Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

« · 374119 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: javafan. Det tog 15 sekunder från det att jag skrev det där.
Kommentera

nappen: Lite smågrymt nu. Pölsan har åkt på fem utv mot två för lule. Av kommentarerna att döma låter det som att lahti väsentligen slutat blåsa, men känner han för att utjämna utvisningarna något åker en lulespelare ut närmsta tre minuterna...*ryyysa*...
Kommentera

Liam Devlin: Kan bli jämnt där nere i botten om LHC vinner och SSK tar bonuspoängen. ;)
Kommentera

LL: Vänta bara! Visst känns det som matcher man sett förut, när vi kommer ikapp, bara för attdärefter snöpligt förlora ändå. Men det är bortais det brukar bli så. Hör bara på publiken. Det här vinner vi innan full tid. 4-2 gissar jag! jag tror jag snabbvisiterar pölsaboken för att se hur de mår;)
Kommentera

Liam Devlin: Nu rasar Pölsan? Nja, det har vi inte sett (eller hört, kanske vi ska säga) ännu.
Kommentera

Liam Devlin: Grattis! ;)

Härligt Kapus!
Kommentera

LL: HOHOHOHO!

KAPUS PRESENTERAR SIG!

På Läppen till tellström och där kom tvåan!

Nu rasar Pölsan!!
Kommentera

Vaf.. kvitterat!!! Vad är det som händer???
Kommentera

LL: MANGE! Nu har du förlorat halva vadet! Hoppas du förlorar andra halvan också: tio minuter att gå på!

Yippie!
Kommentera

Jahapp, där gjorde vi i alla fall mål.
Kommentera

Dysso: ni är ju alla fall på säker mark. Vi ligger inte så där enormt bra till. Men jag förstår att du är lite deppad över er match, det skulle jag också vara i motsvarande läge.
Kommentera

LL: I fjollbollen fortsätter det. sexton utvisningsminuter ytterligare i andra, redan efter femton minuter, och nu åker t o m sinuhe för roughing. Holmgång är bara förnamnet.

0-2 fortfarande i huvudmatchen. Och nu börjar minuterna ticka iväg snabbt. Tolv minuter kvar. Ett mål per sex minuter! Och så en likadan till!
Kommentera

Har ni hört den här förut?

"NN tekar för Luleå, men det är bortalaget som vinner pucken"

Har varenda spelare i Luleå totalt glömt bort hur man tekar?
Kommentera

LL:

Det här är utan tvekan den mest deprimerande omgången hittils i årets elitserie. Fy fan!
Kommentera

Är det bruna byxor även på hemmaplan nu? Ajajaj.
Kommentera

Dysso: du glömmer att det är Luleå vi pratar om - laget som kan göra vilken målvakt som helst till världens bästa.
Kommentera

Liam Devlin: Jaså, jag har ju inte hängt med så länge jag. ;) Blev väl medlem först 99/00 någongång.
Kommentera

Liam Devlin:

Men så gör MÅL nu! Det är hemmaplan här nu va grabbar, då ska det väl åtmistone gå få hål på nollan?
Kommentera

Liam Devlin: F-n! Stolpe! IGEN!
Kommentera

Tusan hakar! Nu är det lulekör igen och nu blir det PP. Krossa nu! Kom igennnnn!
Kommentera

nappen: nej, det är bara ett skämt. Under åren har vi lurat med icke-luleiter på vad med följden att de, efter att ha förlorat, "tvingats" in i lulehockey. I fjol sökte jag få in El Maco också, men då förlorade jag, varpå jag, t o m april är medlem i TIK08 *grymmmt* Medlemskorten i lulehockey ligger i drivor i min låda, och LL har väl varit medlem i LHF redan innan det fanns, fast bara lite dvs groko?
Kommentera

Jag har läst av pölsasidan. De tar ingenting för givet, fast de leder med 2-0. Det skulle inte förvåna om vi tappar detta tycks vara meningen hos många. Konstigt nog berömmer de inte pinto, tycker jag är tunt. Å andra sidan vet de nog inte hur deras egen låter, eller rättare: låter inte. Men man klagar på buande hemmapublik, och får fullt stöd av MooDooister, som inte kommenterar matchen, men kommenterar lulepubliken? Tänk vilka prioriteringar en del har!

Nå, jag har råkade skriva lite hos pölsorna så skulle vi inte vinna är det en annan som drar fort som lucky luke. Snabbare än skuggan.
Kommentera

LD&LL: Sitter ni och här och säger att ni inte är medlemmar i Lulehockey?
Kommentera

Liam Devlin: taget.
Kommentera

LL: Taget! Fast det är för orättvist goda odds för mig. Jag är villig att stå kvar vid första, dvs du slår vad om att lule inte målar idag, medan jag att vi t o m vinner. Vad slog vi vad om? Förloraren blir medlem i Lulehockey?
Kommentera

Liam Devlin: Jag är nog snarare beredd att slå vad om att vi inte ens gör mål i dag.
Kommentera

Liam Devlin: Kom igen nu, PP resten av perioden!
Kommentera

LL: Vi kommer inte att vända på det? Jo, för f-n! Att förlora mot pölsan idag finns inte. Jag slår vad om att vi vinner!
Kommentera

Jag som hade räknat ut att vi skulle ha bästa hemmastatistiken i serien efter den här matchen. Allt som fordrades var bara att vi slog pölsan, medan Tjurgårn tog minst pinnar borta mot blixtlåset. Nu står det lule-Pölsan 0-2 och Blixten-Tjuren 6-0!

Nå. Inte fan har jag givit upp ännu. Vi skall fan kunna vända detta mot pölsan. Däremot är det liiite tveksamt om HV hinner ifatt. Liv har inte bytt ut sig ännu, men nu reducerar HV. Nåja. Aldrig är aldrig aldrig när det gäller hockey.
Kommentera

Varför ska vi alltid falla ihop som ett korthus när vi hamnar i underläge? Nästan i varenda match har vi spelat bra utan att göra mål, släppt in en puck och sedan tappat precis allt. FAN OCKSÅ!
Kommentera

Nu låter jag säkert gnällig, men det här kommer vi inte att vända på. Vi har alldeles för stora problem att göra mål för närvarande.
Kommentera

Liam Devlin: Så där ja 0-2 :-))
Kommentera

Låter som att det är läge att ta time out och fråga spelarna vad de håller på med.
Kommentera

Albert Hall: Albert. Nu är goda råd dyra. Sätt på Oasis!
Kommentera

VAAAAAAAKKKNAAA LULEÅ!
Kommentera

LL: Nejmen vad fan? Vallar molinäcklet in pucken via ågis ansikte? SKIT!
Kommentera

Men gud förbannat i helvete :-(((((
Kommentera

LL: Aj, helvete.
Kommentera

Skit. Fan. Piss. Så går det när man inte tar vara på sina chanser. Då får motståndarna ett läge och gör mål.
Kommentera

Hrmpf, 1.01 i fem mot tre och knappt ett skott. Inte bra.
Kommentera

Albert Hall: Åh, tack, Albert - äntligen får man svart på vitt varför det gick som det gick i Frölundaborg den dagen! Hjältar i det tysta! Kanske skulle de ge ut en ny bok om Lulehockey? En bok, som berättar om alla dessa ideella insatser som tog oss upp i elitserien, som vann SM, och som ikväll kommer att plocka ned pölsan. Själv har jag en massa fönster öppna (Forum, Snacket, swehockeyonline och liga-live). Så fort det verkar behövas klipper jag till med on-off-taktik av så många kombinationer som behövs!

Det låter som vi börjat andra perioden i gammal god andraperiodsstil nu! Pölsan verkar gå på knäna, och nu åker första pölsan. PP av bara helvittte nu!
Kommentera

Liam Devlin: Under slutspelet -96 upptäckte jag att om man spelade en viss låt på hög volym strax innan nedsläpp så gick det nästan alltid vägen. Det var en skön känsla att VETA att man skulle vinna tack vare den låten.

Sista finalen skulle jag se hos en kompis och lyckades ju glömma skivan. En kvart innan nedsläpp så upptäckte jag tabben och fick åka hem i ilfart och hämta den. Två minuter innan matchen så stormade jag in och tröck in skivan i CD-spelaren och hörde dom undergörande tonerna strömma ut i rummet. Oj, vad skönt...

Jag prövade samma procedur i slutspelet -97, men låten verkade ha tappat sin magiska kraft.

Låten var förresten Dont look back in anger med Oasis.

(Den har inget med Niklas Anger att göra.)
Kommentera

LL: Verkar vara Stora Kubbningen i Fjollbollen. När warulfven tog ledningen trodde man att de skulle blöda för revansch nu, efter att flera gånger hemma fått stryk av styvbenen.

Men icke sa nicke, nu står det 2-1. Och rönnmark har delat ut inte mindre än 18 utvisningsminuter på en period, varv 4 på Jonte. i sådana matcher brukar prestberg få spel förr eller senare, och i kväll blev det förr: han åkte på 2x2 näst sista minuten av första perioden.

Spännande match, det där. Skall styvbenet slakta warulfven Igen?
Kommentera

Frisco: OK - som motprestation kan jag hjälpa till att hålla på att ni kvittrar och sedan vinner mot Tiken. De flesta älsklingar hoppas nog tvärtom, men själv är jag så frozig att jag törs tycka att kampen nedåt för vår del är avklarad och hoppas mer på att hinna ikapp Tiken för att nå lottlägge från 5e-6e plats.
Kommentera

Albert Hall: Hoppas det visar sig ha en god effekt på matchen: i så fall får du fortsätta likadant i fortsättningen. Sådan skrock skall man inte ta lätt på.

Jaag kommer ihåg för några år sedan, i kvartsfinalen mot Soppan. Den lyckades vi vinna som följt av fina insatser av mig och pkzip/pessimistkonsulten/HockeÖgat. Vi slet hårt varje matchdag för att under eftermiddagen få syn på rätt hundar vid rätt tillfällen. Tufft jobb, men några måste göra det. Och visst klarade vi oss vidare också - mot styvben som tyvärr envisades med att vinna semin. Typiskt dålig stil av dem, och vi hann inte byta ut hundtaktiken i stil för att vända på det där.
Kommentera

17-10 i skott efter den första perioden. Det lät inte alls som om det var så jättemånga chanser så det måste ha varit rätt många skott utifrån.
Kommentera

Frisco: Tack för tipset - det var snällt. Men jag hann precis innan in via vanliga kanalen.
Kommentera

Liam Devlin: Ja, jag har planerat det så iaf. Man måste ju göra sin plikt...
Kommentera

Albert Hall: Hurra! Nu kom också jag in. Skönt att bli av med dagens hockey-svendom, även om sexton minuter känns som ett onödigt långt förspel, när det spelas hockey, men nu är jag med:

Pintos är riktigt bra på att beskriva så att man känner som man är där. Skall du ned till COOPacabana för 2a och 3e perioden sedan, Albert?
Kommentera

« · 374119 · »