Luleå HF

SHL · 116791 inlägg · 888 ämnen

Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Bachada14: NÄR hade du Covid?

Sven.Savage: Anledningen att Stefan var snabb att hoppa på covidpass-hysterin är enbart för att han är värvad från företagslivets extremer och därför räknar var krona in och ut. En riktig kappvändare. Jag har själv haft säsongskort 15 år, inte tagit vaccinet. Jag har haft covid, och enligt all vetenskap jag läst mig till har jag rejält bra antikroppar, men enligt Stefan måste jag ändå injicera mig med experimentella amerikanska vaccin? Trots att att jag som ovaccinerad var lindrigt sjuk och nu har antikroppar i klass med de de bästa vaccin den moderna vetenskapen kan uppbringa?

Jag har inget emot att de i riskgrupp tar vaccin, men när FHM inte ens sagt vitamin D en endaste gång under hela pandemin, ja då kan en konspiratorisk känsla likt när Linus Öhlund knuffar FBKare utan skena mot båset, för att i nästa match vänta och blåsa 6-man uppstå...

Bachada14: Han vilade inte på avtryckaren skriver du - och det gjorde ingen enda annan idrottsledare heller. De flesta som fick chans att gå på hockey MED Covidpass uppskattade det. För övrigt var kraven på covidpass mycket, mycket mer använt i hela EU än i Sverige, som kom sent och begränsat jämfört med alla andra.

"Som i efterhand visat sig mer eller mindre helt meningslöst när var och varannan vaccinerad medborgare insjuknande i Covid ändå?"

Så var det inte då. Vaccination med messenger RNA-vaccin från Pfizer och Moderna gav ett hyggligt skydd mot de Covidvarianter vi hade då när det infördes oktober 2021, men när den betydligt smittsammare Omicron dök upp i EU i slutet av november 2021 visades det rätt snabbt att skyddet mot denna variant avtog relativt snabbt efter vaccination - men också att Omicron gav en klart lindrigare sjukdom. Och då valde Folkan och regeringen att i stället öppna upp samhället, ta bort restriktionerna inklusive krav på covidpass.

Personligen anser jag att i världen i stort kommer allmän vaccination att rädda livet på miljoner och den som inte vill vaccinera sig ska slippa - men får acceptera att då leva med vissa begränsningar för den har ingen "rätt" att riskera smitta andra med kontakt med t ex transplanterade barn, gamlingar med andra sjukdomar och så vidare, för vilken smittan kan innebära död. Vi har snart 19 000 döda i covid i Sverige, US of D har passerat en miljon och i världen över 6 miljoner döda registrerade (det verkliga antalet säkert större).

Just nu ser det för Sverige hyggligt ut och blir nog en hyggligt lugn sommar och åtminstone tidig höst , men det KAN hända att coronavirus med nya varianter kommer och det blir fortsatt cirkus. Och blir det så är det bara att acceptera att världen som vi känner den kan vara förändrad framöver.

Och det kan knappast Stefan Enbom gör något åt.

Sven.Savage: Det är jag väl medveten om, men när beslutet var taget vilade inte Stefan Enbom på avtryckaren. Smack bom. Covid-pass. Som i efterhand visat sig mer eller mindre helt meningslöst när var och varannan vaccinerad medborgare insjuknande i Covid ändå? Så jag ger inte mycket för Stefan Enbom som högsta höns i Luleå Hockey. Han har tidigare gjort ett mycket bra jobb, men detta beslut visar att han inte kan tänka själv utan är en död fisk som simmar med strömmen.

Bachada14: Nu var det inte Stefan Enbom som införde krav på Covidpass för hockeyn utan Folkan och regeringen.

DansbandsWolf: Mycket tråkigt att höra. Själv fick jag ett mail från ordförande Stefan 10.40 i morse som förvarning om att det skulle bli chans att boka biljett vid 14-tiden. Och 14.04 kom verkligen ett mail från honom med länk till förstatjing på biljett.

Nu kan jag ju inte gå eftersom jag befinner mig 100 mil syd om Delfinen, så jag köpte ingen biljett till Delfinen, även om jag förstås köper stödbiljetter utan att ta plats.

Jag antog dock att erbjudandet skulle ha fungerat och att jag fick det i egenskap av medlem i Luleå Hockey...och inte för att jag finns på någon VIP-lista.

Inser förstås att det blir kärvt om tid när föreningen inte vet om det blir game seven eller inte Och att sedan intresset blir enormt och man skulle kunna fylla flera Delfiner. Tänker dock att nog erbjöds väl/borde ha erbjudits den hårda kärnan biljett liksom jag, förstår inte hur ska kunna bli på annat vis.

Mycket konstigt.

Kanske man skulle slänga upp ett cirkustält utanför Delfinen med storduk och köra matchen där inklusive servering av burgare, slangar och pilsner?

DansbandsWolf: Kärnan kommer komma in ska du se det lär föreningen se till där kan du vara rätt lugn, Sedan systemet måste man se över helt klart max 4st och då måste man uppge sitt säsongskort nummer och då man reggat det är koden förbrukad!

{370}: Jag har suttit med säsongskort 15 år. Sen när gemene man fick panik och stängde ner ner SHL pga den s.k. pandemin som endast drabbade äldre och multisjuka (samt de med D-vitaminbrist), ja då slutade jag stödja Luleå Hockey när Stefan Enbom införde att man måste ha ett s.k. Covid-pass för att visa sitt fula tryne i arenan. Man var alltså tvungen att injicera ett experimentellt vaccin från ett amerikanskt multi-miljard-företag för att få se hockey i Luleå? Det är är ju helt åt helvete enligt mig, men det finns nog en stor majoritet här som förespråkar allehanda injektioner bara för att kunna avnjuta en hockeymatch.

Jaja, oavsett detta så kan vi alla enas i att nu är det dags att vinna game 7. Länge har vi väntat.

DansbandsWolf: Sjukt, ska vara gruppstryk på individer som tjänar pengar på denna sorts biljetter
Sälj till inköpspris inte en spänn mer , brinn i helvete för de som försvårar för ”äkta” fans att nå en biljett till sitt favoritlag

Tillägg , ja jag agerar som jag predikar , skänkt två biljetter i slutspelet som jag ej kunnat närvara på till random som jag sett med grönvitt på sig under matchdagen, ovärderligt att se glädjen i deras ögon när de fått biljett

{6908}: Vi får väl se hur det blir med våran fruktade 6:e spelare den hoppande, skrikande Lulebon för det är många många från den hårda kärnan som tydligen blev utan biljett.
Mygel, undanstoppade till slippsnissar och andra som vill sola sig i glansen av att ett smguld skall delas ut och inte tillför ett skit till stämningen, svartabörshajar osv har lagt beslag på biljetter ämnade för medlemar.
Får hoppas dessa ändå rycks med och att de inte håller på Fbk.

Sven.Savage: Stats är en sak men i game seven kan man kasta alla TEORIER och annat överbord för nu handlar det om helt andra saker än siffror, Den som klarar av pressen eller rättare sagt om Luleå klarar av den press man kommer få på Torsdag då vinner man gör man inte det då är Ulfen och tar guldet!

Luleå har allt att förlora dvs man har en looser stämpel dvs sämst när det gäller nu finns läget visa så är inte fallet, Ulfarna allt att vinna för dom har inget att ens förlora i detta läge man befinner sig i bara in njut gör max av allt!

X Faktor är publiken och well 6150 lär hoppa och dunka på med övriga på stå för det blir 3x20 ståplats av sittplats, Det kommer gunga och bära fram Luleå gäller bara dom fokuserar rätt oavsett vad!

Tips: Hemmalagen har vunnit och så nu 4-1 Luleå´man kommer eda ut skiten på ngt sätt!

Sven.Savage: MooDooister tog silver 94, 99, 00 och 02 innan guldet togs 07. Säg dock inget till TIK-tokar och Burkölen. De bjuder bara på kall korv och varm öl. Lycka till! Känns som att ni är värda att få ett andra guld nu efter allt slit....

Luleå är i sin femte SM-final och har bara vunnit en enda gång.

Ska det tolkas som att Luleå klappar ihop, när det gäller som mest?

Nej. Det ska det inte.

Bristen på erövrade Glud i finalspel har sina förklaringar.

1993 PÖLSAN-LULEÅ 3-2
Pölsan kom tvåa i serien medan Luleå kom sexa. Luleå hade i kvartsfinal (bäst av tre) torskat första borta mot Warulfven och låg under med 0-4 hemma mot Warulfven i tredje perioden. Men sedan följde en underbar saga där Luleå slog ut warulfven och Djurgårn med 2-1 i matcher och samtliga Luleås vinster kom i sudd. Väl i final tog man snabbt ledningen med 2-0 i matcher (finalen i bäst av fem) innan Pölsan kom igång och klart tog två snabba. I avgörande matchen i den gävliga arenan hade Luleå ändå ledningen med 0-1 i tredje perioden men till slut vann Pölsan sista perioden med 3-0 och därmed finalen.

Sammanfattningsvis hade Pölsan naturligtvis ett betydligt bättre lag men Luleå kämpade sig till att nästan vinna ändå.

1997 WARULFVEN-LULEÅ 3-1
Luleå och Warulfven delade 2-3 plats i serien. I kvart och semi spöade Luleå Fiskrenset med 3-0 och Gnaget med 3-0, medan Ulfven fick slita och tog ut HV med 3-2 och Trottoarkanten med 3-2 (sista två matcherna mot Trottaren tog Ulfven i sudd). Väl i final kämpade sig Ulfven fram till 2-2 uppe i Delfinen och vann sedan i sudd. Därefter vann Ulfven enkelt hemma, Luleå enkelt hemma, och slutligen Ulfven enkelt hemma igen. Luleå var återigen nära men torskade denna gång finalen på ett suddmål i match ett.

Sammanfattningsvis var detta inledningen på en stor Warulfvsdominans i svensk hockey då man under något decennium i stort sett spelade final varje år, vanligen efter att ha vunnit serien överlägset.

2013 APAN-LULEÅ 4-1
Apan vann serien, Luleå kom trea. Väl i final lyckades Luleå hålla 0-0 efter tre perioder nere i Aparenan trots stor apdominans. I sudden bröt Chris Abbott en appassning i vår zon och Luleå inledde en kontring 4 mot 2 mot apmålet för att stjäla matchen. Men Apan Bellemaire, 2 meter bakom Abbott, sträckte ut klubban, fångade Chris ben och trippade omkull honom. Nåväl, då får vi PP och kan stjäla matchen ändå….nej, så blev det inte. Galenpannan FriSören Persson som stod 2 meter från händelsen och såg allt vägrade blåsa, skrämd av Appubliken, och eftersom Luleå var på väg att kontra blev Apans överspelade forwards 3 mot 1 framför Luleås mål och efter pass-pass-pass satte de 1-0 tre sekunder efter Bellemaires regelbrott och vann matchen. Följande två matcher var Luleå det bättre laget, men torskade de matcherna ändå mot en mycket effektiv Apa. Därefter var Luleå tvungna att vinna fyra matcher i rad, men gav rätt snabbt upp fjärde matchen som gick i Delfinen.

Sammanfattningsvis var detta inledningen på en stor Apdominans i svensk hockey då man under något decennium i stort sett spelade final varje år, ofta efter att ha vunnit serien överlägset.

Det är alltså de tre SM-finaler som Luleå torskat. Och faktum är att det ofta varit en bedrift av Luleå att gå till final de åren och man mötte lag vilka som regel var bättre men gav dem en hård kamp.

Tycker inte att vi har något att skämmas över där. Tvärtom. Att ”Luleå viker ned sig när man når SM-final” är bara skitsnack.

Luleå – Warulfven: Kommer special teams att avgöra finalen?

I skrivande stund har vi ställningen 3-3 i matcher, efter 155-153 i skott för Warulfven, samt 16-15 i mål för Luleå.

Innan finalen hade vi rejäla skillnader mellan lagen vad det gäller special teams.
Luleå hade 30 % PP samt 90 % BP, medan Ulfven hade 20 % PP samt 70 % BP.

Det talade ju för att Ulfvens slutspelsstrategi att spela hårt fysiskt vilket skulle leda till fler utvisningar – vilket fungerat mot Apan och Röglet – var dömt att leda till förlust för Ulfven.

MittGnäll krisade ju ihop och gick ut i media och påstod att Luleå filmar och att han hoppades på Fair Play vilket enligt hans definition skulle betyda att finalen INTE avgjordes genom spel med special teams.

Den väsentliga effekten av denna strategi har, som vi vet, inneburit att situationsrummet/referensgruppen med den sedan tidigare visat korrupte warulfvssupportern, förre domarbasen Peter ”Hejsanhejsan” Andersson kunnat styra så att Warulfven sluppit anmälan till Disciplinnämnden och därmed alla avstängningar på warulfvar, trots att de under de tidigare matcherna skulle haft en handfull sådana. Vilket skulle ha inneburit att Warulfven rejält försvagats.

Och det har dessutom inneburit att Luleås spel försvagats genom att våra viktigaste spelare utsatts för kontinuerliga påhopp, vilka inte bestraffats eftersom zebrorna höjt tröskeln, dels pga att så gör man i slutspel, dels eftersom ”Hejsanhejsan” varit på zebrorna med fikabröd och ”övertalande snack” – de är ju alla hans ”pojkar” eftersom han varit deras högste chef i många år. Värst har nog varit att de grövsta och fulaste påhoppen inte anmälts till Disciplinnämnden av vare sig zebror eller situationsrummet/referensgruppen.

Men det är klart att förutom att punktmarkera Limpan som ändå är erfaren att hantera det, har de inriktat sig på att skrämma Andreasson (liksom de skrämde slag på Apans Linus Karlsson); t ex efter avblåsning första perioden i går gick fem ulvar på Andreasson för att slåss, och när Engsund sökte komma till Andreassons hjälp, rusade fem ytterligare Ulfvar på honom. Och zebrorna gröningen ex-Apan tog dubbelutvisningar på båda lagen, inkluderande Andreasson och Engsund vars "brott" bestod i att försökta undvika att bli spöade av fem ulvar var. VIDRIGT! Och säkert uttänkt i förväg. Och visst har de dellyckas med Andreasson som inte alls varit lika effektiv som tidigare i slutspelet.

Men en annan del av MittGnälls strategi har varit skärpa Ulfvens resultat i special teams och hur har det gått?

Det har gått strålande.

Under finalserien har vi följande resultat:

Luleå har spelat PP 35,26 minuter och gjort ett enda mål, dvs uppnått 5,67 % PP vilket förstås inneburit att Ulfven fått 94,33 % BP.

Men i detta enda PP då Luleå målade hade Ulfven strax innan, i 4 mot 5, gjort mål på Luleå. Det innebär alltså att nettoresultatet blir 0 % PP för Luleå, 100 % BP för Ulfven.

Och hur har det gått för Ulfvens PP / Luleås BP?

Ja, Ulfven har spelat PP 27,03 minuter och gjort fyra mål. Vilket innebär att Ulfven lyckats nå 29,60 % PP och Luleå följaktligen 70,40 % BP.

Detta omslag skedde framför allt i första matchen i Karlstad, då Luleås spetslina, efter fysiska och fula påhopp hela matchen, katastrofalt misslyckades och gjorde inte ett enda mål på 11 minuters PP, samtidigt som Warulfven målade i sitt enda PP. Och sedan har vi tappat stilen i PP och även vårt BP har tappat stilen mot Ulfvens nyvaknande BP.

En extra poäng att nämna är att vår synnerligen viktiga back Lepistö fått spela så mycket och gjort det bra, men dessutom blivit trött och har då haft svårt att hinna med snabba målinriktade ulfvar och tyvärr tagit några utvisningar pga detta. 44 % av Warulfvens PP har kommit genom utvisningar på Lepistö…

Fakta är att Lepistö visats ut sex gånger – och i tre av dessa har Warulfven målat. Lepistö är alltså så extremt viktig för vårt boxplay att när han sitter utvisad har vi oerhörd svårt att stå emot Warulfvens PP.

Den här ”lyckade” utvecklingen vad det gäller special teams har MittGnäll förstås upptäckts och faktum är att han senaste matcherna sett till att Warulfven avstått från de värsta påhoppen – för att inte riskera att de till slut åker på avstängningar på t ex sådana som Lennström och Rydahl vilket skulle försvaga Ulfven rejält.

Men däremot har han tryckt hårdare på att Ulfvarne fortsatt kör halvfult eftersom det leder till att såväl Ulfven som Luleå åker på utvisningar, då han vet att special teams ger fördelar – inte till Luleå, men till Ulfven.

I matchen i Karlstad igår fungerade det perfekt för Ulfven. De vann matchen med 3-1 efter att ha gjort 2 av målen i PP; båda när Lepistö satt utvisad.

Så. Innan och under inledningen av finalspelet ”slog MittGnäll larm” och hoppades att finalen ”inte skulle avgöras i special teams” utan att det skulle bli ”sportsligt och Fair Play”.

Men utvecklingen har ju visat att om Ulfven skulle vinna beror det i första hand på att det ”avgörs i special teams”. Ska du inte gnälla nu, MittGnäll, om det blir så ni vinner?

Ja, vi får se. Sista matchen spelas i Delfinen där Ulfven (hittills) inte gått lika hårt som i Warulfvslyan. Men när det nu blivit game seven lär de inte spara på krutet utan gå all-in.

Vi kan vänta oss att möta en helt annan Warulfv på torsdag. Mu har de allt att vinna.

Hur ska Luleå stå emot i game seven?

Ja, Lassi och övriga laget måste förstås fortsatt vara lika bra som de varit. Men vi måste också vända på de katastrofala resultaten i special teams. Genom att:

• Spelarna i våra PP MÅSTE skärpa till sig och övervinna Ulfvens effektiva BP.
• Lepistö måste hållas utanför utvisningsbåset genom att slippa hårdmatchas och lira 30 minuter per match och vidare måste övriga spelare se till att han slipper utsättas så mycket för svåra situationer.

Då kan det gå.

{6908}: Hmm tror de flesta hade FBK som favoriter inför finalserien

Realisten: vi förlorade pga vi var väldigt loj som kostade oss 2 mål i röven, och mot ett väldigt taggat FBK, vilket dom har alltid varit hemma i mitt tycke.

{9108}: Match 7 går till Nord/Öhlund #twittpuck "

Skulle inte Nord/Öhlund döma VM???

Efter deras senaste insats är jag en aning kluven till det??...

Vi förlorade inte dagens match p g a domarna.
DEN SAKEN ÄR SÄKER!!

{9108}: Då har SHL kallat hem Micke Nord & Linus Öhlund från Finland och för lägret domarna har i Tammerfors, Men stämmer detta då är man trygg att det kommer bli en nivå där man låter lagen göra upp om det hela för dessa är bästa domarna vi har i SHL!

oj hjälp

" Vilken resa Johan Nordlöf har gjort. Kom upp i SHL säsongen 2020/2021. Nu dömer han match 6 i SM-finalen. Dock tar det slut här. Match 7 går till Nord/Öhlund #twittpuck "

Realisten: haha det är en sida se på saken :)

{6908}: Som jag sa tidigare, satsa pengar, minst 1000 på FBK som vinnare efter förlängning, så ökar chanserna mångfalt att Luleå tar det. Det andra alternativet, att INTE ens försöka att "MINIMERA" sorgen genom att INTE spela FBK som vinnare, är ju så uppgivet så det är ju överhuvudtaget inte ens att tänka på!!!

Osj02: Jo då alltid lugn men Game Seven är ett odjur i i odjuret så att säga, Det är nu som vi får se vad är Luleå gjorda av sitter den där looser mentaliteten i sig då det gäller som mest eller kan vi tvätta bort den!
Ulfen dem har allt att vinna inget att förlora i Game Seven så det oroar mig lite med vad som sitter i väggarna i Delfinen tyvärr, men men återstår att se hur man kommer ut på Torsdag då för är man INTE påslagna då är det kört!

{6908}: Var det inte du som var lugn?

{6908}: Nu blir det ju så att våran guldhungrande "existens" ställs på sin spets på Torsdag.

En förlust, och jag "befarar" att vi "i bästa fall" drabbas av en kräftgångsperiod som den som inföll i början av 2000-talet och höll i sig i över 10 år...

Om jag inte varit troende innan så kanske det är dags att bli det nu...

Jag har ju spelat på oddset på Färjestad innan dagens batalj, så några tusen vinner jag om vi torskar, men det är en KLEN tröst.

Nu är det dags för alla andra supportrar av vårt älskade Luleå att spela FBK som vinnare efter förlängning i nästa match om detta ska gå vägen.

Lite drygt 2 ggr får man ju om FBK tar det. Den förlusten får nu BANNE MIG ni som INTE spelat FBK ännu, ta på sig och visa lite REJÄL lojalitet gentemot vårat älskade Luleå, om ni nu nverkligen vill att vi ska vinna!!!!

En Tusing av varje LHF-supporter på Färjestad som vinnare, FUCKING KRÄVER JAG att ni lägger, helst på Onsdag eller tidigt på Torsdag, men pengarna ska FUCKING IN om ni verkligen vill se Luleå som vinnare!!!!!

Varulven: Game Seven är ett annat odjur i finalserien i sig också nu kommer det visa sig vad är Luleå gjorda av klarar man av att hantera den press man kommer få då man har ALLT att förlora, FBK däremot har allt att vinna inget alls att förlora iom dem var totalt uträknade till Mitell ställde sig i båset så det där är inte en match för dåliga nerver!

Sven.Savage: Sedan varför fan Torsdag det är ju fan konstigt i slutspelet varannan dag gäller; men nu får Ulfen tid att slicka i hop och ladda upp.....

{6908}: Ohyggligt spännande, nästan skönt man får två dagar att återhämta sej på för detta kan näppe vara hälsosamt att titta på.

{6908}: Ja. Efter förra matchen, i Delfinen, trodde man att Luleå hade god chans att ta matchen idag. Men warulfven vaknade på hemmais och Luleå hade inte många målchanser idag.

Nu blir det ändå game seven. Och två lag som kommer att ge 110%.

Objektivt sett är det en fantastisk avslutning. SM-final och det avgörs i game seven.

Tre dagar till den avgörande matchen.

Upplagt för färjestadsdräparen?

{9108}: Luleå måste VÅGA vinna de har allt att förlora medan Ulfen har bara allt att vinna för dem har inget att förlora iom deras säsong är redan en jackpot med finalen, Det är nu det kommer visa sig av vilket virke vi är gjorda av helt enkelt är det looser mentaliteten som sitter kvar i väggarna som gör att vi kommer vika ned oss på Torsdag vet vi svaret part all night long i Luleå eller är det hem och sova!

{6908}: Jag tror det kommer bli en tuff match, men jag har ett hopp för att vi är väldigt starka hemma

Sven.Savage: Game Seven är ett annat odjur än de sex första matcherna, Blir lite vågar vi vinna eller är det chipspsyket som knäcker in och gör att vi faller i hop som ett korthus...

Vi måste våga men det är en ångestladdad sak det där....

Realisten: Jo jag tyckte man kunde se tendenser redan från första 8 minuterna i första perioden att detta kommer att bli en tung kväll när man ser hur passen verkligen inte sitter på bladet eller dylikt..

men samtidigt lite hatten av hur FBK kan neutralisera Omark och grabbarna på hemmaplan så bra att deras ryggsäckshockey inte leder till lite mer fasthållningar i denna serie vilket man kan tycka är lite underligt men ja :)

mattias - 74: jo, den borde han släppt.

ni fixar det i 7.e matchen

{6908}: Fast det där är lite fel, båda lagen kommer ha väldigt stor press på sig det är vinna guld eller förlora guldet:p

det är nu man får se vilket lag är starkast mentalt

{9108}: men Shinimin får absolut inget med sig överhuvudtaget ( visst han har målat in sig i ett hörn ) men ska det betyda att alla spelare får göra exakt emot honom varje match utan att få något med sig?
--------------------------------------------------------------------------------------
Jaa... Det är ju fruktansvärt hur domarna FÖRFÖRDELAR Shinnimin gång efter annan. Det är vedervärdigt!!!

Men matchen avgörs i första perioden när vi uppträder så otroligt oinspirerat, för att inte säga SÖMNIGT...

{6908}: Ajaj, börjar du släppa tron nu?

SnabelA: Problemet är bara man kan likna det vid Rysk Roulette det är ångestladdat som fan, Luleå har exakt ALL press på sig att vinna medans Ulfarna har ingen press alls dem kan i princip gå in och grisa ned matchen om dem vill!

{6908}: Dom kanske har en egen regelbok. Nu får ni avgöra hemma istället.

mattias - 74: jo men jag tänker inte göra nån stor sak av Lepistö , han har varit en stor kugge :) alla kan inte ha perfekta dagar varje dag! bara bita ihop och ta chansen nu på torsdag! sen vet vi alla att dessa 2 lag är förjävla starka på hemmaplan vilket man har kunnat se igenom denna matchserie, och att det skulle krävas 7 matcher jag hade inte trott det skulle gå till mindre.

Andersson: Luleå vill avgöra och ta guldet hemma. Precis som fansen förtjänar. Så ska det se ut.

{9108}:

Instämmer om allt du skriver, idag får Lepistö stå vid skampålen, frågan är om han inte skulle släppt den där situationen som Zappaholic sa!

mattias - 74: Jodu den var utvisningen var helt klart. men samtidigt så kunde dom ha hittat en hel del utvisningar ikväll åt båda lagen, men Shinimin får absolut inget med sig överhuvudtaget ( visst han har målat in sig i ett hörn ) men ska det betyda att alla spelare får göra exakt emot honom varje match utan att få något med sig?

Lennströms crosschecking på honom förra matchen blev inget han slog till en gång fick en 2a direkt, knäet utav Lennström, hjälmen bortplockad denna match, slaget ifrån nyström framför mål?

lite väl mycket situationer där han har rätt att få något med sig.

sen vad folk i FBK boken kommer skriva om mig pga detta inlägg , då vet jag att ni läser mina inlägg och ni har ett gäng filmare i erat lag :P

Normalt så i slutet av matcherna släpper domarna dyl dvs låter spelarna göra upp om det hela, Men dessa två tomtar är inne och petar på allt och allting som dem inte ska göra!

Game 7 låt mig gissa dessa kommer flöjta hejvilt galet för ingen av dessa herrar är toppen på SHL som domare, Det är fan synd att Nord & Öhlund drog till Finland och VM låtit dem få gå matchserien ut och sedan till VM.....

Sedan match 7 glöm att Luleå tar detta nu för vi hade chansen stänga ned skiten i afton men man är inte med från start ens igen, Nu kommer ordet NERVER in i bilden och i huvudena kryper det in ska vi förlora igen i skallarna för Luleå och viker ned sig sin vana trogen!

Snyggt PP av Warulfven bara att erkänna det.

2.40 kvar nu och Ulfven har 3-1. Luleå får försöka med desperat hockey nu men i stort sett omöjligt förstås.

Nu sticker Lassi...

hockeytorsdag är ju trevligt det med

{6908}: Orkar inte. Blåst på spänningen. PP är ju skillnaden.

mattias - 74: Ja den går inte att snacka bort även om übercyklopen Svanru nog hade försökt om situationen varit den omvända.

Frågan är om inte Lepistö skulle släppt det läget...

Sammantaget efter snart sex matcher är det fortfarande svårt stt känna några sympatier för FBK...

« · 2344571 · »