Luleå HF

SHL · 116795 inlägg · 888 ämnen

Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!

Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
snowden: Nu är det dags att börja satsa pengar på FBK-seger.
Då ökar chanserna mångfalt att Luleå tar det.
Andra får gärna också bidra med det

Realisten: Fan ta det här nu.
Låt hockeyn segra.

Sven.Savage: Ärligt talat så spelar det ingen roll vilket lag som spelar när inte Timrå spelar så är det stor underhållning och de bästa är när de är Norrlands lag!!!!!👍👍💪👏

K-E: AMEN to that!!!

Äntligen är Luleå 100% och kör stenhårt och Warulfven har allt svårare att skydda sig och komma någonstans.

2-2 och 3.15 kvar och naturligtvis kan det sluta åt vilket håll som helst. Men nu är det Luleå som är mer på medan Ulfven känns mer rädd.

2-2 och 1.52 kvar och Ulfven slår icing på icing!

Nära för Luleå där. 1. 13 kvar.

Tek i Luleås zon, ställningen 2-2 och 32 sekunder kvar.

Sven.Savage: De luriga med att jag hejar på Luleå är att grabben är Lule fan o jag e Timråit men har alltid gillat Luleå sen jag gick brandskolan på Hertsön år 91 när man va på Cleo varje gång de va öppet!!!!!(Solvalla)!!!!!

Realisten: I denna serie håller jag på Luleå av hela mitt hjärta.
Har så satans svårt för ryggsäckshockey :(

Sven.Savage: Äntligen är Luleå 100% och kör stenhårt och Warulfven har allt svårare att skydda sig och komma någonstans.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommer VI ut med samma frenesi i förlängningen som i slutet av den sista perioden och har lasern påkopplad när chanserna kommer, TAR VI DET HÄR!!!!

Realisten: Men vad i helvete händer i slutet? Fbk’arn sätter sig med knät mod Shinnimins huvud?! Zebran åker och kollar på?

K-E: I denna serie håller jag på Luleå av hela mitt hjärta.
Har så satans svårt för ryggsäckshockey :(
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja, jag tycker vi gör det jävligt bra, med tanke på omständigheterna.
Inte lätt att besegra både Domarna och Färjestad i ett SKITIGT Löfbergs lila..

snowden: var väl en " förstärkning " ifrån Shinimin

snowden: Är ungefär så det sett ut hela matchen.
Mål som blir felaktigt godkänt.
Flera felaktiga utvisningar, och minst lika många missade.
Trist att se, så satans uppenbart

Tredje perioden över i ställningen 2-2. Förlängning väntar.

Ju närmare 60.00 vi kom desto mer Luleå blev det medan Warulfven blev mer och mer svaga. Enligt statsen har Ulfven skotten med 11-5 men känslan är snarare att Luleå haft 70-30% av spelet. Kanske delvis eftersom Lassi är en vägg i Luleåmålet.

Sammantaget Ulfven 2-0 efter första - tyvärr med god hjälp av domarna - men sedan är det Luleå som under andra och tredje perioden ägt mer av spelet och det känns som att Ulfven kanske inte orkar längre?

Nu kör vi vidare en förlängning med sudden death och frågan är om Ulfven kan skärpa sig? Hur än lagen kommer ut vet vi att vilket som helst av lagen kan vinna och tänka sig vilken skillnad det innebär beroende av vilket lag som får målet.

• 2-2 och därefter är vi i finalen nere i "bäst av tre" varav 2/3 matcher spelas i Delfinen?

• 3-1 till Luleå, och Ulfven måste vinna tre matcher i rad, varav 2/3 matcher spelas i Delfinen?

Ett mål som kan komma för vilket lag som helst - och vilken enorm betydelse det får!

{9108}: Mitellans gnäll har burit frukt tyvärr.

K-E: Flera felaktiga utvisningar, och minst lika många missade.
Trist att se, så satans uppenbart
---------------------------------------------------------------------------------------
Ja, alla OBBLEKTIVT initierade hockeyfans kan ju inte tycka nåt annat!!

K-E: Men en liten fråga? Kan de inte va så att zebrorna höjer nivån lite men det ska ju vara jämnt åt båda hållen!! De e va jag tror??

JonteD: jo klart dom höjer nivån men då ska den gälla för båda lagen och inte det andra laget som få göra huvudtacklingar och komma undan med det

JonteD: zebrorna höjer nivån lite men det ska ju vara jämnt åt båda hållen!! De e va jag tror??
-----------------------------------------------------------------------------------------
Tycker du att det känns som att det är jämt åt båda hållen????

JonteD: Jo lika för båda lagen helt ok.
Men vi som sett matchen ser ju att så är inte fallet.

{9108}: Håller med dig till 100%!!!!!

JonteD: Härligt! Cleo en klassiker som många upplevt och än mer hade vi Stadspuben där vi stod och njöt Luleå Hockeys hela uppgång från två mediokra lag - Luleå SK och IFK - till ett lag i toppen av Elitserien med tomteblossen och allt!

Sven.Savage: Va på alla ställen i Luleå när ja va där statt va ju oxo bra!!!fina damer överallt!!!!

Ajajajasj, Gudars Skymning!

Limpan lägger en pass som Rydahl bryter och det pangar på av Warulfvschanser. TACK, Lassi!

Ojojoj, nu är Luleå bra!

Sven.Savage: Draaaaaa åååååt heeeelveeet!!!!! Faaaaaaan!!!!

JonteD: drulliegenzon.nu

Sven.Savage: Hade det där på känn när man såg att dom fick längre anfall på oss och vi inte fick ut pucken

Realisten: så satans tragiskt, surt som fan.
Grishockeyn segrar :(

{9108}: Kommer att se nästa match och heja på er!!!!!!

JonteD: Tackar Jonte, jag hejade på er i kvalet, är väldigt glad över ni är kvar och DIF borta

HELVETE!

3-2 till Warulfven.

Efter andra och tredje perioden hade Luleå matchen men Warulfven fick en tumme och tog hela handen den sjätte maj i en match som började den femte maj.

Om vi skiter i domarnas kollaps i främst första perioden är mitt bestående minne från matchen att när Luleå Hockey började spela Luleåhockey var vi det bättre laget i andra, tredje och fjärde perioden. Och det är första gången det verkligen känns att vi är ett bättre hockeylag än Warulfven. Tidigare har det gått upp och ned, men nu vet vi och det var tydligt.

Ställningen är nu 2-2 i matcher, helt lika.

Tre matcher återstår varav två i Delfinen. Och nu är det bäst av tre som gäller.

OK. Vi kunde definitivt ha vunnit idag, men vi torskade. Fast än viktigare. Vi visade efter första perioden att när vi gör vårt bästa äger vi Warulfven. DET är en viktig kunskap för Luleås spelare och det kan ta oss hela vägen. Nu längtar man till lördag och match 5.

twitter.com/swehockeygifs/status/1522326753158574081

och på oss så står dom och kollar på samt drar en utv för 6 man :D

Sven.Savage: Oavsett resultat så är det ändå riktigt spännande som utomstående att följa denna final! ingenting känns självklart!

{9108}: börjar det inte bli extremt tjatigt nu?

TheEngulf: Börjar inte det bli rätt uppenbart att ni får mer hjälp av domarna än vi?

{9108}: Ja, snyggt visat. När en Ulv tappar skenan i finalmatch ett i Delfinen hjälper zebran Älvsbyöhlund honom att få fart för att nå bås och kunna byta. När en Luleåspelare tappar skenan idag, i Warulfvslyan, åker Älvsbyöhlund och ställer sig i "bakhåll" vid Luleåbåset för att blåsa utvisning så snart näste Luleåspelare hoppar in.

Det känns inte ... rättvist?

TheEngulf: Nja, inte för folk som begriper vad de ser. Men för någon helt okunnig som inte hänger med på vad som händer är det säkert extremt tjatigt: "alla åker runt och har sig och vem är den där pucken som alla surrar om?"

Sven.Savage: Så sorgligt att se Fröbergs förbannat tafatta och loja försök att spela pucken ur zon ett par sekunder före målet när laget dessutom haft ett långt anfall emot sig, tyvärr riktigt djävla svagt Linus. Sorry men i min bok så håller det inte alls att i en sudden i en SM-final serie att vara så loj i en så svgörande situation. det målet får du ta på dig. Om vi glömmer det debaclet så tror jag ändå vi tar detta till slut trots att alla inte riktigt är med på tåget, vi har 8-10 spelare som är tillräckligt skickliga för att det ska bli så 💪

Sven.Savage: tycker Lule fick en hel massa billiga skräp-mål vid deras 5-4 vinst sist. Trots detta anser jag dock att dom är värdiga och välförtjänta vinnare om det nu skulle sluta så. Jag kanske tillåme skaffar ett par lule strumpor+kallingar för sakens skull

{9108}: Jag o många andra i Timrå tackar för stödet de gillar vi verkligen!! Huvudsaken är ju att vi älskar hockey oavsett lag!!! Man kan ju vara rivaler elr vänner men behöver ju inte pussas bara för de!!! Elr hur!!!💪💪👍👏

JonteD: haha , håller med! :D

{9108}: Ärligt talat så finns det en liten fläck i hjärtat som håller stenhårt på Luleå!!!! Inge snack!!!!

Vi kollar in situationen vid Warulfvens 1-0 mål. Kolla speciellt Ulfven, samt i vilken mån Luleåspelaren Pyrochta knuffar in honom.

På bild 2-4 är det mycket tydligt att inte fan blir han ditknuffad men han väljer att skjuta ut sitt vänsterben och knuffar omkull Lassi och på bild 5 har skottet precis gått in mitt i målet vilket den nedknuffade Lassi inte kan hindra.

Att godkänna det målet är så in i helvitte dåligt att man kräks.

Det var det värsta misstaget från zebrorna denna match. Men de kombinerade det med suspekta utvisningar, t ex gullgossen Lennström crosscheckar Shinnimin i ansiktet, Shinnimin slår tillbaka med vänstern och bara Shinnimin åker ut. Rasken tappar skenan, Öhlund åker och väntar vid Luleåbåset för att blåsa för sex man; när detsamma hände en ulfv i förste matchen hjälpte samme Öhlund ulven mot båset, gav honom fart.

Nej det här var en riktig kass insats av zebrorna. De har varit duktiga under första matcherna men här kollapsade de. Tråkigt att se.

Vad det gäller matchen i övrigt tycker jag att Luleå låg närmare segern men vilket som helst av lagenkunde ta den, och nu blev det Warulfven.

Men det viktigaste var att Luleå visade att när varje spelare gör sitt yttersta så äger vi ner ulven. DET var ett viktigt besked. Nu ser man positivt på fortsättningen!
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2022-05-06-kl-004143.png

500x0-skarmavbild-2022-05-06-kl-004411.png

500x0-skarmavbild-2022-05-06-kl-004516.png

500x0-skarmavbild-2022-05-06-kl-004309.png

500x0-skarmavbild-2022-05-06-kl-004324.png

Sven.Savage: Nästa match, så ska luleå köra " CRASH THE NET " rent bokstavligt , kör över målvakten

eller börja putta in folk, för det är helt okej!

Sven.Savage: Håller helt med, det är helt omöjligt att förstå, hur är det möjligt, så dåligt så klockorna måste ha stannat även i Karlstad. Pyrochta försöker ju närmast till synes mer dra ut killen. Trycker in kommer domarsällskapet fram till! Kiss my hairy ass! Kan man verkligen komma fram till ett så horribelt felaktigt beslut utan att vara köpt? Ja, inte vet jag…

Sven.Savage: Orkade inte se slutet och gav upp sängen lockade mer efter skiten man såg i början, Det är udda att man i finalen släpper saker som skulle varit avstängningar på Warulfarna helt underbart att se....

Lennström är en ren skär gåta hur han undgår det konsekvent i denna match var han involverad med Shinnimin två alvarliga incidenter först en x checking i ansiktet sedan så pinnar han ned han på isen och krossar Shinnimins huvud då han reser sig upp, Produkten SHL börjar bli rätt blek och nu mer tyvärr nästa så man skulle önska sig att Luleå sneglar mer mot SM-Liiga istället så slipper man dessa inkonsekventa domslut var Lennström gång på gång frias....

« · 2342988 · »