Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Morgondagens match

« · 383612 · » Till forumet

Sv: Morgondagens match
Portello: Haha, det var en bra fråga. Men du vet, Lövvor kan :)
Kommentera

Laguppställning mot MooDoo

Målvakt: Daniel Henriksson Gusten Törnqvist

1:a Backpar: VB Johan Fransson HB Pavel Skrbek
2:a Backpar VB Roger Åkerström HB Jonas Johansson
3:e Backpar: VB Tuukka Mäntylä HB Jan Sandström

1:a
VF Magnus Nilsson CF Jonas Rönnqvist HF Karl Fabricius
2:a
VF Richard Kapus CF Johan Tellström HF Jonas Nordquist
3:e
VF Hans Huczkowski CF Kamil Brabenec HF Linus Fagemo
4:e:
VF Pierre Berggren CF Emil Lundberg HF Per Ledin

Lite osäkert om Magnus spelar tar beslut på Tisdag, Bulan är tveksamt om han spelar.
Kommentera

Det sägs ju att en back är påväg in till Luleå. Ett alternativ vore väl Rikard Franzen som ´har fått sparken från Hanover. Han borde ju ha lite och tillföra. Enligt AF så är trolig klubb för honom AIK
Kommentera

Lövva: Tvivlar på att Franzen.Tror han hamnar i Stockholm eller någon annnan större stad.
Kommentera

" 2004-01-28 | Preliminär laguppställning mot Djurgården

Laget mot Djurgården

Målvakt: Daniel Henriksson Gusten Törnqvist

1:a Backpar: VB Roger Åkerström HB Jonas Johansson
2:a Backpar VB Tuukka Mäntylä HB Jan Sandström
3:e Backpar: HB Johan Fransson

1:a
VF Magnus Nilsson CF Jonas Rönnqvist HF Karl Fabricius
2:a
VF Richard Kapus CF Johan Tellström HF Jonas Nordquist
3:e
VF Hans Huczkowski CF Kamil Brabenec HF Linus Fagemo
4:e:
VF Pierre Berggren CF Emil Lundberg HF Per Ledin

Om Thomas Berglund kan spela går han in som center i 4:e linen och då blir Pierre Berggren extra forward. "

Borde man inte plocka ner Tellström till backen?
Kommentera

nappen: Vill se den matchen, men jag måste jobba.
Bara hoppas att vår förlustfria svit hemma mot DIF fortsätter.
Kommentera

Portello: Froza hockeyinvalider!

Petter och Junkka är väll också borta resten av säsongen?
Kommentera

Jesper: Välkommen till SpS! Kul att alltfler gamla forumingar hittar hit, fast fjortisarna och idioterna kan ju gärna få stanna på den nya versionen av forum så slipper vi dem här.

Imorgon pissar vi på Styvben. Hoppas jag. Fast det stör mig att jag förmodligen kommer att missa första perioden.
Kommentera

nappen: LHF börjar nog närma sig världsrekord i hockeyinvalider, om vi nu inte redan har världsrekordet.

Skuggan och Petter räknade jag rätt tidigt bort för den här säsongen, fast Junkka var ju lite mer oväntat.
Kommentera

Kickan: Väldigt kul att fler och fler lulingar hittar hit.
Imorrn vinner vi. Solklart!
Kommentera

Portello: Tja, imorgon har ni ju inget sånt oöverstigligt hinder som en Wilde matchtröja att bli bländade av, så det kanske kommer att gå lite lättare för er i morgondagens match.

Men, du ser, jag fick rätt i min profetia om gårdagens match som jag gjorde för någon vecka sedan.
Kommentera

Paddan: Skulle du vara Wilden dårå? Haha, någon lugnare och mer beskedlig än du finns väl inte?

Nybörjartur. Hur mycket betalade ni Rövmark för att han skulle visa ut Mange varannan minut?
Kommentera

Kickan: Jepp, du skulle ha sett hur skräckslagen Portello såg ut varenda gång jag mötte honom.

Tja, eftersom vi är goda vänner jag och Rönnmark så fick jag ett väldigt förmånligt pris. Han gjorde det helt enkelt gratis nu när Bulan inte var med på isen.
Kommentera

Kickan: Angående det där med lugn och beskedlighet så känner jag mig ganska ohotad som titelinnehavare, just nu.
Kommentera

Paddan: Att Portello blev skräckslaget bör väl inte läggas så stor vikt i.
Som du säkert såg var det massa knattar på isen som spelade "match" i den andra pausen. När på Portello kom upp på läktarn var hans, om jag kan minnas rätt: "Oj har de redan börjat"

I och för sig kunde man ju utskilja vissa likheter med Söderberg så helt ute å cyckla kanske han ändå inte var.
Kommentera

4:e matchen för säsongen och andra mötet mot Timrå imorrn. Hur kommer det att sluta? Såklart hoppas man på en repris av den senaste matchen då dessa möttes då Luleå lyckades med att vinna med 5-0.
Men Luleå hemma och borta är två helt skilda saker. Hemma brukar vi rada upp vinster för att sedan knappt ta några poäng på bortaplan.Förhoppnongsvis blir det ändring på det imorrn.
Kommentera

Portello: Vad jag har förstått så ska du inte dit. Det betyder tre säkra poäng åt oss ; )
Kommentera

Kickan: Om det vore så väl att det skulle betyda tre säkra poäng....
Alltså, förstår inte varför vi ska ha sådana problem på bortaplan? Det är ju trots allt samma spel oavsett om man spelar i Coop Arena eller någon annanstans. Förra året blev vi sopsist när det gällde bortaspel, det vill jag inte vara med om igen.
Kommentera

Portello: Nu har vi ju hittills bara en bortamatch att uttala oss om, så vi ska kanske avvakta med att dra några slutsatser alls om hur årets upplaga av LHF funkar på bortais.
Kommentera

Kickan: Nog vet jag det. Vi får hoppas att det blir seger imorrn.Ska vi säga med 5-0 och hattrick av Fagemo?
Kommentera

Portello: Vi dubblar. 10-0 och 6 mål av Fagemo. Sedan gör Jonte och Mange två självmål vardera.
Kommentera

Portello: Gå och göm dig Åke Tråk ;)

Hä bli inga pins imorrn. Icke sa Nicke.

Proppskåpet kommer att koka imorrn och Mandy anger tonen och sedan ringer det med jämna mellanrum hos Gusten.

Gläfsers är på bettet :)

Vi hugger tag i era byxbakar och sedan släpper vi inte greppet.

ÄLSKA RÖTT, ÄLSKA VITT =)
Kommentera

ernie eagle: Går du på samma grejer som SMÅLAND eller sitter ni bara i samma rum (ett sånt där med madrasserade väggar?) ; )
Kommentera

Kickan: Men huvaligen va äre du säger?

Jag och SMÅLAND in the fucking same room...nonono

Jag är realist. Han är optimist. En lallande fåne.

Vi håller båda på Timrå. Men där upphör likheterna.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Portello: Uselt förrexten att Attjo inte anser tävlingen vara värd att ha kvar på hemsan. Den lockade många motståndarlagssupportrar också, och varför plocka bort något som folk gillar?

Åsså betyder ju det att vi inte kan ha någon Tvävling längre : ( Fast det positiva är ju förstås att det innebär att ingen kan putta ner mig från tronen.
Kommentera

Ni kan ha näsdukarna kvar till hemresan!
Torka tårarna och badda er sårade stolthet med decivon!
Nar det nobbottniska stålet mjuknat!
De rödvita kommer att KROSSA, MOSA, MALA NED nallarna från norr!
See U kl 15!
Kommentera

Janken: Vi får la se. Jag gissar att alla kaxiga tikar imorgon efter matchen är lika tysta som de brukar vara efter att ha mött oss. Fast t ex ernie och SMÅLAND dyker nog upp och grattar oss till segern : P
Kommentera

earnie eagle:

"Gläfsers"? Vad är det här, jag var övertygad om att du var en person med en stor portion stolthet - Låter du Kickan och de andra pimpelfantomerna ge öknamn åt ditt lag? Skulle aldrig falla mig in att låta dessa vildmarkens barbarer få stå oemotsagda.

Nä, ryck upp dig Magnus och stå upp för ditt lallargäng, även om jag förstår att det kan vara svårt ibland.
Kommentera

westerlind: Ugh! En Pölsing har talat.

Lyssna inte på honom ernie. Han är ju trots allt Pölsing.

Förrexten är det inga öknamn utan smeknamn.
Kommentera

westerlind: ernie har nog till och med hajat att Älsklingarna är Älsklingarna. Inte illa för att vara oluling.
Kommentera

Kickan: Det är ju det jag säger - stackarn måste omedelbart avprogrammeras. Ugh.
Kommentera

westerlind: Att avprogrammera ernie är jantagligen lika lätt som att avprogrammera SMÅLAND. Dvs omöjligt.

Ugh.
Kommentera

Kickan: Nu skall vi minsann ta och visa etablisemanget ifrån Luleå att det minsann inte räcker med att ställa ned sina skinande guldskridskor på isen.
TIK skall krossa storlaget ifrån Luleå !
Jobba hårt och se alla puckar som vår, då vi äntligen rätt vinnare får
Genom att glänsa men i egen zon bara länsa
Med att pucken in i nätmaskorna lirka, allt medans vi runt runt cirkla
Vi sedan från publikplats vinka, TIK på Luleå skall pinka !
Kommentera

oraklet: Det verkar ju inte gå enligt dina planer hittills. *fliiiiina*
Kommentera

Kickan: Vad var det jag sa. Jag kände mig stark. Och STARK just nu är även sillstryparns pojken. för andra gången på en vecka smäller han in en 2-2 kvittering....ojojoj

Just som vi blivit uträknade och fått en pungsspark i skrevet, ögonvitorna är rödsprängda, näsbenet och käken ömmar och vi blöder ymmigt då RESER vi oss på nio och tar kommandot.

17.56 3-2 Niklas Nordgren!!!

Dä ä kärlek dä :)

Jag visste jag kunde lita på grabbarna. Vi gav er ett skenbart övertag, sen mosade vi Älsklingarna.

Så Kickan gör dig redo att möta upp ett sargat gäng när det äntrar hemmaplan ;)

VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP!!!
Kommentera

Matchen imorron är tydligen utsåld. Verkligen kul. Hoppas nu #19 gör come-back också. Inte för att jag väntar mig så särskilt mycket av honom i början, han har ju knappt spelat en match under 2004, men ändå.

Fast jag tror nog att gårdagens storförlust för Real Modo är något som Lule får sota för imorron.
Kommentera

Albert Hall: jo, risken finns väl att de är tokladdade för att ta en snabb revansch på sig själva. Fast å andra sidan vill väl Luleå ha revansch för torsken nere i Twin Peaks Arena också, får man anta.
Kommentera

nappen: Det där låter ju kanon. Äntligen är alla spelare disponibla. Linen med Holmström-Tellström-Williams låter riktigt intressant. En Bulldozer, en hjälpgubbe samt en speedkula.Den kan nog bli bra.
Kommentera

Albert Hall: Äh, vi får vara glada ifall vi någonsin kommer ur egen zon i morgondagens match. Det ryktas om att man beställt ett tjugotal rullatorer för att få lite fart på MoDos spel, men fan trot om ens det hjälper.

Dagens Experttips: LHF-MoDo 158-0
Kommentera

nappen:

Härligt! Nu kan vi bara hoppas att han får vara någorlunda skadefri också. En intervju finns med Renberg på länken, en minut och 38 sek in på 17.00 sändningen.
Kommentera

Albert Hall: Undra när Antila ska få chansen att visa vad han kan, kanske imorgon?.
Kommentera

lizzard: Ser ut som Gusten även spelar imorrn.
Saxat från Luleås hemsida:
Målvakter:

33 Gusten Törnqvist 31 Kristian Antila
Kommentera

Portello: Äh, fegisar, vågar inte sätta in Antila mot ett lamt MoDo... Fast det kanske är bättre för Antilas rygg att öppna båsdörren istället ;)

Skall bli en intressant match, inte minst för att se hur mycket/litet Renberg kan bidra med i morgondagens match.
Kommentera

Portello: Ok, inte fel val iaf Gusten har ju varit bra hittils i serien. Men skulle va kul att se Antila mellan stolparna, men hans chans kommer säkert förr eller senare.
Kommentera

Paddan:

Nej, såklart är vi chanslösa. Garantin för det fick vi i och med Frölundas seger igår kväll. Real Modo kommer inte att förlora två matcher på raken många gånger i vinter, och absolut inte efter ett storstryk. Vi har för övrigt lite otur i mötena med Modo, förra gången var det Modos första hemmamatch som Real Modo, nu får vi möta ett hungrigt och revanchsuget gäng. LHF-Modo 1-5. Eller 1-7.

Fast det ska ändå bli kul att se matchen, vi har fyra stycken (fem om man räknar Obsut) som lirade i NHL förra säsongen, Modo har... sju va? (Sex om man räknar Sedin som en.) Så många världsartister på samma gång var det länge sen man såg i Luleå.
Kommentera

lizzard:

Antila borde få chansen. Varför inte imorron när vi ändå inte har nått att förlora?
Kommentera

Albert Hall: Äh, mot Frölunda visade vi bara vårt riktiga ansikte. Vi suger hästballe som de yngre förmågorna kanske skulle kunna tänkas yttra sig i frågan om vår kapacitet som lag. Effekten kommer heller inte att bli bättre efter att Hedin har haft kvartssamtal med sin son och berättat att han får vara glad ifall Banafjäl Flyers vill ha honom som bänkvärmare. Eller förresten, på den punkten kanske det skulle bli en förbättring.

Fröknarna Sedin, Hans the horrible och Floppa, nä faan, det här kommer inte alls att bära någon som helst frukt imorgon. Tacka vet jag såna artister som Ledin och eeh, någon mer.

Innan ångesten hinner upp mig så kanske jag skulle meddela att det finns förutsättningar för att kunna bli en intressant match inför en utsåld hall (fast efter gårdagen så har ordet "intressant" fått en liten annan klang)
Kommentera

Blir hur kul som helst imorrn.Bara hoppas att vi får en bättre start än matchen nere i Övik.
Tycker att kedjorna känns intressanta, vi har åtminstone tre kedjor som ser ut att producera. Sedan bli det kul att se hur PP sätts ihop. Ska vi gissa på att Renberg går in i Holmströms pp-enhet?

Usch och fy, känner mig inte alls så pigg.Hosta,lite ont i halsen samt lite feber, men för att missa morgondagens match ska jag vara betydligt sämre. Men det är klart, skulle inte bli förvånad om man har värsta febertoppen imorrn mellan 16-23...
Kommentera

Då var det snart match igen, och den här gången är det mot nykomlingarna från Mora. Mora har startat serien väldigt bra och var väldigt nära att besegra FBK borta.Dom gjorde 4-0 i andra perioden men FBK kunde vinna med 5-4 till slut.
Själv så åkte vi på vår första hemmaförlust, 1-3 mot Modo. Nu är det bara hoppas att den försa bortavinsten kommer. Negativ som jag känner mig tippar jag 4-2 till Mora.
Luleås laguppställning:

Målvakter:

31 Kristian Antila 1 David Rautio

Backpar:

26 Niclas Wallin 5 Johan Fransson

43 Jarolsav Obsut 25 Tuukka Mäntylä

28 Roger Åkerström 7 Jan Sandström

Forwards:

10 Linus Fagemo 29 Johan Tellström 96 Tomas Holmström

23 Karl Fabricius 8 Jonas Rönnqvist 16 Jonas Nordquist

27 Per Ledin 18 Thomas Berglund 11 Justin Williams

17 Fredrik Hynning 9 Thomas Koch 15 Emil Lundberg