Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

« · 525129 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Jesper: Förrexten kan du nog aldrig någonsin förstå MooDoo mot Warulfven på allvar. Det var ett Norrlandslag mot ett gäng fjollor i lila. Norrlandsgänget borde ha vunnit. I vart fall sett ur norrlandsperspektiv, och du är ju född och uppväxt gnällbälting så det är nog svårare för dig att förstå norrlandspatriotismen. Det är vi mot resten av landet. "Vi" är vad fjollträskingarna kallar Norrland, vilket är ca två tredjedelar av landet.
Kommentera

Kickan: ja, kanske värt att visitera, Westsida.
Kommentera

Karoliina: Det är den, absolut. Wests hockeykunnande är överlägset de flesta andras. Hans undersåtar som hjälper till med sidan finns liksom inte heller de på kartan, sett till kompetens.

West är kung när han är som bäst. Fast bråken med diverse forumingar skulle jag iofs helst slippa läsa.
Kommentera

Karoliina: Förrexten borde jag inte ha skrivit "utvecklats till" när det gäller HM. Rätteligen borde det ha stått "avvecklats till".
Kommentera

Kickan: överens där. Du vet väl att han tillägnats tråd i ämnet. En tråd som ännu inte överträffats i forumstatistik.
Kommentera

Karoliina: Hette den inte "West är kung" till och med? Fast nog har den väl överträffats i en av Fläskbergtrådarna?
Kommentera

Kickan: nej, jag håller koll. Den tråden överlevde hela sommaren (mycket tack pga din vän SS) och rätt långt in på hösten. Förresten håller jag med dig om "Ost-saken". Tror knappast att han har samma stake som saken var då han staka med andra stakar...
Kommentera

Karoliina: Fast sett till antalet inlägg är den väl klådd, om inte sett till överlevnadstid? Det finns fllera trådar som passerat 500 inlägg.

Ostengrejen skyller jag nog på Johan och hans tro på att han bestämmer allt och har hand om alla uppgifter inom föreningen. Han och Osten är kompisar, så hans ansträngningar är fullt jämförbara med Skuggans då Osten till varje pris ville tvinga sig in som tränare och Skuggan i princip löneförhandlade åt honom och någon (av de inblandade förstås) gläfste om det i tidningarna. Jantagligen Osten, då han verkligen ville träna LHF trots ryggsäcken, som ännu inte är tömd.

Fjortisarna på forum förmår inte att inse att spelarmaterialet måhända var ett helt annat då än nu. Det höll på att driva föreningen i konkurs. Osten gillar dyra spelare, vilka inte alltid är jättebra.

Så nej tack, jag föredrar någon sedan tidigare oprövad i föreningen. Må det sedan vara Bräkman eller någon annan.
Kommentera

Karoliina: Förrexten. Vad än du bakade i våran sista match mot Pölsan så borde du baka det varenda match. Det var magiskt, trots bortais.
Kommentera

Kickan: äsch, inget o tjafsas om. Jag har en notering här hemma. En sådan som en rikrig nörd skriver i anmärkningar och fånar sig med. *fuck jesper*
Kommentera

Karoliina: Jag har nästan inget bevarat, förutom ett par få guldkorn genom åren

Fast jag är rätt säker på att en Fläskbergtråd, och möjligen också en sommartråd, brädade den. Fläskbergtråden blev möjligen plockad till sist, liksom en hel del andra Fläskbergrelaterade inlägg.
Kommentera

Kickan: jag bjuder på det...*2 fingrar i kors bak i ryggen. har jag inte*
Kommentera

Albert Hall: Enligt dagens NK så är tydligen Bäckman nära kontrakt med Luleå.Dessutom bekräftar Bäckman att vi har kontaktat honom.

Hoppas att nu tränarfrågan blir löst fort som attan, oavsett om det blir Bäckman, Osten eller någon annan.Känns som att det är lättare att få spelare till klubben när laget står med tränare än utan.
Kommentera

Enligt dagens NK så är LHF och Per Bäckman mycket nära en överenskommelse. Bäckman säger sig vara imponerad över vad LHF åstadkommit de senaste säsongerna. Hoppas det är med tanke på resurserna han säger så...

Jag har dock aldrig varit särskilt imponerad av Bäckman. Att skrika och ha en tuff attityd kan vara kul understundom men blir jobbigt i längden.

Det roligaste han sagt var när han kallade Bulan för "den äckliga lilla råttan". Undrar om det var under tiden i FBK eller Modo?
Kommentera

Albert Hall: Visst tusan, det var bäckman som fällde den kommentaren.Var det inte när han tränade Modo?

Hmmm, Bäckman och Bulan som tränare nästa säsong? Varför inte? :)
Kommentera

Kickan:

gullesannes, nu börjar det att spåra ur..... Vad vill Du/Ni ha hjälp med? :)))

Jag hoppas att du har rätt när det gäller var guldet skall hamna, själv har jag en känsla av att Djurgården kan ställa till ett elände för oss. Jag trodde ju visserligen likadant om Luleå och det gick ju bra....för oss vill säga.

Sorry, jag skall inte hacka på Luleå mer eftersom du var så generös och gratulerade oss till segern. Lovar, lovar, lovar, lovar.

Nu skall jag iallalfall ut på stan och rädda Kropps från konkurs. (Tror dock inte att det hjälper, blir konkurs ändå)

Kommentera

Sannes: jag går med på saken. Ifall att era finnar fixar segern. Om Kallio målar och min personliga favvo Antti (vilken kille) Jussi hjältar...*förhandlar*
Kommentera

Albert Hall: det ska dock påpekas att den kommentaren från Bäckman (det korrekta citatet tror jag dock var "en riktig pestråtta") var menad som beröm. Bäckman försökte ju dessutom värva Bulan till Modo för ett par år sedan.

Bäckman har en meritlista som inom Sverige slår Ostens ganska kraftigt. Tre SM-guld med AIK -84 (med Nobbe som spelare i laget), FBK -88 och FBK -97, tex. Lägg därtill att han tog Modo till final -99 och -00 och visst, han gjorde bort sig lite i slutet av match 4 -99 när Modo tog ledningen med två-tre minuter kvar men att Modo ens blev så bra den säsongen var det inte många som hade trott på.

Sedan kan man kanske invända att Bäckman har en stil som till sist gjorde att tex Svartvadet vägrade spela för Modo om han var kvar, men då ska alla vara medvetna om att det var flera spelare som under Ostens sista säsong i LHF sade "antingen går han eller jag".
Kommentera

phillsky: Måste säga att Carl Söderberg i Malmö imponerade stort igår. Utan honom hade Luleå säkerligen vunnit med 6-1 eller något liknande. Nu drog ju Luleå längsta strået. Det var rättvist att Luleå vann men jag tycker dom spelade för slarvigt stundtals. Fransson var helt under isen och gjorde sedvanliga Frallan-misstag. Nagander var bra. Även Sandberg, Karlsson, Harju, Omark och Lindgren.

Tror du fullkomligt kör över Malmö idag. Malmö såg oerhört griniga igår och drog på sig en uppsjö av onödiga utvisningar. Samma diciplin idag och Luleå kan vinna med två siffrigt..
Kommentera

Lövva: spelar phillsky mot malmö idag? *ser helt bortkollard ut*
Kommentera

LL: Bäckman eller Osten. TK eller Strömwall. Ja, det går ju hand i hand känns det som. Känns som om de båda lägrerna har satt upp massa prestige i "hoppas vårat alt. kommer".

Personligen så hoppas jag det blir Bäckman, även om jag inte har så mycket överst till TK. Men jag ser det som en nödvändighet att värva någon utifrån så att de här "ryggdunkar-stilen" försvinner.

För övrigt ska ju TK´s vara eller icke varande tas upp på årsmötet. Kan nog bli en ganska frisk, och högljud debatt.
Kommentera

Lövva: japp! Men jag tror han har bytt ut klubban mot en varmkorv och pucken mot en kopp kaffe :)
Kommentera

Lövva: jag ger upp. Fattar absolut ingenting....*loggar ut i all hast*
Kommentera

Sannes: Att vinna SM-guld nästa säsong kanske, nu när vi har hjälpt er? Det fixar du väl. elle?

Jag håller på er resten av slutspelet, sedan är vi fiender igen. Ni
förtjänar guldet i år. Styvben är lite småobehagligt. Styvbenseger i ett slutspel fick mig att skeppa ett ex pga att Styvben slog ut LHF. Jag ville mörda dem, och honom för att han höll på dem. Innan slutspelet och förhållandet var slut hotade jag honom med attt tapetsera hela sovrummet med bilder på LHF-spelare, då hans åsikter i fråga om hockey var JÄTTEFEL. Det funkade inte, så jag skeppade honom.

Lova att du håller på oss nästa år dårå.

Jag håller nog på annat än Kropps då jag har en gammal klasskompis som spelat för GUIF sedan han började gymnasiet men spelar för Västerås nu. Jag håller på Johan, och därmed det lag han spelar för.
Kommentera

Kickan:

Hm, hjälpa Er, det får jag fundera på. Men jag kan vara generös att hålla lite på Er nästa säsong. Det är det minsta jag kan göra, antar jag.

Västerås, när det finns Kropps, fast just nu så känns det som en god idé att hålla på andra lag än Kropps. Varför håller jag alltid på lag som har taskig ekonomi.....

Förresten, det bästa vore att få tag på en grabb som inte är hockeyintresserad, det borde lösa det mesta, eller?! Annars kan jag skicka upp brynäsare eller leksingar, jag har gott om dom härnere.

Oops, detta inlägg har inte alls så mycket att göra med trådens namn, jag får försöka att leta upp den däringa otråden istället, men det får bli i nästa inlägg.

Kommentera

Kickan: Fan du växer ju i mina ögon till en ultra Luleå supporter, Ligga med fienden, kicka ut ett ex för han håller på Styvben väntar på en forts vad som kommer härnäs i Kickans story som Luleå supporter......

FORZA ULTRA KICKAN

Kommentera

Enligt dagens NSD så blir det Jesse som kommer att ta plats vad sidan av Bäckman i båset. Bäckman ska enligt artikeln bestämma sig i veckan.

I samma artikel står det att Jesse igår var i Skellefteå för att specialstudera Jimmie Ericsson.
Kommentera

Albert Hall:

Länken korkskalle!
Kommentera

Albert Hall: jag blir rätt förvånad att Jesse nämns som assisterande, men om det å andra sidan är så att han ska vara mer en klassisk andretränare så tror jag att det kan funka rätt OK. Jag har aldrig riktigt trott på det här med två jämställda coacher - jag tror att det allra bästa är att ha en uttalad förstecoach som drar upp de huvudsakliga riktlinjerna och sedan kan övriga coacher agera utifrån det. I fallet LHF skulle då Jesse tex kunna ägna tid åt att specialträna detaljer med spelarna, som tex skotträning. Jesse hade på sin tid ett av seriens vassaste skott så han borde ju ha en del att lära ut till våra spelare.
Kommentera

LL:

Jag tror inte att Bäckman är den typ där delat ledarskap skulle funka. Om det blir han och Jesse så är nog Jesse andrefiol. Annars kommer att gå åt pipsvängen.
Kommentera

Albert Hall: Låter inte alls omöjligt att Jesse befann sig i Skellefteå igår. Johan Strömwall var det i alla fall.

Jag hoppas stenhårt på Bäckman. Kanske med Bulan bakom honom? Åkerström har för övrigt fått ett kontrakts förslag från Kloten
Kommentera

Albert Hall: Skönt att vi snart får besked om det blir Bäckman eller ej innom de närmaste dagarna.

Men vad händer om han väljer att tacka nej?
Blir det "Osten" då?
Kommentera

Portello: Blir det ett nej kommer, våran favvo gnuggare Tavve, och med sig har han Tano och Mettovaara..det ryktas även att Pär Mikaelsson ska få avsluta kariären med Lulä hockey:-)

Så länge dittan och dattan sitter kvar i Luleå så antar jag att Osten inte tränar Luleå...
Kommentera

Då var det klart.Ingen Bäckman i Luleå!
Kommentera

Albert Hall:
Enligt dagens Kuriren så är visst Luleå och Ledin mer ellermindre överens, men Ledin vill avvakta till det blir klart med den nya tränaren.
Och på tal om tränare jag, enligt NSD så kommer Bäckman att stanna kvar i Luleå.

I övrigt skriver Kuriren om en spelare som heter Aarnio som enligt dom ska vara intresserad att spela med Luleå.Killen är bara 1,74 lång men väger tydligen närmare 90 kg.

Artikeln om Aarnio:

www.kuriren.nu/utmatningssidan.asp?ExpanderID=&ArticleID=822713&CategoryID=2765&ArticleOutputTemplateID=90&ArticleStateID=2&ParentID=0&MenuItemID=&MenuItemID2=

Artikeln om Ledin:

www.kuriren.nu/utmatningssidan.asp?ArticleID=822714&CategoryID=2765&ArticleOutputTemplateID=90&ArticleStateID=2&ort=

Och artikeln om Bäckman:

www.nsd.se/index.php?artikel=140820&option=2
Kommentera

Portello:

Antagligen menar du väl stanna kvar i Västerås... Det ska bli intressant att se vad som händer nu. Själv var jag övertygad om att Bäckman skulle välja Lule.
Kommentera

Albert Hall:
Naturligtvis menar jag Västerås.Blev lite fel av mig där.

Så, jag ställer samma fråga som igår kväll.Vad händer om Bäckman tackar nej? Går budet till "Osten" då? Och om det gör det, vill han komma ?
Kommentera

Portello: Tror inte man ska lägga så stor vikt i NSD dementi och att Bäckman kommer. Tror de baserar hans nej på vad som gick att läsa i expressen igår.
Kommentera

Lövva:

Sorry,,han stannar i Västerås

Kommentera

TIKbiff: Blev också fundersam att ryktena gick åt LHF hållet eftersom han ville trappa ner och "komma hem igen"
Kommentera

Jaha, ja.Ingen Bäckman i Luleå.
Hur ska nu Luleåfans sillysida förklara det här? Dom hade ju satt upp honom som klar för Luleå.
Kommentera

Portello:

Äh..alla vet ju att vad en luling säger skall man ta med en nypa salt ;-)

Kommentera

Portello: Vi fick in de infon att Luleå och Bäckman var totalt överens om kontrakt, Under helgen så finjusterades det lite i det kontraktet som låg klart för underskrift. Bäckman skulle ta sig en funderare och bestämma sig för påsken, Helt plötsligt gör han helt om i frågan och frugan vill stanna och då måste det sociala få gå före det sportsligea där av så nobbade Pelle Bäckman Luleå. Men de infon vi fick in stämmer till 100% ang Bäckman Vs Luleå. Nu till nästa bit vad händer nu i tränar frågan Osten, Jesse el någon anann som ingen mer än TK vet om????

Kommentera

NallePhu: Men man sätter ju inte ut någon som klar före klubben går ut med det. Ger ju ingen seriöst intryck att gå ut med saker som inte stämmer.
Kommentera

Portello: Han var klar, men sätter frugan stopp så är det stopp och då kan inte vi rå för det!
Kommentera

NallePhu: Om en spelare/tränare inte har skrivit på ett kontrakt, då är det inte klart.Och då sätter man inte upp en spelare på nästa säsongs trupp.
Kommentera

Portello:

OBS:ut

Det kan ju ibland bli så att någon skriver på ett kontakt och inte ens kommer oxå ;-)

Kommentera

TIKbiff: Vad jag vet så kom han till Luleå.Bara lite senare än väntat.Bäckman lär aldrig komma till luleå.
Kommentera

Portello:

Definitionsfråga, ett år senare?

Bättre sent än aldrig iaf ;-)

Kommentera

TIKbiff: Ja, och vi kanske får se Bäckman i Luleå oxå.....
Kommentera

« · 525129 · »