LHF:s väg mot SM-guldet

« · 215828 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Paus nu. Vad jag har sett så leder Luleå ganska välförtjänt, men då bommade jag som sagt några minuter när bilden försvann. Men enligt kommentatorerna skapade Luleå ett par bra chanser då.
Kommentera

LL: ah låter väl hyfsat kan väl bara bli bättre då!!!
Kommentera

NallePhu: så långt man fick se så har Luleå haft ett visst övertag. Mange Nilsson hade en ganska bra chans någon minut innan ledningsmålet. Precis innan bilden försvann hade TIK ett litet tryck i Luleås zon, men inga målchanser vad jag hann se.

Nu kom ljudet tillbaka. Utvisning på en LHF-spelare blev det just. TIK har kommit igång under bilduppehållet, säger de. Fortfarande ingen bild, dock. Jo, där kom den !
Kommentera

LL: Ja men det är ju ett c gäng som producerar dom sändningarna så man kan ju inte kräva så mycket av prod bolaget!!!
Hur har matchen varit så hära långt??
Kommentera

NallePhu: motsatta soppan som com hem har i sin tank, verkar det som. Nu försvann bilden :-(
Kommentera

LL: Han har fått total islossning på sista tiden Ledin, Undrar vad dom har gett han för soppa i tanken......
Kommentera

Albert Hall: ah, en öl var en god idé!

*hämtar en kall Carlsberg Hof och slår up den i ett glas*
Kommentera

LLEEEEEDIIIIINN!!!!

Tredje matchen i rad han gör första målet. Fan vad kul att han får utdelning på allt sitt slit!
Kommentera

Nu så. 20 minuter kvar till match. Just nu lämnar lagen isen i Timrå för en sista uppladdning och genomgång. Fast den genomgången brukar mest bestå av tystnad och lite mummel här och var. Jag tror faktiskt på en jämn historia. 3-3 blir mitt tips, kanske lite mycket hjärta i det tipset, men vaddå? Fast i tävlingen har jag inte hunnit ändra, där ligger jag inne med 3-2 till hemmalaget. Trist och fegt.

PPV är beställt, en folköl är upphälld, matchen kan börja!
Kommentera

heart: Som t ex Timrå...
Kommentera

Albert Hall: SM-guld tror jag inte att ni tar,men ni kan nog störa nåt av topplagen...
Kommentera

Portello: Magnus Nilsson är en av mina absoluta favoriter i dagens Lulehockey, men jag vet att jag tjatat och berömt honom så mycket så jag är rädd att ni blivit less. Han var givetvis bäst igår.
Kommentera

Portello: Strkt. Det låter onekligen tjeckiskt, men jag använde istället för strikt eller starkt.
Sen får läsaren fylla i själv vad denne tycker passar bäst. Interaktivt.
Kommentera

Portello: Jag håller med. Han gjorde ju också det viktiga 2-0 målet.
Jag tycker även Liam Garvey var bra. Han här en härlig skridskoåkning och även bra spelförståelse.
Kommentera

Albert Hall: Strkt? Är det någon ny tjeck vi har värvat ? ;)

Tycker att M.Nilsson var mycket bra idag. Härlig vilja hos den grabben.
Kommentera

Första perran var precis lika trist och dålig som ni gissade. Men Lule blev bättre efter hand och i tredje så var vi riktigt, riktigt bra. Inget snack om var segern skulle gå där inte.

Pyramidrönken var precis som resten av gänget kass i första, men efter det att han lade en 30 metersmacka som frispelade Ledin vid 1-0 målet var han sagolikt bra. I sista var han som... innan han åkte över!
Dominerade och lade två snygga ass till. Han fick välförtjänt priset som bäste luling.

Annars blir jag mer och mer impad av Sandström. Enkelt spel, inga misstag och ett strkt och uppoffrande närkampsspel. Han blir bara bättre och bättre. Landslaget snart?
Kommentera

LL: Ja, si på pölsan. De klippte korven, i sista straffen. Och då lär korvarna ha haft fem skott i ribbor och stolpar. Kul, när det går så illa för ett gäng bärsärkar. Synd att de inte kan falla ur. Femton pinnar och 64 måls skillnad mot pölsan kan väl inte ens korvarna tappa. Men de får gärna släppa 8e slutspelsmatchen till Teglet.

Så här är det nu:

5. Lulehockey 69
6. MooDoo 69
7. Tjurgårn 67
8. Teglet 63

Vi håller fortfarande MooDooisterna bakom oss, tack vare 10 bättre plusmål. Femma eller sexa kan kvitta. Huvudsaken att inte både Tjurgårn och MooDoo passerat, när 50 omgångar spelats.

TIK nu, i övermorgon. Och sedan har vi väl pölsor och pingar hemma, vareväl? De två sistnämnda matcherna skall vi vinna. Ingent schabbel nu, när vi bröjar närma oss allvaret.

Och i övermorgon möter vi det lag som vi har...nästan 50% att få i kvarten därefter. Tidigare har de lirat ut oss, men så var det ju förra matchen, förstås. Skall man tippa att TIKarna lärt sig RESPEKT!
Kommentera

Sådärja! En finfin trepoängare och pessimisterna (däribland jag för en gångs skull) fick rejält på skallen. Sådana gånger har man gärna fel!

Nu har vi som sämst fem poäng till Leksand (BIF verkar inte klara av att kvittera) och sex pinnar ner till SSK. Fem matcher återstår, och en av dem är SSK-Leksand (omg 50). Nähäpp, se på f-n, där petar visst Brynäs in en puck i alla fall. Det vore fint om Leksand tappade poäng där.
Kommentera

Sven Savage: Där kom pölsans kvittering mot korvarna! Kolla in korvarnas match - det är utvisning på utvisning på utvisning, som nästan alltid när korvar härjar. Undrar om de inte slår fair play botten rekord i år?

MiffMiff får passa sig, tro jag. Vinner Pölsan och Linkping är de bara 2 resp 6 pinnar efter, plus en massa målskillnad, förstås. Men miffarna har bara 4 matcher kvar, mot de andras fem. Jasså, nu kvittrade miffMiff?
Kommentera

Sven Savage: Man får väl gratulera till 3 poäng. Nu tänker jag häda lite och gratta Paddan också i den här tråden. Grattis.
Kommentera

Sven Savage: Vad snabba ni var då! Grattis till er!

Och beklagar till Dysso.
Kommentera

LL: Tänka sig hur värdelösa MiffMiffarna är. Nu håller de på att få stryk av Linkping. Visserligen borta, men ändå. Bara den alltigenom impotenta pölsan som räddar miffmiff från kvalserie i år. Go nu, Pölsor!

Och nu har VI vunnit! Sådärrrrja!
Kommentera

Först var det skotten som inte syntes i första perioden, och nu är det utvisningarna som kommer retroaktivt. Först fyra utvisningar på 55 minuter och nu tre stycken tvåor och en tia på Skuggan på mindre än två och en halv minut?!?
Kommentera

Sven Savage: så få matcher som jag har sett den här säsongen har jag nog inte gjort sedan jag gjorde lumpen 93/94 och var stationerad i Östersund under 13 veckor av höstsäsongen. Fast nog börjar man vänja sig en aning.

Jahapp, HV-utvisning efter 55.27. Ja, då vore det väl fan om vi inte skulle klara av att vinna den här matchen. Passa på att klämma in 5-1, vettja!
Kommentera

Sven Savage: nejnejnej, inte börja släppa in mål mot vändningarnas obestridda mästare... *biter nervöst på naglarna*

Fast ärligt talat så borde den här matchen visa att det inte finns så hemskt mycket orsak till oro. Nog verkar Luleå Hockey kunna fortfarande.
Kommentera

LL: Hägerbäck har två pass ikväll, och Rönken har tre! Kul att Linus målar sig i form - det kan behövas på lördag.

Nu har tydligen Korvarna börjat med rena skogshuggarhockeyn mot pölsan, och åker ut i parti och minut. Hoppas de får stryk...måste vara första gången i historien man håller på pölsan?

Nu börjar det rysa till sig, LL: Tjurgårn har reducerat. Fast när de vände mot teglet och miffmiff startade de stora upphämten redan tidigt i andra. Nu är det bara sju minuter kvar i COOPacabana. Har du vant dig nu vid att inte kunna se drygt varannan match?
Kommentera

laking: Gärna det! Om det handlar om final förstås. Man skulle väl helst slippa såväl Blixtlås som Warulfvar i semi och final. En, av de omöjliga, kan räcka. men då måste något av de lagen åka redan i kvarten...svårt att tro.

Skall det änkligen lyckas för Blixtlåset? I så många år har laget ofta varit bra i serien, bara för att tvärdö när det vankas slutspel. Enda gången ni höll hela vägen, nästan, var när ni lånat en stackars luleforward, som alltid lirade i lule, utom när vi fick glädjen möta er...

4-0 nu! Hurra hurra! Tjurgårn får dyrt betala för den olycksaliga turvinst Korvarna slumpade sig till med bingolottohockeyn!
Kommentera

LL: LLLLLLLLLLLLLLLLLIIINUUUUSSSS!!! Nu ska det ta mig fasen vara klart, trots att det är HV vi möter. De har ju förvisso vänt 0-4 och 0-5 tidigare, men det var på hemmaplan och jag tror inte att Luleå är så sugna på att släppa det här. Spela runt pucken nu och låt klockan göra jobbet!
Kommentera

LL: JJJJJAAAAA!!!! Svensson hänger in trean! Släpp inte det här nu, Luleå!
Kommentera

LL: Blir det så här, håller vi fortsatt undan, i kampen om 5-9e plats.

Just nu är det

5. Lulehockey 69
6. MooDoo 69
7. Tjurgårn 67
8. Korvarna 64
9. Teglet 63

Då blir det två förluster för att bli omsprungna, men de övriga möter ju varandra rätt friskt, när de inte möter toppar. MooDooisterna verkar fortsätta vinna för pjuppipjupponde gången i rad. Och warulfven når nästan TIKarna, bara en pinne kvar att klämma nu. Måste kännas tungt för TIKarna med en spritt språngande Warulfv i hasorna.

Bäst ändå om Pölsan lyckas vända mot Korvarna, please...

Och där kommer rönken och frerik igen! 3-0! Åter till gamla formen igen nu?
Kommentera

Sven Savage: Bra lule nu möts vi i finalen för revanschen GO INDIANS GO
Kommentera

Sven Savage: sådärja, en bra start på den tredje perioden! Jobba nu, Luleå!!!
Kommentera

Sven Savage: JA! 2-0 nu. Tack för din jobbiga återkomst, tur-Kicka!
Kommentera

Lulekickan: Ingen Kicka on-line...det här låter ju kritiskt. I tisdags tappade vi ju den klara ledningen mot Korvarna till en knapp förlust när Kickan lämnade jobbdatorn...Hallå? Kicka? Tillbaka till jobbet - annars kan det bli tufft.
Kommentera

LL: Knepiga skottsiffror. Är det rally som räknar, kanske hans nalle rang?

Lät ju på sproten som att det inte var mycket fart i andra heller, förrän sista åtta minuterna.

Totalt bara 2 luleutvisningar och 1 tjurgådare. Inte bra. Jag tycker att lules vinstchanser ökar proportionellt mot antalet utvisningar i matcherna.
Kommentera

LL: Hoppas han lyckas nu igen, Ledin. Den här jävlaranamman han plockar fram kan visst höra ihop med att han hellre tränade med B-junisarna i Burkölen än festade med alaget. Att festa med burkölen låter inte så där hejsanhoppsan, om man skall bli elitstjärna.

Lite knepigt att lule inte fått så många pinnar senaste fem matcherna, bara 4 / 15. Verkar som lite osäkerhet smyger sig på nu. Tjurgårn hemma skall man väl bara bunta ihop och spöa. Mer Ledinkänsla i laget!

Långsamt snack idag. Är väl alla hemmaTIKare som häckar här, när TIK lirar borta.

Froza Ledin Alltid!
Kommentera

3-5 i skott i första perioden och 15-9 i andra. Hade de glömt att räkna några skott i första och lade till dem på den andra periodens skott i stället?
Kommentera

Sven Savage: Bra att Ledin verkar vara på gång igen. Det var till stor del han som fick igång laget i höstas. Jag påstår bestämt att Ledin betyder mycket mer för Luleås spel än vad många inser.
Kommentera

Lulekickan: Hmm. Och bara någon enstaka utvisning. Sprotens berättelse om spelet låter ju inte speciellt kul.

Men äntligen 1-0 Ledin ige, och rönken där bakom! *flina*
Kommentera

Lulekickan: ja, man kan väl tänka sig att inget av lagen anfaller ihjäl sig. Det lär vara två lag som är mycket rädda om poängen. Fast man kan ju inte gärna klandra dem för det med tanke på att det är ganska avgörande poäng som står på spel.
Kommentera

LL: 3-5 i skott i första perioden. Låter som en omatch mer än en match. Har alla spelare somnat i mittzon?
Kommentera

LL: Jag har försökt med såna argument, men det biter inte på kollegorna. I så fall skulle vi få ställa in allt eftersom folk skulle vilja åka runt hela landet och kolla bl a LHF:s, Frölundas, Rögles, SAIK:s och BIF:s matcher. Fast jag tycker att hockeydårar borde få ett par veckors extra semester i alla fall. Dels "måste" vi ju använda semesterdagar för att åka och kolla matcher ibland, dels är vi helt slutkörda och utmattade när säsongen är slut pga alla känslor som tar halvt ihjäl en varenda match.

25 minuter är nog rekord, ofta brukar det stanna på 31-33 minuter eller nåt sånt. Kanske gör målisarna som i allstarmatchen och åker ut och stoppar pucken innan den går till icing för att HV-spelarna skall hinna med nåt flyg? : )
Kommentera

Eeh, den första perioden i COOP Arena tog alltså 25 minuter att spela??? TJUGOFEM! Det kan inte ha varit många avblåsningar där inte! Det måste nästan vara något slags hastighetsrekord.
Kommentera

Lulekickan: är inte LHF-match laga skäl för att skjuta upp rättegångar och annat? Vad har vi för skandalöst usel lagstiftning egentligen? :-)
Kommentera

Matchdag brukar betyda guldtråd, och så även idag. Eftersom jag är i Umäää har jag bara dator på jobbet, så frågan är om jag ska sitta kvar hela matchen eller om jag ska nöja mig med sprotradion och text-tv. Svår fråga det där. Leksandsmatchen gick ju bra så länge jag satt vid datorn - LHF ledde med 1-0 efter första perioden - men så fort jag lämnade jobbet och datorn började raset. Skrockfull som jag är så tror jag naturligtvis det har ett samband, och därför blir det nog att bänka mig vid datorn : ) Helst hade jag ju förstått sett matchen live, men vad gör man när arbetsschemat inte alltid är så hockeyvänligt? Jag får väl vara glad att jag kan se hemmamatchen nästa torsdag iaf.

4-1 till oss. Bäva HåVe, bääääva.
Kommentera

gripen66:

Du har rätt i att det var många år sedan Leksand vann så här stort mot oss, säsongen 94/95 var senast då blev det 2-7 också det med Leksand som hemmalag.
Kommentera

gripen66: Antagligen begriper du fortfarande inte för det du stått i alltför många korvköer.

Men du skall inte ta mina påståenden som klaganden. Du har ju helt korrekt förstått det hela. Slå klubbor ur händer och lite andra tjyvnyp - det är det som är finess och kreativitet. För vi meeenade inte att det skulle ta så illa, juh.

Slå bara laglirarliret ur hågen, och kravla er över strecket för att sedan med finess och kreativitet krossa warulfven. Då blir ni hjältar utanför sydbotten!
Kommentera

Sven Savage: Okej, då vet jag - men jag begriper fortfarande inte kopplingen. För nykter antagligen - eller nåt...

F ö vet jag inte om just Luleå är rätt lag att klaga på finess och kreativitet. Ert märke har väl alltid varit krafthockey utan hjärna sen ni kom upp för 20 år sen? Och idag fick vi ju verkligen lära oss från en mästare hur man slår med klubban mot händerna... och lite andra tjuvnyp...

Det är ju sån hockey vi har haft så förgjordat svårt att möta för ett lirararnas lag som LIF. Tills vi nu lagt det liret på hyllan - och vips går det bättre...

Ang slutspel får vi väl se. Mitt tips är att vi finns med där bland de åtta - kanske som sjua - troligen som just åtta...

Och får ni möta DIF så kan ni säkert slå ut dem. De verkar ha Lulespöket intakt de - nu när björnarna mer är gosenallar här nere iaf... ;-)
Kommentera

gripen66: Nja, nytt och nytt. Det är väl en välkänd beteckning, i stora delar av landet, för det lag som på senare år spelat med all den finess och kreativitet som man vanligen finner i kön till en korvkiosk i dalom, natten mellan fredag och lördag...skall jag ta både ketchup och senap på korven, eller törs jag nöja mig med det ena?...*tänka*..

Jag tycker för övrigt att Lulehockey spelade bra i kväll. Som ett topplag i elitserien mot ett mellanlag en division under. Men mot ett lag som korvarna, med deras bingolotto-hockey, händer det ändå att pucken studsar fel och man förlorar, kanske en gång av tio. I tredje perioden skulle vi naturligtvis ha vänt och avgjort, och var också på god väg. När plötsligt extrachansen, gratischansen, bonuschansen, chokladtombolan och allt vad det kan heta, plötsligt druttade in för korvarna, varpå lule la av och det drog iväg.

Att hento släppte är inte så ohemult, det skulle också jarmo myllys ha gjort en sådan här match. När det verkligen gäller, efter sex matcher ytterligare, blir det andra bullar.

Men då har ni ju tagit tidig sommarsemester...
Kommentera

Sven Savage: "Korvar" det var nåt nytt. Lust att förklara dig? ;-)

6-1. Måste vara den största segern mot er lappkåtor på många år. Svårt att tro f ö att det stod en landslagsmålis i er bur idag. Målen var snygga men Browns 3-1 såg lite småbilligt ut kanske... ;-)
Kommentera

« · 215828 · »