Luleå HF

SHL · 116795 inlägg · 888 ämnen

Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Jag hoppas ni tar hem detta, allt för Norrland

DansbandsWolf: Ja, den sidan har man ju besökt efter senaste nio matcherna fram till 08.00 dagen efter - och varje gång blivit så sviken och besviken.

Så, tyvärr. Det känns inte bra.

Men när vi nu närmar oss nedsläpp får man lite hopp...kan zebrorna och eller lärlingen äntligen rapportera en av warulfvarnes huvudjägare till DIFiplinnämnden med avstängning som följd?

Kan Luleå fortsätta det starka och perfekta Luleåspel man utförde andra och tredje perioden senast i Lyan? Och snabbt panga in så pass många mål att man slipper ha en puls på 150 ända till sista sekunden?

Är man en pessimistisk optimist, eller en optimistisk pessimist?

Pontus tillbaka, kul, hoppas vi kan fixa vårt PP i finalserien så kan detta gå vägen.

Nej nu vill jag se Tyrre gå i bräschen och tacklar sönder allt och alla

DansbandsWolf: Jepp så är det tyvärr!
Det står stängt för säsongen på den dörren välkommen åter i höst, OM Nu inte artikeln i NSD/Kuriren ger någon effekt där man ser sig nödd & tvungen agera på det Warulfen håller på med återstår att se!

Sven.Savage: Nej Difiplinnämnden och allt däromkring har chekat ut för säsongen.
Som bevis av mitt påstående är det bara att gå in på SHLs hemsida betr difiplinärenden där det gamla ärendet Lundh ligger kvar.

Luleå i SM-final i hockey. 2-2 i matcher, 2 eller 3 matcher återstår.

Det här är ju något man drömt om och hoppats på. Det borde vara en fantastisk upplevelse, matcher man ser fram emot och räknar minuterna till nedsläpp.

Men det har utvecklats till något annat. Tyvärr.

Att MittGnäll ljuger i media om att Luleå filmar och han med Råttmin ylar och gnäller under match är ju irriterande, men inte så oväntat med tanke på lagens stats för special teams innan final. Stör mig inte så mycket på det, även om man käftar tillbaka mot sådant skitsnack förstås.

Jag stör mig inte så mycket på Warulfvens spelare heller. Det har ju varit tydligt från kvarten och semin att deras chans mot Luleå har bestått i att spela fysiskt och tacklas och de har gjort vad de kunnat. Dock har de förstått att zebrorna inte blåser för mycket och dessutom att risken för avstängningar satts ut spel. Och därmed tagit chansen att spela fulare än de annars gjort och en del påhopp har varit riktigt brutala och utan hänsyn till motståndarnas hälsa och det blir man förbannad på förstås.

Väsentligen kan jag acceptera domarnas insatser också, förutom då i senaste matchen då Nord-Öhlund föll igenom med dunder och brak och gjorde en riktigt dålig insats och helt missade ett flertal påhopp på Luleåspelare.

Jag kan inte heller säga något om DIFiplinnämnden; de har inte fått chans att besluta om eventuella avstängningar eftersom inga spelare anmälts dit, förutom Andreasson sean han nuddat visiret på L-ÄSCH.

Det som fått en att rejält ledsna på den här finalen är att situationsrummets ansvar för spelarnas säkerhet satts helt ur spel, eftersom den person som har ansvaret för att initiera anmälningar till DIFiplinnämnden inte anmäler något alls. Och det har inte gynnat Luleå, som inte fulspelat på den nivån. Men under de senaste nio matcherna – 5 mot Fiskrenset och 4 mot Warulfven – har det varit minst en situation i varenda j-a match där motståndare till Luleå skulle ha anmälts och med stor sannolikhet avstängts av DIFiplinnämnden.

Och det har ballat ur allt mer – i senaste matchen var det närmare en handfull anmälningar med följande avstängningar på warulfvar som…inte blev anmälda.

SeMers så kallade experter har ju haft stor makt över enslingen-lärlingen i situationsrummet men nu har också de börjat ifrågasätta varför inga Ulfvar anmäls. T.o.m. lokalbladet wermlömsktidningen som (förstås) bortförklarar det mesta erkänner att i senaste matchen skulle/kunde nog Lettström knäattack på Shinnimin respektive De la Roses axeltackling i huvudet på Engsund ha anmälts och lett till avstängningar.

Men ”The Fool on the Hill”, lärlingen i situationsrummet som har ligans oerhört viktiga uppdrag att ansvara för spelarnas säkerhet är försvunnen. Man undrar om han finns längre? Är han galen, är han köpt, är han överhuvudtaget?

Det här slutspelet har utvecklats till att det för oss känns som vore vi en fru och mor vars fyllo till make misshandlar barn och fru som till sluts slås ihjäl. Det är inte trevligt att vara del i en sådan tragisk historia. Det känns otroligt trist.

Och så har den här finalen utvecklats – i stort sett till den grad att man undrar om man ska se fler matcher.

Det här var ju något man drömt om och hoppats på. Det borde varit en fantastisk upplevelse, matcher man ser fram emot och räknar minuterna till nedsläpp.

Men det har utvecklats till något annat. Tyvärr.

{7533}: Haha återstår att se facit om man börjar ta huvudtacklingarna + annat som inte har med hockeyn att göra som renderar 5+GM hos Warulfen då vet man att domarbasen sade till åt dessa domare, annars så ligger väl ngn tv eller dator ute på gårdarna med krossad ruta i förbannelse av domarnas insater!

{6908}: tycker de varit bästa domarna hittills. Hoppas att jag tycker så kl 23.00 också...

Sven.Savage: Bulan har en akilleshäl och det är coachningen han låter laget bara rulla rulla utan att agera i form av kolla vilken femma kommer in och sedan ta in den man ska ta in, Sedan ska bli intressant GISSAR att Domarbasen Brinken gett lite order till Apan & Gröningen dags ta på Warulfarna dessa checking to head och överdrivet onödigt våld och städa upp en smula så inte det är så genomskinligt man har gjort före!

Luleå kommer vinna i afton hemmaplansfördelen väger tungt värre 4-1 el 4-2 till Luleå!

{6908}: okej, tack. Det blir nog bra för Kim

{6908}: Ja, då har vi uppställningarna för match fem.

Andreassons magge har tillfrisknat och han kommer in igen. Hoppas framför allt att det därigenom kan lossna för Luleås förstauppställning i PP. När det gäller 5 mot 5 har ju MittGnäll kört hårt på att ha punktmarkerande Dö la Rås-lina att irritera Limpans lina, och Bulan tycks inte köra så hårt att utnyttja hemmafördelen att byta in sist, men man undrar om Bulan inte kunde/borde coacha bättre där?

Einar går då ned till tredjeligan med kOMAReK och Fröberg, samt Rasken kör i fyran med Carl och Jonas; Muzik 13e. Målvakt och backar som tidigare.

Ulfven verkar komma med samma ruggiga lag som tidigare; Wikstrand fortsätter som sjundeback.

Och så får vi alltså Gröningen och exApan som zebror. Vilket lär innebära att det planeras köra med dessa om/när Nord-Öhlund drar till VM.

Vi är alltså nere på "Bäst av tre matcher nu" varav två av tre spelas i Delfinen. Känns ruggigt, behövs inte så mycket oflyt så Vips! har ett lag torskat en match de måste vinna...
Uppladdat:

500x0-fsjremaxmaa51ir.jpeg

Bam Bam Bautin: Kim är klar för Löven till nästa säsong platsar helt enkelt i Luleå!

Tycket att Warulfarna såg lagom möra ut och telefonstolpar till ben i 3:e perioden sist, Känns lite som dem tar ut sig själva men men kan vara en synvilla dock såg det konstigt ut det hela då vi fick trycket!

{6908}: Ni kan vara lugna idag vinner vi! En annan fråga vad hände med backen Kim Johansson, inte nog bra?, annan klubb?, skadad?

Osj02: Gissar att det kommer bli ett JÄVLA tryck i Delfinen bara ge järnet!

Stan är full av människor med halsdukar, tröjor och någon enstaka mössa. Kö till delfinen redan vid halv ett. Flaggor i fönster och balkonger, alla pratar hockey. Jävlar anamma, nu gäller det! Åker själv strax, en pilsner och sen full careta på läktaren. Räknar med historisk tryck av tidigare inte skådad nivå. Vi har Sveriges bästa fans (subjektiv åsikt), helt övertygad att de tar det till nästa nivå idag. Det blir nåt att minnas, oavsett resultat.
Vill ….. ha … ett … glud … i år! 🙏

Åhh Luleå, vi ska vinna SM-glud i år …

{6908}: Jag håller på Luleå, är medlem också så oroa dig inte för det.

*SUCK* Gröningen & Apan ska vara domare i den viktigaste matchen för säsongen..
Bara hoppas nu att pressen domarbasen fått av Norrmedia ger effekt att dem börjar ta det Ulfarna pysslar med i regelvidrigheter!

björn power: Över till något mer himmelskt, i länken nedan är alla Luleås hockeyvänners hockeyhjälte nummer 1, Seard Åberg porträtterad av cmore.
Seard som fick Luleås stridande hockeysektioner i IFK Luleå och värsta antagonisten Luleå Sport Klubb att enas till att bli Luleå HF 1977. Det tog endast 7 år att nå Elitserien efter sammanslagningen. (GroKo var en förkortning av Seards företag Grovplåts konstruktion som bla hade en maskin som i ett stycke pressade typ SJ pallar i plåt.)

K-E:Kompensationsutv. är ett jävla otyg, tappar allt förtroende för domarna i den matchen. Acceptera fel, gå vidare och gör bättre.

björn power: Jo, är helt opartisk och ser på matcherna med helt ofärgade ögon men jag tycker att Fbk har haft klar fördel av domarna.
Sen är jag helt oförstående till att jämföra antalet utvisningsminuter, själv är jag för min del helt emot kompensationsutvisningar.

K-E:Det jävliga är att i match 1 är det huvuddomare Linus Ölund #3 som puttar den grönvite i "säkerhet", i match 4 är det huvuddomare Linus Ölund #3 som tittar på och bara väntar på att blåsa och tar utvisningen på Rasken... Fy faan!

DansbandsWolf: Han är inget Luleå fan i grunden utan mer en figur som röjer runt på Urkens forum i catt nivå, Det är mest snart gör dem mål motståndarna - åhhh en utv nu blir det mål för motståndaren på den nivån ligger han...

Sedans å finns där 3-4 till av samma kaliber som gör att dem föder negativ energi som gör att man blir tok less, Här finns alla lags fans och skriver just nu vilar man på hanen mot Warulfs fansen och det är respekt då finalen är över går man till hockeyvänskap nu fiender!

Varulven: Håller med dig på en punkt ” domarna lär inte ändra sina beslut grundat på vad som skrivs på ett forum iallafall.”
Där har du rätt media verkar vara betydligt bättre att gnälla i.

Wilhelmsson: Är väl bättre och vädra sina åsikter på ett forum än och gå ut i media och grina att Luleå spelarna filmar????
Sen kan jag som opartisk inte låta bli och tycka attFbk har fördel av domarna.
Vad tycker du om första målet, för mig var det solklart.
Vad tycker du om Lennströms behandling av Shinnimin,
Även det var solklart enligt mig.
Vad tycker du om Lennströms tackling på Muzik, även där var det solklar enligt mig.
Sen vet jag inte om jag tycker det är mer patetiskt att påpeka fel som begåtts än att blunda för dom.

{6908}: Word busen!
Har också minimerat min tid där för vill man må dåligt skall man gå in på det forumet under match och läsa vad Pajala skriver.
Är han ens ett Luleåfan? Man undrar.

Wilhelmsson: Nehä säger mannen som håller på alla andra lag än Luleå men det är ingen större nyhet....
Då kan du ju dra till ett annat forum och surra om hur bra alla andra lag är sitta här med ditt svammel, Finns orsaker varför jag inte sitter där och skriver ens mer ena är DU andra är ngt annat!

Wilhelmsson: Tycker det är en ruskigt jämn och rolig finalserie, hemmaplansfördelen tror jag avgör men det var ju evigheter sen både Luleå och Färjestad spela final så det är bara att njuta att man får se på hockey så långt in på våren för domarna lär inte ändra sina beslut grundat på vad som skrivs på ett forum iallafall.

Men kom igen nu, det börjar bli patetisk hur man bara fokuserar på domaren, hade vi spelat som FBK och vunnit matcher hade det slängts gliringar åt det andra laget att stå upp och spela hockey istället för att ligga ned på isen och filma.

Det är sjukt hur Luleåfans även tror på konspirationer mot det egna laget, att domarna är mutade, att domarna är rädda om sina jobb mm.

Det börjar bli riktigt tröttsamt faktiskt, nivån har höjts i slutspelet så det är bara att anpassa sig till spelet.

Det är bara att jobba ännu hårdare än FBK så vinner vi detta, gör vi inte det då, ja då är det bara att gratulera FBK till SM-guldet.

{6908}: Referensgruppen tog med sig DN på semester för just nu är det ALLT utom spelarnas säkerhet som praktiseras i synnerhet av Ulfarna!
------------------------------------------------------------------------------
Det är så i i helvete orättvist.

Ska jag vara riktigt ärlig tycker jag att vårat lag gör sig skyldiga till Ytterst FÅ GROVA övergrepp på isen jämfört med våra största antagonister.

Lik förbannat är det vi som blir straffade så fort det finns minsta minsta anledning till att en bestraffning kan bli aktuell...

Realisten: Det sjuka är att INNAN säsongen började så då var det spelarnas säkerhet i fokus huvudtacklingar och annat det skulle man ta och DN skulle straffa dem, Slutspelet kom och vete fan om Referensgruppen tog med sig DN på semester för just nu är det ALLT utom spelarnas säkerhet som praktiseras i synnerhet av Ulfarna!

{6908}: Så sant!!! Jag skrev mitt nedanstående inlägg innan jag läst ditt sista.

Jösse Amalia vad du och jag tänker lika när det gäller hockey:)

{6908}: då man väljer blunda för grova saker på isen då börjar man fundera lite vad är det som pågår, Ska man vinna ett guld så ska man göra det fair play men nu är det inte riktigt det där Fair Play som ska finnas ute på isen...
-----------------------------------------------------------------------------
Referensgruppen har valt att blunda för grova förseelser som Frölunda och Färjestad har stått för, men GUD NÅDE om en Luleåspelare skulle göra något liknande som Färjestad ett otal ggr har pysslat med så här långt under detta slutspel, då skulle det ta sig hus i helvete.
Handlöst Minst 3 matchers avstängning för en liknande förseelse.
Det behöver man inte vara Albert Einstein för att förstå, när Luleås Pontus Andreasson fick 2 matcher för incidenten med Ryan Lasch.

Det är den enda avstängningen så här långt i slutspelet vilket är MINST SAGT HÄPNADSVÄCKANDE!!!!!, om man beaktar vad både Frölunda och i synnerhet Färjestad så här långt pysslat med, och KOMMIT UNDAN MED!!!..

Realisten: Det du säger var orsaken till att jag inte ens ides se matchen eller sudden gav helt upp då domarna inte tar vad man ska ta eller att referensgruppen väljer fria grova påhopp ute på isen som man tog tidigare, Man undrar lätt vad kommer hända om en Luleå spelare sätter upp en tackling som är liknande den Lennström el Rydahl praktiserat garanterat är det 5+GM och sedan tack och böck för den finalserien där är skillnaden!

Warulfven: Lite små nyanserat så har man fått med sig PP Luleå MEN det man kan se på är inget av det Lennström gjort har gått till DN för granskning via referensgruppen ter sig lite märkligt måste du även hålla med om, Det är en bland många saker man inte valt eller om man har blundat noll koll men udda är det då man innan säsongen pratade om spelaren säkerhet och helt plötsligt i Finalen så väljer man att lägga undan det man sagt innan säsongen...

Visst gnäll och annat det är något som hör till men då man väljer blunda för grova saker på isen då börjar man fundera lite vad är det som pågår, Ska man vinna ett guld så ska man göra det fair play men nu är det inte riktigt det där Fair Play som ska finnas ute på isen...

Sven.Savage: framför allt är det inte möjligt att begripa hur enslingen i situationsrummet missar allt, match efter match, och har så gjort under både semifinalen och finalen.
-----------------------------------------------------------------------
'Enslingen' i situationsrummet är korrumperad.
'Hen' är mutad och gör allt vad som står i 'hens' makt för att Luleå ska FÖRLORA.

Det hoppas jag att du har förstått...
Hur jobbigt det nu än må vara...

Det har ju varit så under hela slutspelet.

Ingen som ser detta med OBJEKTIVA betraktarögon kan ha missat det.

Zappaholic: Utmärkta länkar och exempel du lyfter fram, Zappaholic. En hel del som man själv missat under matchen och enstaka sådana kan man förstå att zebrorna missar. Men alla?

Och framför allt är det inte möjligt att begripa hur enslingen i situationsrummet missar allt, match efter match, och har så gjort under både semifinalen och finalen. Hans förbannade skyldighet i rollen för spelarnas skyldighet är att i lugn och ro kontrollera vad som hänt under matchen och anmäla sådana situationer till DIFiplinnämnden.

Vilket han skiter fullständigt i. Hur många avstängningar skulle DIFiplinnämnden ha beslutat om för Fiskrensare och Warulfvar om de fått chansen under semifinalen och finalen?

Det måste röra sig om bortåt tio stycken nu.

Men EN avstängning har vi fått. Av Ponta, sedan han putsat visiret på L-ÄSCH som omedelbart slängde sig som klubbad av en slägga, låg kvar och grät.

Och så fimsekvensen som FruktHamster föreslog. Där man parallellt ser "domare" Linus Öhlund från Älvsbyn förevisa två olika sätt att hantera att en spelare tappar skenan:

a) Öhlund hjälper spelaren, ger honom fart genom att skjuta på honom på ryggen, så att han snabbt ska kunna ta sig till båset.

b) Öhlund åker i väg till spelarbåset och väntar medan spelaren kryper och kämpar för att ta sig till båset. När spelaren lyckats krypa 29 av 30 meter, och en ersättare hoppar in (medan pucken och spelet är 50 m bort) blåser Öhlund utvisning för sex man på isen.

Vad skiljer a) och b)?

a = det gäller en warulfv
b) det gäller en lulespelare

Warulfven: Nu fick väl Shinnimin sitt straff?? Jag missade att Lennström åkte ut för sitt smutsiga knä i nacken. Gjorde han det?

Vad gäller jag Luleå så gillar jag generellt det laget bättre än FBK. Det har flera olika anledningar. En är Bulan. Som du kanske minns så spelade vi SM-final mot HV 2017 tack vare att Bulan anställdes och skapade ett lag i harmoni. Något vi inte haft sen 2012.

Warulfven: Du är inte villig att svara på mina frågor?
Är inte att lägga energi på domarna utan jag skulle vilja veta din syn på saken.

{9108}: Mycket fin filmsekvens du länkat till, Nooky. Den som ser denna kan omöjligen påstå att Wikstrand körde på och fällde Lassi pga att Pyrochta puttade dit honom.

Och hur bokstavskombinationen Lärling i situationsrummet, Nord och Öhlund kan ha kommit fram till det är fullständigt obegripligt.

Jag kan inte förstå det. Det går inte att förklara i hockeytermer.

Känns mer som någon film där gangstrar satsat miljoner på en Warulfvsvinst, därefter kidnappat de tre nämndas barn och hotat med att skära halsen på dem om de inte "fixar" en seger åt Warulfven. Jag vet. Det låter fullständigt otroligt.

Men mycket mer troligt än att de bedömde situationen genom att använda kunskap om hockeyregler.

Zappaholic: Nej det anser jag inte. Dom är ungefär lika dåliga åt bägge håll. Tänker inte lägga nån energi på domarna dock till skillnad från andra. Intressant att Brynäsare rider ut till Luleås försvar dock. Inte förvånad att ingen nämner Shinnimins grej på Linkan i starten på matchen. Det är ju bara Färjestad som gör fula grejer såklart.

Ja, vad säger man?

Igår visade Luleå att när man går på max har Warulfven svårt att hänga med. Inte ens i deras egen warulfvslya räcker de till.

Men samtidigt att domarna Nord-Öhlund och bokstavskombinationen i situationsrummet visade att de helt tappat greppet och godkände ta mig fan allt av en fulspelande warulfv inklusive att köra på målvakten och sätta honom ur spel så att Ulfven kan måla.

Sinnessvagt.

Warulfven: Här får du en situation till. Smutsigt agerande som ger noll minuter i utvisningsbåset. Det är alltså så här hockey ska spelas.

Warulfven: Är du för eller emot kompensations utvisningar?

Warulfven: seriöst?
Såg du matchen?
Vad tycker du helt ärligt om första målet?
Vad tycker du om 6 man utvisningen?
Vad tycker du om Lennströms behandlig av Shinnimin för att inte tala om tacklingen på Muzik.

Warulfven: Kan det bero på er spelstil att ni har fler utvisningar? Eller skyller du det på domarna?

IkeaLåda: Ja, man kan få för sig att folket här verkar vettiga och kunniga, men sen börjar matchen och skygglapparna åker på direkt och dom blir helt verklighetsfrånvända. Minnet verkar kort då dom tydligen glömt att deras lag fick spela PP halva matchen i Karlstad sist utan att för den sakens skull göra något vettigt av det. Inte en chans att FBK får samma möjlighet uppe i Luleå.

Warulfven: Passa dig nu, går du mot ekokammaren här är risken stor att du blir portad

Okej så domarna är emot Luleå kan vi konstatera. Hittills har Färjestad fått 56 utvisningsminuter medan Luleå fått 28. Det är alltså dubbelt så många minuter för laget som tydligen har domarna med sig. Intressant.

« · 2343459 · »