Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Per Ledin, Artist

« · 471213 Till forumet

Sv: Per Ledin, Artist
Kurirens Ludwig Wästfelt har idag en krönika om Ledin på samma tema som mitt inlägg här igår. Se länk.
Kommentera

Albert Hall:
Ludwig Wästfelt läser säkerligen Hockeysnack, för att få lite ideér till sina artiklar och krönikor - som så många andra undersökande journalister (som förmodligen mest surfar dagarna i ända).

Har pga den anledningen lagt mig till med den här 'footern' på ett annat forum:
[k]Ovanstående inlägg är skyddat av lagen om upphovsrätt, och tillhör endast Metal Guru. Eftertryck, annan kopiering eller stjälande av ideér är strängeligen förbjudet, och kommer bestridas med hjälp av närmaste landsfiskal.[/k]
Kommentera

Metal Guru:

Jag tror nog att det är en slump att det råkade bli samma tema. Om det inte är det struntar jag i det ändå eftersom jag själv stjäl ibland...

[bild]kingfishfan.com/players/per_ledin2.jpg[/bild]

Som den här bilden från från Ledins tid i Baton Rouge Kingfish. Fast jag förstår om folk som har betalt för att skriva/fota blir sura när det stjäls.
Kommentera

Albert Hall: Såg du Ledin och Oduya igår på Sporten? Verkligen fjompig intervju.
Kommentera

nappen:

Nej, jag klarade mig från det. Men jag har hört talas om den.
Kommentera

Albert Hall:

Jante om Ledin:

Foppa har spelat mot Ledin tre gånger, jag har sett honom spela i fyra år. Bara för att sammanfatta allt en gång till, så har alltså Ledin flyt och mycket isitd i år, då blir det poäng. Är ju bara att se hur osannolikt att hans mål kommer till, för att inse vad det handlar om.

Det enda som skulle få mig att seriöst ens börja fundera på att ändra intällning gällande Ledin, är om han dels började göra sina poäng på ett snyggare sätt och dels om ett stort antal av de människor vars hockeykunnande jag respekterar, på allvar började påstå att han är bra. Då skulle jag som sagt börja överväga situationen.

Och:

Visst har han förbättrat saker under de här fyra åren, men inte tillräckligt för min del. Han har ingen känsla i handlederna, ingen blick att tala om och skriker fortfarande "på mål", så fort han tagit sig in i anfallszon.

Rent allmänt får de spelare tränarna satsar på istid i första hand, ramlar det sedan in ett gäng flytpoäng, blir det förstås ännu mer istid. Jag hade gett Emil Lundberg, vars två mål den här säsongen har varit snyggare än samtliga Ledins tio, klart mer istid än Ledin. Att Andersson/Hellgren inte gör samma sak, får stå för dem.

Vad ska man säga? Fastän Ledin skulle göra 200 mål och 200 assist på en säsong skulle Jante med en dåres envishet hävda att Ledin inte är bra.
Kommentera

Portello:

Haha, Jante är kul. Jag läste i helgen att han lyckades reta upp FBK:are genom att jämföra FBK:s spel med Strömbergs misshandelsdom. :-) Säga vad man vill om Jante, men han lyckas röra upp känslor i alla läger.

Han kommer att sluta som kvällstidningsjournalist, banne mig. Han har alla förutsättningar.
Kommentera

Portello:

Kommer ihåg förra säsongen, Jantes total sågning av Rönken. Det hela gick ju så långt att Luleå spelarna la upp ett brev på LHF forum där de klargjorde att de inte tolerar person angrep.

Tror aldrig tidigare en tråd på Luleås forum har haft så många inlägg, under så kort tid, som "Jante tråden".

Med tanke på hans totala sågning av Rönken då, å hans konstanta sågning av Ledin. Vill han då skeppa Luleås två bästa poäng plockare?

Är väl inte allt för insatt i Jantes åsikter. Det är mycket möjligt att han har vänt ang. Rönnqvist men om inte...?

...De Luleå spelarna som vill hålla sig på god fot med Jante bör nog se till att de förankrar sig i den nedre regionen i den interna poängligan
Kommentera

Lövva: Jag har hört nått om att Rönken har kastat ut jante från omklädningsrummet när han ville interjuva Rönken..? men det behöver absolut inte stämma!

Sen tror jag inte spelarna själva bryr sig så hårt! Pelle L går nog mest omkring och skrattar åt fjanten!!

Kul att se att man kan bli mer än bra pga mycke vilja och hjärta!!
Hoppas nu Pelle får chansen att visa sig i rosno cup! Jag lovar han kommer inte göra nån besviken! eller jo Jante....:-)
Kommentera

Linkan: Det skulle iofs inte ha förvånat mig om det stämde, men jag har inte hört ågot sådant. Jag har bara hört omklädningsrumshistorien då vissa spelare ställde Jante mot väggen. Hur Jante reagerade vet vi ju alla. Fast även om han skrev helt hysteriska krönikor och inlägg efter det är jag rätt säker på att han var tämligen tyst när spelarna konfronterade honom. Det fanns ju inget tangentbord och ingen bildskärm att gömma sig bakom och han är inte känd som världens mest verbala och frispråkiga människa IRL. Tvärtom.
Kommentera

Kickan: Han var väl inte direkt Sveriges kaxigaste kille efteråt. Men trots en viss blygsamhet (?) så tyckte han inte att han hade gjort något fel. Å självklart blev han uppbakad av West.

Finns ju en å annan junior tränare som vill ge Jante på käften. Och till nästa år ansluter yttligare en som garanterat delar samma åsikter.

Jantes Rönnqvist sågning gick ju över gränsen på många sätt å vis. Hans sågning av Ledin är ingenting om man sätter de två händelserna i perspektiv. Med Ledin så tycker jag faktikst att han är gasnka saklig. Även om jag inte delar hans åsikter på långa vägar.

Linkan: Jante skulle inte vara nöjd om så Luleå vann SM-GULD. Någon som vet hur hans åsikter var efter 96?
Kommentera

Lövva: Spelarna gjorde fel, oavsett vad Jante skrivit på sin hemsida. Men samtidigt kan jag förstå att de reagerade som de gjorde med dom andrahandsuppgifter (främst) som de gick på. Det gör det dock inte rätt.
Kommentera

robhed: Var det inte spelarna själva som läst vad Jante skrivit och blivit förbannade över det? Att det skulle ha varit någon form av andrahandsuppgifter det byggde på är väl Jantes egen konstruktion av det hela.
Kommentera

robhed: Hur tycker du de skulle ha handlat då? Fast de är hockeyspelare måste ju även de har vissa gränser på vad de kan/ska behöva tolera.
Kommentera

Spelarna skulle sagt till hos Sunken att de inte gillade att Jante körde webradio/intervjuer tillsammans med mig. Motiveringen till detta borde då varit att de inte tyckte att han skrev sakligt om LHF på sin hemsida och att det därför vore olämpligt att han var en representant för föreningen, som vi är på ett visst sätt fast det är Hockeyligans tjänst. Då hade sen Sunken kunnat ta upp det direkt, eller via mig, med Jante och förklarat klubbens syn på situationen.

Nu blev det utskällning alla mot en, helt på deras villkor, gentemot en kille som inte ens var där annat än för att göra en positiv intervju för Hockey Live-tjänsten. Dessutom var ett flertal av beskyllningarna rena andrahandsuppgifter eller överdrifter. Så anser i alla fall jag och jag har hört båda sidors argument. Jag är på Jantes sida, även om jag förstår klubbens sätt att resonera.
Kommentera

Kickan: aha men det var säkert så då! jag har ingen aning folk snackar så mycket ibland:-) Men han verkar ju inte vara populär bland spelarna iaf! Ganska förståeligt ibland..:-)
Kommentera

Per Ledin har fått ytterligare en hedrande utmärkelse, han har nämligen blivit utsedd till elitseriens skitstövel! Jag kan tänka mig att han är mycket, mycket nöjd över utmärkelsen.

Fast lägg märke till att flera av de undersökta tycker att han gör sitt jobb bra. Exempelvis Mats Trygg, FBK, som även har med honom i kategorin "Mest respektingivande".

Ikväll är han för övrigt tillbaka.
Kommentera

Albert Hall: Det är inte bara Trygg som har rosat han. Självaste Foppa sa nått liknande när han tog ut Ledin i elitseriens "allstarlag" för en tid sedan. Om foppa fortfarande tycker likadant vet jag inte :)
Kommentera

Albert Hall: var det du som hade någon adress där man kunde läsa om b-vm??
Kommentera

phillsky: Jesse Helgren: Enormt skönt att Pelle är tillbaks. Det blev en helt annan fart och intensitet på träningen när han var med.

Kung Ledin!
Kommentera

Lövva:

Nej, det var inte jag. Paddan däremot brukar ha koll på alla underliga och ounderliga länkar på hela nätet. Och då menar jag verkligen alla.
Kommentera

Lövva: Jo han har den förmågan. Det blir som mer go på isen när han är med. Han ger sig ju alldrig. :)
Kommentera

« · 471213