vi serieledningen till SHC! SKANDAL!!!!!!1
Cam Abbott, Karl Fabricius, Mats Lavander och såklart Pierre Johnsson missar matchen mot DIF. Alla pga skador. Luleå lånar in Jonas Berglund från div 1 laget Piteå och han får chansen att spela med KKB samt Enterfeldt. Från Luleås juniorlag får Komarek samt Nyman chansen igen. Dom får spela i en kedja tillsammans med Burra. Meijer går in med Arlbrandt och Olausson och Hjalmarsson får chansen med Chris och Vihko.Lökken och Raffl är extraspelare.
Tvivlar på att Raffl finns kvar i Luleå så länge till. Jag menar, extraforward trots att vi tre forwardsskador talar sitt tydliga språk.
Och jag lyckas igen. Ska det verkligen behövas att jag spelar på Skellefteå för att dom ska förlora? Kan bli dyrt isåfall.
Fö fick Skell ett helt korrekt mål bortdömt. Förstår om dom känner sig rånade på det. Vem vet vad som skulle ha hänt om dom fick 1-2 reducering där.
Rätt kul match mellan TIK - BIF. Avgörande straffen var riktigt läcker.
Efter Karjala känns det väl bara som om man kommit upp i rätt intesitet i matchen mot Linköping borta. Utan intensiteten har man ingenting och då blir följdfrågan om Rönnqvist övervärderat möjligheten att kunna lira med den under en hel säsong. Det är tur det finns många andra riktigt dåliga lag i denna serie.