Luleå HF

116756 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 435362 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Puh, tre poäng trots en enorm DIF-press i tredje perioden. Luleå kom helt ur rytmen av ett tidigt spel i numerärt underläge och hittade aldrig in i det hela igen. Men tre poäng i alla fall, och bitvis finns det ett bra spel där.
Kommentera

3-2 till Luleå efter två perioder. Luleå dominerar perioden totalt, men det blir fortfarande lite för få målchanser. Tycker att Hynning och till viss del även Koch visar tendenser att börja hitta in i spelet lite mer, och det vore oerhört välkommet om de kunde börja producera lite. Kedjan med Holmström, Rönnken och Nordqvist är riktigt bra framåt - men de har lite problem i egen zon ibland.
Kommentera

HAI HAI! Gamle Ågi får dunka dit pucken! 3-2 och tre mål på fyra försök i numerärt överläge. När hade vi sådan effektivitet senast?

(fast nog såg det ut som en sil av Bjurling, det måste jag säga)
Kommentera

2-2 efter den första perioden. Luleå pendlar mellan rätt bra spel och fruktansvärt virrigt dito. Från ca sex-sju minuter av perioden och ett par minuter framåt såg Luleå ut som ett division I-lag. Bra spel med en man mer - två mål på tre försök är mycket bra. Det blir dock för få målchanser framåt i spel fem mot fem för att det ska vara helt godkänt.
Kommentera

nappen: you bet! Och visst är det ganska lyxigt. Jag ser hur mycket hockey och fotboll som helst.
Kommentera

LL: Säsongskort? Lyxigt!
Kommentera

Jo, det var det faktiskt. Inte med stor marginal, men det är 2-2! Bra, Luleå! Kom igen nu!
Kommentera

Hmm, var det där verkligen mål? Jag tyckte nog inte det?
Kommentera

LL: Nä, den var väl bra, Djurgården gjorde iaf mål =D
Kommentera

Blä, vilket uselt försvarsspel :-(
Kommentera

Äääääh, skit också...
Kommentera

Ojojoj, Rönnken har lekstuga framför DIF-kassen! Riktigt snyggt mål!
Kommentera

Paddan: Tänkbart. Sätt igång och riv! Nu!
Kommentera

Kickan: Betyder det där också att ni måste bygga tillbaka arenan till Delfinen igen?
Kommentera

Portello: För säkerhets skull måste jag nog så långt som möjligt ha samma folk i närheten också. Alla platser strax framför "vårat" räcke är nog magiska. Det betyder att du, Robban, Klas, Maria, Ante, Micke och förmodligen även din bror måste vara där.
Kommentera

Portello: Jag har just konstaterat att vi möter Pölsan på min födelsedag. Det betyder säker LHF-seger. Jantagligen borde jag se till att besöka ståplats då också. Sist vi mötte Pölsan när jag fyllde år var ju under min ståplatstid och magin kanske inte funkar om jag har sittplats.
Kommentera

Chief: Pissar vi inte på Styvben så pissar vi inte på något lag. Så känns det just nu.

Åk Skrikegård, åh Skrikegård, Åh Skrikegååååård. Åh Skrikegård, åh Skrikegård, åh Skrikegååård.
Kommentera

Kickan: Stort ograttis till er. Hoppas det går bättre för er nästa omgång. Det är väl er tur att knäcka Djurgården?
Kommentera

Portello: *griiiiina*

Påminn mig inte. Vi kan väl låtsas som att de två senaste matcherna inte finns? Jag är helt säker på att de inte finns. De finns inte.
Kommentera

Kickan: Två raka förluster nu. Nu är det bara hoppas att det blir en vinst i nästa match.Känns som att vi behöver det.
Kommentera

Jaha, inte hjälpte det att överge datorn och sticka iväg & träna istället.

Jävla skit.

Skärpning till nästa match. SKÄRPNING!
Kommentera

Godnatt och hejdå. Nu går jag och tränar istället innan den här matchen gör mig helt deprimerad.
Kommentera

lizzard:

Kanske för alltid.
Kommentera

Albert Hall: Tydligen slog MR upp sin skada igen enligt Klaes som var på presskonferensen, så det e mycket möjligt att Renberg har spelat sin först och sista match för denna säsong.
Kommentera

Paddan:

Du kan få pucken som han gör sitt första mål i Luleå med.
Kommentera

Albert Hall:

Det är ju det jag sagt länge. Ni kan säkert värva någon BIFspelare som skulle passa perfekt i Lule också.
Kommentera

Albert Hall: För det tipset förväntar jag mig någon form av "Finders fee" ifall det blir något kontraktsskrivande.
Kommentera

Paddan:

Karlin skulle också passa som klippt och skuren i vårt lagbygge.
Kommentera

knaskamilla: Hmm, börjar tydligen bli lite sent för mig. Tyckte mig se ett extra "på" i det där inlägget...
Kommentera

Albert Hall:

Om han går till Luleå får han spela vad han vill.
Kommentera

Albert Hall:

Aktarej så inte Poffa sätter honom på bussen till Lule.
Kommentera

Albert Hall: Jomenvisst, han skulle passa alldeles utmärkt. Sen finns ju också Mattias Karlin att tillgå. Han har tydligen haft vissa problem med sin agent som gjort att han tyvärr tvingas nöja sig med tränarjobb i KB65 nuförtiden.
Kommentera

Paddan:

Jag vet inte. Om det är så så måste vi värva en ny. Kan Lars jansson spela forward?
Kommentera

Albert Hall: Kan det inte vara så att den där uppgörelsen som man hade nått tyvärr visade sig ha en ekonomisk bärighet motsvarande en period i elitserien...
Kommentera

knaskamilla:

Ingen verkade veta vad som hände med Mikael. Det var i alla fall ingen sån där uppenbar orkar-knappt-släpa-sig-ut-till-båset skada.

I bästa fall så fick han bara lite ont och vilade för säkerhets skull. Hur det kan vara i värsta fall vill jag inte ens tänka på.
Kommentera

Albert Hall:

Det kanske var Lars Jansson?

Vad hände förresten med Renberg? Ska han pensionera sig snart?
Kommentera

Albert Hall: Det finns också vissa möjligheter att det inte heller var Jansson.
Kommentera

knaskamilla:

Jag har för mig att jag nån gång hört att dom är två. Den femte minns jag inte, men det var i alla fall inte Bryan Muir.
Kommentera

Albert Hall:

Tack. Vem var den femte? ;) (Undrar om du hade förstått att Sedinarna är två personer om jag inte hade ställt min fråga om uppställningen här?)
Kommentera

Poffa:

Ok, 2 ggr Sedin, Steen och WeinhandEl som point man. Plus en till då.
Kommentera

Albert Hall:

Bra svar. Synd bara att svensklärarinnan kommer anmärka på det. ;-)
Kommentera

knaskamilla:

Ja.
Kommentera

knaskamilla: En Sedinare var ju utvisad hela tiden.
Kommentera

Albert Hall:

Var det då Sedin, Steen, Weinhandl och två backar, eller två ggr Sedin, Steen, Weinhandl och en back?
Kommentera

Paddan:

Tack. Du har ett konstnärligt sinne Paddan. Kamilla, däremot, tyckte det var dåligt.
Kommentera

Albert Hall: Puh! Skönt, ett tag trodde jag att det inte fanns något att förbättra.
Kommentera

NuMo:

Inte ett dugg, Sedin, Steen och Weinhandel var ruskiga att se i PP. Däremot så var den andra PP uppställningen som leddes av Foppa inte alls lika bra.
Kommentera

NuMo:

De kanske hade ett bra PP ikväll, bara sådär?
Kommentera

Albert Hall:
Nja, det blir nog ingen ny Karin Boye av dig, tror jag.
Fast det var ändå riktigt fin poesi det där.
Kommentera

Albert Hall:

"Modo har inte alls ett dåligt PP"

Är du ironisk, eller vad menar du?
Kommentera

« · 435362 · »