Luleå HF

116659 inlägg · 887 ämnen

Nyförvärv.

« · 413455 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv.
Portello: Hlinka har ju velat bli värvad av LHF redan när han spelade med MooDoo. Det är inte alla spelare som själva erbjuder en klubb sina tjänster mitt under brinnande slutspel när man spelar i motståndarlaget : )
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Poffa och Portello:

Det är agenten som säger att han trivdes bra i Sverige. Agenter har väl aldrig någonsin överdrivit någonting om sina adepter? Värst brukar det väl ändå vara i basket när de amerikanska stjärnorna som värvats visar sig ha blivit en till två decimeter kortare under tiden de fraktats över Alanten.

Humörspelare verkar vara något som de flesta tjecker och slovaker är. Brabenec var också lite av en sådan, landslagen har väl också haft det ryktet i alla tider. Bra i medgång, dåliga motgång.

På tal om Brabenec, vetefan om det inte varit lika bra att behålla honom som att värva Hlinka. Nåja, densomleverfar.se
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Poffa:
Låter ju verkligen som spelaren Luleå behöver.Behöver jag påpeka att det är Ironi?
Känner mig verkligt tveksam till den här värvningen, men jag hoppas verkligen att han gör bra i från sig om han skriver på.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello:

Trivdes bra var ju en sanning med modifikation. Hlinka trivdes så länge som det gick bra och han fick spela. Han är en verklig humörspelare och går det bra så är han en lysande spelare, går det dåligt så är han helt under isen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Man kanske också ska skicka med ett länktips.

Fö så spelar Luleå idag match mot Piteå. Men matchen har ett lite annorlunda upplägg.Period 1 och 3 spelas som vanligt, men i andra perioden kommer lagen att turas om att träna PP.
Kul för Luleås del är att Sandström och Bulan är tillbaka och kan spela ikväll.Tellström är också på bättringsvägen men spelar inte mot Piteå.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall:
Enligt dagens Nsd så talar visst det mesta för att Hlinka skriver på för Luleå. Så här säger han agent: - Miroslav sa att han ställde sig positiv till att spela i Luleå kommande säsong. Han trivdes ju bra i Sverige senast han spelade där.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Dream Team:

Alltså, även jag vill se en säsong i NHL. NHL skulle knappast överleva en längre lockout och det vore förödande för internationell OCH nationell ishockey.

Vad jag opponerade mig emot var att det skulle vara något osporsligt och/eller orättvist gentemot andra lag.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Det känns ändå i slutändan som att de som uttrycker oro för strejken ur orättvisesynvinkel, kanske bottnar just sin oro i att det egna laget inte har lika bra spelare att ev. plocka hem, som andra har.
Jag är emot strejken, är djupt orolig för svensk hockey om det blir lockout och NHL-spelare vallfärdar in i elitserien, men detta av helt andra orsaker än om MITT lag inte skulle vinna fördel...
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Poffa:

Det kanske borde vara så att klubbarna bara är tillåtna att värva medelmåttiga spelare. Eller i alla fall att de inte får värva spelare som någon gång gjort något bra i NHL.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
ClaesW:

Klart det är rättvist. Om klubben kan knyta till sig en storstjärna om så bara för en kort tid så har de väl gjort sig förtjänt av det. Om då andra klubbar inte lyckas med samma sak så har de ju helt enkelt gjort någonting fel. Kan Djurgården värva Ronaldo så får väl Örebro värva Roberto Carlos.

Var i ligger skillnaden rent rättvisemässigt i det här fallet jämfört med om en klubb lyckas knyta till sig Ronaldo för hela säsongen?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Poffa:
Osportsligt eftersom spelarna inte tillhör klubbarna de skulle spela för - det förekommer ju massa snack om att den o den spelaren väljer svenska klubbar lite godtyckligt, det är väl för f-n inte rättvist. Då kan ju Ronaldo spela för Djurgården i fotboll om det blir strejk- skulle det varar rättvist mot t ex Örebro?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
ClaesW:

Vaddå sportslig rättvisa? På vilket sätt skulle det vara osportsligt eller orättvist?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
ClaesW: Om du läser mitt inlägg en gång till så ser du att jag hoppas att det INTE blir någon lockout.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
ClaesW:

Lule skulle nog få Holmström och Öhlund. Inga dussinlirare nån av dom.

För showens skull skulle jag vilja ha en konflikt. Fast inte sportsligt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello:
Det blir väl ändå lite hawai att plocka in spelare i elitserielagen som tillhör NHL-klubbar? Är det sportslig rättvisa??
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall:
Hoppas verkligen att det inte blir någon lockout, visst skulle det vara kul att se en massa NHL-proffs i elitserien men på det stora hela känns det som att det är bättre om NHL säsongen kommer igång som vanligt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall:
Säg inte "vad var det jag sa" än...men både Lule och BIF skulle ju tjäna på att en lockout inte blir av- även om jag tycker att NHL-killarna är ruggigt överskattade allt som oftast...Det viktigaste är att bygga ett LAG!
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello:

Nej, Rayko är helt hopplös.

Nu börjar det komma artiklar om att det inte blir nån NHL-lockout för att båda parterna inser att dom inte har råd. Tur att jag inte är typen som säger "vad var det jag sa", för då hade jag nog sagt det.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Hahaha, ta och starta en. Det gör väl att Rayko åtminstone går i gång.Den killen är ju inte riktigt klok :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello:

Det händer nog en hel del som aldrig kommer ut i offentligheten i värvarcirkusen. Fast jag håller med om att Jeff Hamilton vore exakt en sån jag skulle vilja ha till laget.

Eller varför inte Toporowski? Kanske man skulle starta en Toporowskitråd på forum. Det känns väldigt länge sen man läste en sådan, nu... ;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall:
Vad Luleå behöver är en målskytt av stora mått. Kan inte förstå varför dom inte har kontaktat Hamiltons agent på flera veckor. Han vet ju var målet är beläget.Gjorde 43 mål i AHL förra säsongen och har ju även en bra säsong i Kärpät för några år sedan.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello:

Nej inte Hlinka. Hårt arbetande målsumpare dräller det redan av i LHF, vi behöver inte en till. Fast Hlinka arbetar väl mest hårt i medgång förstås. Dessutom behöver vi inte filmande fuskare i Luleå, dom får Modo gärna fortsätta att ta hand om.


Om jag minns rätt så hade väl Hlinka svårt att platsa i Modo sista säsongen han var där.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
I dagens NSD bekräftar Hlinkas agent att Luleå har kontaktat honom angående Hlinka.Själv känner jag mig aning skeptisk inför denna värvning.Känns som inte Hlinka är den målskytt Luleå söker.
Och det jag kommer ihåg mest från Hlinkas tid i Modo är hans filmningar.
Och angående artikeln, tydligen är han i stjärna i Wc, det är väl ändå att ta i? Får han ens spela?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Få se då vilka mer Luleå kommer att få som nyförvärv, Hadde Hamilton vart klar så hadde dom presenterat han direkt efter vm:et.
Det senaste är väl att inget kommer att ske föräns Strömwall kommer hem från sitt dottersdop i Österrike på Måndag next week, Stämmer det kickan eller är mina kontakter fel ute??????
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Jag noterar att MIF nu har presenterat Melin, Hannula och Peter Hammarström som klara för MIF. Tre ganska bra värvningar, får man väl ändå säga. Den värvning som känns mest osäker på förhand är väl Hammarström som ändå är 35 år. Hannula lär dock göra bra med poäng, och Melin är väl en spelartyp som MIF inte riktigt har haft på senare år så han tillför nog en del.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
robhed: Jag tror att du har rätt där. Spelaren måste nog betraktas som frisk av en oberoende läkare vid kontraktsskrivning för att försäkringen ska täcka lönen. Annars kunde ju Luleå ha skrivit ett livstidskontrakt med tex Skuggan och gett honom två mille per år i lön och sedan säga "hoppsan då, han var visst skadad men det gör inget för Folksam betalar lönen".
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Frågan är om det då är ok o signa en som är trasig redan på förhand och sen låta en försäkring kicka in och ta hand om lönen - skulle tro att försäkringsbolaget har någe att säga om detta. Vad gäller statlig sjukersättning så har den säkert ett tak långt under vad en hockeyspelare av den klassen tjänar per månad.

Dysso: Det är väl som med alla arbetsgivare, om han är sjuksriven ett par veckor så pröjsar väl staten sjukersättning?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
LL:

Det är väl som med alla arbetsgivare, om han är sjuksriven ett par veckor så pröjsar väl staten sjukersättning?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Om det nu är så att Renberg är så pass skadad att det kan dröja till jul innan han spelar så hoppas jag verkligen att Luleå skriver ett kontrakt där han inte får betalt om han inte kan spela.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Kickan:

Låter mycket intressant, LHF till slutspel som vanligt nästa säsong med andra ord!
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Kickan: Hamilton...Steen? Så ni har alltså tänkt att göra stackars Thomas ännu mer splittrad än vad han torde vara idag...
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Frisco: Mmm, det är ju rätt svårt att sia om hur ES kommer att sluta när trupperna bara är halvfärdiga, och inte ens när de är färdiga är det lätt, om än lättare. Det finns ju aldrig några garantier för att en spelare passar in i truppen t ex.

(Man kan inte - jahaja) Äta Sig Mer Än Mätt kommer ju hem också, fast han är ju så skadad att han inte lär spela förrän omkring jul.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
lizzard: Tyvärr får man säga, men din födelsedag går åt pipan med dunder o brak. Tikarna vinner lätt mot Sur Leo.
Men annars kan ni göra en hyfsad säsong.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Kickan: Oki. Vi (och alla andra) väntar nog med spänning på alla elitserielagens laguppställningar i september.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Kickan: Hamilton och Bartek låter inte alls så illa tycker jag. Kan bli en kul säsong detta, För övrigt e premiären på min födelsedag iår, och en vinst mot Gläfsers skulle ju inte va så dålig present.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Frisco: Än Obsut menar du? Strömwall lär ha med sig någon eller några spelare när han kommer hem från Tjeckien. Hamilton och Bartek är båda möjliga.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Kickan: Kommer det fler till Kallax?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
lizzard: LHF blir att räkna med kommande säsong. De nyförvärv som kommer inom kort går inte av för hackor.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
En kort intervju med Nobbe

Se länk
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
lizzard: Opps blev lite fel där... Nu kommer den rätta länken
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
LL: Nu har Obsut landat i Luleå

Se länk
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Paddan: ja, Japan har ju i alla fall en riktigt vass målskytt. Att det sedan inte alltid är säkert att det är i rätt bur han sätter baljorna får man acceptera!
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
LL: Tyckte mig höra något rykte om att det redan var ett antal Japanska VM-spelare på väg till LHF och har ni riktigt tur så är minst en av dessa en riktigt bra spelare ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Oj, här var det inte mycket fart på skrivandet...

Jag noterar att i dagens Kuriren står det att bland andra Johan Strömwall har åkt ner till Prag för att hitta VM-spelare att värva. Det låter klart lovande. Dessutom säger Strömwall till NSD att klubben har budgeterat för minst en riktigt bra spelare.

Jag tror fortfarande att vi kommer att ha ett klart bättre lag 04/05 än 03/04. Kan vi hitta en eller till och med två vassa målskyttar så ser det riktigt lovande ut.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: jag tror att Hynning är en bra värvning. Men vi skulle nog behöva lyckas få en vass målskytt (eller helst två) också.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Tja, det där utpräglade spelsinnet skall väl gå snabbt att plocka bort. ;)
Låter onekligen som ett intressant förvärv.
Men jag väntar fortfarande på alla de där bomberna som rayko har utlovat. Var det kanske den där liraren som Savage pratade om Bob Da big bomb...eller vad han nu hette.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Paddan:

LHF fortsätter alltså att sno unga lovande spelare från Gnaget. Hynning kommer säkert att bli ett bra förvärv när han blivit lite varm i kläderna. Jag har själv aldrig sett honom, (möjligen då i hans elitseriedebut 2001) men bara hört bra om honom. Vad jag förstått så är han ingen brunkare utan en spelare med ett utrpräglat spelsinne. Han debuterade tydligen i elitserien redan som 17-åring. Visserligen i ett minst sagt mediokert AIK, men ändå... Att snitta 0,8 pinnar i allsvenskan som 20-åring är, som du och din morfar säger, inte illa pinkat.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Så har då LHF tydligen skrivit tvåårskontrakt med Fredrik Hynning. 20 mål och 17 assist på 46 matcher i allsvenskan är, som morfar brukade säga, inte illa pinkat.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Albert Hall:
Tror Koch kommer vara en attraktion i vinter. I matchen mot Schweiz tyckte jag att han glimtade till då och då med fin teknik. Strömwall visste nog vad han gjorde när han knöt till sig Tomas.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Thomas Koch gjorde mål ikväll för Österrike. Lagets enda i förlustmatchen (1-3) mot Tyskland.
Kommentera

« · 413455 · »