Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Morgondagens match

« · 516446 · » Till forumet

Sv: Morgondagens match
Det är tydligen frågetecken för Machulda och Emil inför matchen imorgon mot Mora.Machulda avstod helt från dagens träning och Emil klev av, men Jesse tror att bägga trots allt ska kunna spela.
Kommentera

Portello: Räkna med en å annan skada i morgondagens match. Med tanke på att huggarleksand håller den moderna traditionen i liv, å leder utvisningsligan totalt överlägset...

Och i den inviduella utvisningsligan hittar vi tre leksingar på de tre första platserna - en slump?

Intressanta formationer för övrigt imorgon. Lite synd för Sagge som gjorde en bra match mot Färjestad, men samtidgt kul för Erik som får göra säsongs debut.
Kommentera

Portello: Klart att ni vinner i morgon, men bara med 4-1.
Kommentera

Tydligen så väljer Luleå att kasta om lite i kedjorna efter två raka nederlag.

I matchen mot Leksand så kommer Bartecko att spela center och med honom kommer Ragge och Fabricius spela.Koch blir nerflyttad till tredje och får spela med Hynnig och Lundberg.
I fjärde så spelar Isaksson, Harju och Lindqvist.Första kedjan fortfarande intakt.

På backsidan verkar det som att Lindberg går in istället för Nagander.

Nu är seger ett måste.5-1 till oss.
Kommentera

Paddan: Sorry men Stefan är redan uppbokad men han har lovat att slå Arena rekordet i LLA i första hemmamatchen mot VF. Han kommer att gå in på 2.20 innan matchen, 2.28 i första period pausen och 2.32 i andra period pausen.
Han har dock ställt ett krav att publiken skall vröööla Hoppa Holm Hoppa.
Kommentera

Paddan: Fosbury har väl lagt av så då gissar jag på Javier Sotomayor.
Kommentera

Paddan: Nej, det blir Staffan Strand i kritstreckrandigt denna gång.
Kommentera

Albert Hall: Tja, som tur är så blir väl inte Frölundasupportrarna så många, fy sjutton vad enögda de är...

Hmm, ska Stefan Holm döma hockey?
Kommentera

Paddan:

Ser att höjdhopparn ska döma i Lule ikväll medan Winnerborg ska försöka klara av trycket från Sveriges mest enögda publik.
Kommentera

Albert Hall: Hmm, på den där sista kommentaren låter det som att han är en Janne Öberg-wannabe...
Kommentera

Portello: Bartecko är en blygsam kille:

– Jag kan bli en ledare i omklädningsrummet och kan spela hur matchbilden än ser ut.
– Jag är bra på forechecking, jag kan spela bra offensivt och defensivt. Jag kan vara överallt på planen, säger han.
Kommentera

Portello:

Det där laget är väl så ordinarie man kan vara i dagsläget.
Kommentera

Portello: Själv tycker jag att "del av biljett från Jocke" är den bästa saken med hela hemsidan"
Kommentera

Portello: Jobbig sida. Men måste visst ha bredbild för att se den.
Kommentera

Och nu har Luleås hemsida fått en liten uppiffning, och vad viktigare är en uppdatering.

Luleås preliminära lag i morrn ser ni genom att kolla in länken.
Kommentera

LL: Leinonen står i morgon
Kommentera

Albert Hall: själv fick jag en kort och ganska positiv telefonrapport från träningen. Det var om inte annat betryggande att höra att denne Bartecko faktiskt existerar och inte bara är en gästboksmyt :-)

Ska bli intressant att se Rautio i morgon, som man väl får anta att det blir eftersom Leinonen inte tränade alls i dag. Det blir onekligen upp till bevis med en gång!
Kommentera

Idag kollade jag på 11-träningen. Barteckos första skridskoskär på svensk is togs under denna. Såg hyggligt ut även om han var lite konfunderad vad som skulle göras i de olika momenten. Renberg tränade för fullt under den i och för sig rätt lugna tillställningen. Leinonen vilade. Rautio står nog imorron.
Kommentera

Chief: Ergo tum romae parce pureque pudentes *S*
Kommentera

Karoliina: Anno antiken skrev de mycket bra saker. Qui bene bibit bene dormit, qui bene dormit non peccat, qui non peccat eterne vivit. Ergo bibamus! Eller hur det nu var, känns som jag inte läst latin sen antiken jag heller...

Paddan: Det där tycker ju till och med jag låter hädiskt. Dessutom är jag inte säker på att Myllys humör är så maskotaktigt efter att ha hängt i taket...

För övrigt anser jag att Djurgården bör besegras.
Kommentera

Chief: hehe...nää, jag är en förnöjsamt typ. En som saknar avsikt, insikt och åsikt. Eller hur det nu var. Som den där elakingen skrev om Cicero i anno antiken....
Kommentera

Karoliina: Men då hjälper jag så gärna till så! Bara det inte finns alltför höga krav på VAD jag ska skriva alltså...
Kommentera

Luleåfolket tycks inte vara särskilt skrivglada typer...*konstaterar med lyft ögonbryn* 

Kommentera

NallePhu: det är inte så svårt att känna sig bortkollrad här oavsett språkvarianten. Vad ernst udet menar är inte lätt att sia. Vad Karoliina däruppe menar fattar ingen heller jota av. Nu när man läser utantill och efteråt. Men faktum är att när jag skrev inlägget på jobbets xp-burk så var bokstäverna gigantiska. Förskrämt lade jag till passusen om Stora Bokstäver då innan jag posta episteln. Bara för att finna den samma se helt normalt ut i färdigt skick och inskriven på tråden.....*svammel o redovisning*
Kommentera

ernst udet: PÅ svenska tack fattar noll!
Kommentera

Portello:tyv har"manny"varit dålig i 2 av de matcher som betytt mest,=väl inte som förut.hade själv hoppats att han skulle visa klass just här,bör ersättas av"zednek smid".han=klart bättre än"hento"-------som han alltid fick stå tillbaka för,våren-02.
Kommentera

Portello: Skulle just pränta nå bittert om att han (Nanny) minsann fick klä sig i Kungens siffror, dvs 35. Men jag ids inte.
Återgår nu till att leka med gem och papperstuggaren. Matar man gem i mojängen blir det rök och blixtar. Där har vi en sport med dynamik.  Hokky är bara till för folk med velourbrallor och handsvett!
*Gillar stort att plita med Stora Bokstäver*
Kommentera

Portello: Är dom nöjda med honom så är det ju bara att konstatera fakta. Luleå vill spela i division ett! Är faktiskt tveksam till om han håller superallsvenk klass. Så illa det faktiskt. Tror ju dockinte att Luleå på något sätt är nöjda med honom.

Alltid kul å se matchen efteråt, specillt när Calle Johansson är bisittare!
Kommentera

Lövva: Usch, har du plågat dig igenom matchen en gång till? Det skulle jag aldrig orka.

Tyvärr så får man väl lov att konstatera att Fernandez inte har upplevt förväntningarna.Släpper otroligt mycke returer rakt ut samt har en förmåga att göra dåliga ingripanden, främst då runt målet.Har svårt att tänka mig att Luleå är riktigt nöjda med honom.
Kommentera

Portello: Har sett igenom matchen nu även på video. Man kan snabbt konstatera att vi har elitseriens sämsta förstamålvakt. På tre av målen bör han kunna göra något bättre. Tveksamma ingripanden. Hoppas innerligt att Anitlla får stå imorgon, även om det ej lär bli så.

Vad ska man säga om domare Lahti då? Jo, klockren rakt igenom. En av de bättre domarinsaterna i det här slutspelet. Tåls väl å påpeka att det var en snäll å lättdömd match men ändå,..
Kommentera

Portello: nej, jag kan inte påminna mig att jag har hört något sådant snack, men jag hoppas i alla fall att man har tänkt på möjligheten. Personligen vill jag inte ha ännu en Kalle Anka-säsong.

(jag måste säga att jag har stört mig en hel del på diverse proffstyckare som hela tiden har gafflat om vilken "fest" den här säsongen har varit - jag tycker att den i stora stycken har varit en parodi på en elitseriesäsong där ingen riktigt har vetat vad som gäller och även om det har varit lite kul att se en del NHL-spelare i elitserien så hävdar jag envist att Luleå Hockey är en av de klubbar som har förlorat mest på strejken)
Kommentera

LL: Låter väl rätt vettigt att göra som du säger.Men om det blir så återstår väl att se.Vet du om det förs diskussioner att begränsa lockoutspelare?
Kommentera

Portello: det skulle iofs också kunna bli så att man inom Hockeyligan gör en överenskommelse om att begränsa antalet lockoutspelare till exempelvis tre per lag, och då minskar ju risken för dessa plötsliga avhopp eftersom klubbarna dels kommer att vara noggrannare med vem man värvar, samt att man inte drabbas lika hårt om nu någon spelare bara sticker helt tvärt. Värvningsfönstrena slopas ju också till nästa säsong så då kan man värva när som helst fram till 31/1.
Kommentera

Portello: En liten rättelse bara. Förmodligen lägger INTE Åkerström av. Mycket talar för att det kan bli tyska ligan eller dylikt. Piteå kan ju också vara ett alternativ
Kommentera

Albert Hall: Det bästa vore väl om konflikten tog slut.Då vet ju alla klag vad som gäller inför nästa säsong.
Om konflikten håller i sig när ES startar så lär det väl bli en liknande säsong som den här.Dvs att lock-out spelarna kan sticka när som helst och att klubbarna står med byxorna nere...
Kommentera

Portello:

Jag har ungefär samma åsikt. Det som (som vanligt) ställer till det en jävla massa är ju NHL-konflikten. Ska man gasa eller bromsa?

För övrigt ryktas det om att Bulan ska ha något slags tränaruppdrag nästa säsong. Osten + Bulan?
Kommentera

Det mesta talar för att vi spelar vår sista match imorgon för den här säsongen.Och trots allt får man väl vara rätt nöjd, såg ju inte allt för bra ut före jul.Då var det nog många som var inställda på kvalspel.

Vilka spelare lämnar/förlänger Luleå?

Nordqvist: Hoppas verkligen att han förlänger.Lär väl kosta, men han är väl värd en löneförhöjning efter en bra säsong.

Ledin: Ser gärna att han också stannar kvar, vi får väl se om rykterna om FBK är sanna.

Bulan: Ser gärna att Bulan spelar i ett annat lag nästa år.Visst, han är våran bäste målskytt i slutspelet, men det är ju inte så svårt.

Åkerström: Lägger av.

Fagemo: Tror inte Linus spelar i Luleå nästa säsong.Bara en känsla jag har.Om det då beror på att Luleå inte vill förlänga eller att Linus inte vill stanna låter jag vara osagt.

Mäntylä:Ser jag gärna i Luleå, men tyvärr lutar väl det mesta på att han åker tillbak till Finland nästa säsong.

Koch: Förläng.

Bäärnhielm: Håller inte för ES-spel enligt mig.

Tellström: Tveksamt om Luleå ska förlänga.Visst, en nyttig spelare som kan spela på nästan alla positioner, men jag tror han har gjort sitt i Luleå nu.

Lock-out spelarna lämnar jag dit hän.

Enligt mig borde dock första prio för Luleåledningen vara att snabbt göra klart med tränaren/na. Själv hoppas jag på Osten samt att Micke får fortsätta.Tror jag kan bli riktigt bra.
Kommentera

Kickan: tror du att vi nått slutspel utan"manny"?,jag gör det inte.isåf om"anttila"kunnat spela hela tiden.möjligt att han precis,som du åsyftar-----------håller högre klass än"manny"iaf på stor rink.jag blir tvungen att hålla med dig om det,efter fiaskot i fredags.
Kommentera

ernst udet: Ärligt talat. det är inte Nannyn vi skall tacka för slutspelet. Snarere är det så att trots Nannyn grejade vi slutspelet tack vare andra nyförvärv samt att vissa andra spelare hittade formen igen. Nannyn har sämre räddnimngsprocent än de som redan fanns, och jag har aldrig någonsin tidigare sett liknande vansinniga utflykter utanför mål vilka till 100% resulterar i baklängesmål som hans utflykter. Hade han inte varit ÄnnHåÄllare hade samtliga LHF-supportrar sågat honom. Nu förtjänar han tydligen åtskilliga fler chanser än de målisar vi redan hade, och som var näst intill utsatta för personförföljelse, innan folk vågar säga att han suger hästkuk (vilket han gör).

Froza Antila och Gusten! Stoppa in någon av dem i nästa match, annars är en eventuell seger än mer oåtkomlig.
Kommentera

Vf chefen: Idag, när jag letade efter andra papper, hittade jag något kul. Jag hittade signerade hockeykort, framför allt från guldåret men även några andra säsonger. Bl a från Kucera, Holma, Hurtig, Burra, Petter, Mertzig, Strömwall, Grankvist och Hostak.

Att jag hittade dem (jag hade glömt bort att jag hade dem öht) just nu kan bara betyda en sak. Vi grejar det hela. Mot alla odds pissar vi på Låset resten av kvarten. Fast det förutsätter att vi nattar nannyn och plockar in någon med lite sisu. Typ Antila och som andremålis Gusten. Nannyn är verkligen inte värd pengarna. Endast en ÄnnHåÄllrunkare eller motståndarsupporter kan anse det, då han inte alls är bättre - sett till räddningsprocenten - än de vi hade tidigare. Jag har aldrig tidigare sett några så vansinniga utflykter utanför målet, vilka dessutom ALLTID resulterar i baklängesmål. Nannyn är en sopa. Froza Antila och Gusten.

Fuck Låset! Vi pissar på er hädanefter.
Kommentera

Portello:visst blir det mkt svårt,med oxå"obsut väck."manny"gjorde 1 dålig match sist,har dock en stor del i att"lhf"=i slutspel---------det har ju blivit många segrar sen han kom.=dock ganska säker på att han snart gjort sitt här.i hans sits måste det till ett mkt bra slutspel,för att komma ifräga vid en fortsatt lockout.
Kommentera

mok: *fnyser*
Kommentera

Albert Hall: För att pigga upp dig lite så kommer jag med glädje ihåg när BIF spelade ner VF i dåvarande div I anno 1984. Det tog resten av 80-talet för göteborgarna att komma tillbaka till ES. Har för mig att det slutade 8-3 till Brynäs. Vi kanske inte skall nämna Andreas Custemo för tillfället?
Kommentera

stefan Bskv: Visst har jag gjort det. Men slutspelsnärver kan drabba den bäste, och därför tycker jag att med Luleå som motståndare så är det bra att vara ödmjuk, och glömma serievinsten. Den är värd = 0 just nu. Visst 4 bra 5-or men en elak Holmström kan göra det surt för oss.
Kommentera

mok: Men jag vet att dom kom 7:a. Däremot spelar Luleå en offensiv ishockey som är rolig, visst släpps det in mål men dom har bra inställning tycker jag.
Kommentera

rullis:
Rullis för bövelen:-)
Du har väl sett VF i år? Hur stabila som helst. 4 femmor som kan gå in o avgöra.
Det är endast spelarna själva som kan ställa till det om man skall missa en semifinalplats + att Henke har dåliga dagar.
Kommentera

rullis: JA rullis du har verkligen koll på läget ser jag. Luleå ett av elitseriens bästa spelande lag. Därför dom kom 7a?
Kommentera

Albert Hall: Nä jag tror du har fel. Det blir en helt annan match i morgon. Luleå är ett av elitseriens bäst SPELANDE lag. Så det blir nog tufft tror jag även om hjärtat finns i VF. Men jag verkligen gillar Luleås spel och inställning, mycket hjärta och j-lar annama, det kan räcka längre än någon kan tro.
Kommentera

Vf chefen:

Det där är ju historia nu. Ungefär lika mycket historia som när vi envisas med att dra upp slutspelet -96 och -97. Imorron vinner ni så klart igen. Allt annat är ju jättefiasko från Frölundas sida. Men det är en ny historia.

Se länk.
Kommentera

« · 516446 · »