Sven.Savage: Så senaste nytt Luleå flyger ned redan i morgon till Karlstad för att förbereda sig inför Måndags matchen, Jäkla så man hyllar detta Warulfen i SeMERA det är så dem gråter att dem förlorade allt är fokus där känns bra det för Luleå åka ned och ro hem skiten!
Sven.Savage: Lassi med årets räddning när målet var helt öppet satte stopp för Ulvens hopp om att stjäla match. ----------------------------------------------------------------------------------------- Räddningen är en av de tre mäktigaste jag NÅGONSIN sett i hockey
Wilhelmsson: Skärrade är dem inte men energin börjar ta ut sin rätt det såg man redan från 2:a perioden i LLA förra matchen, På något sätt känns det som vi har mer sås i tankarna och är mer hungriga så är det bara forts möra och mala ned dem så är Lé Mat med oss hem i flyget!
{6908}: Håller med, FBK känner sig nog lite skärrade nu, håller vi ihop försvaret i första perioden så tror jag vi tar över och vinner matchen i Karlstad.
Sven.Savage: På Måndag åker vi ned och stänger denna finalserie för vi är STARKARE och vi har mörat ned dem rejält Waulfarna på isen, Kommer bli en jäkla intressant match på Måndag!
Wilhelmsson: Håller med. När Luleå satte 2-0 kände jag att det var klart. Luleå var alldeles för bra, samtliga spelare, för att Warulfven skulle kunna få in två vändningar och flytmål.
Lassi med årets räddning när målet var helt öppet satte stopp för Ulvens hopp om att stjäla match.
DansbandsWolf: Jag är helt opartisk i denna finalserie, men så otroligt skönt att Luleå får vinna och att det inte lönar sig att spela den gris och ryggsäcks hockey som Färjestad spelar!
Luleås egen favorit sätter 3-0 och DansbandsWolfs unge släkting sätter sitt femte mål för året - samtliga på Warulfven, Färjestadsdräparen - och 4/5 i slutspelet.
Wilhelmsson: Tyckte vi blev stressade där ett tag men 2-0 gjorde att vi tog tag i matchen igen. ---------------------------------------------------------------------------------------- Det är ju Lassis UTOMJORDISKA FANTOMRÄDDNING precis innan 2-0 målet som är HELT AVGÖRANDE.
{6908}: Vilken fullständigt sjuk räddning Lassi gör. Efter att ha sett reprisen, en av de 3 svettigaste jag någonsin sett i hockey, sen 2-0 på flipperspel.
Snacka om att hockey är 'tillfälligheternas' sport.
Realisten: Jag har FAN aldrig någonsin sett Delfinen koka och hoppa på varje läktar del, Då stod man på -96 då Luleå vann guldet detta är MAGISK stämning!
Wilhelmsson: Tycker inte att vi "viker ned oss" utan Warulfven som skärpt till sig och vi behöver anpassa oss till det.
Nu kom Limpans lina in och körde över ulfvarne som inte hann med och så ett perfekt skottpass av underbare Lepistö för styrning av underbare Connolly som gör just det -
Varulven: som vanligt är bara färjestads utvisningar filmning och Luleås helt korrekta. --------------------------------------------------------------------------------------- Har du nån annan uppfattning???
Varulven: Den där måste du också med ge var en utv vid Luleås bås så jäkla färgad kan man ju inte vara *L* Så vi röker fredspipa efter denna final då kan vi fan skratta åt eländet!
Sven.Savage: Haha man tar inte holding the stick på Warulfen men si på läppen då blev det en trippingm Snacka om hur man ger ulfen alla fördelar man någonsin kan även om dem är sopslut i buggarna!
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?