Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Morgondagens match

« · 320726 · » Till forumet

Sv: Morgondagens match
Kickan: En dagen-efter tråd, det måste väl bli någon form av Novalucol- eller Porslinjesustråd då, antar jag.

Hade som tänkt mig att Dysso skulle få jubla lite extra mycket imorgon, med andra ord så får HV åka tillbaka till Jönköping med tre friska och fräscha poäng efter en seger med 4-2.
Kommentera

LL: Ja, några hemligheter måste man ju ha. Dessutom sägs ju skorpioner vara mystiska så det hela verkar ju helt logiskt.

Styvben ingår inte i varannanmatchprincipen eftersom de är lite av favvomotståndare. Dessutom är det i regel alltid roliga matcher mellan LHF och DIF, till skillnad från t ex matcher mot MooDoo som inte helt sällan är väldans sömniga tillställningar. Ja, inte när vi vinner med 6-1 dårå - då är det förstås roliga matcher.
Kommentera

Portello: Glöm nu inte att lämna in era Tvävlingstips till imorgon. Det kan vara lätt att glömma annars så här efter uppehållet.

Själv har jag tippat 979-0, eller något sånt.

*Ljuger inte. Kanske*
Kommentera

JOY: Går säkert bra.Tellström går ner på backplats.
Kommentera

Portello, Paddan:

Låter som om det är läge för er att ingå ett litet vad om utgången för kvällens match... ;)
Kommentera

Paddan: VA, är du inte å håller de små liven i schack? Tänk att man ska behöva läsa i Pravda när Du inte är skolpolis!
Tror Salle o Svarten är sugna på att måla ikväll. 1-73.
Kommentera

Dags att plocka fram en av de omochomochomigen återanvända trådarna igen eftersom det är match imorgon (och jag dessutom känner viss bristande arbetsmoral för tillfället).

Warulfven är Warulfven, och Warulfven är hemsk. Ändå brukar vi hålla jämna steg med dem när vi väl möts och har väl lyckats lugga dem på någon poäng emellanåt. LHF:s formkurva ser ut att peka uppåt så jag tror inte alls att vi är chanslösa imorgon. Jag tror att det blir en målmässigt jämn och relativt målsnål match, och nu tycker jag att det är dags att vi plockar en trepoängare i WarulfvsLLyan.. 3-2 till oss, eller kanske så målsnålt som 2-1 till oss. De exakta nuffrorna är dock inte det väsentliga, utan det viktiga är att vi vinner.
Kommentera

Albert Hall:

Det beror på hur HV spelar! Vinner vi imorgon så... ;)
Kommentera

Dysso: Kan du lova att det är ett trendbrott och inte bara tillfällig sinneförvirring?

*orolig*
Kommentera

Portello:

Ja, ni såg hur det gick i lördags. Under snittpoängen t.om., då är det illa. :)
Kommentera

Albert Hall: Hade också spelat 5-2 till Luleå men då förstörde Wanhainen och Ledin allt.

Dysso håller inte hela säsongen, nu när HV börjar förlora kommer han att tappa fattningen totalt ;)
Kommentera

... fast det är inte säkert att jag lägger in 5-2 i tävlingen. Så kopiera på egen risk. Senast mot SSK hade jag förresten 5-2, men Wanhainen och Ledins samarbete sumpade ju den fullpoängaren. Jag ligger för övrigt åtta i totalen ser jag. Fast den där jädrans Dysso ligger ju trea! Grrr...

Men inte kan han väl hålla säsongen ut, va?
Kommentera

Kickan: Färjestad borta är ju inte direkt någon favvomotståndare, det visar ju inte minst Sven Savages genomgång på luleforum. Ofta jämna matcher, ofta stryk ändå. Nio uddamålsfrluster, en tvåmålsförlust, en tremålsförlust samt tre oavgjorda sedan 96-97. (Länk)

I nuvarande läge kan jag dock inte tippa annat än klar FBK-seger imorron. 5-2.
Kommentera

Albert Hall: Tydligen har Patrik Bäärnhielm nätat två ggr ikväll för BIK.
Kul att det går bra för honom.
Kommentera

Albert Hall: Skulle ju inte vara helt fel om vi får vinna med en tre-fyra mål.
Roffe får gärna slänga in puckarna i det egna målet.
Kommentera

Portello: Imorron är det en trea som gäller. Punkt.
Kommentera

Imorgon är det bara en sak som gäller, nämligen tre poäng. 5-2 till de våra.Fabbe,Mange, Fransson,Ledin och Bulan gör våra mål.
Kommentera

Jag hoppas verkligen att man får se Luleå bättre än mot HV71 i förra matchen för det var verkligen inte roligt att se. Jag tror i alla fall på bättre tändning ikväll när det är ett hett Norrlandsderby och sexpoängsmatch mot Modo. Båda lagen är ju ungefär lika mycket skadedrabbade så det är i alla fall inget att snacka om. Modo är ett bra lag men jag tror och hoppas att Luleå vinner med 5-1.
Kommentera

Albert Hall: [Däremot så prickar han lulespelares huvuden inte mindre än fjorton gånger.]

Ojoj. Där ser man. På dem bara.

Lycka till i afton.
[bild]www.frisco.se/hs/auto.jpg[/bild]
Kommentera

Albert Hall:

Måste säga att punkt 4 ser mycket intressant ut, dvs att spelarna skulle spela i en enda lång dubbelstrut där puckarna letar sig mot mål hur man än skjuter, lysande!
Kommentera

Albert Hall: Hahahaa.Klockrent Albert.
Kommentera

Paddan: Mina svar:

1. Nej, däremot slog han nytt personligt säsongrekord när han klarade av att bli utbytt redan efter två minuter och tre billiga mål. Vesa vägrar ställa sig i målet den här gången och Pirro snörar själv på sig skridskor och skydd och ställer sig i kassen. ”Det gäller att ta sitt ansvar” säger Pirro till den församlade pressen efteråt.

2. Nej, Lehtinen prickar inte pucken en enda gång under matchen. Däremot så prickar han lulespelares huvuden inte mindre än fjorton gånger. ”Jak trotte det var Pukken”, säger han förtvivlat till domaren efter sin nionde tvåminutare. Efteråt visar det sig att han har synfel och helt enkelt tar LHF:s svarta hjälmar för en puck.

3. Wernblom hoppar av redan efter första perioden, tar en taxi hem och lämnar sedan aldrig mera Övik. ”Jag kan vara mycket mera mig själv här hemma i Kempehallen, här tycker ju folk om när jag slår sönder plexiglas”, säger han i ett uttalande till Öviks Allehanda.

4. Efter matchen tas ett unikt beslut i Övik. Den nya arenan ska helt enkelt byggas utan sarghörn! Man visar stolt upp en skiss hur själva rinken ska se ut. Den avsmalnar eftersom och slutar med att målstolparna når ut i sargen..
Kommentera

Albert Hall:

Facit på frågorna:
1. Ja, han vill verkligen visa att han är inte så dålig som alla säger att han är.

2.Jomenvisst, Lehtinen kommer att träffa pucken två gånger och en av gångerna så blir det en assistpoäng till ett MoDo-mål,

3.Självklart inte. Wernblom kommer att längta till den tidpunkt när Tommy P sätter sitt första mål för kvällen bakom Hento.

4. Svarten och Salle kommer väl förhoppningsvis någon gång att hamna i sarghörnet, men merparten av deras briljanta spel kommer att ske någonstans från mittzon och framåt. Hardy har tydligen pekat ut för de var målet ligger, nu gäller det bara att se till att få puckuslingen i mål också, och framförallt fler än ett mål per match.
Kommentera

Paddan:

Frågor man ställer sig inför kvällens match:

- Kommer Juuso ”Durkslaget” Riksman att palla en hel period den här gången?
- Kommer Lehtinen att använda klubban till att slå på pucken åtminstone nån gång?
- Kommer Wernblom att se ut som om han längtar hem lika mycket som förra gången?
- Kommer Salle och Svarten fortsätta att spela hockey i sarghörnen igen, (en gammal hederlig modotradition) eller har Pirro berättat att det faktiskt finns ett motståndarmål?

Nåja, den som lever får se. Mitt tips? Första målet vinner. Kanske.
Kommentera

zigge: Nepp, jag låter slöjdläraren sköta jobbet genom att skruva fast ungarna i skruvstädet och slipa av det värsta stöket med rubanken. Är så lyckligt lottad att jag slutar vid halvtvåtiden på tisdagar.

Jo, jag har precis som du en känsla av att det blir en målmässigt jämn match i Coop Arena.
Kommentera

Portello: Det är klart vi använder båda målvakterna. Den ena killen har ju fullt sjå med att bara öppna båsdörren för alla jublande MoDoiter som vänder tillbaka till båset för ännu ett byte som resulterat i ett MoDo-mål.
Kommentera

Paddan: Nu tror jag bestämt att febern har stigit dig åt huvudet.
Efter max 20 minuter har ni redan använt två målvakter.
Wait & see.
Kommentera

Portello: Jepp, har laddat upp med stora buntar näsdukar och Fisherman´s Friend, men inte av den anledning som du tror.
Jag är ju faktiskt lite småförkyld, eller något åt det hållet.
T
ycker däremot synd om er lulingar som tyvärr måste bevittna när ert lag får sånt stryk så att spelarna inte kommer att kunna sitta på minst två veckor.
För att inte tala om stackars Hento som måste ha någon form av värmande omslag för ryggproblemen han ådrog sig efter att ha tvingats böja sig ner otaliga gånger för att raka ut pucken ur det egna målet.
Kommentera

Paddan: Hoppas att du laddat upp med stora buntar av näsdukar ikväll.
Luleå kommer att krossa Modo så att du gråter floder ikväll ;P
Kommentera

Paddan: Hmm, med tanke på hur jäkla dålig jag är på att stava mm idag så måste jag tydligen ha druckit för mycket hostmedicin.
Kommentera

lizzard: Wow, här var debatterna i full gång och man märker att det verkligen glöder av längtan efter att återse sitt kära elitserielag igen om man utgår från alla de enorma mängder inläggen som skapats idag...

Tror att det blir en hyfsat jämn match ikväll och att MoDo avgår med segern i mötet mellan LHF och MoDo.
Ska bli intressant att se vad Enström kan tillföra nu när han gör comeback efter sina skadeproblem.
Kommentera

Portello: Tellström borde dom göra till en renodlad backa tycker ja, Han säger själ vatt han hellre spelar back än forward. Och jag tycker han e bättre som back än forward.
Kommentera

Portello: Hur ska det gå utan tre ordinarie backar?
Kommentera

Tydligen är det fyra spelare som missar morgodagens drabbning.
Skrbek,Petter,Åkerström och Gusten.
Kommentera

Portello: En fullpoängare, va, så du har också tänkt att tippa 0-973? Jäkla härmapa ;)

Hoppas ju självklart att Salle och Svarten medvetet har sparat på krutet under landskamperna för att kunna bjuda oss MoDoiter på en riktig klang och jubelföreställning imorgon.
Damgaard och Green verkar glädjande nog ha hittat målet under landskampsuppehållet så för egen del så hoppas jag på poäng i varje fall från Damgaards sida.
Kommentera

Kickan: Kanske bäst att man lägger in resultatet redan nu. Man vill ju inte gå mist om en fullpoängare. :P
Kommentera

zigge: Har i och för sig inget emot att se 2xSalle om båda Sallena lovar att vara lika bleka och osynliga som senast ni gästade Coop Arena. Isf får MooDoo gäna bestå av 22xSalle.
Kommentera

zigge: Det är ett led i kampanjen "Fler Kickor åt folket" : )

Nej, jag glömde nog bara att logga ut på jobbet när jag gick hem för att hämta lite grejer som jag behöver ha med mig till Happis. Alltså är jag den ojobbande just nu.
Kommentera

Kickan: Vilken Kicka är Du nu då? Nu är du så där otäckt dubbel igen, BÅDE tjuvkikandes o jobbandes!
Nåja, i morrn kväll ska Du få se 2 Salle o 3 Svarten på isen, i varje byte!! + TP, återupptagandes en gammal fiiin vana!
Kommentera

NallePhu: Det handlar inte om att inte vilja. Han har spelat nog många matcher trots att han har haft ont som det är, och hade det inte varit för att LHF varit så skadedrabbat skulle han knappast ha spelat så många matcher som han nu har spelat. Det är väl bättre att han får vila om vi har tillräckligt med folk så kanske han blir hel någon gång.
Kommentera

Kickan: Petter lär nog sälla sig till dom övriga som lagt av pga skador, En ryggskada direkt efter han kommit tillbaka från ett diskbråck det lär ta en jäkla tid att läka om det övehuvudtaget alls läker ihop.
Med Skrbek börjar man ju nästan tro att han inte vill knappt spela mer, Eller vill han bli bortbytt hem till Tjeckien........
Kommentera

Kickan: Aha, du är den där typen som vill vara lite mystisk? :-)

Vi får hoppas på att det är varannanmatchprincipen som gäller i morgon, fast därefter blir det varjematchprincip i stället och bara vinster. Jag vill ju se en trepoängare för Luleå i Fjollbollen på torsdag...
Kommentera

LL: Nej, det vore för avslöjande? : )

Jag känner på mig att vi vinner. Eftersom LHF är något av ett varannanmatchlag och med tanke på hur det gick i sista matchen innan uppehållet så är ddet dags för islossning igen. 5-1.
Kommentera

Portello: Det sa jag inte. Däremot är det de enda två jag nu vet förmodligen inte spelar.
Kommentera

Portello: jo, nog lär det bli att slita för poängen som vanligt. Tror att det blir jäkligt tufft i morgon. Framför allt om M*d* får det första målet. Det verkar som om LHF har svårt att vända underlägen den här säsongen. Tror att lite mer självförtroende skulle vara bra för rätt många av spelarna i LHF.

Kickan, med tanke på ditt intresse för handfängsel och dina associationer i samband med "Master and servant" så kanske du borde byta nick till "Kinky"? :-)
Kommentera

Kickan: "Bara" två spelare borta.Inte illa.
Kommentera

Portello: Skrbek spelar nog inte, och Petter vetefan när han kan vara tillbaka.
Kommentera

Så är det äntligen snart match i ES igen.
Ska bli intressant om killarna har mått bra av uppehållet samt att se Fabbe in action igen.
Modo imorrn lär bli en tuff match, tror inte på 6-1 vinst igen men naturligtvis hoppas jag på ett liknande resultat.

Någon som har koll hur det är med spelare som var skadade före uppehållet?
Kommentera

lizzard: Det här var faktiskt ett bra trådnamn. ännu en tråd som kan återanvändas, om och om och om och om igen. Nu har vi en dagenförematchtråd och en match(guld)tråd. Fattas bara en dageneftertråd da där man kan diskutera eventuella baksmällor och glädjerus.

Imorgon vinner vi, lätt. 4-2 till oss och klättringen uppåt i tabellen tar fart på allvar. Snygg-Mange, JR, Husse och Häger gör LHF:s mål.
Kommentera

Morgondagens match
Det verkar vara osäkert om Skrbek spelar imorgon pga sin fot, men annars är det samma lag som mot Timrå. Det blir nog en jämn match hoppas på en 3-2 seger till Luleå.
Kommentera

« · 320726 · »