Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

Nämnlös tråd.

« · 116554 · » Till forumet

Nämnlös tråd.
Ös på!!
Kommentera

Sv: Nämnlös tråd.
Portello: Tyckte du det fanns för lite trådar att skriva i?? :)
Kommentera

dax för en tråd om valet!
Kommentera

arnetiberg: Postar du samma politiktråd om Skara-Bert här som du postat på såväl LHF:s officiella som FBK:s officiella forum så hoppas jag att din vistelse här blir kortvarig. I så fall börjar det likna spamming.
Kommentera

Lulekickan: Menar du allvar med att vara moderator för gästboken? Jag säger som Gunde. - Ingenting är omöjligt. Men varför inte ta kontakt med moderatorerna som drog igång det här tröskverket? Inte vet jag, jag bara följer med debatten aningen, men nog borde väl du representera en lulenivå?
Kommentera

Lulekickan: har haft denna signatur sen i våras samt lovar att ej reta upp dig med tråden du nämner,hoppas det som mest handlade om skämt inte tog allt för illa.även om jag haft signaturen länge så har jag ej använt den många ggr,håller på o sätter in mig i detta,den=ju lite krångligare än den förra.
Kommentera

NuMountain: Egentligen sa jag det mest på skämt, men visst skulle jag kunna tänka mig det på riktigt, nu när jag tänker efter.
Kommentera

Lulekickan: Förstod väl nästan att det låg lite allvar bakom det skämtet. Ta en funderare om du verkligen tycker det här plejset är något att satsa på. Stället är utvecklingsbart och jag vet av erfarenhet som moderator att det är många av våra ideer som utveckar det.
Kommentera

arnetiberg: I så fall är du välkommen till LHF:s gb ..tobe.. or not ..tobe..? Ja, plus då att du gärna får låta bli att skriva sådant som gjorde att du blev avstängd från LHF:s officiella.

Om du sedan försöker sluta med att skriva "=" istället för "är" så kanske folk låter bli att reta sig på dina inlägg. Det kan väl inte vara så svårt? Du måste ju ändå använda två tangenter när du skriver "=" och då är det väl lika bra att skriva "är" istället, eller?
Kommentera

Lulekickan: Å andra sidan är personlig stil något som med tiden blir något charmigt. Jag tillhör ju i viss mån "tobe-fanclub".
Kommentera

NuMountain: Oki, jag ska fundera på det. Jag gillar faktiskt det här stället mer än jag hade räknat med från början.
Kommentera

NuMountain: Jag har faktiskt också haft en del kul åt tobe.
Sen märks det nog inte lika mycket att nån skriver skit här, det försvinner ju liksom efter ett tiotal eller hurmångadetnuär inlägg.
På officiella kan de ju ligga kvar i veckor om man har otur eller tur eller hurmannuserpådet.
Kommentera

Albert Hall: Med andra ord så "försvinner" det i den här GB efter ungefär en kvart, eller så!
Kommentera

NuMountain: Så länge man förstår vad folk vill säga så brukar jag inte reagera desto mer. Gränsen går väl vid när man misstänker att folk skriver mer eller mindre obegripligt bara för att jävlas eftersom de vet att folk stör sig på det, då tycker jag bara det är onödigt eftersom diskussionerna då mer tenderar att handla om "handstilen" än om inläggets egentliga innehåll.
Kommentera

Paddan: Det försvinner inte. Men det märks inte lika mycket.
Kommentera

Albert Hall: Nej, nog vet jag väl det. Därav "-tecknet!
Kommentera

Paddan: Jo jag förstod att du förstod eller hurenuvar.
Kort sagt, det lönar sig inte lika mycket att retas med att tex starta en ny tråd här som på våran officiella. Därmed är det ju inte lika kul att göra det heller för dom som brukar göra det.
Kommentera

Albert Hall: Jaha, men det var ju tur att du förstod att jag förstod att du förstod. I och för sig så går det ju att kolla trådvis, men...
I och för sig så brukar ju allting för det mesta skrivas i samma tråd här ändå så det blir liksom liten vits att starta nya trådar.
Kommentera

Lulekickan: Vad gäller just Tobe, så har många upptckt att det finns lite substans i vad han försöker framföra. Naturligtvis så är mycket av det han skriver en typ av provokation, men samtidigt så har väldigt mycket varit av unikt slag tack vare hans stil. Stilen och att han provoserar med den är hans signum. Tyvärr har han försökt överdriva stilen på sista tiden vilket gör honom, i alla fal för mig, helt ointressant. När han var som bäst (enl.mig.) försökte jag svara på hans sätt. Det var svårare än man kunde tro. Jag gick bet i att få till den riktiga finessen. Många andra har försökt, med varierande resultat. Ingen har träffat riktigt rätt.
Kommentera

NuMountain: Han gick klart över gränsen här på slutet med en del rasistiska uttalanden. I alla fall kunde man gissa sig till att det var rasistiska uttalanden via diverse förkortningar.
Vetefan om han inte är avstängd för det föressten.
Kommentera

Albert Hall: Är han rasist skall han hållas kort. Tydligen har inte skallmätningsresultaten nått fram i det fallet.
Kommentera

NuMountain: Rasist och rasist, jag vet inte. Här är en länk till inlägget. Bedöm själv.
Kommentera

Albert Hall: God natt på er små lulingar, och du med NuM!
Kommentera

NuMountain: Ja, visst kan Tobe ha ett och annat vettigt att säga ibland, men vissa saker har gått över gränsen. Han bör åtminstone undvika att använda sig av vissa slagord som är brottsliga. Håller han sig på mattan i det avseendet så kan jag nog låta rätt mycket passera, och då är han varmt välkommen att delta i diskussionerna.

Punkterna och = (utan mellanslag mellan orden) istället för är har väl de flesta kommit underfund med. Lite svårare då med förkortningarna, det finns liksom ingen logik eller någon slags systematik i dem och de varierar från gång till gång.
Kommentera

Albert Hall: Hans vokabulär lämnar mycket över att önska. Ilskan sig har jag förstående för, synd att han inte klarar av att skilja på äpplen och päron. Om han är rasist eller om han endast har begränsningar i sin tankesfär, är svårt att uttala sig om.
Kommentera

NuMountain: Precis!

Nä nu går jag och lägger mig.
Gonatt lulingar och olulingar!
Kommentera

NuMountain: Det plockades bort endel grejer på officiella idag. Dessutom kryssades det i passwordfilen.
Kommentera

Lulekickan: Jag vet varken vad det ena eller det andra innebär. Borde kanske hålla mig mer ájoure än vad jag gör.
Kommentera

Nattinatti Albert, Hälge och Paddan. Jag och NuMo får väl se till att HS inte tystnar än på ett tag.
Kommentera

Lulekickan: Jag är ju igång nu, men någon standin för Grodan lär jag aldrig bli.
Kommentera

NuMountain: Inlägg som inte var särskilt lämpliga rensades bort och den som skrivit det stängdes av skulle man kanske säga om man skrev något som mer liknade svenska än forumska.
Kommentera

Lulekickan: Om någon stängts av för sina åsikter, eller för all del, fult språk på Lules hemsida, så var det inte en dag för tidigt. Jag kan säga att alla min fulaste ord sammanlagt, inte räcker till för det. Mina åsikter kan heller inte spegla sig i de orden nästan oavsett hur man kombinerar dem.
Kommentera

NuMountain: Du har nog rätt i att det kan gå rätt långt innan någon stängs av från LHF:s officiella forum, för att inte säga på gränsen till extremt långt. I och för sig tycker jag att det är bra att toleransen inte är så låg som på vissa plank där man bara får skriva att lag X är bäst, alla spelare är sketabra och klubben är perfekt i alla avseenden. En sådan nivå skulle hämma diskussionerna och till slut skulle knappt någon bry sig om att skriva något överhuvudtaget, men nog kan jag hålla med om att det ibland kanske är lite väl högt i tak. Balansgången är nog inte helt lätt. Dessutom postas det ju ganska så intensivt på det forumet under säsong, och för all del även under uppehållet, så det är nog inte helt lätt för 2 webbisar som utför sysslan gratis vid sidan av sitt vanliga jobb att hinna se precis allt.
Kommentera

Här var det dött idag. Sover alla eller?
Kommentera

Eller så kanske dom har skaffat sig ett liv ;)
Kommentera

Portello:

Varken sover eller har mer liv än vanligt. Lite lagom uttråkad faktiskt...
Kommentera

Dysso: Låter lite som jag det, undra vad man ska hitta på idag.
Kommentera

Portello:

Bra fråga, blir nog att slappa framför datorn eller TV'n. Handla lite chips och cola blir det nog också... :)

Dåligt med nya hockeyrelaterade saker att läsa, abstinensen är stor efter elitserien nu.
Kommentera

Dysso: Skönt att det drar igång snart, inte en dag för tidigt.
Blir intressant om Luleå kan bjuda Hv på bra motstånd.
Tyvärr kan man inte ens höra matchen på radion eftersom att man jobbar till 21,30.
Kommentera

Portello:

Jag jobbar till 24.15 eller nåt sånt, men jag har inhandlat en snygg fickradio, så det blir radiokväll på jobbet.

Tror nog det kan bli en intressant match av det. Jag hoppas att HV vinner efter en jämn match. :)
Kommentera

Dysso: Lycko dig som kan lyssna på radion.
Jaja men på torsdag då får man se hockey, ojj vad jag längtar :)
Kommentera

Portello:

Lycko dig som får se torsdagsmatchen live :P
Själv står jag på jobbet då också...

Min livepremiär blir på lördag.. Matchen är slutsåld, ser fram imot en kokande Kinnarps. Att gå på hockey, där snackar vi valuta för pengarna. :)
Kommentera

Dysso: Tror man kommer att få valuta för pengarna i Coop också :) Det lär ju också bli lapp på luckan. Fan vad trångt det kommer att va. Svettas redan :/
Kommentera

Portello: Du...jag funderar nästan på att fara å se allsvensk hockey imorgon. Bara för att se hockey. Typ ladda upp för måndagen! :)
Kommentera

Lövva:

De matcher som jag varit på som varit slutsålda i delfinen (d.v.s. slutspel) så har det alltid varit mycket bra stämning. Däremot har en del av seriematcherna jag sett haft väldigt tam stämning, men så är det nog i alla hallar i Sverige, sämre tryck ibland.
Kommentera

Dysso: Det är nog som du säger. Fast det är väldigt synd. När vi är bra är vi väldigt bra fast när vi är dåliga är vi RIKTIGT dåliga. Vi borde hålla en jämnare nivå. Då skulle det vara fest minst en gång i veckan i Coop! =) Det skall vara som så Söderstadion =)
Kommentera

Lövva:

Håller med, hade varit riktigt kul om man alltid hade kunnat få igång klacken och sittplats ordentligt. Det är nog inte möjligt att alltid få igång folk, men målet måste väl vara att göra det oftare iallafall. Verkar som om publiken strömmar till ordentligt i lule nu med ny arena, bara hoppas att det tillskottet ger en jämn, hög stämning... =)
Kommentera

Dysso: Precis, folk lär det ju inte vara någon brist på. Det gäller ju dock att få dem å skrika å sjunga. Fast något som kan vara postivt är ju att några "gaphalsar" har valt å sitta iår så man kan ju alltid hopppas på att de får igång "Sveriges tystaste sittplats"
Kommentera

Lövva:

Du får ge fortlöpande rapporter om hur det går med den saken... Jag kan av naturliga orsaker inte se några av LHF's hemmamatcher före jul.
Kommentera

Lövva: Jasså du är sugen på att fara till Boden i morn hmm kanske skulle vara ett lämpligt sätt att hålla hockey abstinensen nere på en rimlig nivå:)
Kommentera

« · 116554 · »