Lindberg Råkkar: Det enda man kan hoppas på är att Mora klappar ihop precis som emot BIF. Tyvärr spelar det nog ingen roll, det finns inte på kartan att vi vinner emot Timrå hemma i sista.
Metal Guru: det är ju bara att titta på matchen, vitklädda nervknippen mot rödklädda energiknippen som vill hur mycket som helst. Det kan inte sluta på annat sätt än att ni vinner.
Bolivar: Knappa 7 min tog det, sen blev Bartecko avklädd av Anders Nilsson, skiljer det typ 350K i månaden där kanske. Sandström och Obsut som fina pyloner och Gusten gör ett ingripande av allsvenskt klass. Å nu leder Pölsan oxå.
Redan efter en minut är det tydligt att Mora är mycket rappare, Luleå ser paralyserade ut. Det här kan jag aldrig i helvete tänka mig att vi ska kunna vinna.
Lindberg Råkkar: förvånad eller vad?? Det sker ju i en klubb vart inbördesbeundran ligger högst upp på listan efter damsugare och kaffe, det är ju ren och skär inkompetens!!!!!!!
mattias - 74: Men här har vi Curt Johansson som sitter och väntar på Rönnberg-effekten som inte infunnit sig på 53 omg + 10-talet träningsmatcher. Jag föredrar nog ändå dessa 3-4 i det sammanhanget.
Lövva: Lyssna på Mora spelarna, dom säger ju att mycket vände sen dom fick en ny tränare mera fart alla står upp för varann mm så är det ju inte direkt i dagens LHF! Med RR i båste kan vi boka allsvenska billjetter redan nu!
Portello: Kan inte påstå att jag är förvånad. Ledningen borde agerat redan i julas men ingenting hände. Tiden går och fortfarande händer inget. Vi ligger trots allt sist men det är inte själ nog att sparka tränarna, vad är då själ nog?
Hörde just på nordnytt att tränarna sitter kvar grundserien ut. På frågan om det kan bli förändringar i en eventuell kvalseriepå tränarsidan ville Curt Johansson inte svara på.
Bolivar: Precis, mycket behöver förändras och det är vårat mål
Angående styrelsen så har vi aldrig påstått att den är direkt bra men att byta ut hela den, då den är representerad av företagare runt om i Norrbotten känns lite väl magstarkt. Däremot bör ny ordförande väljas.
Som du säger, styrelsen verkar ha hygglig koll på ekonomin men det känns som om det har gått ut lite över det sportsliga. Kan bara anta att arena köpet har "stulit" mycket kraft.
Det sportsliga och ekonomin lever ju konstant i en symbios där dem hela tiden påverkar varandra och i och med att det ser ut som det gör på det sportsliga planet så lär ekonomin också riskera att få en rejäl känga och då vips så har inte styrelsen lyckas med någonting.
Det diskuteras mycket om att Styrelsen är ok men sportrådet, sportchef och tränare ska bort. Glöm bara inte att det enda som man väljer på årsmötet är just styrelsen. Det är styrelsen som utser sportrådet och anställer sportchefen. Indirekt är styrelsen också ansvarig för tränare och spelare även om det är sportchefen som utför jobbet. Så på årsmötet kan ingen avsätta något sportråd. Själv tycker jag att styrelsen verkar vara kompetent på ekonomi och har lyckats få arena-köpet i hamn. Däremot har man misslyckats totalt med den sportsliga biten. En annan sak som det är mycket tyst om är det som NSD skrev om i förra veckan. Enligt NSD kom det redan ifjol fram att Danne L hade skickat brev till Obol om att Danne och Hasse N saknade provisionspengar. Förra veckan skrev NSD att Skatteverket upptaxerat Hasse N med 32.000 som han erhållit från Obol. Enligt Hasse N skulle dessa pengar vara en gåva, absolut inte provision. Hmmm.... Frågan man ställer sig är ju ifall Hasse N, som klubbens representant, rekommenderat Obol för ett flertal spelare. Det är mycket som behöver förändras inom klubben!
Lövva: Man kan lugnt säga att det blev pannkaka med den visionen. Så även målet att gå till slutspel den här säsongen.
Tror vi kommer att se en rätt stor omsättning av spelare oavsett om vi spelar i ES eller inte nästa säsong.
Om man nu ska tro rykten så försvinner Omark, Saravo. Dessutom lär Pukka också sticka men honom kan mna ju knappt räkna som en förlust. Sedan tvivlar jag på att Nagander får förlängt. Och jag förutsätter att inte Burra får det. Han håller helt enkelt inte på den här nivån. Han har betytt mycket för Luleå genom åren men allting har sitt slut.
Portello: Artikeln som Linkan länkade till i P-T. Nää, hela introt med norrbottnisk kämpaglöd med Rograr och Burra kan dom stänga av. Det blir inte mer malplacerat än så där, speciellt när man knappt orkar ur björngapet in på isen för match. Motståndarna darrar som asplöv .
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?