Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Morgondagens match

« · 516446 · » Till forumet

Sv: Morgondagens match
knaskamilla: En annan sida av myntet är ju att likväl som ni inte har någon skräckmotståndare så har ni inte heller någon önskemotståndare. Skulle vara HV då men dom lär ni ju inte få i kvarten.
Kommentera

Vf chefen:

Det där är ju historia nu. Ungefär lika mycket historia som när vi envisas med att dra upp slutspelet -96 och -97. Imorron vinner ni så klart igen. Allt annat är ju jättefiasko från Frölundas sida. Men det är en ny historia.

Se länk.
Kommentera

Portello: Vetr inte om det blir 10-0 men för att spä på såren lite rekomenderar jag att läsa denna krönika.

www.svenskafans.com/ishockey/lhf/artikel.asp?id=5168

Saxat från svenska fans luleå del.
En svart premiär

Elitseriepremiären skedde 25 september inför 12 000 vrålande göteborgare. Redan när Frölunda skulle avtackas för SM-guldet precis innan nedsläpp förstod jag att det skulle gå åt helvete. Samtidigt som stämningen i Scandinavium steg mot någon sorts klimax sjönk jag längre och längre ner i mitt säte på kortsidan strax ovanför luleåbåset (en plats som jag förresten fått av Luleå Hockey, tack kansliet!).

Jag sneglade ner mot luleåspelarna och fick syn på Johan Fransson, en av landets mest lovande 85:or. Fransson såg livrädd ut. Visst hade han spelat inför större publik förut, men aldrig tidigare hade han ställts inför samma tryck som de 12 000 i Scandinavium kan åstadkomma vid en seriepremiär. Hur skulle ungtuppar som Johan Fransson och Jonas Johansson stå emot Frölundas tryck de inledande fem minuterna?

Redan i matchens första byte hade Frölunda en puck inne. Målet blev dock bortdömt men i andra bytet orkade inte Luleå hålla emot, Magnus Kahnberg tryckte in 1-0 efter 32 sekunders spel. 2-0 kom ett par minuter senare. Det var kört direkt, Luleå höll inte för trycket. Matchen slutade till slut 6-2 till hemmalaget, siffror som Luleå skall vara mycket nöjda med.
Kommentera

Kvartsfinal två imorgon. Obsut avstängd, Tellström ner på backplats.Dessutom fortsätter Manny i mål enligt hemsidan.

Detta förlorar vi, med 10-0.Minst!
Kommentera

Portello: Hmm, skönt med ett poäng. Å vad som är viktigare är ju att vi drog ifrån HV med ett poäng!! Vi lär ju som sämst ligga 8:a efter morgondagens matcher. (tror inte SSK har allt för mycket att sätta emot mot Timrå). Mina puckar idag:

5: Niklas Wallin
4: Justin Williams
3: Steve Staios
2: Jonas Rönnqvist
1: Tomas Koch

Minus puckarna:

-10000000000: Robert Lahti
-2: Tomas Holmström
-1: Jan Sandström

Finns hur mycket som helst att säga om Lahtis insats idag. Jag nöjer mig med att sammanfatta att det var under all kritik. Hoppas verkligen det uppmärksammas. Så dålig ska ju inte en ES domare få vara...
Kommentera

Karoliina: Bara du sköter dig, annars kanske du tviningas på en back-stage biljett å tvingas träffa honom personligen
Kommentera

Lövva: Vad svamlar ni om. Moi har bilett till Kents tältturne i sommar. Storängsbotten. Typ....*skryter och kastar gem i luften*
Kommentera

scim: Det är ju i och för sig sant. Såndant har ju alltid visats sig postivt. Alla Grammis vinnarna har ju slängt ihop en skiva för Flodvågens offer. U2´s sångare har till och med blivit nominerad till Nobels Fredspris. Så visst borde Micke Andersson kunna skörda framgångar när han sjunger för att rädda liv. Tänk om Kent hade ett sådant ädelt syfte :)
Kommentera

Lövva:

Jag tror Kent är för enformig för att kunna samla ihop till en Best Of-skiva, Micke Andersson skulle säkert kunna sälja då han minsann sjunger för att rädda liv.
Kommentera

scim: jo fast det uppstår från ett billigt, gamlat ettrigt solo som egentligen ingen skivbolag skulle lagra i något som helst arkiv. Kent kommer säkerligen släppa en platta någon gång under en överskådlig framtid, "Best of Kent Forsberg". Likt Iprem mannens hit-lista.
Kommentera

Lövva:

Han är tydligen musikalisk nog för att höras ända bort till utvisningsbåset.
Kommentera

scim: Jo Micke har mycket att lära från Skägget. "Någonting är fel på honom, någonting saknas, han förstör stämmningen" låter ju nästan som en schlager låt. Tänk om micke kunde vara så musikaliskt
Kommentera

Lövva:

Äh, du är bara avundsjuk för att Micke Andersson inte skäller på domaren med samma finess som skägget.
Kommentera

Albert Hall: Huggar Timrå mot bittra-Skägget-som-alltid-ska-klaga-på-domarn. Ojoj, kan bli ett väldans liv.
Kommentera

knaskamilla:

Jag har redan för länge sedan bokat in Timrå-Modo i kvarten. Ojoj, vad kul att det ska bli att småflinande från sidan titta på alla holmgångar på isen och framförallt på HS...
Kommentera

Stigsson:

Tja, själv är jag glad att vi slipper lag som Brynäs och Malmö... ;)
Kommentera

knaskamilla: Upptäckte det senare när jag svarade Poffa att Malmö var listat två gånger och därav missade jag Modo.

Endast Modo, Frölunda och Linköping som inte har någon skräckmotståndare. Nöjd så?

Kommentera

Stigsson:

"Endast Frölunda och Linköping som inte har någon skräckmotståndare" skrev du ju. Bestäm dig, damn it! ;)

DIF i kvarten är en mardröm.
Kommentera

knaskamilla: Nej du är inte blind. Modo ska inte vara med utan dom hör till den exklusiva skaran som inte har nån riktig "svår" motståndare.

Ni har haft det tuffast mot Djurgården och Frölunda men där har ni snittat exakt en poäng så därför ska inte Modo vara med i mitt lilla sifferdribbel. Fyra poäng på fyra matcher mot Djurgården och sen kanske lottas mot dom i kvarten är väl en önskedröm för er eller?
Kommentera

Stigsson:

Är jag blind, eller var är MoDo?
Kommentera

Poffa: Ahh, nu såg jag vad du menade. Nej det ska inte stå Modo. Malmö hade så många lag så jag delade upp dom på flera rader. :-) Sorry.
Kommentera

Poffa: Nä, just Modo är ju ett av dom lag som Malmö har klarat sig hyfsat emot. Fem poäng på tre matcher är bra med Malmö mått mätt.
Bara Luleå och Brynäs har haft det tuffare mot just Malmö.
Kommentera

Stigsson:

Personligen tycker jag synd om Malmö som har det så svårt och fleragånger om. Man skulle nästan kunna tro att det skall stå MODO på densista Malmö:-raden. Men bara nästan...
Kommentera

Albert Hall: För att utveckal erat samtal om att ni inte vunnit mot Frölunda så följer här alla serien "lag med nollmotståndare":

Malmö: Färjestad, Linköping, Timrå
Brynäs: Färjestad, Frölunda
Södertälje: Frölunda, HV71
HV71: Timrå, Modo
Luleå: Frölunda
Mora: Frölunda

I övrigt också lag som man har haft väldigt svårt emot (mindre än en poäng i snitt per match):

HV71: Mora, Djurgården, Luleå
Malmö: Mora, Djurgården, Frölunda
Djurgården: Färjestad, Timrå, Luleå
Södertälje: Färjestad, Linköping
Mora: Färjestad, Timrå
Färjestad: Frölunda, Linköping
Luleå: Linköping, Timrå
Malmö: Södertälje
Timrå: Frölunda
Brynäs: Malmö

Endast Frölunda och Linköping alltså som inte har nån sån där riktig skräckmotståndare vilket också visat sig i tabellen.

Kommentera

Albert Hall: det stämmer, vi har slagit alla lag utom Frölunda (som vi inte ens har tagit poäng mot, för övrigt).

Våra vinster i vinter, direkt ut minnet så jag kanske har glömt någon:

LHC 1 (4-1 hemma)
FBK 2 (4-3 och 5-2 hemma)
Mora 2 (5-4 borta, 6-1 hemma)
DIF 3 (3-2 och 3-0 hemma, 3-0 borta)
HV 3 (4-1 borta och hemma, 6-4 hemma)
BIF 2 (3-2 hemma båda gångerna, ett möte återstår)
MIF 1 (4-2 borta, ett möte återstår)
Modo 2 (5-4 borta och 5-2 hemma)
TIK 1 (5-0 hemma)
SSK 1 (5-2 hemma, ett möte återstår)
Kommentera

Albert Hall: 0 - 3 har jag hört!
Kommentera

Lövva:

Vad jag kan minnas så är VF det enda lag som vi inte vunnit mot den här säsongen. Inte ens en poäng har vi tagit. Men de är ju seriens bästa lag, så det är väl inte så underligt i och för sig.

Sampan står i deras kasse, han är inte alls dålig men lika bra och jämn som Henke är han ju inte. Kan vara en lite fördel för oss. Fast poäng ser jag ändå som en oväntad bonus.

Annars har du rätt i att Staios har en del att bevisa.
Kommentera

lu93rowa: jag menar en tvåa
Kommentera

Lövva:Luleå - FRölunda

en etta luleå förlorar mot kungarna
Kommentera

Portello: Håller med. Yttligare en sak som blir intressant är ju att se om Staios höjer sig. Tycker han var bra i de första matcherna i Luleå men under HV matchen åkte han stundtals omkring som om han var i helt andra tankar. Förhoppningsvis så presterar han bättre nu.

Intressasnt även å se om andra kedjan fortsätter å dominara på sedvanligt vis. Å icke att förglömma, duellen mellan Lundqvist och Williams. DOm var ju i lur på varandra senast nere i Göteborg, ett x antal gånger.

Nä som sagt, en mycket intressant match. Och skulle vi vinna den, så då bevisar det ju att vi kan vinna över alla. En bra mental erfaranhet att ta med sig in i slutspelet (för dit ska vi väl?)
Kommentera

Lövva: Intressant blir det också och se om Radivojevic kan göra mål för fjärde matchen i rad. Dessutom får vi hoppas att Fernandez inte försöker ge oss en hjärtattack igen utan stannar i målet...
Kommentera

Portello: Så här tror jag det går:

Djurgården - HV 71

Varför inte ett kryss. HV har kniven på strupen samtidigt som Djurgården har gått aningens trögt men med kraft av hemmaplan kan de säkert knipa en pinne i alla fall. Allt förutom Tre HV poäng känns väl ganska bra för Lules del.

Timrå - Södertälje

Solklart en etta. Ett reveansh suget Timrå bör väl pulvisera ett pressat Tälje. Vore ett bra resultat för Luleås del. Gärna en storseger för TIK så att Täljes målskillnad far å flyger.

Mora - Linköping

Tyvärr så tror jag Mora vinner den matchen. Linköping har ju inte vunnit efter Sweden Hockey Games men visst, de får gärna ta å göra det nu.

Malmö - Modo

Tror Modo vinner den men visst kan Malmö skrälla. 4-0 i senaste hemmamatchen mot ett heltaggat Brynäs är ju starkt gjort. Men tyvärr så tror ajg väl att Modo är storlken för stor för Malmö.

Färjestad - Brynäs

Omgångens klaraste etta. No more comments.
Kommentera

Portello:

Hmm? Jag tror inte att en match kan sluta som både etta, kryss och tvåa...
Kommentera

Ojoj.Nästan så att man redan nu börjar bli lite nervös inför morgondagens drabbning.Fast man borde ju inte vara det eftersom att allt annat än noll poäng får ses som ren bonus.

Det enda som talar för oss är väl att Henke inte vaktar målet samt att vi har lite mer att spela för.

Så slutligen hur jag vill att de andra matcherna i omgång 47 ska sluta.

DIF-Hv71 1
TIK-SSK 1
MIK-LHC 2
MIF-Modo 1,X,2
Färjestad-Brynäs 1
Kommentera

Linkan: Jag kan ha svaret på varför Obsut inte spelar så fysiskt. Han har ju en skada på ett revben, och ryktena säger att det bara gör ont nät han tacklar.

Rönken kan i sina bästa stunder prestera otroligt bra. Synd bara att han sjunker undan titt som tätt.
Kommentera

Portello, Lövva: 2+ är ju godkänt.
Kommentera

Portello: Märkligt. Men man kan ju undra om dom hade någon reporter där eller om dom bara tog för givet att han var dålig för att släppte in fem mål. Som vissa säger "en målvakt kan aldrig vara bra om han släpper in fem mål"

Oavsett då hur målen har kommit, oavsett vilka räddningar han har gjort tidigare, oavsett vilken hjälp han har haft av försvaret.

Som du sa, märkligt hur olika man kan se på hockey.
Kommentera

Lövva: Underligt hur olika man ser på hockey ibland. Aftonbladets betyg på Antila igår: 2 + ....
Kommentera

phillsky: Jasså, ja det låter ju bra..tyckte ändå Nagander skötte sig ganska bra mot Modo, men det enda krav man har på han e ju sarg ut och spela säkert och det fixar han ju..medans Obsut gled mycket i defensiven. Han MÅSTE spela fysiskt, då är han ju en av våra bättre backar!

Men det roliga med Rönken är ju att han ändå producerar omän inte lika mycket som första halvan av serien men han har ju kapaciteten att vara dubbelt så bra som han är nu!
Kommentera

knaskamilla: [Fast Poffa och de sa ju att de hade sett... =/]

Det finns visst en TV i taket.
Kommentera

Linkan: Jag såg träningen dagen innan matchen, och Nagander Obsut funkade rätt så bra. Dom verkade dessutom trivas mycket bra ihop. Obsut gav han tips och uppmuntrade hela tiden. Dom han även med like små lek i form av taclings lek samt brottning. Det roligaste var när Obsut fäktade klubban av nagander :)

Men Rönken han blir bara gåtfullare ju mer man tänker på det.
Kommentera

phillsky: Han ska krångla till dom lättaste passen till dom svåraste och så blir det bara fel fel fel!!!

Obsut var inte bra igår, men till hans försvar ska väl sägas att han inte var ensam, visst tror jag Obsut och dom mer rutinerade spelarna hämmas lite när man får spela med en junior...Men till nagges förvar ska väl okså tillägas att han spelade stabilt och enkelt!
Kommentera

Lövva: Mot Brynäs var det nog!!!
Kommentera

Frisco: Det är ju pinsamt att inte människan lär sig. Först mot Timrå å sen igår. Och igår kunde ha blivit helt matchavgörande om Modo hade kunnat utnytja läget bättre.
Kommentera

knaskamilla:

Vi tog oss en kortare pratstund med honom efter matchen. På frågan om han inte tyckte Hinote förstörde stämmningen (likt Ledin) svarade han:

"Han gjorde ju inget fel. Såg ni inte Mäntyläs slashing på Hinotes knäväck?, men det kanske ni inte såg."

Jag svarade: "Jorå, nog såg jag det. Såg inte du Hinotes pååkning av Lundberg sekunden innan Ledin åkte på Hinote?"

Då svarade han välformulerat:" Ähh."
Kommentera

Lövva:

Jag kan ändra mig till häftigt. Just när jag skrev det kom jag dock inte på något bättre ord än brutalt, sen insåg jag att det kan tolkas på flera vis.

Var har du förresten läst Kents uttalande? Har inte sett det någonstans, skulle vara intressant att läsa.
Kommentera

knaskamilla: Brutalt...jaja
Kommentera

Linkan: Instämmer. Några till som förkänar beröm är ju Lundberg, Fagemo och Koch. Men i övrigt var laget väldigt blekt å som sagt, Anitla räddade oss från en riktig stor förlust.
Kommentera

Frisco:

Fast Poffa och de sa ju att de hade sett... =/
Kommentera

knaskamilla: Átt du inte så tacklingen mot sargen beror nog på att HHöger gör det omöjligt att se just den långsargen.
Kommentera

« · 516446 · »