Luleå HF

116663 inlägg · 887 ämnen

Lulää-Tik 20/1

« · 376823 Till forumet


Lulää-Tik 20/1
Tänkte att jag skulle vara först med att grattulera till vinsten i morgon kväll, efter att ha frågat saida så vet jag nu att resultatet blir
5-1.

Timrå har nu fått så stort självförtroende att vi kommer att ligga under med med 2-0 efter 8 minuter, Kenta får panik och slänger in frimärket i målet, han börjar direkt efter nedsläppet efter 2-0 målet med att missa höslövet som kommer dalande ifrån mittzonen av Fagemoney,,tack och gonatt säger kenta och gör en" Hammarby och Leksand" dvs byter tillbaka till 1:e målvakten.
I andra så hinner det gå knappt 30 sekunder innan "sjöken" och "bulan" ryker ihop,,det hela kommer upp i Difiplinnämnden, sjöken får 48 matchers avstängning för holding,,Bulan blir tillsagd att gå först i terapi och sedan blir han sänd på en domareutbildning,,steg 1.
I framtiden kommer han att bli luleås bästa hemma domare har saida sagt.
I tredje perioden kommer 3-0. 4-0, och 5 noll som ett brev på posten.

1-5 reduceringen står fagermoney för åt Timrå, han har börjat få kalla fötter uppe i lulää och vill tillbaka till Timrå, eftersom han hade svårt med svenskan i skolan så läste han att något lag i sundsvall vunnit 800 000 på travet och trodde att det fanns pengar att hämta hos Timrå.

Raset kommer och vi lirar i kvalserien om ett par månader,,forza lulää in med pucken hej hej
Kommentera

Sv: Lulää-Tik 20/1
matsby: Ha du spelat på matchen eller? :-D
Kommentera

Sv: Lulää-Tik 20/1
heart:
yepp..har spelat på Timrå förlust de fyra sista matcherna, och det tänker jag fortsätta med, så det så
:-)
Kommentera

Sv: Lulää-Tik 20/1
Hur det går i matchen Fulingarna-Bitches låter jag vara osagt. Men så här tror jag att det går i övrigt:

LHC-Frölunda
Kunde egentligen inte bry mig mindre. Fast eftersom vi möter LHC på torsdag så hoppas jag att Frölunda vinner med 150-0 och LHC-spelarna drabbas av en kollektiv depression och lämnar w.o. till torsdagsmatchen. Med det bortaspel vi har just nu så känns det i alla fall som vår enda chans till poäng där...

Brynäs-Modo
Brynäs kommer att vinna, tror jag. De bör rimligen ha fått en del självförtroende efter vinsten i torsdags (ska inte säga vilka de vann mot). Ska vi nå slutspel så är det i så fall på Modos bekostnad, tror jag.

HV71-MIF
HV har bjudit MIF på tre poäng i Kinnarps en gång den här säsongen. Det kan mycket väl hända igen. HV har stundtals problem mot sämre lag (utom LHF, förstås :-( ) och jag tror att MIF tar minst en poäng - kanske alla tre.

DIF-Leksand
Leksand har ett par miljoner masar på läktaren ("Allsång mot Skansen" har man kallat den här resan) och de brukar spela bra i Globen. Leksand har också slagit DIF med en hel jävla massa mål på hemmaplan vid ett tillfälle den här vintern. Klar skrällvarning. Jag tror, tyvärr, att Leksand kniper tre poäng.

Södertälje-FBK
FBK skämde för någon vecka ut sig genom att låta sig pissas på av SSK i Walufvens egen lya. Repris i kväll? Inte alls omöjligt. FBK verkar sakna harmoni i truppen för närvarande. Kanske börjar kraven på dem att alltid prestera drömhockey att bli för tunga? SSK har varit på uppåtgående en längre period och tar, tror jag, tre poäng här.
Kommentera

Sv: Lulää-Tik 20/1
Gutår proletärer!
Jaha, ny match och nya djärva tag. Ännu en promenadseger för Hjältarna från Medelpad? Njae, känner onekligen viss osäkerhet. Förra matchen var jag tämligen bergsäker på tre friska, men förutsättningarna har som bekant ändrats till denna fajt. Curre i målet, ok. Någon gång måste han ju testas, lika bra att schmälla till när man tagit fyra raka och läget i tabellen ter sig hyfsat harmoniskt.
Naturligtvis en klar fördel för Luleå.

Riktigt oroande/roande är dock faktumet att man beslutat sig för att kasta tillbaka de backpar som huserade under Den Mörka Sexmatchersperioden till förmån för de som briljerade under de senaste fyra. Ett märkligt, närmast masochistiskt drag som jag icke kan tolka på annat sätt än att man vill jävlas med Hirschen. Inte nog med frimärket, tycks man tänka, förnedringen ska vara total.

Så, summa summarum tyder det mesta på Luleseger. Tyvärr får man väl säga. Att vinna i Servushallen är en trevlig vana som jag gärna ser att man fortsätter med.

Matchtips: 6-2. Hirsch silar, Kapanen in efter 5-0, 8 minuter in på andra.
Kommentera

« · 376823