Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

« · 382268 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Vet ej. Köp den får du se.
www.tradera.com/auction/aid_4474011
Kommentera

Frisco: Utomordentligt vackert, Frisco! Är det en klubba eller en nål?
Kommentera

Liam Devlin: Oki, over and out, från en "oschackare" - Ge Järnet LSS !
Kommentera

björn power: Du har rätt, och om du läst tidigare inlägg ser du att jag böt tråd, av just det rätta skälet, men sedan hamnade vi, av misstag i fel tråd igen. Men det ordnar sig nog i fortsättningen.

Spela korrschack IRL? Det går ju inte. Tänk dig att sitta och vänta ett dygn över brädet i dagar, medan den andre tänker. Så var det på sjuttonhundratalet, när Philidor ansågs vara världens bäste. Partierna spelades vanligen på caféer i det som då var världens centrum, Paris, och kunde sträcka sig över dagar när det hettade till. Den bäste vann inte alltid, men den som hade bäst sittfläsk.

Nejdå. Vi lirar i lugnan ro i "Välkommen, Huge"-tråden och jag skall göra mitt yttersta för att försvara äran. Något lärde man sig nog från tiden i Luleå Schack Sällskap.
Kommentera

Liam Devlin å Huge: Pssst, antingen byter ni tråd eller varför inte träffas irl över ett riktigt bräde i fjollträsk där ni båda verkar husera just nu ;)
Vi får inte glömma att vårda denna tråd ömt för vad den ska bringa oss LHF:are så småningom.
Kommentera

Huge: OK, hela vägen.

4. - Sg8-f6

Jag lirar troligen ungefär som du, när du lirade mer regelbundet. Det kan bli intressant. Vi kanske har mötts över brädet någon gång, vem vet? Plötsligt, i 57e draget, visar det sig att "precis det spelet känner jag igen i en klubbmatch för sjuhundra år sedan"!

Ja, då har vi kommit en bit på väg i alla fall. Nu blir det lugnare i fortsättningen. nanna nu, så kör vi vidare utvilade när det blir läge.
Kommentera

Liam Devlin: Nja, varianterna hade jag mer koll på när jag spelade mer regelbundet (70-talet).
Måste nog natta nu då jag varit igång sedan kl 0400 i morse. Jobbet börjar i morgon 0700, så man börjar bli lite yr i mössan....

Spelar iaf 3. d2 - d4

förmodar att du byter av med c x d4.

Isf: 4. Sxd4

Ok?
Kommentera

lizzard: Kan tyvärr inte svara på det, då jag inte är i närheten av vissa andra supportrars långresande. Brukar för det mesta bli Globen och Scaniarinken för mig, och Gavlerinken om jag är "hemma" och hälsar på.
Tror nog det var en spontan grej för att visa sin uppskattning.
Kommentera

Huge: F.Ö Kom Gunnar Persson upp till sportbaren och snackade med de uppresta supportrarna det tyckte jag var väldigt bra gjort av honom, vet inte om han alltid brukar göra det eller om det bara var en engångsföretelse.
Kommentera

Huge: Hmm. Vi kanske kör 5-6 drag för att se vad vi väljer för variant redan ikväll?

OkiDoki.

2.- d7-d6
Kommentera

Liam: För korrekthetens skull: 2. Sg1 - f3
Kommentera

Liam Devlin: Dags för nästa drag: Sf3
Kommentera

zigge: Zigge med mysteriet MooDoo. När serien började talade allt för en riktigt fin öviksinsats, och sedan drattar ni på som vilsna bananer. Och sedan, när skadorna kommer och alla räknar ut er som försvarslösa förlorare,bara vinner och vinner ni?

Ni är verkligen omöjliga. Rena MooDooismen!
Kommentera

nappen: He he, det är tufft att komma ihåg. Jag blev så sur när jag glömde förr, att numera lämnar jag in tips för alla femtio omgångarna direkt. Och sedan ändrar jag iofs när det närmar sig timmen före match, men glömmer jag, har jag ändå ett tips som deltar.

Det är en tung tvävling. Själv brukar jag aldrig lyckas nå de tio bästa, men förra året vann jag en vacker lulekeps, genom att vinna en deltävling över fem matcher. Den jag haft på mig för att, i kobination med ditt Oasislirande, fixa vinsten åt oss.
Kommentera

Liam Devlin: Grattis, Grattis o Grattis! Ja åxå till Lasagnen, som den värsta Gustaf. Jo, jag åsyftade ju förstås Pölsekross, ännu en MedLem, samt Tvävlinen. Men,tror Du LHF får mer än 50 kr i kassan?
Själv såg jag på Canalen en jämn,tät drabbning, där man är näst mest glad åt inga skador, o onäst åt de 2 poängen. Korven va igenkligen inte dålig, mer än på att göra mål.Men med en Jeesuus RiksMann i högform, så lär väl även NI få det småsvårt på Tirsdag. En sann Sven Duva, som står upp på den sista bron.
Kommentera

Liam Devlin: Duktig du är. ;)

Här är min fantastiska rad:
Pos Namn Ant Med Tot
164 P Nyman 19 4.3 81

Glömt att lämna in massor med gånger. ;)
Kommentera

Albert Hall: Förresten, det blev som vi räknade ut när det gäller tvävlingen. Jag passerade dig med 1 poäng totalt och ligger nu 8a, du 9a. Samtliga framför mig nollade denna omgång, så du är i gott sällskap. Bara Killerwhale lyckades ta ännu bättre än mig idag, nämligen 12 pinnar, mot mina 9, men det var verkligen en chansning som gick hem. Skönt att vara med uppe bland top ten igen. Synd att det är så långt uppe till Dysso och de övriga i toppen. 20-30 pinnar blir tungt att hämta in på nio omgångar. Men försöker man inte, vinner man inte...
Kommentera

Dagens juniormatcher:
J18 - LHF-LIF 3-4
J20 - LHF-RBK 2-5
Kommentera

Albert Hall: Nej, jag vet. Faktum är att värvningarna nästan alltid varit riktigt bra. OK, för några mindre lyckade, men räknar man upp alla som blivit stjärnor hos oss kan man bara njuta.

Jag gör som du. Räknar med att det blir bra till motsatsen eventuellt visats. Och visst måste man låta spelarna få lite tid på sig. Kapus, exempelvis, började några gnälla på redan i andra matchen, men se så snabtt och så härligt han visar att de värvat rätt!

Jodå, det har gått riktigt bra, Nu finns det en vecka kvar innan serien stänger. Vi skulle ju faktiskt kunna få in en ytterligare, även om det är rätt sent. Kanske, kanske inte.
Kommentera

Liam Devlin: Jag vet inte vad du vet, elller tror om mig, men jag brukar faktiskt lita på kompetensen bbland värvaransvariga, mer än på de flesta andras andras mer eller mindre självutsedda kompetens! ;)

Ärligt talat, jag trodde Tellström skulle gå in och göra ett hygliggt jobb som forward våren 03 i nån av våra formationer. Sen trodde jag inte så mycket mer. Nu VILL jag att Tellströms kontrakt ska förlängas åtminstone ett år till. Dvs till våren 05.
Kommentera

Albert Hall: Tänk, Tellström skälldes ut som en värdelös nolla som redan floppat i burkölen, eller ver det nu var, och spm pensio skulle få en eller två matcher med Luleå. Men visst låter det som att han bara blivit bättre och absolut haar en viktig roll i dagens Lulehockey. Jättekul! Inte så roligt för boden att tappa honom då, men kul för Norrbotten!
Kommentera

Om jag någonsin benänmnt Tellström för något annnat än Tellström så ber jag naturligtvis om ursäkt för detta.

För övrigt var Tellström bäst på rinken denna eftermiddag.
Kommentera

björn power:

Anledningen till att jag sågade Hento var naturligtvis följande: jag har sett Hento stå runt 70 matcher. Live alltså. Många bra, många otroligt bra och många helt helt otroligt bra. Denna hörde inte till dessa. Som tur är gäller det Hento. Jag är inte orolig för Hento. Han kommer såklart igen.
Kommentera

Ang hento tycker jag ev. det var dom 2 första han får ta på sej, såg inte riktigt om någon var på den 1:a. Dom 2 sista har utespelarna lika stor del i, rena hönsgården i egen zon! Fenomenet med hento tror jag oxå är mänskligt, vem faan kan vara 100:a koncentrerad 50 omgångar ? Svar ingen, tycker tränarna borde ha den fingertoppskänslan att lufta Gusten vid någorlunda rätt tillfälle för att avlasta hento oavsett vad hento säger på matchdagen.

Matchen idag höll på att bli som förra hemmamatchen, dvs vi är bra mycket bättre men torskar ändå men som tur är vrålkämpade grabbarna in 3-0 i sista vilket var helstrongt.
Pölsan var f.ö bättre idag än förra matchen i Coop, rappare skridskoåkning men samma gamla pölseliga slag,tröj å klubbdragningar. Löjligt att plocka fabbe för slashing i slutet när han släppt nästan allt och litet till tidigare.
Idag var jag extra stolt över grabbarnas kämpamatch, trots 2 tunga skador i början av matchen och snöpliga baklängesmål fixade man att lägga pölsan på rygg i denna minst 6 pinnars match, hell grabbarna på isen !!

F.ö träffade jag ett gång trevliga pölsasupporters på hokkypuben innan match och de ska dom ha all heder av (tror nog ett flertal fick problem att "övervakna" matchen iofs ;) Deras trummis ska oxå ha ett erkännande, hamrade nästan alla 60 minuter och förhöjde stämningen i Coop.
Kommentera

Oj, vilken underbar seger. Helt klart säsongens skönaste och viktigaste. Jag har knappt hämtat mig än. Vilken härlig moral Luleå visade trots att man hela tiden fick kämpa i underläge.

Luleå dominerade från början till slut men missade massor av chanser medan Brynäs fick lätta mål hela tiden. Det kändes väldigt tungt i pausen mellan 2:a och 3:e perioden men Luleå gav aldrig upp utan bara fortsatte trycka på och tillslut vände det. Vilken enormt skön känsla när Nordqvist satte 5-4 upp i krysset och Luleå var i ledning för första gången. Sedan när Luleå fick en utvisning efter 17.24 så fick Brynäs till en ganska bra press och jag vågade knappt titta men tillslut fick Rönnqvist tag i pucken och åkte över röda innan han la pucken i tom kasse hur kyligt som helst.

Kul att Fagemo och Kapus fick göra mål idag. Fagemo är helt klart på gång, han jobbade stenhårt hela matchen och Kapus visade också bättre takter än tidigare. Han hade förutom målet två bra målchanser till b la ett friläge som målvakten räddade.
Kommentera

LL: Besökte just Pölsans bok. Där är det inte speciellt uppåt. De mest optimistiska tror att de missar slutspelet, medan de flesta räknar med kvalspel, tillsammans med Korven nu.

Nåja. Vad är väl en bal på slottet? Dags att börja arbeta ihop en trevlig middag nu. Öppna en flaska rött och låta den andas. Hälla upp ett glas, plocka fram råvarorna, och njuuuuta.

Skål, tammefan!
Kommentera

Liam Devlin: Januarimånad hittills: 14/24 pinnar. Bättre än vad jag hade hoppats på.
Kommentera

Albert Hall: Hoppas inte Mange och Bulan blir borta fler matcher nu.

Av hockeylive att döma lät det som att danielsson höll en hög, men ändå jämn nivå, och att lagen fick avgöra matchen själva. Pessimistkonsulten menar att han släppte lite väl många slash av pölsor för att få godkänt. Vad tycker du?
Kommentera

Liam Devlin: Jag tror jag hade ett fegtips. 3-2. Fast jag är inte säker eftersom jag tippade förra måndagen...
Kommentera

Albert Hall: Mycket härligt, Albert!

Här hjälpte vi till så gott vi kunde. Nappen spelade Oasis, jag hade Kepsen på, och LL Offtaktikerade.

Vad tippade du i Tvävlingen?

Själv spelade jag 6-2, vilket ger mig 9 pinnar, om jag räknat rätt.

I totalen ligger jag, innan dagens omgång, 8 pinnar bakom dig. Trodde du på målsnålt, kanske? Hade du räknat med att både korhonen och hento skulle spika igen? Passerar jag dig?
Kommentera

Glömde Kapus. Killen blir bara bättre och bättre. En lirare som ibland spelar med lite väl små marginaler dock. Fast idag tog han initiativ och gjorde massor med nytta. Det kommer nog att visa sig vara en rätt bra värvning till sist.
Kommentera

Oj, vilken härlig seger! Idag visade vi att vi aldrig ger upp. I dom två första perioderna så studsade allt som kunde studsa mot oss. Åtminstone kändes det så. Fast i första perioden var Brynäs väl så bra som oss. Vi hade mer puck och skott men Brynäs kontringar kändes hela tiden farliga. Period två var en konstig period. Vi var mycket bättre men ändå slutade periodfanskapet 2-2.

I den tredje så var det nästan bara ett lag på isen, vi körde slut på Brynäs och puckarna satt äntligen som dom skulle. Efter Nordqvists 5-4 mål så trodde till och med jag att det skulle kunna gå vägen Fast det var ruggigt spännande på slutet när Fabricius åkte ut och Brynäs tog ut den för övrigt utmärkte Korhonen. Men Rönnken var kall och avgjorde definitivt i tom kasse.

Bäst i Lule idag var i mitt tycke Tellqvist. Oerhört nyttig. Pånågevis verkar han ha fått ordentlig fart på rören också. Skrbek var nog bäste back. Inga misstag där inte.

Bulan och Mange utgick pga skador efter första perioden. Vi får hoppas att det inte var så allvarligt.

Hento gjorde den sämsta match jag någonsin sett honom göra. Han fullkomligt spred osäkerhet omkring sig. Inte bra alls...

Det var ett helt gäng Brynässupportrar i sportsbaren innan matchen. Stämningen var mycket hög och alla verkade ha trevligt. Kul!
Kommentera

Liam Devlin: ja, se på fasen, skulle nu Gläfsers gå och förlora i morgon så har vi faktiskt en reell chans att nå ikapp dem. Dock har vi en mycket svår match på tisdag då vi möter MooDoo på bortaplan, ett MooDoo som bara verkar spela bättre ju fler spelare de får skadade.

Jag tror att Leksand gör bäst i att redan i dag börja förbereda sig på att det kommer att bli kval. Då tror jag att deras chanser att klara sig ökar avsevärt. Utan att ha kollat upp det närmare så känns det som om det är vanligare att lag som tidigt blir klara för kval klarar sig kvar än de som hamna i kvalet i någon av de sista omgångarna.

För vår del kan vi NÄSTAN släppa oron för kvalet nu. Helt klart är det inte, men det känns i nuläget inte direkt som någon akut risk för ett totalras genom tabellen.

Och säga vad man vill om Kapus och hans anonyma inledning - likförbannat har han nu 2+2 på fem matcher och bägge målen har varit väldigt betydelsefulla. Det där kan visa sig vara en bra värvning vad det lider.
Kommentera

LL: Jo, det är ju sannolikt så att Soppan och Korven erövrar kvalplatserna. men långt ifrån avgjort ännu. Kul med en serie där det gäller så mycket så länge. Nu får vi också se hur det utvecklas i toppen. Kommer warulfven igen eller blir det de fyra lagen bakom som stormar förbi? Pingen verkar kanske ha kommit in i en svacka, dock. Så det kanske blir i första hand Tjurgårn, och i andra styvben eller blixtlåset som hotar warulfven om förstaplatsen.

Tänk att Robban Nordmark lyckas förstärka dessa styvben! Jag har inte datum klart för mig, men närsomhelst passerar gubben börje salming som elitseriens äldste spelare någonsin. Kul, när så många elitserierekord ståtar med lulespelare i topp.
Kommentera

Dags att summera in ställningen, i elitseriens nedre halva. Jag tror faktiskt det är dags att plocka med Gläfsers. De låg tidigare långt före oss, men nu är det inte många pinnar kvar. Så här ser botten ut numera:

6. Gläfsers 40 matcher -3 60 pinnar
7. MooDoo 41 matcher -18 58 pinnar
8. Lulehockey 41 matcher -13 57 pinnar
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
9. Pölsan 41 matcher -21 54 pinnar
10. Soppan 41 matcher -34 49 pinnar
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
11. Teglet 40 matcher -31 48 pinnar
12. Korven 41 matcher -28 45 pinnar

I morgon bl a Gläfsers-Styvben och Tjurgårn-teglet. Spännande matcher. Skulle Teglet vinna igen, t o m mot svåra Tjurgårn borta,
Ja, då tror jag att Korven är avhakade i botten för gott och får börja scouta Mooora inför kommande kval.

Spännande att se hur Teglet och Soppan fortsätter nu, av stort intresse för de fyra lag som ligger på plats 6-9. Något, eller några av dessa kan mycket väl få det svårt framöver.

Och allt talar för att det inte handlar om oss! Kapus blev precis så bra som man hoppades, eller? Hoppas bara att Manges skada inte är så allvarlig. Den stålmannen ligger bakom mycket av lules vinnande spel och vi har haft vårt för i år vad det gäller skador, tycker jag.
Kommentera

Liam Devlin: jag tror iofs inte att det blir kval för Brynäs, men det är klart - helt på säker mark är de inte. Nu har MIF tagit fem ganska oväntade poäng på de två senaste omgångarna, och SSK har gått bra under en lång tid. Skulle SSK knipa poäng i går så skiljer det ju helt plötsligt bara fem pinnar till kvalet, och då kan det smyga sig in en del nerver. Men som sagt, jag tror att Brynäs klarar sig undan kval. De kommer att slåss om slutspelsplatsen. Det ser fortfarande ut som om MIF och LIF ska få kvala, tycker jag.
Kommentera

LL: Det var riktigt tur att du drog in taktiken, den blev tungan på vågen.

Egentligen verkar lule ha gjort en kanonmatch och 6-2 hade bättre speglat resultatet. Inte för att man vet säkert, de fyra pölsamålenvar kanske otagbara för vilken målvakt som helst? Men fyra insläppta av tjugo skott är extremt ovanligt i elitserien och det första man gissar på är en riktigt svag insats av den målvakt som stått. Hento måste upp i sin normala form om vi skall klara det.

Tidigare under säsongen verkar hento ha fått vara minst halva laget, men nu låter det som att lules utespelare har vaknat rejält och varvar toppinsats med toppinsats.

Satan, där vann MooDoo extrapinnen mot Korven, genom att sätta 2 av 3 straffar. Annars hade vi passerat MooDoo i tabellen. Och naturligtvis sätter Soppan 2 av 2 straffar, och tar extrapinne mot Pingen.

Nåja, vi drog ifrån Pölsan något iaf. Jag tror att det finns risk för Pölsan. Teglet kommer att passera dem, och sedan har de bara Soppan och Korven att hoppas på. Soppan kan hinna ikapp. Fem pinnar bakom pölsan nu, och hela nio omgångar att ta in dem på.
Kommentera

Liam Devlin: min off-taktik fungerade! WOOOHOOO!!! :-)

Fasen vad härligt det kan vara att bli överbevisad om sin pessimism ibland!
Kommentera

Liam Devlin: Satan så otroligt skönt! Änkligen! Jag hade tippat 6-2 i Tvävlingen, vilket skulle blivit dagens resultat, om nu inte hento silat minst två, skulle jag gissa.

Men vi har vunnit!

Nu tycker jag tamigtusan att det är dags för torkel att skriva en krönika där han hyllar inställningen hos lules spelare!

Kapus - bara att applådera värvningen!
Kommentera

Liam Devlin: JAAAAAA - 6-4 RÖNKEN!!!

Välkommen till Luleå, Hugge!
Kommentera

Liam Devlin: JAAAAAAAA! Fan va skönt! Rönken!
Kommentera

Liam Devlin: KÄMPA LULE!
Kommentera

Liam Devlin till Liam Devlin:

Tre minuter kvar nu. . .ojojoj. Håll emot. Tillåt inget skott på Hento.

Nej, för fan, nu tar han ut fabbe med två minuter kvar! SATAN!

Samma gävla skit som i förra matchen. Och med PP, troligen 6 mot 4, kommer det att bli skott på Hento. Det gävla minsta man önskade sig.

Annars hade jag just tänkt skriva att domaren varit bra, med hög nivå, förstås, men med en nivå som spelarna förstås.
Kommentera

Liam Devlin: Mitt hjärta stannar vilken sekund som helst, snart, snart..
Kommentera

Liam Devlin: Just nu sexton deltagare på Pölsans plank, mot bara Devlin ensam här.

Känns som ett motstånd som speglar Korhonens och Hentos dagsform. Å andra sidan är proportionerna de mostsatta bland COOPacabanas drygt femtusenhövdade publik.

Nu är det verkligen skitnervöst. Verkar som att det fortfarande är Lule som trycker på och har det mesta av spelet, men Korhonen står emot bra. Däremot får Pölsan lite då och då en del chanser och vi har dagens hento i mål. . .

Skitnervöst nu.

14.14 nu. 5-4 till Luleå. Snälla, ge mig 6-4 nu, innan hjärtat stannar.
Kommentera

nappen: Ja, harregud och gävvlar!

Luleå spelar som gudar nu i tredje och det har tydligen handlat om konstant tryck mot Pölsans mål. 8-0 i skott hittills, eller något liknande, och 2-0 i mål för Luleå.

Nu har vi för första gången ledningen i matchen, och nu får vi inte släppa detta, aldrig i tiden!

Tydligt är det så att utespelarna spelar riktigt bra, och just nu så bra att hento inte ens utsätts för några skott alls. men med tanke på hur mycket han silat idag, känns det gävligt farligt och oavgjort ändå.

Men vi leder nu! Kör på nu bara, inte dra sig tillbaka, inte med dagens hento.
Kommentera

Liam Devlin: Ledin och Nordan, fan vad härligt!
Kommentera

nappen: Appselut! Nu måste vi vända detta! Och hento måste stå emot nu! Annars gävlar tvinjag ju in i Pölsans medlemsregister, bland annat, och vi droppar utanför slutspelsplats igen.

Du kanske skall testa att köra Oasis en gång till? Eller inte. . .f-n, så svårt att veta vad som är rätt nu.
Kommentera

Liam Devlin: Nu eller aldrig!
Kommentera

« · 382268 · »